Lotus Omega Nr 537 1992
160.134 visninger
|
Oprettet:
Lotus Omega Nr 537
Årgang:
1992
Motor:
• 3.6L 24V R6 Twin Turbo. (Ny motor 3.7L)
• Standard: Boring: 95mm. Slaglængde: 85mm = 3.615L.
• Ny motor: Boring: 95,5mm. Slaglængde: 85mm = 3.653L.
• Risse Motorsport forstærket Lotus Omega toppakning.
• ROSS stempler.
• Original hærdet krumtap, afbalanceret sammen med svingningsdæmper, svinghjul og trykfod.
• Originale plejlstænger.
• Forstærkede knastkæder.
• Topstykke renoveret, portmatched og bearbejdet i forbrændingskammer.
• 2 stk. Garrett T25 turboladere i specielt trim.
• Oliesprøjt på undersiden af stempler.
• 2 oliekølere.
• Chargecooler med elektrisk vandpumpe.
• Magnecore KV85 competition tændrørskabler. (8,5mm tykke).
• NGK Iridium tændrør.
• 3 originale tændspoler (wasted spark).
• Originale benzindyser.
• Bailey dumpvalve.
• 6-trins gearkasse fra Corvette ZR1.
• Holden bagtøj m. 45% spær.
• Standard: Boring: 95mm. Slaglængde: 85mm = 3.615L.
• Ny motor: Boring: 95,5mm. Slaglængde: 85mm = 3.653L.
• Risse Motorsport forstærket Lotus Omega toppakning.
• ROSS stempler.
• Original hærdet krumtap, afbalanceret sammen med svingningsdæmper, svinghjul og trykfod.
• Originale plejlstænger.
• Forstærkede knastkæder.
• Topstykke renoveret, portmatched og bearbejdet i forbrændingskammer.
• 2 stk. Garrett T25 turboladere i specielt trim.
• Oliesprøjt på undersiden af stempler.
• 2 oliekølere.
• Chargecooler med elektrisk vandpumpe.
• Magnecore KV85 competition tændrørskabler. (8,5mm tykke).
• NGK Iridium tændrør.
• 3 originale tændspoler (wasted spark).
• Originale benzindyser.
• Bailey dumpvalve.
• 6-trins gearkasse fra Corvette ZR1.
• Holden bagtøj m. 45% spær.
Hestekræfter
• Standard: 377Hk / 568Nm.
• (567Nm v. 4.200 omdr/min, 402Nm v. 2.000 omdr/min).
• (567Nm v. 4.200 omdr/min, 402Nm v. 2.000 omdr/min).
Fælge
• Standard Lotus Omega fælge.
• 8.5x17 for.
• 9.5x17 bag.
• 8.5x17 for.
• 9.5x17 bag.
Dæk
• Toyo Proxes T1-S.
• 235/45ZR17 for
• 265/40ZR17 bag.
• 235/45ZR17 for
• 265/40ZR17 bag.
Undervogn
• Pneumatisk niveaustyring af bagdæmpere.
• AP Racing bremser.
• 330mm vent. skiver m. 4-stemplede kalibre for.
• 300mm vent. skiver m. 2-stemplede kalibre bag.
• AP Racing bremser.
• 330mm vent. skiver m. 4-stemplede kalibre for.
• 300mm vent. skiver m. 2-stemplede kalibre bag.
Bilstereo
Styling
• Har fjernet lygteviskerne og mærket på motorhjelmen.
• Hele bodykittet bestående af skærmkanter, sideskørter, dørsider, front- og bagkofanger, hækspoiler, motorhjelm og kølergrill er det Lotus udviklede til Lotus Omega'en.
Aerodynamikken var allerede ret god på den almindelige Opel Omega A, men dette sæt forbedrede den en del. Bl.a. er der 0 Kg løft på røven, takket være den ret effektive hækspoiler.
• Hele bodykittet bestående af skærmkanter, sideskørter, dørsider, front- og bagkofanger, hækspoiler, motorhjelm og kølergrill er det Lotus udviklede til Lotus Omega'en.
Aerodynamikken var allerede ret god på den almindelige Opel Omega A, men dette sæt forbedrede den en del. Bl.a. er der 0 Kg løft på røven, takket være den ret effektive hækspoiler.
Interiør
• Recaro kabine med Connelly læder, alcantara og valnøddetræ.
• 4 x elruder.
• Varme i sæder.
• Air Condition. (Køler også handskerummet ned).
• El-soltag.
• Solgardin i bagrude.
• El-spejle m. varme.
• Varme i sprinklerdyser.
• Serienummer på handskerum (Limited Edition Lotus 0537).
• Speedometer til 300Km/t.
• 4 x elruder.
• Varme i sæder.
• Air Condition. (Køler også handskerummet ned).
• El-soltag.
• Solgardin i bagrude.
• El-spejle m. varme.
• Varme i sprinklerdyser.
• Serienummer på handskerum (Limited Edition Lotus 0537).
• Speedometer til 300Km/t.
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
SOLGT
Lotus Omega Nr 537
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 18 Svar: 67
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor meget du fik for den
Mvh Mark
sep 2003
Følger: 229 Følgere: 1875 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.407
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Bilen blev solgt sidste år ??
Det må jeg hellere se at få skrevet ??
Daniel
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 18 Svar: 67
Mvh Mark
nov 2009
Følger: 67 Følgere: 485 Annoncer: 3 Emner: 549 Svar: 15.249
Og fjern hellere dit nr og mail her fra tråden, spambotter og tyveknægte kigger med her.
nov 2009
Følger: 67 Følgere: 485 Annoncer: 3 Emner: 549 Svar: 15.249
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Gearkasse er stort set identisk med Corvette ZR1 gearkassen og bagtøjet er fra en Holden V8 af en art. Jeg har kun én gang set en Lotus Omega med smadret gearkasse.
