{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mercedes Benz W124 - BRABUS 3.6-24 1991

168.771 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

BRABUS
Mand | 46 år | Oprettet: 2. jun 2004


Mercedes Benz W124 - BRABUS 3.6-24

Årgang:
1991
Motor:
Type - M104.980
6 Cyl. i række.
Slagvolumen 3.0 L. 24 ventiler.
2 Overliggende knaster, hvoraf indsugningsknasten er justerbar og faseforskydes/ændres i mellem omdrejnigns området for optimal moment og ydelse.
5 Trins Automatisk Gearkasse m. Econimy & Standart Program.
Baghjulstræk. via ASR bagtøj

Org. BRABUS ombygning fortaget af BRABUS i Botrop:
Boring og slaglængde forøget til en slagvolumen på 3606 ccm.
Boring øget fra 88,5mm til 92,25mm
Slaglængde øget fra 80,2mm til 90mm
Dette gjort ved hjælp af 6 Nye Smedet KolbeSmith Stempler og en ny egen fremstillet speciel stålkrumtap.
Motorvolume forøgelse fra 2962 til 3606 = 20%
BRABUS B6 sports knast axeler med højere løft og duration.
BRABUS ændring af motorstyring. (ændring af fuld last mixture)
BRABUS portning, polering og forarbejdning af topstykke, ind og udstødnings manifolde.
BRABUS udskiftning af indsugnings styr til stål styr.
BRABUS udskiftning af ventiler og sæder til større diamter.
BRABUS 93,00mm speciel forstærket toppakning
BRABUS 76mm. BigFlow Sports Udstødnings System hele vejen.
BRABUS Olie Køler til motoren.
BRABUS Tempamatic System - Ude Temp & Olie Temp. Indikator.

Carlsson Optimering:
Carlsson dobbelt Sports Metal Katalysator med mindre modstand for større effekt af BRABUS udstødnings systemet.

Vindmodstand:
CW 0.2621
FxCW 0.540 ! (Verdensrekord sat af BRABUS 1990)
En af grundende til at topfarten kan opnåes pga. bodikittet.
Hestekræfter
Standart Med Katalysator.
220 HK ved 6400 / min.
265 Nm ved 4600 / min.

BRABUS Trim Med Standart Katalysator og Udstødning
285 HK ved 6200 / min.
382 Nm ved 4400 / min. (272Nm klar ved 1500 / min.)
Forøgelse på 65 Hk og 117 Nm.
HK. forøgelse på 30%
Nm. forøgelse på 44%

BRABUS Udstødning Med Carlsson Sports Big Flow Metal Kat.
312 HK ved 6300 / min.
405 Nm ved 4400 / min.
Forøgelse på 92 Hk og 140 Nm.
HK. forøgelse på 40%
Nm. forøgelse på 53%

ACCeleration. 0-100 Km/t
Standart 7.8 sek. (ASR ON)
BRABUS 5.9 sek (ASR OFF)

TOP Speed.
Standart = 232 Km/t (m. Kat) - Uden Kat. = 237 Km/t
BRABUS Trim = 272 Km/t.
Fælge
Sommer:
8.5" X 18" ET34
Carlsson 1/15 Design´ Alufælge.

8.0 X 17" ET30
BRABUS monoblok II Alufælge (De meget kendte BRABUS fælge)

Vinter:
4 Org. Mercedes 16" Alufælge som jeg dog ikke bruger da bilen ikke køre om vinteren.

Specielle Bolte & Dobbelt Låse Bolte System.
Dæk
Sommer:
Carlsson Fælgene:
Foran : Dunlop SP9000. 225/40 - vægt 2 stk. = 21,6 Kg.
Bagpå: Dunlop SP9000. 255/35 - vægt 2 stk. = 22,9 Kg.

BRABUS Fælgene:
Foran : Dunlop SP9000. 225/45 - vægt 2 stk. = 21,6 Kg.
Bagpå: Dunlop SP9000. 235/40 - vægt 2 stk. = 21,6 Kg.

Dunlop fordi de holder længest og har den bedste retnings stabilitet, reaktionstid og greb i asfalten på samme tid.
Undervogn
Org. SportLine undevogn, som er lavere og hårdere, uden det sætter komforten helt ud af spil.
Bestående af:
Kortere progresive fjedre og støddæmpere.
Bærearme med hårdere bøsninger og faste bærekugler
Bagbros ophæng med hårdere bøsninger
Stræber arme med hårdere bøsninger
Styrhus med hurtigere udslag og kortere vandring fra yder stillingerne.
Krængingsstabilisatore for og bag af kraftigere og større dimensioner for mindre krængning.
Automatisk Hydraulisk Niveau Regulering af undervognen.

Carlsson optimering af undervogn:
Carlsson Komfort Sports Fjedre sænkning -40 mm.
Carlsson Stabilisator Sats Forstærkning.
Carlsson Justerbar højglaspoleret Alu Gevin Tårnstiver.
Carlsson Forstæket stål beskyttelses undevogns skjold

Zimmermann ventileret og boret sports bremse skiver.
Bilstereo
Stort org. Mercedes højttaler system og lyd pakke udskiftet fra:Org. Becker Mexico m. 6 højttalere - Udskiftet Til:

HeadUnit:
Becker Traffic Pro 4720 med 6-CD-BOX - Silverstone model.
4 X 18 Watt sinus Watt. 4 x 30 Watt Musik.
Inbygget Navigation med TMC net der giver besked om traffiken og kø dannelser osv.

Effekt forstærkere:
Ground Zero Nuclear (GZNA4350X) 4 kanals
4 X 150 Watt RMS (4 Ohm v. 14.4V. 1% THD)
4 X 250 Watt RMS (2 Ohm v. 14.4V. 1% THD)
4 X 350 Watt RMS (1 Ohm v. 14.4V. 1% THD)
Køre som 3 kanals:
2 X 250 Watt RMS (2 Ohm v. 14.4V. 1% THD) +
1 X 500 Watt RMS (2 Ohm v. 14.4V. 1% THD) Brokoblet.
Ground Zero Titanium (GZTA1.2000MK2) Digital 1 Kanals
1 X 650 Watt RMS (4 Ohm v. 14.4V. 1% THD)
1 X 1200 Watt RMS (2 Ohm v. 14.4V. 1% THD)
1 X 1900 Watt RMS (1 Ohm v. 14.4V. 1% THD)
Køre som:
1 X 1900 Watt RMS (1 Ohm v. 14.4V. 1% THD)

Højttaler enhedder:
Front:
Ground Zero Hydrogen (GZHF 402) 2way 4" Coax
60 WRMS - 100 Wpeak - SPL 89 dB - 4 Ohm
ForDøre:
Ground Zero Hydrogen (GZHC 165X) 2way komponent sæt
100 WRMS - 150 Wpeak - SPL 91 dB - 4 Ohm
5 X Justerbar 12 dB crossover.
Bag:
Ground Zero Hydrogen (GZHF 552X) 2way 5,25" Coax
70 WRMS - 110 Wpeak - SPL 89 dB - 4 Ohm
Kicker Bas:
Aliante-8S Linear Phase 2 X 8" Kicker basser.
250 WRMS - 500 Wpeak - SPL 96 dB - 4 Ohm
SubWoofer:
Ground Zero Nuclear (GZNB38BT) 15" BasRefleks slot port.
2500 WRMS - 5000 Wpeak - SPL 91 dB - 2 X 2 Ohm

Forsyning:
100Ah Hoved batteri 850A. Peak start strøm.
150 A Bosch Generator m. 14.4 V. spændingsregulator.

Forsynings bestykning:

Forsikring v. batteri - 2 X ANL sikringsholdere m. 2 X 150A ANL sikringer.
Stel kabel fra batteri til karosse - 15 Cm 25 Kvadrat m. forgylte terminalsko.

Plus kabel fra batteri til forsynings splitter m. indbygget sikrings holdere under bagsæde - 2 X 3 Meter 35 Kvadrat. m. forgyldt terminalsko.

Forsynings Splitter med indbygget sikrings holder:
Indgang 3 X 35 Kvadrat terminaler, forgyldte.
Udgange 4 X 25 Kvadrat terminaler, forgyldte.

Pluskabel til Ground Zero Nuclear 4 kanals forstærker - 2 Meter 25 Kvadrat
Stelkabel til Ground Zero Nuclear 4 kanals forstærker - 35 Cm 35 Kvadrat m. forgyldt terminalsko.
Pluskabel til Ground Zero Titanium 1 Kanals forstærker - 2 Meter 25 Kvadrat
Stelkabel til Ground Zero Titanium 1 kanals forstærker - 35 cm. 35 Kvadrat m. forgyldt terminalsko.

Alt lavet i et Stealth tema design så INGEN forstærkere, højttalere eller kabler kan ses som et diskotek og inferno af neonlys og plexiglas og voldsomme udbygning af bagerummet.

Alt er nøje skjult i et org. udseende design af bilen.
Dvs. man skal vide det er der for at vide det :o)

Se min stealth ombygnings installation her:
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=39772
Styling
Org. SportLine Model.
Røgfarvet sideblink.
Røgfarvet Forblinklys.
AMG Røgfarvet Baglygter - Tonet glas. E godkendte Hela lygter.

