{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.652 visninger | Oprettet:

weber eller spjældhuse {{forumTopicSubject}}

hej jeg går og lejer lidt med tanken om at monterer Weber eller spjældhuse på min golf 2 1,3 med multipoint indsprøjtning.
der bliver også monteret skarp knast og bananmanifold.
men hvad vil i vælge af Weber eller spjældhuse.
har snakket med westspeed og de kan sælge mig et sæt Weber med indsugningsmanifold til 5000 og så indstiller han dem.
og nej vil ikke have en anden motor i


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  weber eller spjældhuse
  • #1   15. jul 2013 Det lyder som en god handel synes jeg.

  • #2   15. jul 2013 Ville jeg godt nok gøre vis jeg var dig ! Nok til den pris

  • #3   15. jul 2013 Du skal nok regne med indstilling kommer udover de 5000 for et Webersæt med manifold. (Ellers er det en meget god pris) smiley

  • #4   15. jul 2013 Du kan ikke engang få en fornuftig motorstyring til dine spjældhuse for 5000 så jeg ville hoppe på en weber.

    Men det lyder da nærmest utroligt med den pris, Westspeed plejer at vil have 10.000.- kroner for nærmest bare at tage telefonen?


  • #5   15. jul 2013 weber laver osse spjældhuse smiley du tænker nok karburator og spjældhuse det letteste er karburator da det jo i bund og grund bare er et sæt karburator som self skal indstilles og justeres ind osv. men spjældhuse det er nr 1 i min verden det kan du få til og køre 100% hele vejen op kold som varm men der ligger bare noget mere ombygning i det kan sige så meget spjælde alene vil rende op i ca. 10.000 alt efter om du vælger noget der bare passer på elelr om du selv vil til og fifle lidt så er det self billiger også kommer der motor styring og komponenter ved siden af igen alt efter hvad du vil have og hvad der skal laves på både brændstof siden og tændings siden

  • #6   15. jul 2013 Jeg havde gået efter spjældhusene. Du bliver træt af at kører med weber, da du kan gå og indstille på dem konstant. Men for pokker de lyder godt

  • #7   16. jul 2013 Nej det passer ikke, weber / dellorto karbs skal max indstilles 1 gang om året. Og det kan man iøvrigt gøre selv hvis man gider bruge lidt tid på at læse om hvordan man gør, behøver ikke rullefeldt eller noget til den slags.

  • #8   16. jul 2013 Så er det da dig der skulle have indstillet dem på min Amazon så... Jeg hev dem af igen og er nu i gang med at montere 2x SU HS6

  • #9   16. jul 2013 Ja det kan da snildt være. Jeg har rodet med dem i 15 år + og har aldrig haft problemer med dem. Det passer med de skal justeres 1 gang om året hvor man bare starter helt forfra.
    Og det gælder både Weber og Dellorto.

    De er med stor sandsynlighed aldrig blevet sat ordentlig fra start ellers havde du ikke haft de problemer.


  • #10   16. jul 2013 Du har sikkert ret. Jeg blev i hvert fald træt af dem og deres voldsomme forbrug smiley

  • #11   16. jul 2013 så er det meget lettere og få det kørt ind engang også er det barr og dreje nøglen frem over med mindre der er gået kuk i en føler smiley men igen det er en smags sag

  • #12   16. jul 2013 Christian, det er helt korrekt det er en smagssag.

    Nygaard, hvis du har haft højt forbrug også uden at du kører med klampen i bund konstant er jeg 100% på de ikke er justeret ordentligt ind smiley


