6.012 visninger
|
Oprettet:
chiptuning udstyr {{forumTopicSubject}}
Hej derude, er der nogen som har erfaring med "chip tuning" software og hardware, noget som kan anbefales? man kan jo købe alverdens grej ude på det store marked..
beskeder som hold dig fra det osv. bedes udelades jeg har sat mig et mål og vil forfølge det..
Vh Temii
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
mar 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 92 Svar: 988
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
mar 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 92 Svar: 988
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
mar 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 92 Svar: 988
jul 2003
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 11 Svar: 198
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Jeg ruller gerne bilen gratis når du engang får lavet en fil.
Fredslunds.dk
mar 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 92 Svar: 988
ser ikke mange steder at udstyret er kompatible med miralli motorstyringer, nogen der ved hvorfor?
jul 2003
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 11 Svar: 198
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Det jeg har set, så ret nemt ud.
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Man læser den ud og former den som man vil.
Men at kalde det let er nu nok ikke den rigtige formulering.
Med mindre man er hævet over alle andre på det punkt.
Søren
www.fredslunds.dk
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Det var nu bare et held og lykke som i jeg håber det funker.
Søren
mar 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 92 Svar: 988
Men har hørt man ikke kan flashe på en merelli motorstyrin, der skal man "brænde" en ny plcc32 chip og lodde i..?
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
jul 2003
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 11 Svar: 198
men nemt vil jeg ikke kalde det! startede med at læse omkring det for snart 2 år siden. og har lavet ca 20 remaps intil videre der bare fungerer. og holder mig til de samme ecu'er da det er noget nemmere end at skal starte ud med en helt ny model.
men alt i alt:
du skal ha udstyr til at læse software ud og i. der findes et hav af muligheder.
du skal ha software til at ændre filen - tunerpro, winols, ecm osv osv
mapsene dukker ikke bare lige op. dem skal du selv manuelt ind at finde. med mindre du har en definitions fil til netop det software der er i din styrboks. og nej en 1.8t er ikke bare en 1.8t. der findes over 50 forskellige styrbokse og software versioner hvor mapsene er rykket rundt i alle. udover skal du vide hvilke maps der skal ændres. og vigtigst HVORFOR du ændrer dem. der er massere af crappy remaps på nettet hvor alt bare er maxet ud i filerne, hvor det er tydeligt at se at gorillaen bag skærmen ikke havde den fjerneste ide om hvad han lavede.
efter remap af en fil skal checksum opdateres, noget software/hardware klarer det selv. andre ikke!
derefter flasher du det i. så skal du ha mulighed for at logge om det hele nu også reagerer som du har programmet og diverse temperatur/arf/ladetryk er inde for acceptable grænser. så en eller anden form for data logger. hvis man skal gøre det ordenligt. ¨
desuden er der forskel på hvilke sensorer motoren har fra standard. nogen wideband standard. andre ikke. nogen EGT andre ikke osv osv. hvilket også gør at nogen er nemmere at ordne end andre.
der er MANGE ting der skal spille. og du kan roligt bestille en masse bøger angående remapping og goggle løs. for det her tager bare tid! der er en grund til priserne på et ordenligt stykke arbejde er som de er.
er du stadig villig til virkelig at lære det og bruge uendelige mængder af tid så PM mig
mar 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 5 Emner: 92 Svar: 988
chiptuning udstyr