{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.382 visninger | Oprettet:

VW UP Padborg Elektro {{forumTopicSubject}}

Er ny bruger, har haft min VW Up 60 HK siden august og med stor glæde:-)

På onsdag tager til Padborg Elektro og får den tunet til 75 HK/110 nm.

Tænker der er flere der har interesse i hvordan det går og hvad jeg synes tuningen, så jeg følger på tuningen når det er gjort onsdag sent eftermiddag hvis nogen har interesse i hvordan en sådan omgang er og om det er pengene:-)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW UP Padborg Elektro
  • #1   4. feb 2013 Hvorfor ikke bare købe en 75HK fra start af? smiley

  • #2   4. feb 2013 Fordi det er samme motor, det er bare dyrere at få de ekstra hk hos vw

  • #3   4. feb 2013 Koster 17.000 ekstra mener jeg og ville jeg ikke give ekstra dengang og det vil jeg heller ikke nu.

    Desuden har 60/75 HK sammen nm, så jagter både flere heste men af alt moment og det hele for små 4k:-D

    Ps Havde jeg en 75 HK havde jeg stadig fået den tunet ikke mindst for bedre moment;-)


  • #4   4. feb 2013 Men indlægget er ikke oprettet for at diskuterer emnet men for at komme med min erfaring om tuningen på onsdag, så andre der også overvejer det kan få konkret input om det er pengene værd.

  • #5   4. feb 2013 Korrekt Casper S men jagter moment.

    Men nok om det mht diskusion, i får at høre om det er pengene værd på onsdag, så kan jeg nok give noget 100% mere konkret end rene gætterier, forhåbninger og forventninger ik;-)


  • #6   4. feb 2013 But why not ?

    hvis manden kan lave 15hk ekstra ved at betale sig fra det fordi der skal pilles ved motorstyringen for 3-4.000kr fremfor at bruge 17.000kr ekstra fra start, så er det sgu da win win


  • #7   4. feb 2013 Der er vist ikke mange, der tænker over, at det rent faktisk er en forøgelse på 25%! Større forøgelse end flere turbobiler opnår.

    Jeg ville helt sikkert have gjort det samme. Ser frem til at høre resultatet.


  • #8   4. feb 2013 Der er vist generelt mange der slet ikke tænker c",) ja det bliver spændende

    kommer den på rullefelt både før og efter ??


  • #9   4. feb 2013 Ja har lagt mærke til at der er mange holdninger, forventninger og forhåbninger..., Men ingen har prøvet det og kan komme med noget der derfor er 100% sikkert, det kan jeg på onsdag og det er vel dybest set det folk har brug for i stedet for en debatklub:-)

  • #10   4. feb 2013 Husk den ikke er lovlig efter

  • #11   4. feb 2013 Når man tænker sådan, så lyder det pludseligt mere interessant!

  • #12   4. feb 2013 Kan kun sige at det tager dem 2-4 timer og mener den kommer på rullebånd både før og efter, sådan har jeg forstået det i hvert fald.

    Har dog INTET erfaring hvad tuning angår eller dybere viden hvad biler angår, såååå i høre fra mig.


  • #13   4. feb 2013 Så vidt jeg har forstået er den lovlig da den opfylder miljøkrav, samt sikkerhedskrav men garantien ryger formentlig.

    Tager jeg fejl?


  • #14   4. feb 2013 Ja hvis den synes bagefter med dokumentation for foureningskrav mm.

    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Groen-Transport/Luftforurening-fra-biler/Chiptuning-en-konstruktiv-aendring.aspx


  • #16   4. feb 2013 Var også det jeg tænkte, dvs den er fuldt ud lovlig, men jeg bære som ejer selvfølgelig et ansvar for dokumentation for at den opfylder kravene hvilket Elektro Padborg giver(mener jeg).

  • #17   4. feb 2013 Ja og husk den skal synes bagefter og det ksal skrives på reg attest som konstruktiv ændring.

  • #18   4. feb 2013 Jeg gætter på 86 hk smiley

  • #19   4. feb 2013 81hk smiley


  • #20   4. feb 2013 Ja nu spørger jeg så måske lidt dumt. Men som der er en der skriver, så ryger den måske over de 20% i effektforøgelse. Ville det ikke i princippet betyde at der skal betales en ekstra afgift før det er helt lovligt?

  • #21   4. feb 2013 Jeg gætter på 75 smiley

  • #23   4. feb 2013 Min 60 hk blev målt i 3. Gear smiley normalt er 4-5 gear alt afhængig af hvor mange der er i boksen, resultatet var 68 hypper, helt standard.