  • #13   16. jul 2013 ruben: nemlig men karburator er osse fede helt sikkert du vil bare altid have et død punkt på dem et eller andet sted med gassen det vil ikke kunne komme til og køre så godt som et indsprøjtnings system vil gøre men det er self en del af charmen ved dem også er de helt sikkert osse lettere og fejlsøge på hvis der skulle opstå en fejl kontra hvad spjældhuse er også igen pris messigt er der osse stor forskel i prisen på karburator og spjælde som før nævnt så kommer der motorstyring og komponenter til den ved siden af og det er min 2500-3000 for en styreboks også ellers bare derop af og hvad spjælde angår ja så koster de osse jeg har lige købt et sæt jenvey dth spjælde til min 16v'er spjælde alene koster 7750kr også kommer der 4 x tragte til 400 kr stk også et speeder træk og beslag til speeder træk til 2300 kr oveni et skumfilter og bagplade kit til 1200 kr også kommer der en tps sensor til 400kr osse der ud over har jeg dog fundet en brugt megasquirt boks som er blevet bygget om til den opsætning jeg vil have også er der købt et aem wideband lambda kit til 1500 kr også er der hjemme bygget ledningsnet og brugt penge på div tape og kabel strømper og regner med og bruge de orginale luft og vand temp føler samt krumtaps sensor også er der købt 2 stk MSD dobbelt DIS tændspoler inkl interface modul til en pris af 1400 kr stk og så 4 stk msd special lavede tændkabler til 250 kr stk osse så når man begynder og regne sammen på det så render det op jeg har nok sådan ca. brugt for små 20.000 i stumper og mangler stadig små stik osv. også skal det monteres og ledningsnettet skal laves helt færdigt puha det render op he he men så er det som jeg vil have det

  • #14   16. jul 2013 Jeg har da snart kørt 8000km med de Webere på min Escort uden at stille på andet end tomgangen...

    Men ja de bruger meget Benzin når man vil høre dem brøle..
    Eller kan man da godt holde en rimelig økonomi med dem..
    Du skal ikke forvente at 2 SU'ere bruger alverden mindre *GG*


  • #15   16. jul 2013 Weeber. de kasser der fortjener ikke spjæld. det kun n noget bmw og japanere kan bære...

  • #16   16. jul 2013 Sø-Propel: Det er vel op til ejerne selv hvad de vil have en tysker går mindst lige så godt med spjælde som en skævøjet gør

  • #17   16. jul 2013 ja bmw og mercedes gør.
    men en gammel 2´er kommer aldrig til at køre godt... det tætteste man kommer på anstændigt er 16V motoren. (og der ville spjæld give mening pga indsprøjningen...
    men en sur 1300 Weber er billiger. havde måske overvejet solex eller delorto som alternativer.


  • #18   16. jul 2013 tja det ved jeg nu ikke går man nu i motorsports verden så er mange af hillclimb bilerne da kun 1300 og 1600 motor og de går da ganske udemærket og de er jo nede i de ccm pga motor omdrejningerne

  • #19   16. jul 2013 christian m
    bliver der sagt noget om at en g2 1300 8v´er skal bruges til hillclimb. og tvivler sku på de bruger en VW motor til noget som helst i hillclimb?
    en motorcosser tager over 18000omdr/min selv på en 80ccm´er . og den køre også med karburator men det heller ikke en sammenligning da det er 2takts. og en 4t´er jerner stadig en masse omdrejninger men ikke het som en 2t´er...

    der bliver tunet på 1300motore i nogle motorsportsklasser men der pga klassen ikke må havde mere end 1300ccm. ligesom nogle klasser maximalt på havde X hk. pr. kg.

    igen der er til ren sjov! og ikke til værdagsbiler...



  • #20   16. jul 2013 Sø-Propel: nej ikke nødvendigvis men har da set en del 1'er blive brugt med vw motor smiley men nu sagde du jo det ikke ville køre godt men det er jo nok bare fordi du ikke kan li vw og er toyota mand så har det jo ikke noget med sagen og gøre om man vil vælge og smide spjælde på sin 1300 lad dog manden hvis han har lyst til det

    nu har en crosser jo heller ikke noget der ligner en slaglængde så det er jo klart den kan tage de omdrejninger men en bil i hill climb tager jo osse 10.000 omdr hvis den kan få lov til det dvs den køre osse med kørt slag længde og lille boring ellers sprang det jo i luften


  • #21   16. jul 2013 Christan M er på ingen måder uenig med dig i at et sæt spjældhuse med den rigtige motorstyring er MEGET bedre, uden døde punkter og med optimal brændstoføkonomi. Men som du selv er inde på koster sådan et sæt 20.000.- kr. Man kan hvis man kan nøjedes med nogle billigere jenvey spjælde, og en halvfesen styring som eks noget byg selv megasprøjt komme til at lande på omkring de 10.000.- kr dertil kommer programmering og indkøring.

