{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opbygning af e30 Bmw 345i turbo

Tilbage til Opbygning af e30 Bmw 345i turbo

Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Opstart på projektet. Min gamle 325'er er flået ud og festen kan så småt begynde... billede 1
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Bilen kommer oprindelig fra schweiz og de 12 år den har kørt i Dk har den fået 6 g. tektyl så en gang højtryksrensning var påkrævet. billede 2
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Frontpartiet måtte væk for bedre at kunne komme til. billede 3
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Så er vi klart til en motor. billede 4
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - I Tyskland har de sagerne. Så i München fandt jeg denne e23 med den rigtige m106b35 motor. Ja tak... billede 5
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - ..................og ja billede 6
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - -det er med turbo. KKK k27. Dejlig blæser billede 7
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - At få lortet på plads er ikke let, men alt kan lade sig gøre. Og plads - det er noget man laver. billede 8
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Hos 300mm.de sælger kun ophæng til en alm m30 motor, så til en m106'er må man selv hjemmelave sit motorophæng i noget godt jern. Viberationsdæmperen kunne iøvrigt heller ikke være der for turbo'en, så den er blevet flyttet lidt frem. billede 9
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Der er ikke plads til den originale rørføring fra intercooleren til motor, så gasspjældet skal flyttes til den anden side af indsugningsmanifolden. Et dæksel til at lukke den anden side er også blevet lavet - selvfølgelig i alu og med bmw-logo indgraveret. billede 10
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Motoren demonteres i stumper, renoveres total og samles senere. Blokken får nye lejer, pakninger, stempler, ny boring, ARP bolte, cooperings toppakning og alt individuelt afballanceret fra takthjul og ud til trykpladen. Samtidig renoveres toppen med ny knast, vippehjul osv. Derudover er turboen nyrenoveret med let modificeret kompressorhus. billede 11
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Ekstern waskegate er standard på den gl. bmw fra 1986 billede 12
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Det originale bundkar og oliepumpen kan ikke være der. billede 13
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Her ses problemet. Sumpen er i midten - lige der hvor tandstang og forbroen skal være på en e30'er. For at få plads er det nødvendigt at anskaffe sig et bundkar og en del af oliepumpen fra en 535'er. billede 14
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Her ses det at motoren er en original turbo motor med undersmurte stempler osv... billede 15
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Mens motoren er hos cylinderboring ilægges en anden m30 motor fra 535i og udstødningsmanifoldet med turbo monteret så ventetiden kan bruges på at lave udstødning. billede 16
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Så er der igen motor i bilen. Bundkar'et fra 535'eren passer fint og nu er motoren samtidg blevet monteret med manuel gearkasse - igen fra en 535'er. Nu det er snart tid til at lave udstødning. billede 17
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Den nye turbo nåede lige at komme hjem inden vi skulle til at lave udstødning. H.Daubjerg er sku ikke de hurtigste folk i verdenen!... billede 18
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo - Den nye turbo er en lettere modificeret model med bedre lejer, større kompressorhus og større åbning ved insugningshjulet. Håber det giver lidt mere power. billede 19
Annonce