{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Fiat Cinquecento 1.1 Turbo 1997

24.217 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Søren D
Mand | 55 år | Oprettet: 20. feb 2007


Fiat Cinquecento 1.1 Turbo

Årgang:
1997
Motor:
1,1 8V F.I.R.E. motor. SPI (1108 ccm. Fully. Integrated. Robotised. Engine) Single Point Injection.
Med NOVITEC Turbo Kit.

Ladeluft køler/intercoler
Chrom trykrør
Blå silicone trykslanger
Macnecor KV 85 tændkabler
NGK-R tændrør
Blow off ventil, no name
GREEN Luftfilter
2,5" Rustfri udstødning efter KAT og flexrør.
Uden mellem potte, og med dobbelt gennemstrømnings afgangspotte, placeret i midten bag.
Poleret ventildæksel.
Hestekræfter
Standart:
54 HK.
Drejnings moment. 85 Nm.
0-100 Km/t 13,8 Sek.
Topfart. 150 Km/t

NOVITEC's oplysninger:
HK. 101. ( De er hjemme alle sammen, målt 12-11-2014 )
Ladetryk 0.5 Bar.( målt til 0.6 den 12-11-2014) ?
Drejningsmoment. 172 NM. V.4000 Omdr.(målt til 143NM ved 4186 Omdr) ?
0-100 Km/t. 8,4 Sek.
Topfart 189 Km/t med standart 5 trins gearkasse
og 195-45-15 dæk, på 7X15 fælge

Dvs. En rullediameter på 1748,1 mm.
Hvilket er 9,218 % mere end min montering som har
en rullediameter på 1587,1 mm.

Det burde betyde kvikkere optræk og lavere topfart i teorien, men spørgsmålet er om ikke de ekstra korte gearsrskift ødelægger optrækket..

Egenvægt i køreklar stand, med alle væsker påfyldt 735 Kg. Fabriks oplysning. dvs. HK-vægt forhold= 7,27 (1HK skal slæbe 7,27 Kg)
Fælge
For: 7x13 Smoor Roadster
Bag: 8x13 Smoor Roadster
4 Stk. 20mm spacere/sporvidde forøgere
Dæk
Dunlop SP - Sport 2000
175-50- 13
Undervogn
Terra 60 mm. Sænknings fjedre foran.
Apex 55mm. Sænknings fjedre i bag. (40mm på billeder)
Monroe Gas-Dæmpere både for og bag
Fjedre stop/vandrings begrænser i bunden af de bageste
svingarme.
Bilstereo
Styling
Skærmforøgere ( dårlig pasform )
Sideskørter ( dårlig pasform )
Hæk/Tag spoiler Abarth
Hækskørt/Stødfanger Abarth. Modificeret så afgangsrørene passer til placeringen i midten.
Front-spoiler/Stødfanger (Polsk, med elendig pasform)
Cup spejle
Böse blick/Bad-Boy svejset i fronthjelm
Masker på baglygter
PUNTO II sideblink i sort
Indfarvede dørhåndtag
Emblemer fjernet
Sorte B-stolper
Svagt tonede ruder i bag
Forrude streamer.(Nu fjernet)
Fronthjelms dæmpere i rustfri.( købte jeg dem for at være, men NEJ)
UNO 1 arms forrude visker. (ikke på billeder)
Interiør
FK skål-sæder , sorte m/sort betræk.
Røde H-seler.
"sænket" Momo rat med "Snapp-Off".
Rattet er sænket Pga. Lavere sæde højde, og "Snapp-Off"
er der primært,for at få en mere optimal afstand mellem rat og pedaler.
Dvs. at rattet er kommet ca. 5 cm. Tættere på, hvilket gør at benene kan strækkes en smule længere.
EQUUS Turbomanometer/Trykur.
Momo gearknop.
Abarth Alu pedaler.
Custom hvileplade i børstet Alu.
Bundmåtter fra Hörmann-Motorsport, rødt logo på sort bund
Alu doorpins
El-Ruder ( standart )
Tonede ruder ( standart )

Ekstra tilbehør
Tårnstiver i Front. Poleret Alu fra Wiechers-Motorsport.
Halv-Bur/Überroll-Bügell/Roll-Barr, i poleret Alu fra Wiechers-Motorsport.
Custom tårnstiver i bag. Poleret Alu.
TAROX G88 skiver.
TAROX Fast-Road klodser.
C-Lås, Tilvalg fra ny.
Smoor 7x13, Reservehjul m/gummi .

Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Motoren/effekten står på registrerings attesten som "godkendt med konstruktive ændringer".
High-Performance bremsevæske.
Castrol Sport-Edge 10-60 motorolie.
Philips X-treme Power forlygtepærer.
2 tonet dyt båt horn.

Tak til :
Daniel K.
Mekaniker Niels Paabøl Kristensen
"store smed" Michael Bo Laursen
Bror Henrik
Mekaniker Børge R. Madsen

Vil du se flere Fiat Cinquecento 1.1 Turbo til salg? Andre Fiat eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Fiat Cinquecento 1.1 Turbo