Expert på området.. Turbo {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Min SEAT driller igen nu med turboen.
Jeg har en K03 Upgrade og en 3" forrør med flex..
Standart Manifold.
De 3 bolte som sidder og holder turbo fast til manifold. løser sig..
Tidligere jeg skrev her inde, fik jeg af vide, jeg skulle bruge støtte bolte og kobber møtrikker.
Jeg tog turboen ad, smed den ned hos værkstedet, hvor de lavede nyt gevind og smed 3 støttebolte i. Jeg fik den tilbage og monteret den.. efter ca. 1000km. så lød den utæt, og jeg kunne så atter igen igen gå ud og spænde poltenede igen..
Hvad kan jeg dog gøre, for at det l..t sidder fast ?
Er der en her inde, som ved hvad han gør og virkelig har tjek på det, som har løst til at tjene lidt til sommerferien ?
/lars
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
feb 2008
Følger: 88 Følgere: 102 Biler: 8 Emner: 14 Svar: 137
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 988
har du prøvet at sætte 2 møtrikker på hver støtbolt og spænde dem kontra?. eventuelt kan du give møtrikkerne et dask med en hammer så de bliver en anelse ovale. så låser de også.
okt 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 66 Svar: 972
Skrev også til dig sidste gang med pin bolte og møtrikker.
Du kan evt bruge udstødningspasta på gevinderne for at låse
Men tror du mangler eller skal ha lavet et støtte beslag. Noget vibrerer kraftigt. Måske motorophæng eller ophæng til udstødning.
jul 2007
Følger: 66 Følgere: 66 Emner: 208 Svar: 2.189
jul 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 710
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
Trækker de sig, så skal der nogle ordentlige 12/9 bolte og møtrikker på.
feb 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 270
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
De bolte SKAL jo kunne holde det sammen.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Kobber møtrikker? Det er 3 stål bolte der holder turbo'en fast.
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 463
her er de til de normal t-flanger
http://www.034motorsport.com/turbochargers-and-accessories-turbocharger-accessories-locking-tab-m10-or-38-turbo-nut-p-1329.html
sep 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 64 Svar: 163
Det sidste som i nævner her, er motorophæng, træk i udstødning osv.
Jubidition - Jeg prøver ikke at opfinde den dybetallerken, at spænde 3 bolte "originale" burde enhver jo gøre
Skidtet skal sidde fast og holde intet andet. Som jeg skrev her, så må jeg tjekke om der er soændinger i forør som gør at det løsner dig.
Ellers må jeg skifte manifold og turbo til noget helt andet. Hvad kan evt. anbefales ud over K000 serien. ?
/lars
okt 2005
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 4 Emner: 66 Svar: 972
Kasper H:
Kobber møtrikker? Det er 3 stål bolte der holder turbo'en fast.
Kan du ikke læse hvad du selv skriver?
Brug kobber MØTRIKKER. Ikke bolte.
Kobber holder bedre sammen end jern møtrikker.
Ang bilen så mener jeg en del bruger en gt2860?
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Kan DU ikke læse hvad jeg skriver?
Jeg er uforstående overfor at Jubidition nævner kobbermøtrikker til at holde turbo'en fast, da det normalt er stål bolte som holder den på udstødningsmanifolden.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 14 Emner: 13 Svar: 191
Nå for pokker, det var jeg ikke klar over. Min er også kun en årgang 2000, så det må være derfor den kører med stålbolte så. Men udstødninsmanifolden bliver så selvfølgelig holdt fast med støttebolte og kobber møtrikker
Så blev man så meget klogere
okt 2005
Følger: 70 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 116
mvh
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Har selv prøvet med stål møtrikker og min tabte turbo'en flere gange. Så fik jeg kobber møtrikker, så blev den siddende og har siddet lige siden.
okt 2005
Følger: 70 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 116
okt 2005
Følger: 70 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 116
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Expert på området.. Turbo