Motoren er også rimelig, især pga. den kraftige krumtap. Der kører flere svenskere rundt med mere end 550 Hk, men jeg mener at dette er grænsen, hvis den skal forblive kørende. Der er dog bygget nogle med markant højere effekt, men ingen af disse har vist at kunne klare det endnu. Begrænsningen må være motorblokken.
På original motor, turbo'er osv., kan den skrues lidt op i benzintryk og chippes. Ved 1 bars ladetryk laver den 480 HK og 750 Nm
(Original er 0,7 bar med 377 HK / 568 Nm).
Koblingshuset er en akilleshæl. Det har det med at revne omkring ophænget til udløsergaflen til trykfoden. Dette kan dog optimeres.
Jeg har besluttet at sælge min, så hvis du vil have en sludder, er du velkommen til at skrive eller ringe : daniel@danielsito.dk / 21432552
Mvh
Daniel
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
Hvor holdbar er motoren og teknikken på denne model ? det er jo mange kræfter at holde styr på. Hvad skal man være opmærksom på eller holde øje med, hvis man vil købe denne model ?
okt 2005
Følger: 57 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 240 Svar: 1.519
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Men væk med Opel emblem....det er jo en lotus.
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
I dag ville jeg nok ikke have fjernet det, pga. originaliteten, men jeg synes nu det er pænt uden. Alternativt findes der sorte Lotus emblemer.
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Hele historien omkring denne bil er jo så fantastisk. Og efterhistorien om hvordan den blev brugt til mange rambuk tyverier i England.
En SÅ lækker bil der som standard kører over 280 og bare er hurtig i alt...må bremse og styre fantastisk.
Hvor er det bare en lækker bil.....og fin detalje at fjerne viskere på lygterne. Dog er jeg ikke helt vild med at mærket foran er fjernet.....man må gerne blære sig RIGTIG meget med sådan en bil.
nov 2009
Følger: 67 Følgere: 485 Annoncer: 3 Emner: 549 Svar: 15.249
sep 2003
Følger: 229 Følgere: 1875 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.407
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 2
dec 2003
Følger: 154 Følgere: 149 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 262
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 50 Følgere: 68 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.751
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 141
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.299
Respekt
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.127
Det kan normalt betale sig at finde en i tyskland da de har lidt lavere status dernede men den skal være dokumenteret km-mæssigt.
dec 2012
Følger: 61 Følgere: 99 Biler: 17 Emner: 272 Svar: 795
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.522
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Stemplerne bør et almindelig maskinværksted kunne klare, hvis de får de rustne, samt kalibrene ind.
(Der er to forskellige størrelser stempler i de forreste kalibre).
Ham her fyren fra Holland har jeg skrevet lidt sammen med: www.lotusomega.com
Han sælger komplette sæt skiver og klodser: http://lotusomega.wordpress.com/brakes/
Han kommer i DK en gang imellem, så måske kan han tage dele med i bilen?
Jeg købte bremseklodser hos Lindebjerg Car Parts / Racing Centret på Frederiksberg. Han havde dem på lager. (Jeg kan ikke huske numrene på dem, men jeg har det et sted).
Jeg fik lavet løse nav til skiverne, så nu kører jeg med en standard AP Racing løs bremseskive i dimensionerne 330x32. Så slipper jeg for at købe dyre originale skiver. Navene blev lavet ved Gunnar Aaskov motorsport og der købte jeg også skiverne.
(Billeder på Kjetils Lotus Omega side: http://85.195.9.221/lotus/apskiver%2Bnav_galleri.htm )
sep 2007
Følger: 99 Følgere: 103 Biler: 5 Svar: 8
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
For nogle år siden var der en af gutterne i et svensk Lotus Omega forum, der fik stablet et samlet køb på benene, hvor vi fik rustfrie stempler samt nye pakninger til bremsekalibrene for og bag.
Vi var vist 15-20 der købte sammen, for at få prisen ned.
Hvis det er lignende du søger, har AP Racing sikkert reservedele til kalibrene.
http://www.apracing.com/ Hvis du kan finde de pågældende kalibre her, skal reservedelene også være der.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.127
http://www.bgdevelopments.co.uk/ er et ganske udemærket sted at finde dele. Men det er AP bremser så klodser med mere er at finde hos forhandlere af AP produkter
sep 2007
Følger: 99 Følgere: 103 Biler: 5 Svar: 8
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.127
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Den er gået på vinterferie og ejeren er gået helt i vinterhi...
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.127
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 5
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Tak for den pæne besked, og så lige på min fødselsdag!
sep 2003
Følger: 229 Følgere: 1875 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.407
Hvor er den bare fantastisk fed
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.010
det er både den her bil, og generelt. den smule forskel gør altså intet mærkbart ved tomgangen.
mht. din påstand om at der ikke findes så mange biler med større end 510ml dyser, passer simpelthen ikke. enten det eller så bruger du underlig målestok...
der er da ingen dyser i den bette størrelse der har bøvl med forstøvning. er der bøvl med forstøvningen i de lave rpm ska du nok kigge på andre faktorer end dyserne...
tak for linket.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Hmmm... vi er enige om det er den her bil vi snakker om og ikke generelt ikke? 510 ml er der hvor den begynder at vise tegn på lettere urolig tomgang. Vi snakker ikke om den vil stå og halte eller noget. Så slynger du ud at der er mange standard biler der er født med 510 ml dyser eller større... Er det ikke at skyde over målet? Nippon dyser passer ikke på en LO bare til info
I Bund og grund handler det ikke om ml antallet med duty circle hvor vidt dyserne kan følge med i lave omdrejninger og om de kan forstøve i den hastighed. Men sådan er det... det er Daniels projekt og jeg føler med på www.danielsito.dk
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.010
ja på en bette motor kan det muligvis give en anelse fed blanding, men det er osse kun hvis den køres med org styring uden piggyback.. ellers ser jeg intet problem med så små dyser.
er der et sted hvor man kan følge dine opgraderinger, eller er de ikke på nettet?