  • #24   4. feb 2013 Hvorfor opretter du ikke først en tråd på onsdag når den
    er lavet ????


  • #25   4. feb 2013 Bliver spændende at se før og efter evt. Men forstår ik man gider at smide garantien væk på en helt ny bil allerede.

  • #26   4. feb 2013 Glæder mig også til resultatet. Husk at skrive det her i tråden. smiley

  • #27   4. feb 2013 hvad så med garanti på motoren?

  • #28   4. feb 2013 Der er ca. 7000 kr i prisforskel på 60 hk og 75 hk. Når du bestiller den fra fabrikken.
    Motoren er som flere er inde på, den samme.......Men udvekslingen i gearkassen er ikke den samme, så en chippet 60 hk. bliver aldrig det samme som en der har 75 hk. fra fabrikken smiley


  • #29   4. feb 2013 Svar til Emil W. Når man leger med den slags på biler med fabriksgaranti er den jo selvfølgelig væk. Om tuner- firmaet så giver garantien, ved jeg ikke.

  • #30   4. feb 2013 jeg ville ikke, nu når der er så mange gearkasse problemer med din model.


  • #31   4. feb 2013 så er der jo intet sparet, hvis garantien på motoren bortfalder og gearkassens udveksling ikke er ens med en 75 hk. tror ikke jeg vil satse det for sølle 15hk

  • #32   4. feb 2013 Peter N.

    Det vil vel sige, at den rent faktisk bliver endnu hurtigere og rappere i optrækket end en født 75'er?

    Det er da måske meget sjovt..


  • #33   4. feb 2013 I øvrigt bliver benzinøkonomien dårligere. Jeg har også købt en 60'er - og det er for at køre længst muligt på literen. Havde jeg villet have en rap bil, havde jeg købt sådan én. smiley

  • #34   4. feb 2013 hvorfor ikke bare vente til foråret nå de lancere gt modellen med en mølle og 105hk chip den til 126hk og du har det morsomt eller vent til der kommer en tdi version. 1.2tdi med 130hk og 300nm kunne lyde som en fin opskrift. men...

    men at chiptune en ny bil med garantipå er dumt med stort D


  • #35   4. feb 2013 Den bliver sgu da ikke mindre økonomisk ved at blive chippet, ikke hvis det bliver udført ordentlig, det må du længere ud på landet med

  • #36   4. feb 2013 Jo, det gør den. 75'eren kører kortere på literen. Og med den lavere gearing må det blive endnu værre.

  • #37   5. feb 2013 Nu bliver den næppe identisk med en 75er fra fabrikken, og jeg antager også at det bliver en custom chiptuning, så er det ikke ens betydende med at den bliver uøkonomisk..

    og hvis vi skal snakke økonomi, så skal man lade være med at købe alu-fælge, klarlak og dyrt anlæg det tjener intet formål i en mikrobil ??


  • #38   5. feb 2013 Kunne jeg heller aldrig finde på. Det er et økonomisk transportmiddel sådan én. Sætter de sjove fælge, klarlak osv. på alle de andre hyggebiler. smiley

  • #39   5. feb 2013 Haha Erik er det dig der skriver i Ude og Hjemme?

  • #40   5. feb 2013 Ja, det er mig.

  • #41   5. feb 2013 U Blew It.

  • #42   5. feb 2013 Jeg forstår ikke hvad du skriver. Er det en moderne skrivemåde?

  • #43   5. feb 2013 Hej derude, jeg har gjort en masse overvejelser og har gennemtænkt det hele, så denne tråd er ikke oprettet for at diskutere om hvorvidt det smart, om man kan bruge det til noget eller ej...... Men mange debattere det og om hvor vidt det kan svare sig og hvilken effekt det vil have.

    Til alle jer får jeg det lavet imorgen, så får i 100% svar på hvilken oplevelse, effekt og måske om det kan svarer sig.

    Når min oplevelse/opdatering af tuningen kommer imorgen kan det være med til at give svar på en masse spørgsmål..... enten bekræfte nogle i at de aldrig kunne finde på det eller bekræfte dem i af det er det rigtige for dem.

    Men på forhånd vil jeg fortælle at jeg i Marts 2012 prøvekørte en 60 hk og en 75 hk uden at kunne mærke forskel.

    Endvidere havde jeg aldrig haft bil og brugt mange anmeldelser i min vurdering af hvilken jeg skulle købe og de nævnte at man først kunne mærke forskel på 60 hk og den 75 hk ved 6.000 omdrejninger (i det røde felt)..... tror de har ret.