BRABUS Front Kofanger Med Intergreret Front Spoiler og Intergreret Fjernlygter (Ikke Tåbelys)
BRABUS Bag Kofanger Med intergreret Heck Spoiler og Udformning Til BRABUS Udstødningen.
BRABUS Aerodynamiske Side Skørter.
BRABUS Skråt Skåret 76 mm. Big Flow Sports Udstødning.
BRABUS Speedometer Til 300 Km/t.
Interiør
Sort Sportsline Læder Kabine m. Anthracite.
Træinlæg i Døre, Paneler og Midterkonsol - Skåret af træsorten, udvisket Valdnøde Rod.
Sort SportsLine Læder Rat (390 mm.) BRABUS
Sort SportsLine Læder Gearvælger.
Aflægnings Boxe Med Skydelåg i Træsort i Midterkonsolen mellem Forsæderne og Bagsæderne.
4 Nakkestøtter i Sort Læder.
Ekstra tilbehør
Ekstra udstyr som er tilvalgt ved Nykøbet af Bilen.

199: Applikations Kode For Komponent Behandling
240: Baggrunds Belyst Ude Temperatur Indikator.
241: Venstre FrontSæde Elektrisk Justerbar m. Memory Funktion.
243: Sports Sæder, Foran og Bagtil med midterkonsol.
258: Becker Radio (Mexico) CD BOX.
281: Sportsline Læder Rat (390 mm.)
291: (SRS) FullSize Airbags for Føre og Front Passager
300: AflægningsBox i front Midter Konsolen.
307: Køleskabsrum i bagerum
412: Elektrisk Soltag Med Vippe Enhed. (Op, Ned, Frem og Tilbage)
425: 5 Trins Automatisk Gearkasse Med Econemy Program.
430: Automatisk nedfældelige Nakke Støtter På Bagsædet.
440: Fart Pilot - Cruise Controle.
471: (ASR) Acceleration Skid Controle ( Anti Spind ) Med mulighed for delvis frakobling til 60 Km/t. Samt (ABS)
480: Automatisk Nivaue Reguleret Undervogn.
531: Automatisk Antenne.
540: Elektrisk Sol Rulle Gardin i Bagruden (Roller Blind)
543: Solskærme begge med softtone belyste makeup spejle
551: Anti Tyveri/Anti indbruds advarselssystem
585: Behr Air Conditioner (Klima Anlæg) og Elektriske Ruder Foran m. aut. Ned rulning ved enkelt tryk.
592: Varme Isolerende Grøntonet Ruder Hele Vejen Rundt. med Bånd filter i bagruden (Usynlig Elbagrude)
600: Forlygte Viskere og Vaske System m. Varme.
611: UdstigningsLamper i Dørene fortil og bagtil. (udstigningsLys)
620: Emissions Kontrol System (Katalysator Teknik med luftpumpe)
645: M+S Dæk (VinterDæk)
650: SportsLine Chassis m. 15-huls letvægts AluFælge.
673: Høj Effektivitets Batteri. (100Ah) og Generator 90A
682: Brand Slukker (Under Føresæde)
731: Træsort i Udvisket Valnøde Rod
810: Højttalere Sound Pakke - aktive forstærkere etc.
873: Varme i Venstre og Højre Front Sæder.
877: Indbygget Læse lamper for bagsædet.
885: Højde Anti Tyveri følsom sikring.
915: BenzinTank med 90 Liters Kapacitet. (70 L. Normalt.)
950: SportLine Model, (Undervogn, styrtøj, rat og gearvælger.)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Org. ombygget af BRABUS til en BRABUS 3.6-24.
Stelnummer starter org. som "WDB 124 031"
Brabus har så omdøbt den til "W09 124 36-24" (09) = Nr.9
Ombygget i Tyskland for 1. Ejer (Tysker) af mercedes med garanti stempling.
siden har der været 1 Dansk Ejer og jeg er nu 2. danske ejer
Historie, Service Bog og Værksteds Besøg er Dokumenteret Med Kviteringer, Service Hæfter og Bøger og forsætter i mit ejerskab med at blive udfyldt.

Mercedesen har kostet 67.545 DM fra ny
Ekstra udstyret og tilvalg af options har kostet 44.451 DM
BRABUS Ombygningen har kosted 30.702 DM
Carlsson Optimeringen har kosted 22.343 DM

I ALT har bilen som ny kosted 165.041 DM Ink. 14% Tysk moms.
Det svare til en Dansk pris på 660.164 Kr. UDEN AFGIFT og KUN 14% Tysk moms
I Danmark ville denne bil havde kosted Ca. 2.2 Mill. DKr. ink. 25% moms og med dansk afgift.

Til sammen ligning kostede en 500E 1.5 Mill. samme år.
Denne BRABUS er valgt med henblik på meget mere racer end en 500E nogen sinde vil kunne blive med dens enorme vægt på godt 1750Kg.
i forhold til denne BRABUS på 1450 Kg. køreklar egenvægt.
En 500E er simpel hen for tung med en V8er til at bilen kan retfærdiggøres som eks. banebil eller god til sving på samme måde som den er 110% et motorvejs lokomotiv.

BRABUS og Carlsson har fået TÜV Godkendelser på Fælgende og Hele BRABUS Konverteringen. inkl. Mekanikken og Carlsson Optimeringen.

Jeg har udstyret den med 4 Vejs aktiv 3 punkts dobbelt GPRS Alarm System med GPS overvågning samt Aflytning og Video transmision. (fjernstyring af vitale funktioner) Alt nøje skjult.
Chip genkendelses system implementeret i bilen.
Hjemmelavet type hvor der konstant sendes et signal til en pager, så de tyve der tror at en GSM og GPS jammer vil hjælpe dem bliver slemt overrasket hvis ikke min pager bliver opdateret hver 15 sek. som den er sat til.
Pager og nøgler til bilen holder jeg altid særskilt 2 forskællige steder og så har jeg omgået startteren til ratlåsen, så bilen kan ikke startes herfra med vold eller stjålet nøgle :o)
ALt i alt en tyvs værste marridt når at det man tror er som det plejer ikke rigtig lige sider der hvor man tror det sidder og virker på den måde det plejer at virke på :o)

Og så er der også en stor overraskelse til tyven af bilen der ikke bliver afsløret her, men tyven ville ønske resten af sit liv han aldrig havde givet sig i lag med lige denne bil.
Der er visse funktioner i bilen som nok vil overraske/overvælde en der ikke helt ved hvordan bilen betjenes ret messigt korrekt.

Klaus BRAckmann & Bodo BUSchmann skabte firmaet BRABUS og navnet er derfor skabt ud fra hver af deres 3 første bagstaver i deres efternavn.

There are superlatives, then there is BRABUS

Rhetoric aside, a totally objective view.
Over-engineered does not mean complex or sophisticated. Over-engineered means that the essential components of a car and its quality are of such that they will last forever and withstand abuse. Over-engineered means that they are built with more care, strength and precision than necessary for its applications, such as the model W124

201M Kill Liste:
Toyota Starlet 1.3 i Turbo - HK? 0-100 = ca. 6.5 vandt dog på 402M.
Fiat Coué 16V Turbo - 190 HK 0-100 = 7,5
Mercedes C230 Kompressor (Kleemann 230-K1 Kit) - 260 HK. 0-100 = 6.4
BMW 540i Aut. (3" rør + Racer katte) - 300 HK 0-100 = 6.6 sek.
Mitsubishi Colt Gti - 140 HK 0-100 = 7.5 sek.
BMW 528i man. - 192 HK 0-100 = 7.5 sek.
Mercedes E500 - 320 HK 0-100 = 6.1 sek. (vandt dog på 402M)
BMW 328i touring - 193 HK 0-100 = 7.3 sek.
Audi S3 Quadro - 225 HK 0-100 = 6.5 sek.
Golf V GTI Edition - 230 HK 0-100 = 6.9 sek.
Mercedes SL500 AMG 6.0 - 386 HK 0-100 = 6.0 sek. (vandt dog på 402M)
Audi A6 Avant Quattro 4,2 Aut. - 300 HK 0-100 = 7,4 sek.
Peugeot 406 TS6 - 210HK - 0-100 = 8,1 sek.
Mercedes C350 CDI - 265HK/620Nm - 0-100 = 6.0 sek
Peugeot 406 TS6 tunet - 260HK - 0-100 = 6,3 sek.
Golf 5 - R32 DSG 4motion - 250HK - 0-100 = 6.2 / 5.8

Vil du se flere Mercedes Benz W124 - BRABUS 3.6-24 til salg? Andre Mercedes Benz eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mercedes Benz W124 - BRABUS 3.6-24
  •   25. sep 2018 Stil going strong ??B)????

  •   16. jan 2017 Ja det kunne da godt være man lige skulle kikke forbi.