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg kan kun være enig.
På en 1,6'er ville det dog nok være årsag til en lidt fed blanding i tomgang. Jeg forventer ingen problemer på min.
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.010
det var dog en omgang af rang? 510 dyser giver dårlig tomgang? du er godt klar over at mange biler er født med meget større ikke?
selv med org motorstyring vil den smule overstørrelse ikke gøre nogen forskel overhovedet.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Du skal bare huske på at jo større de bliver jo svære bliver tomgangen
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg synes ikke der er nogen grund til få testet dyserne, da jeg kan se på tændrørene, at én giver mindre end de andre.
Jeg vil gerne have 6 stk. 510 ml dyser i. De originale er opgivet til 4,7g/sek, hvilket svarer til 391,67 ml/min.
Hvis jeg skaffer nogle originale, er jeg nødt til at teste dem og håbe de er gode. De løber i øvrigt tør ved lige under 1 bar, så jeg vil hellere have større i og køre safe ved 0,9.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
kan lige forstille mig Daniel har slået pavilliontelt på nede på gaden med en LO snude stikkende ud i den ene ende...
Kan du ikke få testet dyserne? Eller det er måske dyrere end at købe 6 nye 440/510 ml dyser?
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
Det er godt at høre.. Den ville gøre det godt i KBH sådan en LO..
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Ja, der er ikke andet for...
Det bliver dog ikke i første omgang, desværre.
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
Haha, ja det kan jeg jo godt se.. Men så må du jo flytte i hus
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg tror Malmø kommune bliver pænt træt af mig, hvis jeg bygger en garage nede på gaden (jeg bor i lejlighed)
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
Det lyder godt nok trist ..
Det lyder ikke super optimalt.. Men med den tur motoren har fået skal den nok gå snor lige
Og det er da bare at bygge en garage.. Jeg havde brugt den som hverdagsbil.. Synes det er lidt fedt at bruge den til hverdag, når den stadig er så potent!
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg har faktisk slet ikke haft den ude og køre i år...
Den kører fint motormæssigt og sådan, men når den får bundgas og fuldt ladetryk, retarderer den tændingen meget, så jeg mistænker at den tændingsbanker, pga. den dårlige benzindyse. Det er derfor jeg skal have nye dyser og en mapning.
Jeg kan sagtens køre i den, men det er jo ikke skægt at ikke kunne give den fuld smadder.
Ud over det, skal jeg ikke have den holdende hjemme på gaden i Malmø, så den får lov at sove på mit værksted. Så jeg bruger den sjælden til at køre på arbejde osv.
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
Hvorfor bruger du den dog ikke dagligt?
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Ja, jeg kan godt se at der er tidspunkter, hvor den er god at have, men da jeg ikke bruger min bil til dagligt, er det sjældent et problem.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
det er nu ellers meget rart hvis man har lidt travlt efter at have haft travlt
Jeg skal nok holde øje når du får smidt nye billeder op
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg er ikke specielt tosset med turbotimer. Jeg kan godt selv finde ud af at lade min turbo komme ned i temp. og omdrejninger, før jeg slukker motoren. Men nu bruger jeg den jo så heller ikke hver dag.
Du må bare holde øje med min hjemmeside www.danielsito.dk så garanterer jeg dig for, at du opdager når den er kørende igen
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
det var jo nærmest som at stå ved landingsbanen i kastrup lufthavn... Men det gav noget af en opmærksomhed kan jeg huske.
Har selv turbotimer på golfen jo og den tager over hvis drifttemperaturen har været over 90 grader og kører således 2½ min i tomgang. Har oplevet en tosse sætte en postit på min siderude og kalde mig miljøsvin fordi jeg gik fra bilen mens den var igang. Vedkomne må have følt sig dum når de har sat den og bilen så er gået ud efterfølgende. hehe!
Men sig lige til når vejret engang bliver godt igen og du får lidt til at vise den frem (og benzinkortet tillader en lille tur). Så ville jeg blive en glad mand igen der kan klare 13 år mere uden en LO
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Det er blæseren han mener, larmer helt vildt på en LO. Den er ret voldsom og trækker også så meget strøm, at det er meget normalt på LO, at sikrings og -relæsoklerne smelter. Jeg har monteret en større glassikring på min, så der er bedre kontaktoverflade.
Problemet var jo, at det var HVER gang bilen havde været driftvarm, kørte blæseren i 20 minutter. Jeg var nødt til at have et reservebatteri i baggagerummet, for en sikkerheds skyld... Og det var nu nogle ret effektive batterier.
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
Arr, så skal i da have jer et ordentligt batteri..
- Jeg har haft el-køling på min Omega, og min køler har været utæt og når der ikke har været vand nok i slangerne (0.5 l i ekspansionsbeholder) så kørte min blæser af uvise årsager også i op til 15 min.. Det var godt nok aldrig noget problem!
- Det fungere bedre når der var nok vand på..
Hvad siger du larmer på en LO?
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
dejligt Daniel, så virker det jo som det skal nu... kan godt huske den lavt gående flyver fra de vinger på LO'en... de lamer helt vildt faktisk. Kan huske Kjetil døjede med det med de batterier også... puha..
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
I gamle dage da jeg kom meget på Striben osv. kunne den stå og køle i mere end 20 minutter, selv om jeg havde kørt 'nedkølning' det sidste stykke, men fuld blæs på varme i bilen osv.
Nu efter jeg har fået styr på cirkulationen, tager det 4-6 minutter, med omgivelsestemperatur på +25 grader. Det er da noget af en forskel.
