1.185 visninger
|
Oprettet:
Kul Stift til tændspole {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Vil lige høre jer alle om i kender til noget kul stift der sidder på en fjeder oppe i tændspolen på en CA18DET.
Jeg står med 2 tændspoler hvorpå der mangler den kul ting og fjeder.
De er Placeret selve oppe i spolen hvor toppen af tændrøret skal få forbindelse.
Nogen der ved om de kan skaffes enkelte eller har 2 tændspoler til at ligge der virker
BTW: Har snakket med Nissan der vil have 1023 + moms for 1 stk ny tændspole. FTZ, Mekonomen og Auto G har dem ikke engang registeret i deres system
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
http://www.bilgalleri.dk/grupper/teamsx
Flere udskifter kulstykkerne med et stykke rustfri bolt.
maj 2005
Følger: 56 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 386
dec 2006
Mikkel tlf. 24423574
maj 2019
Følger: 1 Svar: 2
mar 2019
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 91
i dag kl. 04:40
Selvom vi nu skriver 2019 , vil jeg lige kommentere opslaget fra 2013 som omhandler kulstift til ( tændspole ) . Der er ikke en kulstift i en tændspole ! Men det er der derimod i en såkaldt strømfordeler, og det er i den at kulstiften kan være slidt ned , således at den har svært ved at få kontakt til rotoren som jo fordeler gnisten til tændrørerne . Der kan selvfølgelig også være irrede og slidte kontaktflader i strømfordelerdækslet. Der er lige så mange kontaktflader som motorens antal af tændrør .
tror du lige skal tjekke hvilken bil det er til... den er så vidt jeg husker født med 4 tændspoler og ikke en strømfordeler.. men håber da han fik løst problemet den gang for 6 år siden...
dec 2006
Originalt er der en lille dims inde i plastrøret, der udgør den del af tændspolen, som omslutter tændrøret nede i topstykket. Om OP nu ikke har ret i at den er en kulstift, men at dimsen kaldes noget anden er vel meget lidt relevant 6 år efter. Går næsten ud fra at OP enten har løst problemet eller solgt/skrottet bilen på nuværende tidspunkt
maj 2019
Følger: 1 Svar: 2
Kul Stift til tændspole