    På baggrund af at en 60 hk koster 90k og en 75 hk som minimum koster 105k, ville jeg ikke give 15k ekstra for noget man ikke kan mærke, ikke mindst med samme moment.

    Efter at have haft min VW Up snart et halvt år, fandt jeg frem til følgende:

    Til bykørsel er den perfekt, men da jeg har fået kæreste på og køre på motorvejen 4 gange om ugen savner jeg sgu lidt power i min bil, hvilket jeg nemt kan få for 4.000 kr.

    Det er ikke tophastigheden, men moment jeg savner. Foruden 15 ekstra hk får jeg 15 nm oveni og det er netop derfor jeg håber på at kunne mærke noget mere "power" og i styringen af motoren generelt, som de optimere på også.

    Jeg har fuldt tiltro til Padborg Elektro og i får en anmeldelse imorgen om hvordan det er gået, forskellen og om jeg er tilfreds med resultatet.

    Så kan alle endelig have noget konkret at forholde sig til og finde ud af om det er noget for dem eller ej.

    Ps. I behøver ikke fortælle om det er godt eller skidt, dumt eller smart det jeg gør, for beslutningen er taget og den ændres ikke. For mig virker det som det rigtige, det er lovligt og det er det muligvis ikke for jer(dig).... nu får i dog snart noget specitikt at forholde jer til.


  • #44   5. feb 2013 Det bliver spændende. Du har absolut ret i, at det rigtige køb er en 60'er. Den konklusion er jeg også kommet til - og har købt en Citigo 60 til min kone.

    Bliver spændende, at høre dine erfaringer fra dette tunings-sted.

    Erik


  • #45   6. feb 2013 Så er jeg fremme og bilen på båndet.

    Rigtig høflige folk, som udgangspunkt er bilen målt til 67 HK, altså 7 HK mere end angivet fra VW.

    Så er det ellers bare at vente et godt stykke tid på cafeen overfor, en tur over grænsen og så 3 timers kørsel hjem, så forventer at komme med en opdatering senest kl. 19 aften, ud fra første dagen:-D


  • #46   6. feb 2013 Det er super spændende, Boks. Fed tråd. Er du i familie med dem? Hoho

  • #47   6. feb 2013 har i foretaget en FØR måling, eller blot den ene måling med 67 hk ??

  • #48   6. feb 2013 Der står jo det er 67 heste, der er førmålingen...

  • #49   6. feb 2013 Mirza...... Ja det er jo førmålingen, altså udgangspunktet ik;-p

  • #50   6. feb 2013 Sorry, jeg læste alt for hurtigt smiley !

  • #51   6. feb 2013 bliver da spændene at se hvad den kan komme op på...
    har læst nogle stede min VB´er kunne få 9-12hk på en chip. så ville jeg gå fra 101 til 110-113hk. og det var med en færdig chip/boks. måske den kan få 115hk med en ordenlig chip. ville ikke skade den selv om det er en ret god motor til bilen..


  • #52   6. feb 2013 Held og lykke med "tuningen", men sørg lige for at få bilen synet, og samtidig registreret ved Skat, så du kan betale den rette afgift.
    En stor del af prisforskellen er ofte afgiften af prisforskellen.
    Den reelle prisforskel på 60 og 75 HK skal sammenlignes med samme udstyrsversion og er derfor 7.000 kr.
    Du får mere end effektforøgelsen ved at gå fra Take Up! 60 HK til Move Up! 75 HK.
    Prisforskellen på en Take Up! 3d 60 HK og en Move Up! 3d 60 HK er 10.000 kr.
    Prisforskellen på en Move Up! 3d 60 HK og en Move Up! 3d 75 HK er 7.000 kr.

    Alt andet lige, så håber jeg ikke du bliver skuffet, for forskellen vil formentlig ikke være så stor. Men jeg glæder mig til at høre om resultatet, og så kan du jo passende uploade et billede af effektkurverne før og efter.


  • #53   6. feb 2013 siden hvornå begyndte de at smide 75hk i moveup´erne? har da heletiden heddet highup alt under fik 60hk

  • #54   6. feb 2013 "Held og lykke med "tuningen", men sørg lige for at få bilen synet, og samtidig registreret ved Skat, så du kan betale den rette afgift."

    haha ja "husk" endelig det c",)


  • #55   6. feb 2013 Eftersom den rette afgift er 0 kr, er det dejligt nemt smiley

  • #56   6. feb 2013 Ud fra hvad jeg kunne se på skærmen på computeren fik jeg det til følgende før tuningen: ved 5500 omdrejninger yder den 67-68 hk og 86 nm, så er der plads til forbedring:-)

    Årsagen til at begrænsningen på tuning af vw up 60 HK er sat til 75hk/110 nm er hvad der er lovligt uden det ændre afgift og at den skal synes hvis jeg forstod korrekt da jeg spurgte(kan have misforstået dem).

