2.011 visninger
|
Oprettet:
Chip på en benziner uden turbo {{forumTopicSubject}}
Hvor finder jeg en chip til min peugeot 407 2,2 benzin ?
mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.859
feb 2004
Følger: 99 Følgere: 99 Biler: 3 Emner: 50 Svar: 994
RH Motorsport
Jørgen Agergaard
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
feb 2007
Følger: 30 Følgere: 24 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 10
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
Du kan få et ok resultat på en 2.2er. Men du må ikke tror det giver 20-30 hk
feb 2005
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 703
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
Det er klart at det ikke giver lige så meget som på en turbo bil. Men du kan stadig godt hente nogle heste ud af det. Men det er jo ikke kun HK det handler om. Du kan få en langt bedre effektkurve og en mere responsiv motor. Og det kan sagtens mærkes selvom man måske kun har fået 5-10 HK mere.
aug 2009
Følger: 40 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 830
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
En E36 320i kan fx også chippes til 165-168 hk, hvilke mange tit og ofte glemmer og bare smider en 325i-motor i eller lign. Selvfølgelig er der stor forskel mellem knap 170 hk og 192 hk, men en 320i mangler bare en smuuuuuuuule mere power for at være sjov, og så er det jo en noget billigere løsning.
Sådan en 2.2 TS4-motor er i øvrigt nok Peugeot's bedste motor til dato.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Jeg fik i øvrigt chippet min V70 af ham, og han leverer et fantastisk stykke arbejde til nok de bedste priser i Norden. Det kræver dog en lille tur hinsidan, men så kan man altid købe billigt slik og sodavand med i farten
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Facepalm much?
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Men desværre så er det jo alt elektronik der er blevet optimeret til sit yderste og bliver feks lambdasonde eller lign udskiftet så er der stor sansynlighed for at det hele går i vasken igen.
Hvis det er en standart motor så lad være med at få den chippet, er det en tunet motor så er chip eller en fuld programerbar styring vejen frem.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Du mangler seriøst evnen til at ræsonnere.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 918
Samme felt, samme bil målt med standard og tunet motorstyring. Er på en R32
jul 2008
Følger: 68 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 54 Svar: 784
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Og lad os lige blive enige om, der er forskel på en plug and play chip, og programmerbar motorstyring og indkørsel med wideband osv..
Jeg kunne tænke mig at se en chip på std motorstyring som giver hk uden andre modifikationer, på hverken udstødning og indsugning..
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 918
Efter et par uger var vi på rullefelt hvor den først blev målt med standard programmet og så blev den bagefter målt med det tunede program. Så det var samme felt, samme dag med 5 min mellem målingerne
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Det jeg siger er, at man ikke kan hente såkaldte 10% på en HELT std sug motor med en chip uden indkøring.. lad os se nogle eksempler, der må være nogen
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
http://sv.bsr.se/products/t956/
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Er det ikke samme motor som 170 hk modellen, bare med droslet motorstyring.?
Kan huske RH sagde man blot skulle købe 140 modellen da det var samme motor som 170 hk modellen, og wupti så havde den 180 hk.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Og mange glemmer også, at man får en langt mere kørbar motor ud af det.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Honda har en 1, 4i med 75hk der kan laves til en 90hestes blot ved skift af en indsugningspakning for 50kr.. men det gælder 1 ud af 30 modeller. Ligesom med chippen
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Nogle motoren er neddroslet fra fabrikken og der er der selfølgelig hk at hente.
Feks en bmw e36 325i den har jo 192hk og en bmw e36 323i er en neddroslet 325i mee 170hk og der vil det jo så være gevinst.
Problemet med chip på en sugemotor er jo at hk ligger i at man trimmer alle parameter, men udskifter man tændrør llm eller sonde på grund af defekt eler lign så passer chip ikke 100% og kan i værste tilfælde køre ringere end med stanfart chip
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
ja det var det også en gang. men nu er det bare retningslinier ligesom mercedes også har ædret deres politik på området.
de nyeste bmw´er er 2.0T motore om de heder 320 eller 328 er lige meget det bare et spørgsmål om hvad motoren yder.
og eks 525-530-535D er samme motor bare anden opbygning ang dysser osv.
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 57 Svar: 584
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Turboen er ikke ens på 525d og 535d og 535d kører med 2 turboer,.og de kører heller ikke med samme type gearkasse.
Så det er ikke kun lidt dyser mm der er til forskel
Chip på en benziner uden turbo