{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Straight pipe?
  • #1   9. jun 2013 turbo og begrænser !

  • Sebastian B
    Sebastian B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   9. jun 2013 Men lige frem så voldsomt?

  • #3   9. jun 2013 Turbo og launch control.

  • #4   9. jun 2013 nææææh... det er gør benzin i udstødningen smiley

  • #5   9. jun 2013 vil så mene det er mere antilag end launch control hvis det endelig skal være

  • #6   9. jun 2013 Jeps, benzin der eksplodere i udstødningen...

  • #7   9. jun 2013 En motor der bliver presset uden katalysator med ren rør smiley så skyder den resterne af af i udstødningen hvis den er varm nok.

  • #8   9. jun 2013 Det der minder meget som anti-lag som jubi siger, men ellers ved jeg da en golf med ren udstødning godt kan gi' et knald når man slipper gassen efter den har haft trukket på fuld knald...


    (eller en rigtig færdig civic 1.5 der spiser olie som en 2-takter :D)


  • #9   9. jun 2013 ja sorry.. antilag /launch control ofc.. smiley

  • Sebastian B
    Sebastian B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #10   9. jun 2013 Okay, tak for alle svarene! Meget behjælpeligt :)!

  • #11   9. jun 2013 Og hvorfor er det så mere anti-lag end launch control? Det der er launch control ....

  • #12   9. jun 2013 Antilag er noget andet end launch control, men når i har lavet et væld af motorstyringer og kørt dem ind kan i så bare sige til smiley

    I kan høre den retarderer tændingen (soft-cut) og derfor stiger langsomt i omdrejninger lige før den går i hard-cut som ud fra lyden at dømme er ren ignitioncut.

    Anti-lag er når man kører ud af vejen og slipper gassen, og den så popper og knalder, tit set på fx rigtige rally biler, mitsu evo gør det ekstremt meget, og gamle sierra cosworths i rally-trim for at nævne nogen hvor det er rigtig udtalt på.

    Launchcontrol bruges som navnet antyder, til at lave en kontrolleret start. Det gør man ved at gøre betingelserne for starten ens, og derved styrer man begrænseren længere ned og lader den hjælpe til med at bygge turbotryk samtidig, så førerens eneste job er at slippe koblingen. Korrekt justeret hjælper systemet med at minimere hjulspin(justeret til en dårlig vejbelægning fx) eller få flest muligt heste ud af motoren så man kan komme ud af hullet(justeret til en bane der er belagt med trackbite og man kører slicks fx), eller endda en kombination af begge, og derved optimere starten.



  • #13   9. jun 2013 det der har intet med launch control at gøre.

    Launch control holder ikke tryk på turboen men holder et bestemt omdrejningstal. Man bruger netop antilag til denne funktion og den kan tilføjes i Launch control. Netop fordi antændelsen af gassen sker i udstødningstakten vil motoren pludselig fungere som en turbinemotor og spole turboen op i omdrejninger. EOD!


  • #14   9. jun 2013 det kaldes forresten 2-step antilag når man indarbejder launch control i det system

  • #15   10. jun 2013 Jeg kørte med antilag i min Punto GT monteret med en Garrett GT2871RS i sin tid.
    Det var hylende morsomt den første måned, så syntes jeg (samt politiet) vi blev trætte af det.


  • #16   11. jun 2013 2-step er et amerikansk udtryk.
    Launchcontrol kan sættes op lige som man vil mht begrænserens gøren, og hvis man har brug for launchcontrollen til at hjælpe med turbotrykket så man får en perfekt start når man vinger koblingen uden bilen "bogger" eller bare spinner løs, så sætter man den sådan op.

    Turbinemotor.....
    Yes det godt du smiley


  • #17   11. jun 2013 Du vil aaaaaaltid have ret, men det har du nu ikke. Det eneste en launch control gør er at holde omdrejninger låst på et bestemt omdrejningstal når koblingskontakten er aktiveret. Så simpelt er det. En kombination af Antilag og Launch control udgør det du omtaler som launch control.