  •   16. jan 2017 Kig forbi mercedes træf

    https://www.facebook.com/events/167984957017200/?ti=icl


  •   11. nov 2016 Fedt Fedt Fedt Fedt Fedt :-)Ekstra høj

  •   9. nov 2016 Ja jeg elsker også det at det er dét, alternativ til mercedes egen racer 500E der jo netop ikke var en racer men mere et motorvejs lokomotiv hvor min BRABUS har helt andre køreegenskaber og motorerne er mere en slags storebror til de kære 190 EVO modeller hvor motorerne også var racer designet og Mercedes havde da faktisk også i det tidlige stadie givet denne motor samme ventil dæksel udformning og skrift på 3.0-24 ganske som det står på EVO modellerne 2.5-16

    Og da det bedste er taget fra forskellige anerkendte tunings partnere som BRABUS OG CARLSSON så er det bare en fed unik og helt sin egen som ingen andre har og ikke så almindelig kendt som en 500 smiley


  •   1. nov 2016 Fantastisk bil!
    Ved ikke om jeg har kommenteret for mange år siden. Kan ihvertfald huske dit navn fra nogle "samtaler" vi har haft herinde.
    Men min forkærlighed for klassiske, og ikon biler er vokset gevaldigt henover de seneste år.
    Især for Mercedes, BMW og alt hvad de har af tilhørende tuning/optimerings partnere...
    Synes det er mega flot at du bevarer bilen i sin gode stand, og den får lov til at bevare sin status.
    Sjælden at se en W124 i sådan et pragtfuldt eksemplar.
    Håber vi ses til træf en dag, holder ihvertfald altid øje i Mercedes rækkerne. Indtil videre har jeg kun fået indsamlet 2 gamle Opel'r.
    Hhv. årgang 1990, og 1964..


  •   18. okt 2016 Så fik jeg da lige smidt lidt nye billeder op ad den

  •   18. okt 2016 Afvist !! For lidt beskrivelse!

    Ja ok .. Flot beskrivelse og super overlækker vogn !! Høj paa vej smiley smiley smiley


  •   13. jun 2015 okay.. ligner bare en luftfilter kasse til monopoint eller kaburator:) hehe...

    det ville også undre mig når det var brabus. det er sgu en nice vogn


  •   13. jun 2015 Der kommer lidt nye billeder senere.

    Der er skam direkte indspràjtning.
    Det er KE Jettronic Mekanisk direkte indsprojtning ved hver cyl.
    Ingen Mercedes benzin motorer bruger monopoint indsprojtning eller kaburator fra 87 og op.


  •   8. jun 2015 hvorfor fanden er det lige der ikke er direkte indsprøjtning på er det monopoint eller hva er det der sidder på??

  •   30. mar 2014 kommer der ikke snart nogle nye billeder af den ?

  •   6. feb 2014 Ringsted tjo tja, det hænder da smiley

  •   16. nov 2013 Den er rigtig fed smiley tror jeg spotter den tit i Ringsted, kan det passe ?

  •   13. okt 2013 Husk at give en bedømmelse tilbage smiley

  •   28. aug 2013 hvis det er den fra striben så går den sku godt smiley !

  •   28. aug 2013 Satme en fed maskine smiley
    Den er virkeligt gennemført hele vejen og lige som sådan en skal være, perfekt! smiley


  •   2. jun 2013 Nej men jeg mener de gule visere osv:) det er det eneste minus synes jeg, ellers overlækker vogn;)

  •   1. jun 2013 Tommel op Mike for en rigtig flot Mercedes... c",)

  •   21. maj 2013 Inden i er bilen faktisk overlækker i materialevalg som ingen Mercedes kan byde på i dag.
    Du finder ingen plastik løsning eller andet pjat i denne model.

    Et par eksempler er som følge:

    Ingen kontakt huller er til overs.
    Man har KUN lavet de huller i træ paneler osv. som der er udstyr til i denne model.
    Så Ja Mercedes har eks. lavet over 60 forskellige træpaneler bare til gearvælger konsollen alt efter hvad den er født med af udstyr.
    Meget dyr løsning men i den grad individuel og eksklusiv.

    Så kan vi tage sådan noget som dørgrebene i krom.
    Tag enhver anden bil, så er det plastik greb med krom folie så det ligner metal.
    Men ikke her, Mercedes har brugt rigtigt metal og forkromet det.

    Mærker man på div. dørsider og instrumentpaneler, så er det blødt betrukket læder og ikke billigt plastik som man desvære også finder i nyere mercedeser.

    Men kabinen mangler helt klart noget der giver lidt spil i alt det sorte og her kan man heldigvis købe krom rammer til luftdyserne samt gearvælger konsollen som virkelig løfter kabinen et niveau op.

    Ellers så synes jeg nu i forhold til andre biler fra samme tid, så skal man godt nok lede længe efter en bil der byder på en federe og mere indbydende kabine. smiley


  •   2. maj 2013 Jeg kan rigtig godt lide det lidt 4-kantede design den model har, men den er fandeme tam indvendig, typisk mercedes..

  •   30. jul 2012 Takker smiley

    Nu er min heller ikke nogen let bil.
    De 1450 Kg er uden udstyr og tør vægt.
    Den vejer nok nærmere 1650 Kg. hvis jeg smed den på en vægt.
    Mange af dem med færre heste har vejet væsentlig mindre end min, eller har haft et meget større moment.

    Men listen er jo blot et resultat af hvad man bliver stillet op i mod og finder på gaden.
    Nu skal du jo tænke på at jeg køre med automatgear, så jeg flyver jo ikke ud af hullet som eks. de små biler gør med manuelt gear eller 4WDere smiley
    Heste er også langt fra alt.
    At jeg æder en bil med kun få Hk. mere end min, siger ikke så meget hvis du eks. tager den C350 CDI som smider 620 Nm. mod mine 382/400 Nm.
    Den vejer jo ikke 2 tons.
    En PUG 406 Turbo med 260 Hk. vejer også nogle hundrede Kg. mindre
    Og en Golf 5 R32 DSG med launch og 4Motion. den burde vold æde mig fra start linien, men alligevel tager jeg den.
    EN BMW 540i er da heller ikke nogen 2 tons slæde og har samme hypper enda på en V8er med masser af moment.

    Så helt dårligt synes jeg nu ikke det er. smiley
    Men det er da klart, uanset hvad jeg har taget, så ryger det da på listen smiley
    Jeg kunne også smide en covette C5, en PUG 206 RC med 300 Hk. en Starlet med 260Hk på jeg åd på 201M men alle lavede de meget hjulspind så det finder jeg ikke realistisk at smide på listen.

    Så jeg er nu meget godt tilfreds med dem jeg har taget smiley


  •   30. jul 2012 fed vogn.. men synes det er lidt fesent at dem på din kill list enten har haft en bil med under 250hk, ellers har de kørt en kæmpe slæde på 2 tons.. så er der da ikk noget at sige til du kører fra dem smiley

  •   9. maj 2012 Sindsygt smiley
    Men lækker det er den sgu, de kører alt for sindsygt smiley
    Selv hvis jeg fandt bilen, så det umuligt, at få den forsikret smiley


  •   9. maj 2012 Købes for Penge
    Nej penge er ikke nok, man skal have nærver af stål og eje en hvis form for fandenivolskhed for at elske sådan en bil smiley

    Jeg så dog en total udkneppet rusten model i stationcar med deffekt gearkasse og uden den komplette ombygning, den havde kun motoren. så på en måde en rigtig sleeper, men den blev solgt for omkring 30.000 Kr. men der skulle så nok også laves for mindst 100.000 Kr. før den var noget værd.


  •   1. maj 2012 GAAAAAAAL
    Hvor er den bare lækker !!!!

    Respekt herfra til sådan en konge bil !!!

    Total drømme bil, men de kan jo nærmest ikke købes for penge længere smiley



  •   18. mar 2012 smiley
    Du har sgu check på det smiley

    Lækker Brabus smiley


  •   7. mar 2012 ....
    Hvis jeg husker rigtigt så kører den kun 1,5km/t langsommere i 1. gear ved 7500omdr så det er ikke det store.
    Det er det her jeg er i gang med:

    http://zilvia.net/f/drivetrain/370705-z33-sr20-adapters-back-limited-quantities.html

    Det bliver lidt en blanding imellem drift og track smiley

    Lækkert med Charaden men maximalt uheld med din Mercedes....


  •   7. mar 2012 :o)
    Det går okay med den, jeg har købt en gearkasse fra en Nissan 350Z som jeg er i gang med at montere. Desuden er det blevet til et brandsluknings anlæg og lidt forskellige modifikationer..... slutningsvis skal jeg have den kørt den ind igen, forhåbentlig inden for den næste 1½ måned...... smiley


  •   11. feb 2012 jeps
    Enhver ved jo også BMW kører med 5x120 og ET er heller ikke optimalt til Mercedes smiley


  •   10. feb 2012 + StickerStorE +
    Ja, dem har jeg tilgengæl kun hørt ros for og folk har vilel købe dem af mig osv osv.

    Kun nogle få BMW tosser har sagt at det var da noget underligt noget at køre med Alpine BMW fælge på en mercedes.
    Hvortil jeg så bare har sværet, ja men så er det godt det er Carlsson fælge, og man kan jo så undre sig over at en BMW dengse ikke engang kan kende forskæl smiley


  •   10. feb 2012 Carlsson fælge
    er klart de fedeste! smiley


  •   10. feb 2012 medfødte hjul
    Ja hvis du tænker på Brabus fælgende, så er der rigtig mange der synes de er direkte hæslige og jeg synes BESTEMT også mine Carlsson fælge er 1000 gange federe.

    Det er derfor jeg bruger Carlsson fælge om sommeren og mine brabus hjul sætter jeg på om vinteren, selvom den faktisk ikke køre om vinteren, så er man helgarderet hvis man skal ligge og flytte bilen for at skrue lidt på den og nuse om detaljerne smiley


  •   9. feb 2012 Rigtigt
    Dine carlsson fælge ser bestemt hidsige ud!:) Synes bare ikke om ikke så godt om de medfødte hjul. Men det bare mig.