    Iøvrigt mener jeg at går man ikke op i udstyr men HK ændre det ikke på at den billigste vw up 60 HK koster 90k og den billigste 75 hk koster 105, det vil sige at så skal man af med 15.000 kr. mere hvis man vil have 15 hk ekstra som man i bund og grund ikke kan mærke når momentet er det samme.


  • #57   6. feb 2013 Billigste Up! med 75 HK koster 107.000 kr, det er en Move Up!
    Og man kan ikke bare sammenligne dem fordi man "ikke går op i udstyr", så kan du ligeså godt sammenligne en en Up 60 HK med en Passat 105 HK ?

    Men generelt set, så får du kun noget ud af de 75 HK hvis du kører rigtig meget på motorvejen med væsentlig mere end 130 km/t, derunder vil man stort set ingen forskel mærke.

    Sø-Propel Ketil >> http://www.volkswagendanmark.dk/pdfgen/vw-pdfgen_person.aspx?strModel=up!&orientation=l Move Up! fås med både 60 og 75 HK, samt med ASG.


  • #58   6. feb 2013 Brian D, ikke enig men det skal der også være plads til........

    Det ændre ikke på at vil jeg have haft 75 HK kunne jeg ikke komme uden om at bruge 17 kilo ekstra hvilket jeg ikke ønsker da forskellen ikke kan mærkes.

    Det er rigtigt der stort set ikke kan mærkes forskel på 60/75 HK da momentet jo er det samme bla.

    Men ved denne forøgelse får jeg så lige forøget momentet med 21% og ryger op på 75 HK, mon ikke det kan mærkes:-)

    Hellere bruge 4k mere på mere moment end 17k på noget der ikke kan mærkes i rykken og lidt ekstra geil....... Men hver sin smag:-D


  • #59   6. feb 2013 Og nej det er ikke lovligt uden den synes og det skrives i reg attest som konstruktiv ændring. Sammen med den dokumentation som jeg linker til tidligere

  • #60   6. feb 2013 Så er det lovligt, den skal jo bare synes, men tak for linket:-)

    Tager nok til syn næste uge........:-)


  • #61   6. feb 2013 Ps moment forøges 15.7% ik 21%, ups.

  • #62   6. feb 2013 Reglen med 20% effektforøgelse er KUN ved motorskift og har intet med tuning af motoren at gøre.

    ALT tuning er i dag at betragte som konstruktiv ændring som kræver dokumentation for støj og forurening. Disse kan kun laves i Tyskland eller Sverige og koster en del penge.

    SKAT vil forlange afgift hvis du laver et identitetsskifte. En 60 HK og en 75 HK i samme bil og samme motor kan sagtens komme i problemer med en ny registreringsafgift hvis SKAT vurderer at din bil er ændret fra en 60 HK til en identisk 75 HK version. Reglerne er kryptiske, og hvis man vil være sikker kan de anbefales at få lavet et bindende svar før man går igang

    Jeg har en kammerat der har fået skriftlig godkendelse på at en turboombygning på hans R32 ikke udløser ny afgift da det ikke er identitetsskifte. Når han er færdig med bilen skal den til Tyskland og godkendes og så kan den synes herhjemme med konstruktive ændringer bagefter


  • #63   6. feb 2013 Jeg glæder mig til at høre hvor meget du kan mærke, og vil da også gerne høre hvad Skat og synsmanden siger.

  • #64   6. feb 2013 Brian D
    Har du nogensinde hørt om nogen, der skulle betale afgift af en chiptuning? Jeg har ikke...


  • #65   6. feb 2013 En hurtig kort update, det var ikke muligt at få adgang til styringsboksen(eller hvad det hedder), dvs der er intet sket, bilen er som den var:-)

    De kontakter deres leverandør for at høre hvorfor det ej var muligt, når løsningen er fundet kontakter de mig og så tager jeg herned igen(forhåbenligt med en rabat).

    Så intet sket, vi må alle vente.... God weekend derude.


  • #66   6. feb 2013 Flot... smiley
    3 timers køretur, for bare at smutte overgrænsen smiley


  • #67   6. feb 2013 Ja surt. 3 timers køretur, 250 kr. på benzin og 4 timers ventetid:-/

    Men de har så også brugt 4 timers arbejde på ingenting, også nederen for dem.

