{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "let tuning" Suzuki Swift ?
  • #1   19. mar 2013 Man kunne have ladet være med at hoppe på det salgstrick der påstår at sådan en er hurtig og sporty. Selv en gammel Carina E Stc. kan jorde sådan en. Hehe

    Smid en potte fra thansen på, så får du lyd. Det med ekstra hk ville jeg glemmer.


  • #2   19. mar 2013 Casper S - tror ikke du skal komme for godt igang med din spark, som har Carbon folie over alt indeni :b

  • #3   19. mar 2013 strip den for vægt, ud med sæderne osv. det er nok det billigeste

  • #4   19. mar 2013 Hvis man ikke tror at en Suzuki kan blive sporty og hurtig, så skal man i hvert fald ikke dukke op på Nürburgring, får så bliver man slemt skuffet når 1,6 sport modellen kører fra ens store BMW 535d...

    skift banamanifold, sportskatalysator og cat-back, i god kvalitet 2" evt. og kør den ind med en programerbar motorstyring, så får du nok 10-15% ekstra effekt..


  • #5   19. mar 2013 evt en chip men 1-4 hk til en 5-7000kr sådan en øse kan ikke tunes

  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
    #6   19. mar 2013 Der er et kompressorkit til den model.
    Det koster væsentligt mindre end en hvidmalet bondegård.


  • #7   19. mar 2013 Kunne være dejligt med nogen liiiidt mere seriøse henvendelser smiley

  • #8   19. mar 2013 sorry folk er seriøse

  • #9   19. mar 2013 Elsker "like" knappen smiley

    Min kammerat har den nye sport, med 136 hk standard. Det skal lige siges at den ikke er sløv.


  • #11   19. mar 2013 Mirza A >>

    Det må du meget gerne dokumentere.

    Dit forslag vil koste manden mininum 10-12.000 kr og vil give ham 10-15 hk, sikke en fantastisk ide smiley


  • #12   19. mar 2013 Det koster jo hurtigt 10k at skifte udstødning og banan manifol, men hvis du har det så ville det da være et bud.. men hvor mange hk det giver ved jeg ikke

  • #13   19. mar 2013 eller bare 29.000kr til et turbokit? smiley det er der ikk mange der har..


  • #14   19. mar 2013 Martin E: tommelfingerreglen siger 1.000,-kr pr hestekræft, ved tuning af en sugemotor, så det er da ikke helt skævt

  • #15   19. mar 2013 Casper S
    Kan virkelig ikke tage det seriøst, at ejeren af en Spark, gør grin med en der vil tune sin Swift?


  • #16   19. mar 2013 Hans har da også nogle hestekræfter med "xenon", og nogle sygt nize klistermærker i bagruden, han taler da bare af erfaring smiley



  • #17   19. mar 2013 Hvis man ejer en Spark vægter man tydeligs OVERHOVED ikke hverken køre egenskaber eller fart, hvor imod en Swift køre ganske fint, og er ganske sjov.
    Og jeg kan slet ikke tage alle de klister mærker i bagruden seriøst, især "you like this" ? haha næppe


  • #18   19. mar 2013 vil nok hellere have en honda end en spark.

    spark er til piger samt alto og splash og det skidt

    alle biler over 100HK er mændenes BIL !


  • #19   19. mar 2013 Har sjældent kørt noget der kører så dårligt som en Spark, og så er det nok også den langsomeste bil jeg nogensinde har prøvet

  • #20   19. mar 2013 Hvor er i dog sørgelige i gider sidde og svine andres biler direkte.

  • #22   19. mar 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Gt1DQthfUj0

    Martin.. jeg kan heller ikk forstå folk som spiser lakrids, men sådan er der så meget der er.. nogle de bruger 500.000 på en ny passat fordi de vil have komfort, og så bruger de 25.000kr på at reppe topstykke og turbo..

    andre de kaster et 5- cifret beløb efter en udstødning som skal monteres på en gammel spand.. jeg er en af dem.. og 15hk for 12.000kr er en meget god deal når vi snakker sug..


  • #23   19. mar 2013 http://www.thansen.dk/products.asp?c=8605717952&n=1200320531

    Så er det bare med at komme i gang!! Thaiswansen - så kører den for dig! ;o)


  • #25   19. mar 2013 Spark er uden tvivl den dårligeste bil jeg har kørt i, og kører i den 3 gange om ugen fra 17-21. Alt er plast, elendige køreegenskaber, for lidt motorkraft. Havde jeg kastet penge efter sådan en var jeg satme blevet ked af det. Selv min kæreste har sådan en og siger det er en lorte bil :D.

