{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Godkendelse og afgift fra E36 320i til 328i {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri.
Jeg har en E36 320i men har her vinteren over skiftede til en M52 328i motor. Derudover har jeg også monteret 328 forbro, bagbro, gearkasse, bagtøj, kardan. bremser hele vejen, udst. og det hele fra en 328i. Jeg har papire på jeg har købt motor osv.

Hvordan får jeg det godkendt ? og betaler afgift? Er der nogen som har prøvet dette?

Skal jeg bare ned i synshallen med den? Eller skal den også til bmw og alt muligt andet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godkendelse og afgift fra E36 320i til 328i
  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 353
    #1   20. mar 2013 Jeg mener at du skal have den godkendt ved eks. TüV i Tyskland efter Merkblatt 751 eller et tilsvarende center, som jeg ikke kan huske hvad hedder, som ligger i Sverige, hvor de skal lave nogle emissionsmålinger o.lign. Derudover skal du rette henv. til SKAT da de nok mener at din bil har skiftet identitet til en E36 328i, hvorefter de beregner en ny afgift.
    - Jeg har aldrig selv været møllen igennem skal det siges, så du kan jo håbe at der kommer nogle forbi, der kender lidt nærmere til det smiley

• Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 353
    #2   20. mar 2013 Du kan læse lidt mere om det her:

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/Koretojer/Tekniske-krav-til-koeretoejer/Tuning-og-chiptuning.aspx

- Der står de forskellige krav din bil skal leve op til ved konstruktive ændringer. Da din bil får mere end 20 % ekstra effekt, vil du skulle skaffe en godkendelser i forbindelse med sikkerhed og forurenings- og støjkrav, enten fra producenten (hvilket nok desværre er usandlsynligt) eller via et af de, i ovenstående indlæg, nævnte centre i henhold til f.eks. Merkblatt 751.

• #3   20. mar 2013 Du skal blot betale afgift op til 328i da bilen har skiftet identitet...

• #4   20. mar 2013 Det er ikke afgift op til 328
    Det er ny registreringsafgift.

• #5   20. mar 2013 Gjorde det samme ved min 320i kørte bare. Ingen problem der heller ikke til syn eller hvis man blev stoppet. Stod stort set som en 320i alt den tid jeg havde den med en større motor i end der måtte. Afgiften på en e36 kan heller ikke være meget se hvad de koster. Realistisk pris ikke en dag over 25k. Men gætter på max 10k i afgift

Kommentér på:
Godkendelse og afgift fra E36 320i til 328i

Annonce