Et er at naboerne nok er glade for det, da blæseren larmer helt vildt, noget andet er, at den ikke længere æder batterier til natmad
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
bruges faktisk på flere biler. Den sad også på mine renault 19 16V med en termokontakt der slukkede pumpen når vandet blev 82 grader. (Kunne godt være 15-25 min den kørte hvilket er lidt hårdt for et 44Ah batteri på langt sigt).
Princippet kommer jo af at varmen i motorrummet blæses nede ud eller oven ud. På LO har man to huller i hjelmen hvor luften kan ledes ud ved stilstand samt kold luft trækkes igennem under kørsel for bedre køling.
Jeg vil stadigvæk gerne have en tur på sædet ved siden af uden det skal være vildt eller voldsomt... savner sgu lyden og følelsen af sådan en LO... Og farven... Emperial Green
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg takker
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
Haha, jamen det er tydeligvis også noget du ved en hel del om! Held og lykke med din LO
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Nej, jeg kigger der inde en gang imellem, men jeg plejer bare at søge på 'Lotus' og se om der er noget jeg har forstand til at blande mig i
Jeg må lige kigge derind.
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
Altså de fleste biler stiger vel når man slukker dem, min egen gør i hvert fald det samme! Men det lyder ret uheldigt, og ikke super positivt!
Og ja, som du tidligere har skrevet inde på OpelPower, så er det næsten billigere at købe en ny LO, end at købe en ny motor. Men det lyder som en lækker motor du har fået skuet sammen, selvom det må være træls med tanken om en C30SEJ bund
- Der er en tråd kørende på OpelPower angående kompressor på C30SE, det kan være du kan komme med nogle guldkorn. Du er vidst ikke derinde så ofte.
Og ja, min fejl. Det er selvfølgelig 377!
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
På en LO sidder der en lille elpumpe og en trevejs ventil, der sørger for at cirkulere kølevandet, når motoren slukkes og er over 92 grader. (Når jeg slukker den driftvarme motor, stiger temperaturen hurtigt til 100 grader).
Pumpen og ventilen er så i gang, til temperaturen rammer 89 grader.
Jeg har efter motorhavariet fundet ud af, at jeg havde en utæthed i en vacuumslange og dette gjorde at ventilen klappede i.
Dvs. jeg har ikke fået den nødvendige køling af den slukkede motor...
Dette har forårsaget (måske sammen med en tidligere forkert tilspænding af topstykke) at der var revner omkring alle hullerne til topboltene, på udstødningssiden i blokken.
Pga. dette og et mislykket forsøg med nogle grove skæreringe, var blokken ikke meget værd længere.
Jeg har nu ombygget en C30SEJ motorblok til 'næsten' LO specs. LO'ens blok er lidt kraftigere omkring krumtappen, men jeg har hørt om flere C30SE'er, der kører problemfrit med over 400 Hk.
Jeg har så brugt min LO krumtap og plejlstænger og fået lavet stempler i USA.
Den eneste forskel på C30SE og C36GET topstykkerne er, at forbrændingskammeret er blevet bearbejdet for at sænke kompressionen. Jeg har fået lavet mit forbrændingskammer bedre end på LO, samt portmatched alt på indsugningssiden. Dette blev gjort samtidigt med en almindelig overhaling af topstykket, med nye ventilstyr og pakdåser, samt slibning af ventilerne.
Krumtappen er så blevet afbalanceret sammen med svingningsdæmper, svinghjul og trykfod. Stemplerne er afvejet fra producenten, samt jeg har selv afvejet plejlstængerne.
Inden blokken blev boret, honet og planet, har jeg glasblæst og malet den.
Så alt i alt, synes jeg at jeg har fået smækket en ret fin motor sammen.
Nu mangler jeg bare dyserne og mapning...
P.S. Den har 377 Hk originalt
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
Okay..
Jamen gik der koks i den ''orginale'' motor siden du valgte og renovere den?
Kunne nu også forestille mig at den gik udmærket med de 388 hk den har orginalt
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg må se at få taget nogle billeder af kabinen så. Eller generelt nogle flere detalje billeder.
Jeg ved ikke hvad den laver efter ombygningen, da den skal have nye dyser og en mapning, før den går optimalt. Når det bliver ordnet, regner jeg også med at have den lidt i ladetryk, dog højst til 0,9 bar, da de originale turboer er rated til 1.
På en helt original Lotus Omega med chip, giver 0,9 bar omkring 480 Hk og 750 Nm. Jeg forventer ikke rigtigt noget, bare at den kommer til at gå fuldstændigt rent.
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 812
Det er jo den eneste rigtige Opel der findes.. Selvom det enlig er en Lotus (desværre)..
Der mangler lidt billeder af kabinen.. Ellers er det jo min drømme-vogn!
Hvad laver den af hk efter optimeringen?
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Tak.
Jeg er også meget glad for den
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 2
der har du sq drømme bilen, så bliver det ik bedre
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Det går rigtigt godt derhjemme!
Jeg har holdt mig lidt opdateret på din bil. Det ser sgu godt ud.
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Okay, det er slet ikke galt, hvis de er i ordentlig stand.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.513
jeg kender ikke priserne på Omega Lotus.. men dem jeg kan se af Carlton Lotus er fra 13.500£ og op til 20.000£ (ved godt at der så skal afgift på også)
maj 2003
Følger: 55 Følgere: 54 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 88
Hvordan går det derhjemme?
Smut ind forbi min bil.. Jeg har fået den lakeret og smidt nogle nye billeder her ind...
Morten
HILS!!
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg har ikke set dem du nævner, men som regel er Lotus Carlton dyrere end Lotus Omega, da der ikke er lavet nær så mange højrestyrede, som der er venstrestyrede.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.513
Hvis du vil have den som højre styret... så er der 4 til salg på ebay..
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
det er da lidt ringe han ikke skriver hva nummer der er tale om
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Tak.