    Mvh
    Granduca


  •   9. feb 2012 Granduca .
    Tak for kommentaren.

    Egenskaberne fejler ikek noget nej smiley

    Det er faktisk fælgene jeg oftest blvier rost for på bilen, folk synes de går den ret meget federe.
    Men hvis du ser et af mine andre bilelder, så har jeg de originale brabus fælge på den der og sååå synes jeg måske bestemt nok at Carlsson fælgende er langt bedre smiley


  •   9. feb 2012 !!
    Lækker vogn og impornerende egenskaber. Det ville klæde den med nogle andre fælge:)


  •   24. jan 2012 Heey smiley
    Ang 4-Matic der, så fandt jeg hurtigt ud af det da jeg kiggede op under den hehe smiley Yderst usynlige trækaksler vil jeg sige hehe.

    Mange tak for de fine ord smiley Jeg er os rigtig glad for den, det er virkelig en dejlig bil..!!

    og mange tak ang. 124forum, har kigget sådan lidt ind imellem, men LI pludselig er den der hehe det er jeg sikker på smiley

    Din er nu os rigtig fin og ret lækker vil jeg sige..!!


  •   19. jan 2012 Michael F
    Takker fra midtsjælland af smiley


  •   19. jan 2012 Hov
    Den skal da også have en ekstra høj herfra nordsjælland smiley


  •   7. dec 2011 Mickey
    Takker smiley

    Ja den har fået en del stemmer efterhånden, faktisk den W124er med flest stemmer tror jeg.


  •   5. dec 2011 Så rundede den 500 stemmer
    Din fine Brabus skal da ikke snydes for en ekstra høj smiley hehe den fortjener det også helt klart, det en rigtig fed 124'er!


  •   22. nov 2011 mb b
    Mange tak.
    Jeg tjekker din vogn smiley


  •   22. nov 2011 yes baby
    ekstra høj herfra det fortjener den sku:-) kig evt forbi min langsomme vogn:-)


  •   17. jul 2011 "LOBANOFF"
    Ja ja, nu kan vi jo ikke alle sammen være proffer til at tage billeder :o)
    Men jeg tror bestemt ikke at jeg ligger hverken sidst eller midt i feltet om at have gode billeder.
    Og i stedet for at have 20 bilelder af bilen ude fra fra div. vinkler så synes jeg det er vigtigere at have af de mange speciale dele bilen også består af smiley og jeg kan jo trods alt ikke oplaode flere end dem jeg har smiley faktisk lidt ærgeligt når man tænker på det er et galleri at der så ikke kan være flere billeder.

    Men der er da også en hel del i mine fotoalbum omkring anlæg osv. smiley

    Men tak for kommentarten, du har også nogle ret fede billeder af din vogn smiley


  •   16. jul 2011 Super flot klassiker..
    Det er sq en dejlig vogn, du har der, men du må ud i det gode vejr og få taget lidt bedre billeder af denne klassiker..


  •   9. jul 2011 hey..
    det fair nok.. nogen gange er det bare sjovere at udfordre andre end vag biler smiley

    mange tak og i lige måde. det en flot gammel klassiker du har der

    mvh. mike


  •   19. jun 2011 ...
    Super fin klassiker!


  •   11. maj 2011 prostitueret .
    Takker.

    Ja den for skam helt sikkert ikke lov at forgå, det kan du være sikker på smiley
    Tværti mod, jeg forbedre og vedligeholder mere og mere, så den blvier som ny.
    Men det ville være synd og skam at smide nogle moderne fælge på den der slet ikke passer med årgangen.
    Specielt nu når det er en org. brabus med Original Carlsson komplet undervogn og dertil disse fælge. :o)
    Mange tror fejlagtigt det er Alpina fælge som BMW kørte med samme årgange.
    Men det er faktisk de fælge som folk siger er det fedeste på bilen. Jeg er blevet spurgt af folk på tankstationer om jeg ville sælge fælgende hehe.
    Men jeg har også de originale Brabus fælge som den køre på lige nu, men dem er der helt sikkert meget delte meninger om da de har 3 eger, meget ophidsende for kendere og brabus pioneere, men for dem som for asosiationer med en Citróen AX som de slet ikke ligner, de folk hader dem :o)
    Men når alt kommer til alt er det jo en smags sag.

    Jeg bruger også bilen som den skal, man skal bare huske at vedligeholde den, skifte sliddele i undervogn osv. og give motor god service, så holder den skam fint til det.


  •   11. maj 2011 lækker 124'er
    den skal du passe rigtig godt på og bruge den som den nu skal bruges og er bygget til .. nogle lidt mere moderne fælge ville ik skade


  •   25. apr 2011 Jacob J
    Det var også lidt fejt, fordi manden var ved at tage cabriolet toppen op, da der så blev grønt og vi skulle køre, jeg tror faktisk han må have ødelagt den, fordi da han kom uden om mig, så var den nede igen, eller måske fløjet af haha :o)

    Men ja det er 5.6sek. men 5.8sek. fra 1996 da man øger egenvægten (køreklar vægt) med 130 Kg. og gearkassen er også en lidt anden model.

    Men vi startede faktisk samtidig, så egentlig var han nok rimelig ligeglad med den top på bilen hehe :o)
    Eller slår den bare ned hvis man køre indne den er komemt op ?

    Vi må prøve at lege samme leg Jacob, men jeg tror godt jeg ved hvem der vinder den sag hehe :o)


  •   4. apr 2011 Undervogn
    Jeg har ikke hørt om gevin undervogne til dem, men der er et stort udbud af kvalitets sænknings sæt til dem fra de store tunere som virkelig holder og er testet til bilen for at virke optimalt.
    Andre mere usriøse (universale) udbydere, de er ikke testet til bilen og kan virke forfærdeligt sammensat.
    Du kan købe sportline undervogn til dem, som indebære hårdere bøsninger i undervognen adnre bærearme med ændrede arbejdsvinkler for en lavere undervogn som også er stærkere og hårdere. samt krængnings stabilisatore og tårnstivere osv.
    Mulighederne er mange
    Men en gevin undervogn har jeg ikke erfaring med må jeg erkende, men det skulle ikke undre mig om det findes, specielt i tyskland hos en elelr anden leverandør.


  •   4. apr 2011 mange tak
    har lige købt nogen BBS LM fælge i 8x18 og 9x18 til den istedet for. er det helt umuligt og finde en gevind undervogn eller kan mann kun få sænkningssæt


  •   31. mar 2011 Claus R
    Hejsa,

    Nej 8.5" i breden med ET 35 er godt nok.
    Måske skal du lægge skærmkanterne op, men det er kun hvis den er meget sænket som min.
    Så sætter du maks 225/40-18 dæk p åden, så er der ingen problemmer.
    Men du får helt sikkert probemmer med hele 10" brede fælge bagpå, så det er her din bekymring skal ligge og ikke foran.
    Det kan lade sig gøre, men så skal du lægge skærmene meget ud.


  •   31. mar 2011 hey brabus
    hey står med et mindre problem jeg håber du kan hjælpe med... Har en 124 250D som jeg er igang med og renovere. og har fået fat i et par kleeman fælge der hedder 8,5x18 og 10x18 men hvordan er det er 8,5 for brede til foran de har et ET mål på 35


  •   18. mar 2011 jeg takker meget, det har du ret i, men du skulle prøv og køre i min, den er lidt langsom :), men det er en konge vogn

  •   18. mar 2011 Ejnar M
    Takker mange gange, du er meldt ind i W124 klubben nu smiley
    Men en w124er er adlrig kedelig.
    Nogle er måske sjovere end andre :o)
    Men det er en konge vogn.


  •   17. mar 2011 fin BRABUS, X-høj herfra,
    kig evt forbi min kedelige W124


  •   7. mar 2011 He he
    fed vogn.... høj her fra da.


  •   7. mar 2011 Ivair D
    Tak smiley


  •   5. mar 2011 ..
    fedeste 124er på bilgalleri..


  •   17. feb 2011 Brabus
    Haha nemlig smiley


  •   17. feb 2011 hæhæ overfed 124´er
    300 på speedo, det kan vi godt lide


  •   15. feb 2011 Takker,
    Jeg kikker forbi smiley


  •   14. feb 2011 x-høj
    kig forbi min audi og smid en stemme hvis du får tid smiley


  •   14. feb 2011 Kig mine 7'er smiley L
    Takker :o)
    Ja og dem der kalder den en taxa får en helt anden mening efter at have været med ude og køre en lille tur :o)


  •   14. feb 2011 ...
    Den er sgu dejlig og se på din brabus... det er vidst en af de få Mercedes'er man ikk kan kalde en Taxa Mercedes smiley x-høj til dig smiley


  •   29. jan 2011 Job
    magnus er lige gået til 10 ugers barneorlov.....tsk... smiley

    1.8 TSI combi...yes.. desvære ikke 3.6 FSI...
    http://www.youtube.com/watch?v=SbfPtGXLloM
    sammer farve og model


  •   28. jan 2011 Job
    Hvordan går det i jobet, sider i stadig og nosser rundt i det smiley
    Hva med Magnus er han helt til hundene med den ryg der?

