2.319 visninger
|
Oprettet:
Straight pipe? {{forumTopicSubject}}
Hvad får bilen til at sige den "ekspolderende" lyd?
http://www.youtube.com/watch?v=nEi062vXlLY
Er det Straight Pipe Exhaust?
Og ved godt at motoren ikke er standard d:!!
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 85 Svar: 1.253
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 59 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 927
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
dec 2003
feb 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 38 Svar: 2.243
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 41 Svar: 1.038
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.663
(eller en rigtig færdig civic 1.5 der spiser olie som en 2-takter :D)
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 85 Svar: 1.253
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
okt 2006
I kan høre den retarderer tændingen (soft-cut) og derfor stiger langsomt i omdrejninger lige før den går i hard-cut som ud fra lyden at dømme er ren ignitioncut.
Anti-lag er når man kører ud af vejen og slipper gassen, og den så popper og knalder, tit set på fx rigtige rally biler, mitsu evo gør det ekstremt meget, og gamle sierra cosworths i rally-trim for at nævne nogen hvor det er rigtig udtalt på.
Launchcontrol bruges som navnet antyder, til at lave en kontrolleret start. Det gør man ved at gøre betingelserne for starten ens, og derved styrer man begrænseren længere ned og lader den hjælpe til med at bygge turbotryk samtidig, så førerens eneste job er at slippe koblingen. Korrekt justeret hjælper systemet med at minimere hjulspin(justeret til en dårlig vejbelægning fx) eller få flest muligt heste ud af motoren så man kan komme ud af hullet(justeret til en bane der er belagt med trackbite og man kører slicks fx), eller endda en kombination af begge, og derved optimere starten.
dec 2003
Launch control holder ikke tryk på turboen men holder et bestemt omdrejningstal. Man bruger netop antilag til denne funktion og den kan tilføjes i Launch control. Netop fordi antændelsen af gassen sker i udstødningstakten vil motoren pludselig fungere som en turbinemotor og spole turboen op i omdrejninger. EOD!
dec 2003
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Det var hylende morsomt den første måned, så syntes jeg (samt politiet) vi blev trætte af det.
okt 2006
Launchcontrol kan sættes op lige som man vil mht begrænserens gøren, og hvis man har brug for launchcontrollen til at hjælpe med turbotrykket så man får en perfekt start når man vinger koblingen uden bilen "bogger" eller bare spinner løs, så sætter man den sådan op.
Turbinemotor.....
Yes det godt du
dec 2003
Hvis du ikke ved hvordan en turbine fungerer synes jeg da du skulle læse lidt om det i stedet for at spille så pokkers smart.
Jeg gider ikke engang diskutere...
okt 2006
2 step er et amerikansk udtryk. Det kan også sees når du laver motorstyringer og andre styringer som fx en racelogic tractioncontrol. Den kan også lave launchcontrol, som er ren og skær tændingsmagi hvor du rydder et par ign events så du bare får ren benzingasblanding ud som bliver antændt af næste forbrændings flamme i udstødningsporten og derved brænder. Det har intet at gøre med antilag.
Antilag er netop en slags turbine, hvor man kan gøre det på flere måder ved enten bare at lade motoren køre som en luftpumpe, ved at rydde alle ignevents i motoren og evt have et tændrør i udstødningsmanifolden eller man kan helt og holdent lade varmen i en udstødningsmanifolden gøre arbejdet for en hvis bilen køres hårdt nok. Man kan endda også bruge tilskudsluft i udst.manifolden så motoren holdes helt ude af ligningen. En 3 måde at gøre det på er at have en ign event på udstødningsfasen, så er vi langt over 180 grader efter TDC og har ikke en skid med en begrænser at gøre.
DET er turbineprincippet.
Launchcontrol er og forbliver som jeg beskriver det, en meget kontrollerbar begrænser med en blanding af softcuts hvor man kan flytte tændingen evt helt over efter tdc, og hardcuts hvor man kan vælge at fjerne både inj events og ign events, og derved styre resultatet af launchen. FX!!!!!!!! til at få tryk på turboen.
Smut du nu ud og leg med din G4 og så sig til når du har større erfaring end det.
okt 2006
Så er vi ovre i WRC territorie
http://www.garaget.org/video/124993
dec 2003
Jeg har intet sagt om begrænser så hold lige igen med hesten cowboy.
Angående zerolag hvad er det så du mener jeg skal læse? Du er nødt til at spinde turboen op før motoren kan holde gang i den.
btw så tror jeg du skal passe på med at disse folk du ikke kender. Med alle de knald løsninger du render og laver burde du nok ikke snakke for højt vel.
I'm out
okt 2006
Jeg sagde ikke at du under launchcontrol flyttede tændingen over tdc, jeg sagde at flammefronten fra en ignevent EFTER manglen på ignevents giver launchcontrol med knald i.
Antilag er som jeg beskrev en helt anden virkemåde.
Og siden du ikke kender mig, hvilket hold har du så i at jeg laver knaldløsninger? Du kender mig overhovedet ikke, så hvem er nu ude i at disse folk man ikke kender...
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Jeg har her i området oplevet én enkelt bil med antilag, og det var min egen.
Så nej er ikke mange der kører med det.
Straight pipe?