Der har ikke været nogen til salg i Sverige i noget tid, men tidligere var der for det meste en eller to til salg på blocket.se
Der står en til salg på www.lotusomega.se men jeg ved ikke om den er solgt. Den har stået der længe og siden bliver sjældent opdateret.
Daniel
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
på mobile.de det er som regl der du finder flest
maj 2011
Følger: 79 Følgere: 77 Biler: 8 Emner: 283 Svar: 1.081
Fed Omega du har dig der! har altid gerne ville have en men har aldrig kunne finde en. Min mor bor i sverige så har kigget derover for så at flytte der over
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
om sidst. At han var gået helt i selvsving med et projekt. Synes dog du snakkede om corvette motor men pyt skidt.
Jeg har også kun set de film hvor den havde ca 600 hk altså 940'eren.
Alt i alt er det stadigvæk en af mine top 3 vogne. At jeg aldrig kommer til at eje en er en anden sag. Det skulle da være hvis Kjetil kom og læssede sin af her oppe hehe!
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Ja, det er ikke meget jeg hører til ham. Har ham vidst på FB, men han blander sig ikke meget i LO længere.
Hans kompis, Andreas, som han byggede 940 med, er i gang med endnu et sindssygt projekt. Han har lagt en Viper V10 motor i en af sine LO'er. Han har vidst tre...
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
så vil jeg da lige sige at de sidste 5 år har prisen på LO'erne været helt og aldeles stabil.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
jeg kunne ikke være mere enig. Det er ved at være sjældent at se en 900 serie til salg.
Hører du egentlig noget til Stefan Engström? Er han helt væk fra LO'erne eller hvordan?
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Ja, der er ikke mange til salg lige pt.
Der er jo de tre til salg på mobile.de
Man skal nok være mere end almindelig bilinteresseret, hvis man vil give 260.000,- for en bil fra 92. Til gengæld er det en af de absolut sidste LO'er med få Km på tælleren. (Nr. 939 ud af 950).
I modsatte ende er der en der er gejlet med grimme striber og er møgbeskidt. Til gengæld er prisen god. Den er nummer 580.
Den i midten ved jeg ikke hvad jeg skal sige til. Forhandleren har ikke gidet tage særligt mange billeder og han aner ikke hvor mange eksemplarer af bilen der er lavet og nævner slet ikke, hvilket nummer denne er... Det er ikke i orden på sådan en sjælden bil.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
så har jeg gjort det for dig
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&minFirstRegistrationDate=1990-01-01&maxFirstRegistrationDate=1993-12-31&__lp=2&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=15900&makeModelVariant1.modelId=1&negativeFeatures=EXPORT
nov 2004
Følger: 114 Følgere: 111 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 78
an man finde nogen til salg i nu og hvor hende af
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Som T siger, Mobile.de
Jeg har lige kigget på Blocket.se og der er tilsyneladende ingen til salg i Sverige, lige nu. Måske kommer de frem, når vejret bliver lidt bedre..?
Der har aldrig været en Lotus Omega indregistreret i Danmark, så afgiften ved jeg ikke hvor ligger.
Send mig gerne en PM, hvis du har flere spørgsmål.
Mvh
Daniel
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
eller tilsvarende sider er vidst stadigvæk der hvor udvalget er størst. Men med en produktion på under 1000 stk og nok noget nær halvdelen der er dræbt så er der ikke mange at vælge imellem mere.
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 8
Mega fed vogn du har
Ved du hvor man ska kigge efter sådan hvis man selv er intra ?
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Du må have sovet i timen... Jeg har haft den oprettet her inde siden 2002
I øvrigt var den et smut til din ø i sommer. Billeder på min hjemmeside www.danielsito.dk
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 87 Svar: 251
Hvorfor har jeg ikke set den her før?
Det er jo gudebilen over dem alle! Hold da kæft.. En drengedrøm ville sku gå i opfyldese hvis jeg fik lov til en tur i sådan en!
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg takker :o)
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 161
ja det med dioderne og det er rigtig nok. men det så nu meget federe ud i virkeligheden.
ja det med og bygge den om til en anden slags model, var nu mere fordi jeg har råd til en org evo500.
ja vidste godt at hækspoilen kom fra en lotus:) havde også en fra en evo500, men syntes den var pænere med lotus hækspoile:)
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Tak :o)
Det er også helt fantastisk at have den ude og køre igen.
Og det skader vel heller ikke at den får kørt et par tusinde Km, inden turbo'erne bliver max'et ud ;o)
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Kan ikke huske om jeg fik sagt tillykke, men endnu engang tillykke hvis jeg ikke har sagt det før.
Om den bliver krudtet af eller ej er et fedt med mig
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Der er ellers gode chancer for det nu.
Den kørte min brud og mig fra kirken, lørdag d. 31/7 og om to uger skal den til Fyn.
Den er dog ikke klar til at blive krudtet af, da jeg mangler at lave den nye køler til chargecoolingen færdig, samt at en af mine dyser giver mindre end de andre.
Når jeg en gang får købt nye dyser, skal den også chippes ordentligt.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Jeg vil nok vove at kalde dig meget klogere med tiden
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Mikkel> Jeg er sikker på at olien også køler ;o)
Men jo, det meste af teksten her er også ret gammel, så lidt klogere er jeg forhåbentligt blevet i løbet af årene :o)
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Dine turboer er sgu da oliesmurt og vandkølet
Forresten... fedt det er en LO 3,7L
sep 2005
Følger: 155 Følgere: 156 Biler: 13 Emner: 286 Svar: 3.193
Det øøøh, var jeg da godt klar over ;D eller .. Hehe ..
Lige sån noget med tænding er jeg ikke så skarp til men det ska da læses lidt på !
