{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.185 visninger | Oprettet:

Kul Stift til tændspole {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens smiley

Vil lige høre jer alle om i kender til noget kul stift der sidder på en fjeder oppe i tændspolen på en CA18DET.
Jeg står med 2 tændspoler hvorpå der mangler den kul ting og fjeder.
De er Placeret selve oppe i spolen hvor toppen af tændrøret skal få forbindelse.

Nogen der ved om de kan skaffes enkelte eller har 2 tændspoler til at ligge der virker smiley

BTW: Har snakket med Nissan der vil have 1023 + moms for 1 stk ny tændspole. FTZ, Mekonomen og Auto G har dem ikke engang registeret i deres system smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kul Stift til tændspole
  • #1   10. maj 2013 Prøv at spørge i denne gruppe.
    http://www.bilgalleri.dk/grupper/teamsx

Flere udskifter kulstykkerne med et stykke rustfri bolt.

• #2   10. maj 2013 Haha er derinde og derfra jeg fik afvide at jeg kunne lave et oplæg her smiley

• #3   10. maj 2013 Underligt, har ikke set dit indlæg derinde, men prøv at smide ham her en besked, han har måske nogle spoler:

Mikkel tlf. 24423574

• Michael E
    Michael E Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Svar: 2
    #4   26. maj 2019 Selvom vi nu skriver 2019 , vil jeg lige kommentere opslaget fra 2013 som omhandler kulstift til ( tændspole ) . Der er ikke en kulstift i en tændspole ! Men det er der derimod i en såkaldt strømfordeler, og det er i den at kulstiften kan være slidt ned , således at den har svært ved at få kontakt til rotoren som jo fordeler gnisten til tændrørerne . Der kan selvfølgelig også være irrede og slidte kontaktflader i strømfordelerdækslet. Der er lige så mange kontaktflader som motorens antal af tændrør .

• #5   26. maj 2019 #4
    i dag kl. 04:40
    Selvom vi nu skriver 2019 , vil jeg lige kommentere opslaget fra 2013 som omhandler kulstift til ( tændspole ) . Der er ikke en kulstift i en tændspole ! Men det er der derimod i en såkaldt strømfordeler, og det er i den at kulstiften kan være slidt ned , således at den har svært ved at få kontakt til rotoren som jo fordeler gnisten til tændrørerne . Der kan selvfølgelig også være irrede og slidte kontaktflader i strømfordelerdækslet. Der er lige så mange kontaktflader som motorens antal af tændrør .

tror du lige skal tjekke hvilken bil det er til... den er så vidt jeg husker født med 4 tændspoler og ikke en strømfordeler.. men håber da han fik løst problemet den gang for 6 år siden...

• #6   26. maj 2019 Hold op et underligt tidspunkt at komme med en totalt irrelevant kommentar på. Omtalte motor kører med 4 tændspoler med tilhørende tændingsrelæ. Motoren kører med wasted spark, dvs den aktiverer tændspolerne parvis hver gang.
    Originalt er der en lille dims inde i plastrøret, der udgør den del af tændspolen, som omslutter tændrøret nede i topstykket. Om OP nu ikke har ret i at den er en kulstift, men at dimsen kaldes noget anden er vel meget lidt relevant 6 år efter. Går næsten ud fra at OP enten har løst problemet eller solgt/skrottet bilen på nuværende tidspunkt

• Michael E
    Michael E Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Svar: 2
    #7   27. maj 2019 I har fuldtændigt ret i det i skriver jeg overså lige en vigtig detalje nemilig bilmodel og årgang ??

Kommentér på:
Kul Stift til tændspole

Annonce