650 visninger
|
Oprettet:
Golf IV GTi 150/180 {{forumTopicSubject}}
Er der nogen mekanisk forskel på 150hk udgaven og 180hk udgaven?
Dvs. er der forskel på topstykke, kobling og gearkasse?
For er på udkig efter en, og vil have den tunet lidt. Skal bare vide om det er ligegyldigt hvilken udgave jeg tar udgangspunkt i
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 81 Biler: 12 Emner: 32 Svar: 1.016
Du får i min mening mere for pengene med en 150 hk AGU end en Egas motor når du alligevel vil tune dem.. Turbo på en 150 er K03 og på en 180 en Ko3s ..
Mon ikke der kommer en som lige kan verificere det jeg skriver da jeg er voldsomt træt ligenu...
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 81 Biler: 12 Emner: 32 Svar: 1.016
Men man kan da være heldig..
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 81 Biler: 12 Emner: 32 Svar: 1.016
150 hk = 228mm kobling
180 hk = 240mm kobling
maj 2011
Følger: 189 Følgere: 230 Biler: 16 Emner: 57 Svar: 484
Det bliver en byld i røven for dig.
150 hestes AGU, og så giver du den ellers bare gas
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 50
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Hvis du vil nøjes med 200 hk, så chip den og ikke andet. Det kan godt være, at 150 hk modellen kun kommer op på 195, men de sidste 5-10 hk er alt for dyre og vil praktisk talt ikke kunne mærkes
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
Det dog ikke alle 180 hk der har 6 gear
mar 2011
Følgere: 14 Svar: 153
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 50
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Du skal selvfølgelig også være opmærksom på, at den ikke kommer til at kunne gå gennem syn osv. Skal den kunne det, bliver det langt dyrere.
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Men hvis du køber en 180 hk model, kan du jo komme op på 210-215 hk med chip alene. Så er det ikke nær så dyrt at få det godkendt til syn. Det kan vel gøres for 7-8.000 med alle registreringer.
Golf IV GTi 150/180