    I køre sgu for lidt bil og for meget kontor stol mand smiley

    Hvilken SuBURB får du så? og hvilken motor fik du så råd til denne gang :o)


  •   28. jan 2011 superb
    Du kan sgu snart se hele vejen igennem mig... smiley

    Du har næsten helt ret.. he he he



  •   28. jan 2011 blækket er ikke tørt.....
    Ah, hvis jeg kender dig og forhandleren ret, så har den siket stået og glanede i butikken en rum tid, så prisen er HELT rigtig nu da den så skal sælges smiley

    Så ruller du i den i maks 1-2 år og kan sælge den for det samme du købte den for og så skal du ud og have ny bil igen igen igen smiley hehe...


  •   27. jan 2011 JO jO
    Må den lige komme hjem blækket er ikke tørt.....


  •   27. jan 2011 Diesel H
    Men så få den da lige smidt ind, altså :o)


  •   26. jan 2011 superb
    der er kommet en ny superbi stalden......combi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  •   26. jan 2011 Nå, jamen
    så er det jo lige som os, den stod på bygge bil hele sommeren sidste år.
    Og vi var først færdige i slutningen af september, så det var heller ikke mange træf det blev til for os.


  •   26. jan 2011 The Real Maccoy ¤
    Ja da smiley

    Jeg må se og komme ud og fyre den af til sommer, nu stod den jo ret stille sidste sommer, men sådan er det ikke længere, hihi.


  •   26. jan 2011 Og alle de unge fyre
    som tror de ejer verden, fordi de har smidt en milliard for deres bil, de har kun godt af at blive sat på plads, af sådan en gammel bil, som de aldrig selv ville drømme om at købe, netop fordi den er gammel smiley


  •   26. jan 2011 Motor.
    Nå, så du har gættet hvilken motor der ligger i, selvom der ikke er billeder af selve motoren smiley
    Og mange tak, jeg er også glad for den.
    (den har mange småfejl endnu, men sådan er det jo, når man laver sådan noget og det er ens første ombygning)

    Kærestens 650 HK's Camaro mener han selv skulle ha stået tidligt op for at være med E30'eren, jeg har ikke selv nogen fornemmelse af det, da jeg aldrig nåede at prøve Camaroen.
    Men den vejer jo også en del, sådan en fanden, som du jo selv skriver.
    (Jeg må så nok indrømme, at jeg har fået en svaghed for de gamle Chevy Nova'er, jeg synes det er en fed bil)

    Men nu har vi jo gang i en lille kadett med noget V12 power i, det skal nok blive sjovt.
    Motoren skal bare lige peppes lidt, når vi har fået lavet ophæng og prøvet den af i kadetten.

    Men hvis du tager til Sindal, som Audi Blondie skriver, så ses vi jo nok deroppe.


  •   26. jan 2011 race
    Hej Brabus.
    Er bilen snart klar og fit for fight??

    Hvad med at komme med til Sindal d. 13-14 Maj og køre 402meter race denne gang??


  •   5. jan 2011 USA brøl
    Ja americanerne har jo en gammel tradition med V8ere, men de har nok også mest af alle brug for disse med de store gamle tynge cruisere de skal drive fremad.

    Fed E30er du har/haft der ellers :o) med den rigtige kværn.

    Jeg har 1 gang overrakset en lille americaner dyt af nyere dato :o) en lille Dodge Charger SRT8 :o) jeg kunne selvfølgelig ikke helt følge med, men bare det at jeg kunne, gav ham gutten noget af et reality chock tror jeg :o)

    Lå foran med ham bagfra, da jeg skulle overhale en anden bil på et langt stræk med overalings bane.
    Da jeg skulle overhale kunne jeg fornemme at han nok også ville uden om mig, men han havde sådan en god afstand til mig "masser af selvtillid fra det overskud han mente han var i besidelse af med sin bil. vel" :o)
    Men jeg lagde bare kæppen ned under gulvet og lod den blive der.
    Det kunne han selvfølgelig ikke holde til, så han var straks ude efter mig, men første efter de der næsten 1 Km. overhalingsbane, kom han op på siden, men måtte vige ind bagved, da overhalingsbanen flættede ind igen.

    Det må have været noget af en oplevelse at skulle stå model til i sådan en DC SRT8 at blive holdt tilbage af en W124er med godt 20 år på bagen :o)
    Men ingen tvivl om at havde der været 100 Meter mere, så var han kommet uden om :o)

    Jeg har skam også kørt mod flere i min Coupe med V8er, den er bare knap så vild da den også vejer en del.
    Men ja her er der næsten også garanti for at folk stiller lystigt op ved det røde lys, uanset hvad de køre i, bare for at se hvad den kan.
    Men når det gælder den anden vej og jeg retter henvendelse til folk i mindre biler og tilbyder en dyst, så takkes der pænt nej når de høre den er med V8er. det er noget helt andet i min brabus, der ved folk jo heller ikke helt hvad de er oppe i mod.
    det er jo de færreste 6ere der yder det min gør, så det forstår man jo godt på en eller anden måde :o)
    Jeg plejer også at sige at den jo har automatgear og derfor er langsommere fra start, den hopper mange på, men sandhedden er en lidt anden :o) da den har nok power til at lægge fra land med spin og ikke først skal op i omdrejninger :o)
    Morskaben er stor, hver gang, også når man taber, fordi folk alligevel tænker at den gamle stjerne alligevel rykkede helt vildt :o)


  •   4. jan 2011 Ja, det
    8 cylinderede brøl kender kæresten godt til, han har haft en Camaro, en Corvette Stingray og en Trans am.
    Jeg er dog mere til de 6 cylinderede. (BMW'er)

    Det med 8 cylindere og så folks manglende lyst til at prøve kræfter, det ved jeg nu ikke.
    Kæresten har da mødt et par knejter der ville lege med Camaroen i deres Chevrolet Nubira smiley


  •   4. jan 2011 W124er
    Nej lige denne type med brabus konverteringen findes der ikke mange af.

    Men modellen W124, som jeg også har i lang 6 dørs model (samme model W124) dem findes der sygt mange af, men ja det er jo standart vogne og gamle taxaer :o)

    Så jo den her er rimelig sjælden, men den er født 300E-24 altså 3.0-24 med 220 hypper og 265 Nm. og de rykker nu også rimelig godt, men klart, mere som en alm. 6er frem for min der rykker sådan en standart model som ingen ting, specielt fra stilstand af :o)

    Det er klart en benzin sluger, men sammenlignet med dens størelse og kræfter, så gør den det overraksende godt.
    10 Km/l. ved 110 Km/t. fra sjælland til Jylland, men så er det også uden overhalinger og andet brændstof slugende adfærd.
    Og den kan klart også ryge ned på 6 Km/l. men jeg har aldrig haft den så lavt.
    Med en V8er med samme power, så kan man være helt sikker på at brændstof økonomien ryger igennem gulvbræderne, bare spørg dem som køre i eks. BMW 540i med samme kræfter.
    Så det er et rigtig fint kompromi mellem stor V8er power og den 6 cylindres brændstof økonomi.
    Derfor ville jeg aldrig have en 500E eks.
    Også har det også en helt anden fordel, nemlig vægten holdes nede og det gavner nemlig brændstof økonomi men vigtigs af alt, køre egenskaberne på de snoede landeveje :o)
    Det eneste man måske kan savne er det hule brøl fra en 5.0 litters V8er :o) men det er på den anden side også alt for afslørende og afskrækker alt for mange i at lægge arm :o)


  •   4. jan 2011 økonomi og økonomi..
    bob bob..
    Det er vel som man tager det.
    Jeg har selv en 3,6 liters R6'er og så en gammel 4 cylinderet Toyota ræser stående.

    Og ja, det bliver ved med at være en kedelig 4 cylinderet som hverdags bil og så den sjovere bil til at lege i.
    Toyota'en, ja den kører nærmest herfra og så til dommedag på en tank benzin, mens den anden nærmest bare skal køre 500 m før tanken er tom.

    Men jeg ville ihvertfald også holde ved sådan en sjældenhed, der bliver jo ikke flere af dem.
    Så det er jo med at bevare de få der findes.
    (Nu går jeg så bare ud fra, at det ikke er en Mercedes der er produceret voldsomt mange af, uden at kende en hel masse til det)


  •   4. jan 2011 The Real Maccoy ¤
    Takker :o)
    Jeg håber heller aldrig jeg skal af med den :o) med mindre man fik fingerne i en anden spændene brabus.
    Eks. storebroderen som har V8er og 6.5 litter, men så vil den jo desværre også have det dobbelte for de samme Km. :o)

    Så jeg er svært tilfreds med min egen model, masser af grunt som en V8er og stadig økonomi som en 6er :o)


  •   4. jan 2011 Normalt
    er jeg ikke til Mercedes, men din er sgu iorden.
    Lækker motor smiley
    Den fortjener sgu en X-høj bare på motoren alene smiley


  •   29. nov 2010 Toni Hansen. ^
    Ja, den er sjov nok nok og snige rundt i smiley


  •   26. nov 2010 ..
    Satme en lækker vogn!
    sådan en gad jeg virkelig godt komme ud og sniger i da smiley


  •   16. nov 2010 Jonas R
    Du kan smide mig en privat besked, så skal jeg nok hjælpe dig alt det jeg smiley
    skriv evt. også dit numemr, så kan jeg ringe dig op.