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
DIS tænding er faktisk en fiat opfindelse.
sep 2005
Følger: 155 Følgere: 156 Biler: 13 Emner: 286 Svar: 3.193
Det må jeg hellere snakke med min mekker om, Fiat'en får brug for alt hva der hedder hjælp den dag den står på plader igen
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Altså det gør da noget frem for enkelt tændspole
sep 2005
Følger: 155 Følgere: 156 Biler: 13 Emner: 286 Svar: 3.193
Nå for fanden .. Jamen, hva gør det ? Gir det noget i den ene eller den anden retning ?
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
med wasted spark menes der egentlig bare DIS tænding. Altså gnister tændrøret i 2 cylinder ad gangen hvor det ene stempel står i slutningen af kompressionsfasen og det andet står i udstødningsfasen. Det virker fint fint
sep 2005
Følger: 155 Følgere: 156 Biler: 13 Emner: 286 Svar: 3.193
That's a keeper I'll bet !!
Sygt fugtig retro siller vogn
Du skriver under motor - 3 tændspoler (wasted spark) .. Hva menes der med "wasted spark" ?
Mvh Luffe
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Det har ikke været sjovt at opdage sådan et "hul" så tænker man bare FUCK!!! Men fandme fedt den er ude og køre! Det må være dejligt at kunne nye sommeren i den fine LC/LO
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Det skal desværre se sådan ud!
Det er ens på Lotus Omega og Opel Omega 3000 24V. Der sidder en lille "pil", som på Opelen skal bruges for at takte den, eller måske nærmere for at stille tænding. Den har så også en streg på svinghjulet.
Desværre er hullet meget grimt lavet, så det ser nærmest ud som om at der er slået hul.
Forestil dig lige hvordan jeg havde det, første gang jeg lagde mærke til hullet!! :o/
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
hvad er det for et hul i højre siden af blokken ind imod svinghjulet? SKal det se sådan ud eller er det en gammel skade?
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
godt at høre bilen endelig er på gaden igen efter.... lidt pause i garagen
Og 17,6 km... puha det var da vidst at friste skæbenen
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Lotusen har bestået sin første 17,6 Km lange testdrive!
Det var fandeme dejligt...
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Bliver fedt at se den køre
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.010
stor respekt herfra
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg kender en, der måske har et Irmscher 4 liters kit liggende, til at bygge en C30SE om?
apr 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1
hej du sku vel ikke kende nogen der har en 3,6 eller 4,0 motor til at stå man kan købe
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Tak for de pæne ord :o)
Jeg skal nok behandle den pænt også når den bliver knaldet af på landevejene ;o)
jun 2005
Følger: 76 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 301
Kanon lækker Lotus
Det er satme en af mine drømmebiler. simpelthen overlækkert bil
derfor - xhøj
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Motorblokken er ikke identisk med Opels blok, men den ER lavet på samme bånd. :o)
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
en opel motor der er bygget om af Lotus
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Takker.
Lotus har lavet en del mere om, end det ;o)
nov 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5
Dette er en af de få opel'er jeg egentlig ville eje ! kun pga LOTUS motoren og et sæt AP bremser
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Her er et par videoer med den:
http://www.garaget.org/video/20n2cbsj962a
http://www.garaget.org/video/9mmmskq721ys
http://www.garaget.org/video/l4be4j789nr2
http://www.garaget.org/video/cxsdw5dr79dl
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Sygt nok, synes heller ikke jeg kunne finde mere om den voldsomme LO (nr 940)
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Stefan byggede den sammen med en der hedder Andreas. Andreas overtog bilen og har nu solgt den. Den lagde 500 Hk ved 0,7 bar. Den kører med skæreringe nu, da toppakningen fra USA røg ved 1,5 bar.
Den har vist kortvarigt kørt med 2 bar.
Andreas er nu i gang med at bygge en anden LO med Viper motor og tryk. Den kan følges på www.zatzy.com Han kalder den vist Whitesnake.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Stefan Egstrøms? Den var jo bygget helt om til drag og jeg ved ikke over 1000 hk
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Nej, jeg planlægger at køre med originale turbo'er.
Jeg vil starte med at køre med originalt ladetryk på 0,7 bar. Jeg får bilen mappet ordentligt ind, så den kommer til at snurre helt perfekt.
Hvis jeg en dag vælger at køre med 1 bar i stedet, giver det omkring 480 Hk og 750 Nm.
Jeg kender til to LO'er, der er optimeret med større turbo'er og hjemmebyggede indsugninger og udstødningsmanifolde. De lægger begge omkring 500 Hk med 0,7 bar.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
ja der kan du se hvor længe siden det faktisk er jeg har læst noget om LO'erne... (alt for længe). Nu hvor du siger det ringer der en klokke men sådan er det tit
Det bliver i hvert fald spændende at se hvordan den kommer til at gå. Hva med turbo'erne. Er det standard eller skal du have noget sjovere på? Kunne godt se det sjove i 2 stk GT35 turboer og 700 hypper
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Der tager du fejl.
Den har samme boring som Opel maskinen, det er kun slaglængden der er anderledes. De har begge en boring 95mm.
Min er blevet boret lidt op, så den nu er 3,7 liter :o)
Topstykkerne på dem er ens, bortset fra at forbrændingskammeret er optimeret lidt i LO. Mit er der blevet hygget lidt ekstra om.
Jeg har fået lavet stempler ved Ross Racing Pistons i USA.
Plejlstængerne har jeg afvejet.
Krumtap, med alt der hører til, er blevet afbalanceret, så jeg glæder mig til at mærke hvor rolig motorgangen er blevet!
De eneste ting i motoren der har mærkelige mål, er nogle studse til kølervandet i toppen. De er med gevindstørrelser, der ikke fremgår af nogen tabeller jeg har set...? (Hverken mm eller tommer). Så der skulle der opfindes :o)
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
har fået temmelig stor viden omkring LO/LC'erne. Og ja maskinen er jo i bund og grund en 3.0 24V maskine der er boret op
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg tror ikke det er fordi de holder det hemmeligt. Jeg ved ikke om der er nogen der har fået ARP bolte i, men jeg kan ikke huske at have hørt om det.