  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #27   19. mar 2013 Alt er bedre end et buskort... Men.. Nu ejer jeg jo en æld gammel Nissan Sunny 1.4i med små 90 heste ... HVORFOR sku jeg forsøge at gøre den til noget den ikke er?

    Det eneste man får ud af T-hansen gejl er de små teenagertøser uden fornuft syntes du er top cool, mens andre syntes du er en umoden fesen drengerøv, og du gør dig selv til grin, lige indtil du bli'r jordet af morfar... Min far kører en Audi s6 4.2 V8 , fantastisk når vi jorder små tosser i deres stickers øser ... Kør dog din bil som den er, hvorfor fanden har du ellers købt den???


  • #28   19. mar 2013 Accurary : hvor har du lige præcis de tal fra? Har ikke hørt om lige præcis den "tommelfigerregel" før smiley

  • #29   19. mar 2013 sælg den og køb en sport i stedet

  • #30   19. mar 2013 Typisk tråd herinde, totalt stort emneskift og dis af hinandens biler, og folks hellige meninger smiley

  • #31   19. mar 2013 Andreas C: Det er sgu da endnu mere kedeligt hvis der kun fandtes originale biler, så er det sjovere at se noget nyt, om det så er grimt eller ej, så rager det da folk hvad man laver ved ens egen bil. Hvis du synes den er grim, så er der ingen der tvinger dig til at ligge bag den bil og køre og skælde ud om at den har store thansen skørter på smiley

  • Andreas C
    Andreas C Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21
    #32   19. mar 2013 Det var nu heller ikke min pointe... Min pointe er bare, at det er fesent at en bil skal se ud af en hel masse, og så ikke kunne trække skindet af en kop kold kakao.. Men det er måske bare mig smiley

  • #33   19. mar 2013 For at vende tilbage til Morten O, som i øvrigt vist for længst har givet op på at få noget konstruktivt ud af dette indlæg, så tror jeg du skal gå efter lidt lyd, og glemme kræfterne.. det bliver meget dyrt, og ikke særligt sjovt alligevel, med mindre du får et eller andet seriøst turbokit på.. men det koster smiley Gå efter lyden.. det er også lidt sjovt smiley aller billigste alternativ er at finde et sted på nettet der sælger forchromet 2,5" rør, så køber du 30 cm af det, går ud og afmonterer din bagpotte, skærer rørhalen af helt inde ved lydpotten, skærer et større hul i lydpotten som svarer til 2,5", og så svejser du det nye rør på. Det var sådan jeg gjorde på min første bil, og det gav en fin lyd.. det var en Nissan Primera 1,6 16v smiley GL

  • #34   19. mar 2013 kunne sige rigtig meget negativt om swift.
    kørenskaberne er lige så elendige som en polo 6n.
    du sidder som i en kassevogn
    undervogne er ikke sporty, heller ikke på sport modellen.
    men som trasport fra a-b så den sikkert fin. hvis ikke man har nogle iterresse for biler...


  • #35   20. mar 2013 Jesper p. Tak for dit seriøse indslag, sætter jeg sgu pris på smiley



  • #37   12. mar 2014 Haha kom ned fra skyerne..

    En std 1.5 i en svift har aldrig lavet 114 hk, gam der har rullet dendu mener laver 114 hk, skal ha serviceret dit felt, for det passer ikke..


  • #38   12. mar 2014 Nu skal jeg ikke forsvare en Swift jeg ikke kender. Der kan sagtens være en mereffekt i en std. motor i forhold det som den på papiret er opgivet til, det kan der være ved alle biler.
    For mit vedkommende har jeg fået en spritny motor i min Zafira, og den leverede helt std. knap 220 hk.

    Skal heller ikke gøre nar af en Spark, min kæreste har lige købt én.


  • #39   12. mar 2014 Ja sagtens, men ikke 12 hk på en lavt ydende motor. Og isært ikke en swift, eller en suzuki generalt ( med egne motorere ) som er så tyndt i materialet, at det ikke holder til meget mere end standart, lige pånær en sport

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #40   12. mar 2014 114 standard, så ville jeg føle mig snydt for den "lette" tuning jeg har lavet. smiley

    Jeg har en swift 1.5 som jeg bruger til klubrally, og følgende er gjort :
    Gruppe N mellemrør, Supersprintbagpotte ( kører klasse 2, så er tvunget til at køre med standard manifold ) Injen CAI ( koldluft indtag ), koldere tændrør og modificeret ecu fra RRS japan, da den originale ecu ikke kan chippes, kun på sportsmodellen. Den er blevet rullet til 121 hk & 163 nm ( 115 hk og 150 nm med normal ECU ). Men det bedste ved tuningen var faktisk at jeg havde opnået en langt bedre nm kurve, som startede omkring 2300 omdr. istedet ved 4300 før. og en meget pæn "lige" linie indtil 6.800´omdr.