    Jeg opgiver som sikkerheds foranstaltning aldrig mit nummer på en anmodning, fra en ukendt over internettet.
    Det håber jeg du har forståelse for, men nu du har kontaktet mig, så det er vel også ok, hvis jeg så får muligehden for at ringe til dig i stedet smiley


  •   16. nov 2010 mortor
    hey har du et nr man kan ringe på fordi jeg har nogle spørsmål om en mortor jeg er ved og bygge og jeg kan ikke få den til og køre normal


  •   10. okt 2010 finans krise
    Det er jo derfor jeg en ældre påliderlig og velbygget bil og ikke en nyere bil byggede over en bunke af grønne og besparende kompromier til en pris der er helt latterli dyr i forhold til hvad man får for sine penge :o)

    Men nu rammer finans "grisen" heller ikke så hårdt, når man har hele 3 indtægtskilder af de "hvide" slags smiley
    Orange or mørkt arbejde er alt for underbetalt smiley


  •   8. okt 2010 Hvis finanskrisen måtte ramme dig
    http://www.topgear.com/uk/car-news/brabus-tuned-hyundai-i20-paris-motor-show


  •   28. sep 2010 Steffen K.
    Tak for kommentaren og stemmen.

    Så er man klar til kamp og så siger det ene hjul bang smiley
    Det er bare ikke det samme at komem fra land når det ene 255/35-18 er skiftet ud med reservedels hjulet på 205/60-15

    smiley

    Så kan man godt glemme alt om at komme ud af hullet uden der er lamper der lyser osv. :o)


  •   9. sep 2010 Smider lige en af de sjældne. smiley

    Alt for fed en øse.


  •   6. sep 2010 Audi blondie .
    Haha, du er helt vild :o) men jeg skal lige have kørt nogle Km. inden jeg skal race med nogen som helst :o)


  •   4. sep 2010 køge
    så var du jo lige forbi mig i solrød, smil vi skal jo race......


  •   4. sep 2010 Altså....tsk..
    der kan du se hvad var du nevøs for... smiley


  •   3. sep 2010 Prøve pladder snak :o)
    Nu er det jo så bare sådan at jeg fik den synet i dag kl. 17:00 i Køge uden anmærkninger, så jeg kommer sgu til træffet alligevel på rigtige plader :o)

    Haleluja :o)


  •   3. sep 2010 Hvad har du fået lavet ved vognen? smiley

    Du kan sagtens få prøveplader selvom bilen er udenfor syn, det var sgu noget mærkeligt noget af SKAT at sige smiley


  •   3. sep 2010 ^^
    der for kan du godt få pprøve plader til den, gjorde jeg også med min jo, den havde også overskredet syns datoen.


  •   2. sep 2010 Prøve
    Den går desværre ikke når du har overskredet sidste frist for fremmøde til syn, siger de hos SKAT.

    Men nu må vi se, dumper den til syn på et elelr andet underligt, så må vi se hvad jeg gør, jeg har jo også et par andre jeg kan komme i :o) men ja laaaangt fra lige så interesandt...


  •   2. sep 2010 ..
    evt smæk prøveplader på den... det er da lidt hurtigere end at syne den...


  •   2. sep 2010 Køreklar
    Jeg kæmper på det, men må indrømme at jeg ikke selv tror på det pt. da jeg også har et arbejde jeg skal passe og den også skal til syn inden... så tja, der er ikke så mange hænder som der er brug for, det er ikke alle ting man ene mand kan lave og skrue sammen kan man sige.

    Min plan om at møde op i morgen er i hvertfald helt til grin, det blvier måske Lørdag "hvis" den blvier klar i dag, så jeg kan syne den i morgen og den vel og mærke går glat igennem syn også.
    Så ja der er mange ubekendte i den ligning som bare 1 af dem falder ud dårligt, gør at jeg ikke kan nå det....


  •   1. sep 2010 køreklar
    hvis den er klar så har vi jo et udestående hehe


  •   1. sep 2010 hvad sathan er den køre klar?
    ser vi den på lørdag? smiley


  •   30. aug 2010 Niclas K
    Ja, Mercedes sælger dem da til 300 klassen som ikke er at forvæksle med 500 modellen der ikke er en AMG.

    Jeg havde en bekendt som kørte op bag en anden bil, og hun fik da forsikringen til at dække hendes AMG for kofanger, som ja koster en betragtelig del penge, men sådan er det med sjældenheder jo :o)


  •   29. aug 2010 hej
    ved du evt hvor man kan få amg kofangere til w124 e 300 klassen?

    eller bar en 16v ville pynte;D


  •   10. aug 2010 Takker
    Ja standen er ret fin, den har dog heller aldrig kørt vinter kørsel og har fået undervogns behandlinger flere gange efter mercedes egne forskrifter, fordi tekstyl centrene tror jo du skal bore huller i en W124er, men der er forberedte huller som er forbehandlet i mod rust, men det kræver afmontering af for og bagkofangere ellers kommer der kun tekstyl ud over vangerne og ikke ind i dem og ej heller paneler.

    Så selvgjort er velsmurt :o) der er kun ganske lidt korrosion i de bagerste skærme som lige skal laves inden det bliver til noget der kan ses :o)


  •   10. aug 2010 Nice
    Fed unik bil!
    Og så oven i købet i rigtig flot stand.


  •   9. aug 2010 Klar
    Du siger bare til............


  •   9. aug 2010 fakta
    Ej det er ikke nok, vindretnignen skal også være rigtig smiley hehe

    Ja vi må se når jeg får den klar :o)


  •   8. aug 2010 fakta
    det er jo bare at få de 2 biler stillet op ved siden af hinanden og giv gas


  •   8. aug 2010 papiret og vægten
    Ja de ligner jo hineanden rimelig godt på papiret hvad angår moment, de har lidt fflere hypper men jeg har en god slat vægt mindre.

    Det sjove er at man sjældent kan bruge det med papiret til ret meget fordi hvad med resten af omdrejnings området? det kan der være stor forskæl på om blot er et stort peak i ydelse lige hvor det er opgivet eller om det er godt fordelt ud på resten af området også og så om moment og hypper ligger tæt på hinanden i omdrejnings området, moment er godt i bunden når man skal ud af hullet men når man så færst er oppe er det bedre hvis det ligger tæt op af maks HK ydelsen.

    Men ja min start er nok lidt sløv da jeg har tomat gear og kun baghjuls træk, den vil godt lave hjulspin nemlig og her har du fordelen med 4WD og manuelt gear med lavt 1 gear.

    Så det kunne være sjovt at se hvad der ville ske, men trods min ikke har V8er og manuelt gear, så siger de fleste den kan trække fra land som kun en V8er normalt kan gøre det.

    Den har dog også næsten 300 Nm. til rådighed allerede ved 1500 omdrejninger hvor konverteren begynder at gribe fat i gearkassen hvilket forklare en hel del af sagen om at den rykker godt fra land trods det kun er 6 ben med automatgear :o) så momentet er dejlig fordelt som en høj flad kurve over det meste af omdrejnings området :o)


  •   7. aug 2010 fart
    Ja på papiret er min jo et flækket K.....hår hurtigere end din, men med dit tomatgear fejler du jo sjældent et gearskift så jeg skal være 112% skarp på dagen og alt skal klappe til min fordel så burde jeg lige kunne tage dig smiley men min lukker for herlighedderne ved 256 km/T jeg har endnu ikke fået monteret den nye styrebox uden begrænser. du har dog vægten der taler til din fordel


  •   5. aug 2010 402 meter
    det er sgu da 2. gange om året i sindal og har været de sidste 3-4 år.

    Brabus vi har stadig en ventende udfordring og du har stadig ikke vendt tilbage med tid og sted???

    jeg er frisk så jeg kan tilføje en 124 til min kill liste smiley


  •   22. jul 2010 Den er for fed!
    Rigtig flot BRABUS du har dig der, gav en ekstra høj smiley


  •   15. jul 2010 andreas B & Tom W
    Tak for kommentarene.

    Jeg fik også helt lyst til den da den stod og smilede af mig da den var til salg :o)

    Den kostede fra ny af 2.2 Milioner Kr. Som brabus model med Carlsson optimeringen af undervogn og udstødning og det øvrige ekstra udstyr den er leveret med.

    Til sammenligning kostede en 500E samme år 1.5 Milioner Kr. med samem udstyr ca.

    Så ja den er ret speciel og dyr, og da den blev købt af 1 tyske ejer i 2001 betalte den Danske ejer Nr. 2 af bilen 400.000 Kr. inkl. dansk reg. afgift på gaden. det var godt det samme som en 500E kostede samme år som importbil.

    Den er også ret unik og der findes ikek mange af dem.
    De tyskere som fandt V8eren for tung til W124eren og som ønskede samme power og performance fik en bedre bil men bestemt også dyere end en 500E dengang, ellers ville det også være ulogisk at der overhoved kunen sælges nogen med den større pris end en 500E

    Der findes trods alt over 5000 stk. som har fået motor tuningen, nogle som komplet brabus bil som min, men også nogle som blot ville have motor tuningen.
    i DK. er jeg indtil videre stød på 4 stk. og i Norge 1 stk. og i England er der 2 stk. bare i 190eren :o) ret vildt hehe :o)


  •   15. jul 2010 ..
    fin mercer, hvad koster sådan et svin?