Jeg skriver på et engelsk forum, hvor der er ret mange LO/LC ejere, der ved meget om bilerne. Men jeg er efterhånden også en af dem der ved en del om dem. :o)
Det er mm metrisk gevind, da blokken stort set er en Opel blok. Den er lavet på samme bånd som C30SE blokken.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Det er sjovt de skal hemmeligholde sådan nogle ting. Men det skulle undre mig meget om ikke det er mm gevind selv om det er en eneglsk bygget bil. Men igen... man kan jo lede reoler op og ned hvis man skal finde det rigtige
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Nej, ikke ARP, men tilsvarende.
Der er ingen af de andre LO ejere, der kan fortælle hvilket sæt ARP bolte man skal bruge, så jeg får dem lavet af en der har styr på den slags :o)
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
hvem kigger også når man alligevel har en stående
Det lyder sgu godt med de dele der
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg skal være ærlig og indrømme at jeg ikke har kigget på priser længe, så jeg er ikke særligt opdateret.
Ang. min egen, har jeg bestilt det sidste jeg mangler til motoren: Møtrikker til pinboltene.
De kommer, så snart materialet lander hos firmaet.
Toppen ligger allerede på med toppakning og pinbolte. Jeg mangler kun møtrikkerne for at spænde den fast.
Når der er styr på det, er der ikke meget arbejde før jeg han lægge motoren i bilen.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
efterhånden prisen på de engelske var ved at være dalet ned i normalt niveau.
Men til info, hvis man vil have sådan en vogn her til fornuftige penge SKAL det være nu. Jeg er 100% sikker på inden for de næste 10 år er priserne steget 2-3 gange da det virkelig er en epokegørende bil som stille og roligt forsvinder ud af markedet grundet det lave produktionstal
Daniel, glæder mig stadigvæk til din kommer ud og trille. Og håber da din målsætning holder stik så vi snart får den at se
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
De højrestyrede eksemplarer (Lotus Carlton) ligger noget højere i pris, end de venstrestyrede (Lotus Omega).
Der kører mere end 35 stk. i Sverige, så det er ikke sjældent at der er nogen til salg.
Bedste bud er nok at søge i Tyskland, eller alternativt gennem netværket Autobahnstormers, der er en engelsk klub for 6-cylindrede Opel modeller og Lotus Omega (og et par andre modeller).
På Autobahnstormers forum, er der ret mange kompetente Lotus Omega ejere, så der er meget info at hente.
Medlemskab koster £20 om året.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
de nemmere at finde i England da det jo er en engelsk produceret bil, men hæng mig ikke lige op på det. Hvis du vil have rattet i den rigtige side skal du kigge i tyskland eller sverige. De fåes faktisk fra omkring 100.000 kr og op til en mindre formue uden afgift. Afgiften er vidst noget vi kun tør gætte på... eller omkring 180-200.000.
apr 2007
Følger: 63 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 178
Bare sådan lidt for sjov, hvad koster sådan en dejlig vogn der og hvor kan man evt. købe sådan en henne? De skal vel inpoteres hjem fra tyskland eller hvad?
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Tak for det :o)
apr 2007
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 9 Emner: 15 Svar: 28
fed vogn.
respekt herfra
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
jeg har ikke bedt om en tur som føre for det er ikke min bil og jeg har for meget respekt for andres ting til at ville spørge om det
Hvis du forstår
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg skylder efterhånden rigtigt mange ture, så folk må selv holde sig til!
Ud over det, er der nogle stykker jeg lovet at de får lov at køre den også.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Arj jeg har ikke penge til sådan en vogn uanset om den er med eller uden afgift. Jeg må nøjes med at savle over jeres og i ny og næ tilsnuske mig en tur når de kører. Jeg nåede forresten aldrig at få en tur ved siden af i din mens den kørte, men det kan vel nåes en dag ude i tiden når den kommer til at virke igen
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jep, hans har stået urørt længere end min.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Hva med ham den krøllede svenskernakke? Har han stadigvæk evighedsprojektet?
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Den skulle gerne stå på spring til foråret!
Efter alle disse år, er der vel ingen grund til at handle overilet! :o)
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
er den bil snart ved at kunne komme til bilsyn i sv?
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg er også tæt på at kunne lægge motoren i bilen, så det er ved at ligne noget. ;o)
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 129
Vi snakkede om den skulle være færdig 1. aug ikke?...Du hænger lidt i bremsen..Fart på hehe...
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg købte den i 2002 og gav omkring 130.000,- for den.
Jeg købte den af en gut i Sverige, der har importeret en del af dem.
Der plejer at være nogle til salg på enten www.mobile.de eller www.blocket.se
Der er dog ingen på blocket lige nu.
Jeg vil umiddelbart mene at en i samme stand som min, ligger omkring 160.000,- nu.
dec 2003
Følger: 1 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 161 Svar: 303
Jeg vil li høre hvor du har fået fat i sådan en Lotus fra? Og hvad du har givet for den?
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.024
Tænkte du nok er ved at have glemt hvordan motorrummet så ud på sådan en Opel Omega, så her er et link.
http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/667161_l.jpg
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Nope, det har ikke været mig.
Jeg er i gang med at bygge en ny lækker motor til min, så den er ikke kørende.
mar 2003
Følger: 62 Følgere: 63 Biler: 11 Emner: 39 Svar: 388
var det dig der gav min lille gule corsa et "skub" i et lyskryds i fredericia idag ;)) ... havde i været til messe med lotusèn?
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Lad os bare sige at jeg bliver MEGET skuffet, hvis ikke den er startet op til vinter og kørende til foråret... ;o)
aug 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Svar: 6
Ja men så har du jo nok at se til i nu, så må vi håber at den bliver færdig til næste år :-). Så du kan komme ud at køre lidt igen.