    Men det bedste for bilen og hvordan den føles var nu stadig at hive bagsæder ud, beklædning og alt det andet skrammel, opgradere bremser og undervogn og dæk, gjorde en kæmpe forskel på mine klubrally tider. EBC greenstuff klodser og skiver, D2 gevindundervogn og nogen semi-slicks! Så kan den lille bil godt blive et sjovt og hurtigt stykke køretøj. Så nogen tårnstiver i top og bund af bilen så den ikke sejler så meget, så er du ved at være der.

    Og økonomien i dette ? Tja tuning uden ecu løber nok op i en 8-10.000 men så er det også gode varer der holder i længere tid. Bremser og undervogn er selvfølgelig i en helt anden boldgade, men med ebc klodser på standard skiver og nogen gode sænkningsfjedre kan man nå langt, og det skulle da kunne lade sig gøre for 4-5.000 måske kan du også få et par tårnstivere med i købet der smiley

    Og vægttabet - det er ganske gratis!

    Mvh
    Casper Nyland


  • #42   12. mar 2014 Har kørt i over 100 forskellige 1.5 og det er ikke noget at prake af, den laver i hvertfald ikke 114

  • #43   12. mar 2014 Jeg kaster nogle gange op smiley

  • #44   12. mar 2014 VÆGTTUNING, VÆGTTUNING; VÆGTTUNING!! - og det gratis

  • #45   12. mar 2014 Vægttuning......
    ---- Manden har en bil som han bruger til hverdag, og så spørger han og man kan få lidt mere træk i den til billige penge,....
    --- i forventer vel ikke at han piller alt ud af sin bil for at spare bilen for nogle få kilo? + at bilen bliver forfærdelig at køre i,


  • #46   12. mar 2014 når man ikke nævner et budget, så er der masser af muligheder, men der er ikke meget at hente i den motor.. smæk en god turbo på den, ny udstødning og så betal ny afgift

  • #47   12. mar 2014 Kan man ikke få lidt ekstra ydelse ved at købe en chip, Brugt K&N filter, en evt brugt banan smiley og self en brugt Remus eller isotta bagpotte.. (De findes ned til 300 kr....)
    ---- det må da give lidt, + det må være billigt..


  • #48   12. mar 2014 Hvis du søger mere fart, så køb en anden bil. Det kan slet ikke betale sig at tune på den motor hvis du ikke er forberedt på at bruge mange penge.

    Horatio: Jo 5 heste kan du hente hvis du er heldig, men det er nok mest chippens skyld.


  • #50   12. mar 2014 Hvorfor er det altid dem med de små mini-biler der vil have flere hk?

    Hvorfor fanden køber I ikke en bil med nogle flere kræfter fra starten, det kan da ikke komme bag på jer at de er langsomme?



  • #51   12. mar 2014 i 18-25 årene er det meget dyrt at forsikre de store motorer... Hvis man ellers forsikre i sit eget navn... der er åbenbart mange der bruger deres forældres billige forsikring.
    - Min 160hk blev da også for lille... men den var billig at tune til over 200 hk..
    en 200+Hk bil bliver også bare hverdag, med tiden smiley


  • #52   19. maj 2014 Jeg har lavet lidt ved min swift sport 1,6 og det har da givet noget!
    Åben luft filter, remus mellem rør og remus bagpotte, det har givet en extrem fed lyd, og lidt flere heste. Min skal også obd tunes snart, kender en som har fået det, det gav 8 hk mere for 4000kr, og han's starter med at trække ved 2200 omd.
    Men det koster lidt at tune den, min udstødning og filter har kostet mig 6500kr


  • martin l
    martin l Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #53   27. okt 2015 Børn er til at grine over. Jeg kører i fars audi, min BMW (far's) er bare så lækker. Tal når du selv betaler. Tag p..... ud af munden før du lukker lort ud. Manden spørger pænt om råd. Manifold, 2" udstødning fra kat & og kn filter. Rent olie og friske tændrør. Så er du godt kørende med mærkbar og lydig motor. Manifold hjemmebygget hvis du kan ellers rustfri. 2" da størrer bare blæser benzin ud i lyd.

  • #54   28. okt 2015 Martin L
    Mon ikke trådstarter er kommet videre i livet, her 2½ år efter?


  • Marius H
    Marius H Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #55   25. jul 2021 Smid noget oktan 100 på kan give dig op til 7 hk virker på min swift og kan sagtens mærke foreskel

  • #56   25. jul 2021 Marius
    7 år for sent.


Kommentér på:
"let tuning" Suzuki Swift ?

Annonce