  •   15. jul 2010 Smed en høj
    Nøjs hvor er den fed! Får helt lyst til sådan en smiley Kig evt. forbi min mercer


  •   15. jul 2010 Flemming B & Nikki H
    TAkker for kommentarene og stemmerne, jeg har givet retur :o)


  •   8. jul 2010 x-høj
    så blev stemmen lige ændret smiley


  •   8. jul 2010 For satan !
    En lækker BRABUS.. Høj herfra smiley


  •   5. jul 2010 Nikki H
    Tak for kommentaren og stemmen :o)

    Men ah klemt maskinrum vil jeg ikke kalde det, har du set mit fotoalbum over V12udgaven eller skal vi kalde den for den 6 cylindrede udagve i stereo :o)

    HER kan du dælme snakke om et klemt motorrum haha :o)

    http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=6962


  •   4. jul 2010 høj, havde desværre ikke flere x-høj
    fandme en flot bil, virkelig en ræser i forklædning. pas godt på den. de er jo ikke ligefrem til at finde overalt mere smiley
    og her kan man også snakke om et klemt maskinrum smiley hehe

    kig forbi min e28 525i smiley


  •   24. jun 2010 Imponerende..!
    Ja det må jeg gi dig...! selvom jeg ikke bruder mig om bilen som sådan, så kan man jo ved at kigge din profil og hvad du skriver om bilen ikk blive andet end imponeret..! sådan som du brændende fortæller om den så får selv jeg lyst til at købe en.. hehe.
    Det er sgu super og derfor giver jeg dig en X-Høj smiley


  •   17. jun 2010 mathias T
    Ja den er super sej og faktisk meget stilfuld i sin styling smiley

    Den koster i perfekt stand godt det samme som en 500E da den har samme kræfter stort set men bare er langt mere performance bil end en 500E den er, dette mest fordi den jo er bygget over den meget lettere 6 cyl. maskine og derfor vejer godt 300 Kg. mindre end en 500E så man kan sige man med denne BRABUS får en bil er både er motorvejs lokomotiv med masser af komfort som med en 500E men man får samtidig en uhyggelig racerbil som til hver en tid kan sætte en 500E til vægs på en bane eks.

    Det var det som jeg savnede lidt ved en 500E da jeg købte min, det var køreegenskaberne der er begrænset af den relativ store vægt en 500E den har når du skal danse med den i sving og kurve kørsel.

    Her nyder jeg godt nok brabusen potientaler og man mærker virkelig en forskæl på de 2 når det kommer til kuve og manøvre kørsel, der ligger brabusen langt bedre på vejen og grænserne ligger også en del længere ude.

    Jeg købte hende for ca. 200.000 Kr. i 2006
    Den blev importeret i 2001 og solgt på gaden med afgift og plader betalt for 400.000 Kr. altså en slat mere end eks. 500E kostede samme år.

    Men den står også i perfektionistisk stand og motoren er som ny på den og den har altid overholdt service og er udfyldt i hæftet osv. alle kviteringer haves på bilen, selv brabus og carlsson ombygningen fra 1991 :o) og det org. mercedes kvitering på købet af selve bilen. :o)

    Det fede ved hele den historie var at jeg INTET kendte til denne bil andet end fra en gammel bil revy fra året 1990 hvor den blev presenteret og her tænkte jeg bare fedt mand sådan en W124er skulle jeg i hvertfald have så ingen kunne kende kræfterne som man kan med en 500E og dens synlige detaljer og når den så oveni købet kan læge arm med 500E så var jeg helt solgt tilbage i 1990erne da jeg så den i bil revyen, men ny prisen dengang var også vild, hele 1.8 milioner Kr. som i forhold til en 500Es pris samme år der kun kostede 1.5 milioner Kr. var en god slat oven i :o)

    Men den har samtidig en super performance pakke fra carlsson som alt i alt med ekstra udstyret vilel have givet den en pris på 2.2 milioner Kr. i DK. fra ny af.

    Og der findes faktisk stadig et pænt antal af dem set i forhold til hvor få der blev købt af dem, hvilket fortæller at der var mange købere på det tidspunkt som efterspurgte en noget højere grad af køreegenskaber end det 500E bød på pga. vægten og ikke mindst var mange villige til at betale for dette når man tænker på den kostede mere end en 500E også i tyskland.

    Men ja det sjove ved det hele var at jeg ikke søgte bilen, men blot "fladt" over den en dag jeg cruisede ude på strandvejen :o) og så tænkte jeg HEY... og så var både jeg og bilen solgt til hinanden :o)


  •   16. jun 2010 sej
    rigtig sej bil sådan en brabus, har lige smidt en stemme på den, hvor meget koster sådan en idag? var det svært at finde den? ledte du eller kom den til dig? smiley


  •   14. jun 2010 + StickerStorE +
    Takker smiley

    ja det er rigtigt, 500 fik ikke opdateringen med stødfangerne :o)
    Jeg kunne ikke helt huske filmen osv. men ja blinklysene var jeg dog sikker på var en upser hehe :o)
    Og ja det forkommer mig lidt tricky de kan lave hjul spind, men hvis man kikker nøje efter, så er det ikke kun hjul spindet de har kunne trylle frem på dem, men også ABSen er væk :o)
    Så de har bare hivet relæet på den og ikke andet sikkert.
    Ellers ville ABS stadig virke.

    Men det at lave hjulspin i en 500E/E500 er noget hø og forbliver sådan indtil der er monteret spær også :o) men det høre til sjældenhederne da det kun var AMG der lavede et sådan bagtøj til S klasse drivlinien som den jo køre med.

    Men jeg ville godt have din 500E fordi det er en limmittet og dermed en special E500 og ikek bare en E500 som alle de andre smiley derfor er din bare helt igennem fed :o) ligesom jeg selv synes min egen stiller sig helt uden for enhver anden W124er i gadebilledet. :o)


  •   14. jun 2010 Taxi
    ikke på 500 smiley se min smiley

    Alle bilerne er pre-facelift, både for- og baglygter, kølergrin og bagklapper, den eneste forskel er blinklysene som er forkerte på de røde, her skulle de også være orange.
    Og de er sølv, ikke hvide smiley

    Og en sidste detalje der er lidt sjov........ hjulspind smiley

    Her er lige en genopfriskning af bilerne smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=Z-ocRtKWYdo

    Du fik lige en X-høj retur...


  •   4. jun 2010 hvide sølv
    Ah kunne ikke lige huske farven, men ja det var vist hvid hehe...

    Men ja de har brugt 2 forskællige årgange da der er et skifte fra 93 og frem.

    Der er også bagklappen som er en anden type på de sølvfarvede, den har en crom kant og ikke en sort liste som på de røde.

    de har vist også den nye front hvor stjernen sider opp på kølerhjælmen og ikke på selve crom fronten.

    Så er der også stød banderne på de bagerste kofangere som går helt frem til starten af bagerste hjuls kasse på de sølv farved hvor på de røde går den kun hen til lige under baglygterne :o)


  •   3. jun 2010 Taxi
    Kæresten bliver altid sur når vi ser den film fordi jeg kommentere på de fejl der er. Godt nok er det, detaljer men alligevel! Mener jeg har fundet 3-4 andre ting end det med blinklyset, men kan kun komme på den ene og det er at udstødningsafgangen er forskellig alt efter om man ser de røde eller i sølv (ikke hvide BRABUS ;))


  •   28. maj 2010 Taxi
    Ja dem i Taxi filmene er faktisk 2 E500 de røde og de hvide er 500Eere, de har nemlig glemt den detalje der afslørre at der er tale om 2 forskællige og det er blinklys glasene der er orange på de røde og hvide på de hvide. smiley og dem tror jeg ikke på de lige maler om :o)

    Jeg har stadig ikke fået min op og køre endnu, så det må vente :o)


  •   27. maj 2010 Chris B
    Så ses vi, skal du også race??

    Så kunne vil lige tage et løb


  •   27. maj 2010 Holeby
    Hey kommer du og racer på lørdag i holeby.
    og lever op til din udfordring smiley

    De 124 i taxi er E500 5,0 V8


  •   27. maj 2010 Lasse L.
    Tak for stemmen, ja den har jo ikke så stor vind modstand så den vil da godt rende godt derop af :o)
    Den er fabriks opgivet og testet til at kunne runde 272 Km/t. GPS målt i 1989 af BRABUS på Nardo i Italien :o)

    Så med lidt held og hjemve så kan det nok være den kan få travlt :o)


  •   27. maj 2010 Ow Wow Wow!
    Knip mig i armen og kald mig gertrud.. Den er for sej!... har du virkelig fået den op på 290? ... hvis ja så syret.. høj herfra! smiley


  •   30. apr 2010 Gi en tur
    Jammen det kan vi da nok finde ud af, jeg plejer at tage 500 Kr. Pr. tur :o( hihi... ej det gas... men ja jeg komemr da helt sikkert tiltræffet :o)

    Det er ellers en speciel W124er du har dig der med den kabine farve, dem ser man ikke ret tit og det er jo sjovere at have noget der ikke er som alle de andres end at have noget ordinært :o)


  •   27. apr 2010 kill liste
    Nej den overrasker rimelig mange der tror at en gammel Stright Sixer den ikke kan hamle op med V8erne uanset hvor tunet den er, så længe der ikke er tryk på, så mener folk godt de rende fra den :o) men specielt ham i Kleemannen C modellen blev pænt lang i kæben da jeg åbnede til hullet og han ikke kunne finde nogen som helst tryk ladning af nogen art :o) det kunne han bare ikke fatte. :o) fuck det var sjovt :o)

    ligesådan var det med den 500E jeg kørte i mod, han lurede godt nok også da han ikke kunne nå mig på 0-100 tiden :o) men han kom dog igen længere oppe stille og roligt.

