{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Ca18det særligt godt oliefilter ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er snart ved at have sparet op til en 200sx s13..
Jeg ved de har problemer med olien på ca motoren, og jeg har læst en masse om at folk køber forkerte oliefiltre, og så smadre de motoren.. Jeg har selv læst lidt, men jeg har ikke fundet et svar jeg kunne se mig tilfreds med.
Jeg håber at folk med erfaringer med den omtalte motor, vil dele ud af deres viden/erfaringer..

Mine spørgsmål er helt kort:

1. Vil et HKS, Greddy, eller et K&N oliefilter være et godt valg ?

2. Eller skal man holde sig til originalen ?


OBS: jeg har fundet oliefiltre i de overstående mærker, bare så i ikke tror det er mærker jeg slynger ud a det blå.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ca18det særligt godt oliefilter ?
  • #2   4. feb 2013 http://www.bilgalleri.dk/bruger/77649-rene_p snak med ham, han sælger også dele til nissan, og har bygget et par ca18det

  • #3   5. feb 2013 Snak med mig!
    Der er 3 problemer.
    Krumtapudluftningen stopper til med tide i et 90" graders knæk på den model. Når du så laver 300hk på en + 20 år motor med lidt blow by, så kan olien ikke komme tilbage fra topstykket.

    Oliepinden har et lækket design der desvære gør at den viser fint med olie selv om bundkaret er taget af.

    Det er en sjov motor der elsker at få tæsk.
    Med et topstykket der tager + 8000 rpm uden at ventiler begynder at flyde.


  • #4   6. feb 2013 Regner med at skifte alle lejer i motoren, og holde mig fra kinedele...
    Så vil jeg få proffer til at samle den og køre med ca 250 til daglig brug, og så køre den pænt.. De kan den vel holde til.. Eller hvad ?


  • #5   6. feb 2013 Ja gu kan den da holde. Den er bum stærk hvis du ved hvad du laver.
    Jeg ville finde en renoveret blok i Sverige og så køre den med en stage ND stage 2 chip på standard dysser og en T28 turbo fra en sr20det.
    Den passer på original manifolden.
    Billig 3" udstødning.
    Nu har du så + 250 Hk på hjul uden tøven.
    Faktisk ret hurtig og rigtig god effekt fra 4000-7500 rpm.



  • #6   7. feb 2013 Nu hvor du har så meget styr på de motorer, kan du så svare på om det er ligegyldigt hvilket oliefilter der kommer på ? Bare det ikke er noget kina halløj til 1€ ? smiley

  • #7   7. feb 2013 Ja og nej... Der er stor forskeld på filter lavet af billigt pap, bomuld og fiber mm.
    Det er jo klart at et 20 cm langt filter fra Fleetguard
    https://www.google.dk/search?hl=da&client=safari&tbo=d&tbm=isch&spell=1&q=fleetguard+filter&sa=X&ei=O-0SUf3uC4mDtAbl8YGADQ&ved=0CDYQvwUoAA&biw=768&bih=928
    har mindre modstand igennem sig med kold olie en et lille billigt papfilter.
    Når din ca18 har tager 7500 rpm laver den et olietryk på 6-7 bar. Her flower et billigt papfilter bare ikke nok.... Derfor har det indbygget en bypas funktion så olien passere uden om pappet for ikke at dræbe motoren... Den sætter alså filteret ud af funktion....
    7 bar er 7 kg tryk på 1 cm/2 Alså et kæmpe tryk. Hvor tit høre du om at et filter bliver undersøgt efter brug.... Er du sikker på at dit pap filter ikke er klappet sammen.
    Prøv at søge på nettet eller youtube.


  • #8   7. feb 2013 Køre selv med supermagneter på oliekilder og bundkar....
    Hvad filter jeg bruger er en hemmelighed....


  • #9   8. feb 2013 Så køber jeg sku sådan et fleetguard, når tiden kommer smiley

Kommentér på:
Ca18det særligt godt oliefilter ?

Annonce