{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

Opgradering/Import af opgraderet bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Har gået og tænkt over om det overhovedet er lovligt I Danmark at importerer en ældre bil fra f.eks. USA hvor der er gjort markant mere ved den end man ellers må på nyere biler i DK.
Eks. om det er lovligt at importerer en Datsun 240Z fra 1970-1973 fra USA hvor der er smidt en RB26DETT motor, gearkasse osv i? Mere eller mindre end komplet transplantation fra en Skyline.
Tænker ikke på afgift osv, men mere om den i sidste ende ville kunne blive synet og komme på plader i DK?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opgradering/Import af opgraderet bil
  • #1   23. jan 2013 Hvis papirene er på plads, er der ingen problemer i det. Men, tror ikke på, det nævnte eksempel kommer lovligt på dansk vej. Jeg har importeret nogle Alpinaer til DK, da de ikke er produceret i mindst 500 eksemplarer, og derfor ikke betegnes som serieproduceret, skulle der omfattende dokumentation til. Og Alpinaer er endda "standard" biler.

  • #2   23. jan 2013 Jeg mener der for en del år siden var regler om at hvis bilen var ældre end 1984, kunne man godt tune den mere end de 20% som ellers var grænsen.
    Man ser jo også rigtig mange amerikaner-biler i DK med bigblocks eller kompresser-smallblocks, som ikke kan betegnes som serieproduceret og har LANGT mere end 100% over hvad de standart havde fra fabrikken.
    Er det ikke nogenlunde det samme?
    Hvis det var tilfældet, hvilke regler burde så være opfyldt for at kunne få dem synet og på plader i DK?


  • VW T
    VW T Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #3   18. feb 2013 Du får den desværre ikke igennem syn i Danmark. Hvis den skal, så skal den godkendes og testes af TÜV hvilket typisk koster over 50.000kr.
    Jeg har selv en 240Z på danske plader.


Kommentér på:
Opgradering/Import af opgraderet bil

Annonce