    Styringsboksen ville ikke give dem adgang så de kunne overskrive softwaren, så kan kun vente til de har fået svar.

    Så i høre fra mig når jeg har hørt fra dem, indtil da adias amigos.


  • #68   6. feb 2013 Bay >> Har du nogensinde hørt om lovlig chiptuning med en effektforøgelse på mere end 20%?
    Og reelt set skifter bilen identitet til en 75 HK udgave, som så skal svare tilsvarende afgift.

    Jeg kan ikke se hvorfor der IKKE skal betales afgift med de regler der er herhjemme.


  • #69   6. feb 2013 Hvorfor skifter den identitet, han bruger jo intet fra en 75hk model?
    Det er muligt at den får 75hk, men han bruger intet fra en anden model, derfor ingen ny identitet


  • #70   6. feb 2013 Ja, jeg har hørt om mange tilfælde af lovlig tuning over 20%. Jeg har sågar selv fået foretaget en på min gamle Golf (forøgelse på ca. 30%). Det er der absolut ingen problemer i , hvis man ofrer en ekstra skilling på godkendelsen.

    Bilen skifter ikke identitet, fordi den får 75 hk. Det var måske tilfældet, hvis man tog den originale styreboks fra en 75 hk model (jeg tror det dog ikke), men ikke ved en individuel chiptuning.

    Afgift skal der kun betales ved motorskift eller hvis der foretages så mange ændringer, at det kan karakteriseres som motor- eller identitetsskift. Eftersom det ikke er tilfældet her, skal der ikke betales afgift.



  • #71   6. feb 2013 Det er en gråzone

  • #72   6. feb 2013 Ikke med chiptuning, nej smiley

  • #73   6. feb 2013 Hvor amatøragtigt !!!

  • #74   14. feb 2013 Hvordan gik det så med at tune den ?

  • #75   13. apr 2013 Er der noget nyt om den sag her

  • #76   27. maj 2013 hva så ? noget nyt ??

  • #77   12. jun 2013 Fundet ud af noget med den chiptuning? smiley

  • #78   9. jul 2013 Men det med problemet med at overskrive/udlæse fil er vel et kendt problem, pga. krybtering. derfor skal de laves i boot mode.

  • #79   9. jul 2013 Ja det er da en klassiker at den skal bootes.

    Du er velkommen til at komme her og få den rullet gratis både før og efter tuningen.
    Jeg ville godt se hvordan mit felt opfører sig i forhold til deres.

    Fredslunds.dk


  • #80   16. dec 2013 Kan du chippe sådan en fredslund?

  • #81   26. nov 2014 https://www.facebook.com/Wdtuning/timeline

    de gør det for 2000 Kr. frem til den 31/12-2014 de kan chip den til 90 HK.


  • #82   26. nov 2014 Troede wd40 var et smørremiddel?

  • #84   26. nov 2014 Her den sidste vi har lavet.

    profilbillede
  • #85   27. nov 2014 WD har lavet en del af dem efterhånden, ejerne har været glade.. desværre har jeg ikke nået at prøve en smiley

  • #86   27. nov 2014 Nu er du også pænt farvet Andreas.

  • #87   27. nov 2014 Hvad er det for noget pis at fyre af..

    Jeg har set dig anbefale fredslunds i jeg ved ikke hvor mange tråde, hvis du har god erfaring med noget, er der så en grund til ikke at anbefale det til andre der evt. Kan få glæde af det?

    Jeg har ligeledes anbefalet JR eller Palms auto.

    Er det ikke netop dig der er farvet når du kan anbefale fredslunds, men kommer jeg med et forslag er jeg farvet..

    det er jo et lidt latterligt postulat





  • #88   27. nov 2014 Og farvet kunne du jo passende bruge hvis jeg talte dårligt om andre tunere, jeg har bare aldrig talt skidt om landberg eller fredslunds som jeg kun har hørt godt om.



  • #89   27. nov 2014 Skal derned imorgen ? det skal kok blive godt

  • #90   28. nov 2014 Ingen nævnt ingen glemt, jeg peger ikke på nogen men sjov at provokere lidt.

  • #91   28. nov 2014 Hhm.. jamen jeg nævner ikke nogen nogen steder længere, det falder tydeligvis ikke i god jord..

    Forhåbentligt gør folk lidt hjemmearbejde mht. Hvem de vælget istedetfor bare at tage vores ord for det


Kommentér på:
VW UP Padborg Elektro

Annonce