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Nope, men jeg er i fuld gang!
I sidste uge fik jeg en masse tilbage fra min cylindermand.
Blokken er boret og honet til 95,5 mm og planslebet.
Krumtap, svinghjul, trykfod og svingningsdæmper er blevet afbalanceret. Og der er kommet nye lejer.
I weekenden har jeg været i gang med at sætte oliegalleriet fast i blokken og slibe gabet på stempelringene til tolerancer.
Jeg har fået lavet nye stempler ved ROSS racing pistons i USA.
Nu mangler jeg stållamel toppakning, pinbolte og benzindyser.
Og så en pokkers masse småting, så som fastgørelse af ny køler og pumpe til chargecooleren og styring af den elektriske pumpe.
Så det går i hvert fald den rigtige vej og jeg regner med at have den startet op til vinter og ude og køre til foråret. Så skal den mappes ordentligt ind med de nye større dyser.
aug 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Svar: 6
Hej Daniel. Tak for de fine ord, på evoen.
Hvordan går det i grunden med Lotusen. Er den ude at køre igen ?
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Biler: 6 Svar: 2
Det er virkelig køretøj.....
sep 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1
jo det kunne jeg nok være hvis prisen er god...
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Det kan jeg ikke umiddelbart svare dig på. Nogen gange dukker der noget op på ebay.
Men jeg tror ærligt talt ikke du vil betale hvad de koster... :o(
Det er ved at være småt med motorer og motorblokke, så de er kommet godt op i pris.
Hvis en Lotus Omega ejer smadrer sin motor, kan det stort set bedre betale sig at sælge bilen i stumper, end at købe en ny motor.
sep 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1
hvor kan man finde sådan en motor brugt hende hvis jeg må spøre.....
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Tak for det :o)
Jeg købte bilen i Älvsbyn i det nordlige Sverige i maj 2002. Der var 1500 Km og 17 timers kørsel derfra og ned til Helsingborg.
Ham jeg købte den af er ret kendt inden for Lotus Omega kredse. Han var en af de første der fik indregistreret Lotus Omega i Sverige og har siden importeret en del af de over 30 svenskregistrede.
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg har kommenteret i din K: annonce.
feb 2004
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 13
hej mangle et koblingshus til en omega lotus ved du hvor man kan finde sådan et mvh ole
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 27
Lækker Lotus
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg ved ROSS satte gang i produktionen af mine stempler, for snart 4 uger siden, så jeg håber at have dem meget snart.
De regnede med at det ville tage omkring 3 uger at lave dem.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.840
Daniel og hvordan skrider samle arbejdet frem?
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Der er tre til salg i Sverige:
http://www.blocket.se/li?ca=23_11_s&th=1&q=lotus+omega&cg=0&w=3
Og en til salg i DK: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55519998
Den sidste kender jeg til. Den er i rigtigt fin stand.
okt 2003
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 2
Hej Daniel.. Nogen gode links til hvor man kan få fat i sådan en bil?? Gerne både fra SE som DE..
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Tak :o)
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 23
Ingen over, ingen ved siden af. Lotus Omega Rocks!
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Haha! Ja så fik Lotusen sgu lov til at rulle lidt! ;o)
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.024
For turen igår, det var en fed køretur... Tror jeg aldrig jeg glemmer
sep 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 69
Hejsa og de er jo helt kanon de foto var lige inde og kigge på dem alle det er fine sager ses.
jul 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 225
det må have været en fejl det beklager jeg
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 6
Dejlig vogn! Høj herfra! Check også gerne mine biler ud!
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Tak for stemmen.
Jeg regner bestemt med at beholde den, eller skal jeg nok sige til
Daniel
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 10
Du skal endelig sige til hvis du skal af med den! Du fik lige en X-Høj!
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 3
Det er min gammel drømme dil pas godt på den.
du får en ekstra høj her.
se om du vil sende en retur
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Tak.
Jo, det er det.
Når den er venstrestyret, som min, er det en Lotus Omega, ligesom en venstrestyret Opel hedder Omega.
Som højrestyret hedder de henholdsvis Lotus og Vauxhall Carlton.
Mvh
Daniel
okt 2004
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 3
lækker vogn du har dig der, er det ikke sådan en man også kalder for lotus calton?
mvh Bo
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Hej min ven
Det går ganske fint tak.
Jeg har lavet huller til oliesprøjt i min nye blok og har bestilt lejer og pakninger.
Jeg skal hone cylindrene og have planet blokken, inden jeg monterer stempler og krumtap. Jeg har bestilt lejer og pakninger i UK.
Så der sker da lidt.
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 24
Høj
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Hej min ven
Nej, lige nu er den uden turbo. Til gengæld har jeg mælkekasse med twin-turbo!!!
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 68 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 63
Er den en Turbo?
Tak for cola ....
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Si señor!
Jeg er bare gået lidt i stå med motoren, så jeg må hellere se at komme på værkstedet igen!
Blokken er ellers blevet fin efter glasblæsning og maling.
Jeg skal have den planet og så skal jeg måle på blokken kontra en autocad tegning, så jeg kan få lavet en kanon toppakning.
jul 2003
Følger: 93 Følgere: 96 Biler: 4 Emner: 100 Svar: 434
Host Opel Host...
Hva så der Daniel, går det godt med dig min ven?
jan 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 17
Hej Daniel..
Ellers tak mht. den motor, har ikke planer om andre end den 2,2'er der allerede sidder i.
Hvordan går det efterhånden med Omegaen?
Mvh. Patrick
P.S.: Det var mig der var med Martin ude og kigge for et par uger siden da du var ved at pille krumtappen ud.
okt 2002
Følger: 73 Følgere: 72 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 174
Jeg garanterer dig for at jeg skal ud og tage fede billeder, når bilen er klar til foråret! :o)
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 426
Ku være fedt med nogen fede Pics.....