{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Knaller tuning... næsten. {{forumTopicSubject}}

Ja... Så har man jo været så heldig at få fingrene i en dejlig lille corsa a 1,0 fra 86, og den skal jo selvfølgelige tunes og styles lidt, men alligevel på et lavbudget plan.

Og så er spørgsmålet til jer så:
Hvis man går ud fra at den lille 45 hyppers motor har alt den luft til rådighed den overhovedet kan suge, og rigelig stor udstødning fra fabrikken (set i forhold til std. HK) + en bagpotte med så godt som ingen modstand i, vil det så give bare det mindste at smide en cab. fra en 1,2 (eller støre) på, og så få motoren justeret?
Det lugter jo lidt af det gamle puch maxi tuning, men virker det også på så'n en bette vogn?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knaller tuning... næsten.
  • #1   30. mar 2006 Ja du vil nok godt kunne mærke forskel.

Men efter min mening er det spild af tid at makke med en så lille motor. Den burde jo bare køre som pendler bil eller lignende...

Næsten uanset hvad du gør ved den vil den være langsom. Så man må gøre op med sig selv hvad man vil... Hehe

• #2   30. mar 2006 Smid en 1300 i den istedet..

• #3   31. mar 2006 Næsten ingen modstand i udstødningen...beklager, men det giver færre heste...udstødningen skal være afstemt..for lidt eller for meget = færre heste.

• #4   31. mar 2006 Ja det er selvfølgelig bedre at smide en anden motor i, men vi snakker virkelig lavbudget. Det er heller ikke meningen at det skal være det vilde projekt (ik fordi det ville være så galt at kaste en ny motor i, men igen: det er ganske få grunker der kan kyles af for tiden)
    Det er bare for lige at hive de sidste ponnyer ud af blokken, hvis det kan lade sig gøre.

Til Thomas: Det har jeg skam gjort op med mig selv. Det skal ikke være nogen F-16 skræmmer. Det bliver en lille cruise-machine, men det er jo lidt fesent at man ik har lavet andet ved motoren end kold luft indtag, og sports potte. :o)

• #5   31. mar 2006 tuning princippet er det samme som på en knallert... bedre udstødning. planet topstykke. justeringer og sådan lidt... men men men... på en knallert kan du jo få en masse ud af bare 2 hk mere.... 0-10 hk på den bette vogn der giver sku ikk den store forkeld... du kan da godt mærke det hvis den får 10 hk... men den er nok stadig lige så træls og død at køre i... støre motor skal der til

• #6   31. mar 2006 Til Claus: Ja det stemmer, men det er jo standart udstødning, og så bare en sports bagpotte. Nu vil jeg nødig gøre mig klog på det, men jeg mener ikke det vil forringe det, når det er helt ude ved bagpotten. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl...

• #7   31. mar 2006 du kan med garanti få en 1.3 motor til 1000kr eller mindre som virker... og på så lille en bil tager det ikk lang tid at skifte den... man behøver sku ikk være uddannet mekaniker for at skifte sådan en lille ting... der ligger heller ikk det helt store teknik i sådan en så det er ret overskueligt...

• #8   31. mar 2006 Til en flad 1000 las? Det var i grunden ikke galt... Men så skal man have ny gear kasse i også, ik'?

• #9   31. mar 2006 det er bare ik lovligt at ligge 1.3 motor i din 1.0. Alle de andre small block motor fra opel overstiger de famøse 20% på nær 1.2ohv.

En mulighed er turbo hvis man er lidt fingernem. Stødstangsmotoren har mange gange vist at den kan holde til tryk. Du skal bare tage kaburatoren fra en corsa 1.2, det skal være den der er produceret af weber.
    det er self. heller ik helt lovligt

• #10   1. apr 2006 Jah en turbo ville jo være top nice at få i, men jeg har hørt at det skulle være en krads sag at få til at køre optimalt på en kaburator motor.
    Er det ik lovligt hvis man nøjes med kun at smide en 1,2 kab. på eller hvad for noget?

Kommentér på:
Knaller tuning... næsten.

Annonce