2.652 visninger
|
Oprettet:
weber eller spjældhuse {{forumTopicSubject}}
hej jeg går og lejer lidt med tanken om at monterer Weber eller spjældhuse på min golf 2 1,3 med multipoint indsprøjtning.
der bliver også monteret skarp knast og bananmanifold.
men hvad vil i vælge af Weber eller spjældhuse.
har snakket med westspeed og de kan sælge mig et sæt Weber med indsugningsmanifold til 5000 og så indstiller han dem.
og nej vil ikke have en anden motor i
sep 2003
Følger: 63 Følgere: 62 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 515
jun 2007
Følger: 75 Følgere: 65 Emner: 25 Svar: 537
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Men det lyder da nærmest utroligt med den pris, Westspeed plejer at vil have 10.000.- kroner for nærmest bare at tage telefonen?
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 17 Emner: 42 Svar: 211
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 17 Emner: 42 Svar: 211
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Og det gælder både Weber og Dellorto.
De er med stor sandsynlighed aldrig blevet sat ordentlig fra start ellers havde du ikke haft de problemer.
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 17 Emner: 42 Svar: 211
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Nygaard, hvis du har haft højt forbrug også uden at du kører med klampen i bund konstant er jeg 100% på de ikke er justeret ordentligt ind
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.332
Men ja de bruger meget Benzin når man vil høre dem brøle..
Eller kan man da godt holde en rimelig økonomi med dem..
Du skal ikke forvente at 2 SU'ere bruger alverden mindre *GG*
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
men en gammel 2´er kommer aldrig til at køre godt... det tætteste man kommer på anstændigt er 16V motoren. (og der ville spjæld give mening pga indsprøjningen...
men en sur 1300 Weber er billiger. havde måske overvejet solex eller delorto som alternativer.
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
bliver der sagt noget om at en g2 1300 8v´er skal bruges til hillclimb. og tvivler sku på de bruger en VW motor til noget som helst i hillclimb?
en motorcosser tager over 18000omdr/min selv på en 80ccm´er . og den køre også med karburator men det heller ikke en sammenligning da det er 2takts. og en 4t´er jerner stadig en masse omdrejninger men ikke het som en 2t´er...
der bliver tunet på 1300motore i nogle motorsportsklasser men der pga klassen ikke må havde mere end 1300ccm. ligesom nogle klasser maximalt på havde X hk. pr. kg.
igen der er til ren sjov! og ikke til værdagsbiler...
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
nu har en crosser jo heller ikke noget der ligner en slaglængde så det er jo klart den kan tage de omdrejninger men en bil i hill climb tager jo osse 10.000 omdr hvis den kan få lov til det dvs den køre osse med kørt slag længde og lille boring ellers sprang det jo i luften
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Sø-propel, det er noget fis det du siger. Alle motorer egner sig bestemt til et sæt webere. Det er bare de færreste der fatter at webere i sig selv ikke giver alverdens uden du kombinerer det med noget andet tuning.
Den klassiske kombi er en skarp knast, banan (hvis det er på en motor der egner sig til banan) og så et sæt 40mm webere med venturier der passer til motorstørrelsen.
Hvis du kigger på min Derby så har du et fint eksempel der. Den opsætning kom til at gå supersprødt, og ved at motor/gear/webere ligger i en Audi 50 i dag og stadig kører supergodt.
Der er naturligvis nogle motorer / biler der egner sig bedre til spjælde en andre. Eksempelvis ville jeg aldrig kunne finde på at sætte spjældhuse på en gammel Opel CIH motor til eks en Manta A. Det er alt for besværligt for der er intet elektronik i bilen i forvejen. Ingen toppunktssensor, bankesensor, lambda eller andet.
Hvorimod en Ford eksempelvis med EDIS er perfekt egnet til spjældhuse.
Det ene eller det andet er en smagssag, og op til folks pengepung.
Tilbage til trådstarters oprindelige indlæg, så er det bare at gå efter det, men jeg ville helt sikkert bruge det i kombination med yderligere tuning.
Man skal være opmærksom på at så snart man tuner yderligere på en motor med webere/dellorto så skal de justeres ind igen.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Vi plejer pille det af, når det er monteret på en toyota turbo motor, så forsvinder problemer som regel
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
K-Finn: Jeg har ingen erfaringer med dem jeg ville bare heve nogle dobbelt spoler men jeg ville osse godt have en tændspole der var fuld opladt ved høje omdrejninger og det kniber med en 1 enkelt spole og gøre det til en 4 cylinderet det er set på en ganske std motor før så virker de ikke så må jeg over til noget elektromotive i stedetfor og vw enkelt spoler med slut trin i som golf 3 bla køre med går jo aldrig i stykker he he
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Det kan være MEGET misvisende
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
weber eller spjældhuse