{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.691 visninger | Oprettet:

VW Transporter {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en transporter t4 fra år 2000 2,5 tdi, men det er den model uden intercooler (88hk).

Så ville jeg høre om der er nogen der ved, hvor meget der skal laves, for at der kan blive sat en intercooler på og få den tippet.

Jeg har kørt at der skal en anden motorstyring på, men ved det ikke.

Håber i kan hjælpe mig:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Transporter
  • #1   9. jul 2013 Du skal bare sætte en intercooler på, det er lige til.. Enten som en tdi 102 ovenpå motoren, eller som en151hk i fronten. har en fra en 151 du kan få billigt, hvis er.. og så kan min ven chippe den.. tror du skal regne med den får 110hk. måske lidt mere..

  • #2   10. jul 2013 go for it smiley
    bare husk at dyserne er mindre end 102`erns

    (og pumpen , gearkassen er osse anderledes) ligegyldig info til dit spørgsmål smiley



  • #3   10. jul 2013 Dysserne har aldrig været et problem, det er turboen, som løber tør for luft inden.. ryge kan de sagtens, og det er uforbrændt diesel.. og der gælder både 88,102,151hk. -så kan vi snakke om og ændre dysser, for at få et bedre sprøjte mønster, men så langt behøver du slet ikke gå smiley
    men gearkasserne skulle være lidt svag på 88hk. -har dog aldrig haft nogle problemer. på nogen af dem.


  • #4   10. jul 2013 steffen: den intercooler du har, kan man bare montere den, også er det, det.
    Eller skal man have en computer på, for at stille den i det forskellige, dyser, ladetryk osv. så det kan køre sammen? og hvad skal du evt have for den du har liggende?


  • #5   10. jul 2013 Du skal som sådan ik ændre noget i bilens motorstyring -ved montering af intercooler, det giver bare noget koldere ladeluft, som du ville kunne udnytte ved og chippe bilen.. men den kan sagtens køre uden chipning! Den vil nok føles lidt mere frisk, som en kold morgen..
    Ang. montering kræver det noget rørføring osv.. det tager lige et par timer på værkstedet.. den jeg har kan du få for 200kr.


  • #6   18. jul 2013 Hejsa er ved at anskaffe mig en 2,5 tdi også vil sådan en ladekøler give flere heste på en 102 hk der er chippet ?



  • #7   19. jul 2013 jep.. jo koldere luft, flere hk!

  • #8   19. jul 2013 okay kræver det meget at gøre ?
    tænkte også på større dyser og måske en større turbo har hørt en turbo fra en audia6 tdi 2,7 skulle passe godt på den ..


  • #9   19. jul 2013 Steffen s hvor bor du henne af ville gerne hente den køler til 200kr smiley

  • #10   20. jul 2013 Jeg ser ikke dysser som noget problem, før du skal meget højt op i effekt.. den ligger i næstved.

Kommentér på:
VW Transporter

Annonce