929 visninger
|
Oprettet:
PUG 406 T {{forumTopicSubject}}
Nogen der ved hvor mange HK en standard 2l motor kan holde til !!
Tænker mest på "stænger" og stempler...
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 54 Svar: 1.227
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
men ommer jo and på hvordan den bliver brugt og passet
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
F.eks kan en gammel saab 2l holde til omkring 500 HK på de originale stænger og stempler
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Snak med John fra hi-speed.dk han laver 303 hk og den er bygget helt op i motoren
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
men ville så gerne kunne slå det skide tcs fra i stedt for
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 61
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
Nu er det her så en benziner, så ikke helt det samme, men ja højest sandsynlig en i stål..
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 61
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
Jamen det gør jeg skam oz, den går fint den der ligger i bilen, men den er som sagt LANGT fra noget lyn med 190 hk, så noget må gøres (igen)
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 61
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
Hvad med gear kassen fra en GTIèr kan den monteres på 406èren ! Det sidste gear var da lidt fedt at få !
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Men så snakker vi også 12/15 klik plus div dele
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
John køre med standart kobling den holder fint til 300 hk hvis du bare sidder større turbo på hvor ladetrykket kommer senere
Standart kobling holder ikke til meget over 200 hk hvis man bruger standart turbo hvor trykket kommer helt i bunden
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 61
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 61
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Hvis bare blok og top er plant og andre topbolte og stål pakning så kan de holde til meget tryk
Der er en gut på hi-speed der har kørt 1,6 bar på standart turboen og kørt med det i mange år og den blev misbrugt
Så Niels f din må have været lavet forkert eller chippet forkert
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 61
apr 2003
Følger: 59 Følgere: 60 Biler: 24 Emner: 60 Svar: 1.490
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Men bare at du skriver den cutter ved 1,2 bar pga Map tyder jo på dem der har lavet din ikke har synderlig meget styr på den type motor nok derfor der er gået til sådan
Har flere kammerater der har tunet den motor og over 250 hk og med 13 år som Peugeot mekaniker har jeg rimelig styr på dem og de fejler sjældent noget selv chippet til 1,4 bar
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 61
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Johns er også tilsalg og har 303 hk
Jackob som har powerforum har også lavet over 300 hk på den motor
Så umulig nej dyrt ja meget
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Det er billiger og enten smide en 405 t16 motor i og pille lidt i den så er 300 let og hente
Eller købe en V6 og smide kompressor på de kan standart holde til 0,5 bar og det er lige over 300 hk
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
Men vil stadig bygge selv
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 61
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 61
jan 2006
Følger: 55 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 1.895
Og den kan man lave mange hk på over 500 med de rigtige stumper
aug 2010
Følger: 36 Følgere: 31 Emner: 16 Svar: 212
Igen stænger og stempler, evt. andre ting som man med fordel kan skifte med det samme, når nu svinet er ude og tilgængelig !!
PUG 406 T