    Hvis du ikke ved hvordan en turbine fungerer synes jeg da du skulle læse lidt om det i stedet for at spille så pokkers smart.

    Jeg gider ikke engang diskutere...


  • #18   11. jun 2013 Jeg vil ikke have ret, men der er kun en af os der har det smiley
    2 step er et amerikansk udtryk. Det kan også sees når du laver motorstyringer og andre styringer som fx en racelogic tractioncontrol. Den kan også lave launchcontrol, som er ren og skær tændingsmagi hvor du rydder et par ign events så du bare får ren benzingasblanding ud som bliver antændt af næste forbrændings flamme i udstødningsporten og derved brænder. Det har intet at gøre med antilag.

    Antilag er netop en slags turbine, hvor man kan gøre det på flere måder ved enten bare at lade motoren køre som en luftpumpe, ved at rydde alle ignevents i motoren og evt have et tændrør i udstødningsmanifolden eller man kan helt og holdent lade varmen i en udstødningsmanifolden gøre arbejdet for en hvis bilen køres hårdt nok. Man kan endda også bruge tilskudsluft i udst.manifolden så motoren holdes helt ude af ligningen. En 3 måde at gøre det på er at have en ign event på udstødningsfasen, så er vi langt over 180 grader efter TDC og har ikke en skid med en begrænser at gøre.
    DET er turbineprincippet.

    Launchcontrol er og forbliver som jeg beskriver det, en meget kontrollerbar begrænser med en blanding af softcuts hvor man kan flytte tændingen evt helt over efter tdc, og hardcuts hvor man kan vælge at fjerne både inj events og ign events, og derved styre resultatet af launchen. FX!!!!!!!! til at få tryk på turboen.



    Smut du nu ud og leg med din G4 og så sig til når du har større erfaring end det.


  • #19   11. jun 2013 Og når det bliver RIGTIG spændene, så kan du jo begynde at læse om zerolag. Her snakker vi både intern og ekstern forbrænding, med fuld turbohastighed nede omkring tomgang.
    Så er vi ovre i WRC territorie

    http://www.garaget.org/video/124993



  • #20   11. jun 2013 Rune, nu er vi ude i dine forklarmigrøv. Det du gør med launch er netop at lave en antilag. Launch control vil f.eks retardere tændingen hvilket vil give en meget sen antændelse i udstødningsfasen (som antilag) og dermed holdes spin i turboen.

    Jeg har intet sagt om begrænser så hold lige igen med hesten cowboy.

    Angående zerolag hvad er det så du mener jeg skal læse? Du er nødt til at spinde turboen op før motoren kan holde gang i den.

    btw så tror jeg du skal passe på med at disse folk du ikke kender. Med alle de knald løsninger du render og laver burde du nok ikke snakke for højt vel.

    I'm out


  • #21   11. jun 2013 Jeg har fastholdt min forklaring hele vejen igennem.
    Jeg sagde ikke at du under launchcontrol flyttede tændingen over tdc, jeg sagde at flammefronten fra en ignevent EFTER manglen på ignevents giver launchcontrol med knald i.

    Antilag er som jeg beskrev en helt anden virkemåde.

    Og siden du ikke kender mig, hvilket hold har du så i at jeg laver knaldløsninger? Du kender mig overhovedet ikke, så hvem er nu ude i at disse folk man ikke kender...


  • #22   13. jun 2013 Jeg holder med RSMtuning. Launch control hvor tændingen cuttes for at holde et givet omdrejningstal vil give eftertændinger i udstødningen. At det så også spooler turboen op er en bonus. Tvivler på der er særligt mange der kører med anti-lag på deres gadebiler da det giver en ekstrem høj udstødningstemperatur.

  • #23   13. jun 2013 Thomas H:

    Jeg har her i området oplevet én enkelt bil med antilag, og det var min egen.
    Så nej er ikke mange der kører med det.


Kommentér på:
Straight pipe?

Annonce