    Sø-propel, det er noget fis det du siger. Alle motorer egner sig bestemt til et sæt webere. Det er bare de færreste der fatter at webere i sig selv ikke giver alverdens uden du kombinerer det med noget andet tuning.

    Den klassiske kombi er en skarp knast, banan (hvis det er på en motor der egner sig til banan) og så et sæt 40mm webere med venturier der passer til motorstørrelsen.

    Hvis du kigger på min Derby så har du et fint eksempel der. Den opsætning kom til at gå supersprødt, og ved at motor/gear/webere ligger i en Audi 50 i dag og stadig kører supergodt.

    Der er naturligvis nogle motorer / biler der egner sig bedre til spjælde en andre. Eksempelvis ville jeg aldrig kunne finde på at sætte spjældhuse på en gammel Opel CIH motor til eks en Manta A. Det er alt for besværligt for der er intet elektronik i bilen i forvejen. Ingen toppunktssensor, bankesensor, lambda eller andet.

    Hvorimod en Ford eksempelvis med EDIS er perfekt egnet til spjældhuse.

    Det ene eller det andet er en smagssag, og op til folks pengepung.

    Tilbage til trådstarters oprindelige indlæg, så er det bare at gå efter det, men jeg ville helt sikkert bruge det i kombination med yderligere tuning.
    Man skal være opmærksom på at så snart man tuner yderligere på en motor med webere/dellorto så skal de justeres ind igen.


  • #22   16. jul 2013 Christian: Hvorfor har du købt alt det smarte MSD, dur det orginale ikke ?
    Vi plejer pille det af, når det er monteret på en toyota turbo motor, så forsvinder problemer som regel


  • #23   16. jul 2013 Ruben U: det er osse det det koster når man går igang men ja der er billige alternetiver helt sikkert har osse set en del bruge motorcykel spjælde men ja det er helt op til om man syntes man vil ofre det på det men tag min egen motor for eks det er stortset lavet alt som kan laves på den så syntes da den fortjente et sæt spjælde dog gennem flere forskellige projekter og besluttede mig for og få fat i noget som bare passede på ellers var jeg ude i nogle toyota blacktop 48/45mm spjælde men igen så skal man have bygget manifold osv. men det burde man osse kunne komme langt med for det resterende af hvad jenvey koster... men i min verden skal man have spjælde eller karburator på for den sags skyld så er man osse ude i noget ydeliger tuning ellers kan det ikke svare sig ...

    K-Finn: Jeg har ingen erfaringer med dem jeg ville bare heve nogle dobbelt spoler men jeg ville osse godt have en tændspole der var fuld opladt ved høje omdrejninger og det kniber med en 1 enkelt spole og gøre det til en 4 cylinderet det er set på en ganske std motor før så virker de ikke så må jeg over til noget elektromotive i stedetfor og vw enkelt spoler med slut trin i som golf 3 bla køre med går jo aldrig i stykker he he smiley


  • #24   16. jul 2013 K-Finn: dog har jeg set flere bruge msd spolerne og det har arbejdet ganske udemærket tror osse det var de 40.000 volt der virkede tiltalende for mig men man skal jo starte et sted også må man tage den der fra og opgradere hvis det bliver en nødvendighed

  • #25   16. jul 2013 Kan desværre ikke finde den tråd på PP, om de famøse 40000volt spoler.
    Det kan være MEGET misvisende


  • #26   16. jul 2013 K-finn: okay falder du over den så smid den da lige til mig i en pb nu blev jeg nysgerig hehe

Kommentér på:
weber eller spjældhuse

Annonce