    Den audi jeg kørte imod S6 var jo næsten magen til din blot hans ikke var en plus model, den fulgte mig heller ikke også selvom vi tog den fra stilstand, men hans var vist ogs åmed automat gear så vidt jeg husker, men det er jo også en tung bil hvor mange krafter også går til 4 hjuls træk samt den tunge bil som vejer vel godt og vel 1700 Kg.


  •   27. apr 2010 killliste
    med dem du hidtil har føjet til listen er den jo ikke helt bovlam...

    men du må jo bare sige til....... jeg er frisk


  •   27. apr 2010 kill liste
    Nej den her har for stort vægt/kraft forhold, så lad os blive ved 4WDeren :o)


  •   27. apr 2010 race.
    eller er det den her for den matcher jo mere mine HK....... smil smil.

    så kan jeg komme på din KILL liste smiley


  •   27. apr 2010 Jeg bander lige lidt
    Fucking fed Brabus. One of a kind.


  •   17. apr 2010 Landsdel
    tak for stemmen,,,

    Jeg kommer fra Danmark og bor i Danmark :o) sjælland...


  •   17. apr 2010 Hehe
    Jeg har også haft lige BMW'er 320 og 325'ere men de er aldrig nået herind smiley
    Smed iøvrigt en X-høj for din fede slæde!
    Hvilken landsdel er du fra ? Vil ikke spørge om byen, for er den så væk i morgen er jeg jo bare hovedmistænkt smiley hehe


  •   17. apr 2010 Alder,
    Ja ok, men jeg fik da min første røde Mercedes Sports coupe da jeg var 19 År :o) men det var også blot en 230 CE men den slags kan der også findes løsninger på smiley


  •   17. apr 2010 Så lidt smiley
    Jeg har det meget på samme måde med især BMW. De er sgu også dejlige tyske vogne og hellere en gennemprøvet klassiker som en E36'er end en plastik E46 .. hehe..

    Jamen skal jeg nok, men har du set min alder ? smiley Det bliver nok tidligst når jeg er 30 ! smiley ha ha


  •   17. apr 2010 Anders, I
    tak tak, ja jeg er også vildt glad for den, og har alt historie på den samt viden om modellen osv, derfor så meget tekst hehe..

    Du skriver bare så kan jeg nok finde en næsten magen til smiley


  •   16. apr 2010 Tekst
    Hej "BRABUS"
    sindsyg gennemført bil, total drengedrøms, ynglingsbil ! Samtidig total gennemført tekst. Spændene læsning og det burde næsten være et krav at folk var lidt bedre til at opgive data om deres biler smiley hehe.
    Held og lykke i fremtiden med bilen og hvis jeg nogensinde finder den slags penge, kontakter jeg dig så du kan hjælpe mig med at finde et eksemplar i tyskland smiley
    Mvh. Anders


  •   23. mar 2010 Önder E
    Det kommer nok an på hvornår? :o)
    Men den har været i Odense i hvertfald :o)

    * Mr. Nobody *
    Ja det er fedt nok at kunne sige man ejer en brabus og ikke bare en Mercedes med brabus hjul eller andet der jo ikke egentlig gør den til en helt igennem brabus :o)

    Jeg ville aldrig eje nogle af de nyere, ja jo måske helt nye, men helt sikkert ikke en W210 den med runde forlygter der var efterfølgeren til denne her :o)
    W124eren er bare så meget mere kram :o)
    Men jeg ville klart helst have haft den udgave som hed BRABUS 6.5-32 :o) så er det også en V8er UDEN tryk og 450HK og et moment på omkring 600-700 Nm.
    Rigeligt til at komme fremad hehe :o)

    Tak for jeres kommentare smiley


  •   23. mar 2010 Drømme bil...
    ... jeg vil også gerne eje ne Brabus en dag, fuck Ferrari og hvad de ellers hedder, en Brabus er der plads til 5 mennesker i og den render fra en 348... hehe... min top yndlings Brabus er dog en nyere version, Brabus E V12... men den kostede også en "lille smule" mere end din fra ny, men den er absolut drømmebilen... Elelrs må man nøjes med en Klemann eller i yderste nødstilfælde AMG... ;o)


  •   18. mar 2010 Tekst
    Jeg kunne få meget mere med hvis det skulle være hehe...
    Men ja der står en del som jeg da håber de fleste finder interesandt :o)


  •   17. mar 2010 -
    få lige skrevet lidt mere tekst og billeder... slet slet ikke nok det der.









    smiley


  •   2. mar 2010 Mikkel C
    Tak for kommentaren.

    Nej bilen var i perfekt stand da jeg købte den.

    Men bla. AMG ville ikke bruge den 5 trins automatgearkasse da de mente den ikke var solid nok.

    Men det er en synd og skam fordi den er meget bedre afstemt til den 24 ventilet motor frem for den 4 trins der har meget lange gear.og midster knast forskydningen umidelbart lige efter et gearskifte, hvilket den 5 trins lige precis ikke gør.

    Man skal jo også holde for øje at man ødelægger kun tingene hvis man misbruger dem og jeg har altid behandlet den pænt.

    Men hvis man lå konstant og lavede accelerationer så kunne det måske godt være den ville blive slidt før den 4 trins.

    Men det gode ved den 5 trins er at den også har et dejlig lavere 1 gear = langt hurtigere acceleration med autogear og så har den et længere 5 gear end den 4 trins 4 gear.

    Men de typiske tegn på de er slidte er når de begynder at fedte i koblingen mellem 3 og 4 eller 2 og 3 gear.

    Det gør min ikke.

    Og hvis den begynder på det, så renovere jeg den bare og så kan den køre mindst 250.000 Km. før den igen er slidt :o)

    Men alt i alt ja, så er det et utroligt velholdt eksemplar jeg fandt mig af en faktisk ret sjælden brabus model.

    Jeg ved fra mange af de 300E 12 ventilet jeg har kørt i at de begynder at rykke hårdt i gearskiftet, men det er blot et justerings spørgsmål og intet andet.

    Min er så også klart justeret ind efter de flere kræfter den har, så den skifter hurtigere, men stadig blødt, hvis ikke den var justeret sådan, så ville den fedte i koblingen under gearskift ved maks pedal og slide alt for meget på bremsebånd og koblinger.

    SÅ nej det er egentlig utrolig så frisk den bil er, men det underbygger også bare de få Km den har gået som jeg har alle papirer på osv.


  •   2. mar 2010 Sidste rigtige Merc....
    Og så i det bedste racertrim - det er Spitzenklasse!!!!!

    Hvordan går aut.gearkassen - alt spiller eller rykker den i op/nedgearing?



  •   2. mar 2010 flot 124´er
    det er sgu drengerøv smiley


  •   25. feb 2010 Enig
    Tak for hilsenen. Jeg er ganske enig med dig.
    Jeg holdt også tungen lige i munden og undgik alle de faldgrupper du nævner.
    Den må gerne være ond og anderledes men det skal ikke være sådan et plastic fantastic køretøj.
    Det er nu en fed makrel der ligger i din.


  •   16. feb 2010 Diagnose tester
    tænkte på om du stadig har sådan en fætter


  •   13. feb 2010 Herre vogn.
    Mange tak.
    Jeg synes også selv at de pæne Mercedesbiler mere mand af at have besøgt BRABUS :o) black mean an unseen :o)


  •   12. feb 2010 ...
    Se det er en rigtig herre vogn det der.

    Extra Høj her fra


  •   29. jan 2010 DGD A
    Hehe, jow jow :o)

    Mange tak for komentaren, jeg er også selv meget stolt over at køre i en af de finerer og mere unikke W124ere der findes herhjemme.

    Og ja den er faktisk som en ny bil overalt.

    Og så var jeg så svine heldig at bilen der kostede mig 153.000 Kr. i sidste ende kun kom til at koste mig 49.000 Kr.
    Jeg har dog ofrede over 50.000 Kr. på den siden med anlæg og udskiftning af bedre bremser og div. fin pudsninger :o)

    Men ja det er stadig en fortryllende oplevelse at side i en BRABUS hver gang jeg tager en tur :o) kan stadig ikke halt fatte at det er en helt igennem 100% BRABUS man har og ikke bare en eller andet brabus chippet taxa eller en brabus fælg beklædt bil.

    :o) mig være meget glad helt sikkert :o) hehe


  •   29. jan 2010 Thomas
    Den helt sorte grill?
    Nja, det er jo en smagssag, ikke alle BRABUSer blev leveret sådan, men rent faktisk har du lidt ret i og med den i tidenres morgen belv leveret med sort grill og ramme :o) samt brabus emblem i stedet for stjernen.

    Det var dog et krav at både type skiltet på bagklappen samt alle andre ydre kendetegn på at det var en brabus skulle elimineres for at tidligere ejer kunne forsikre den.

    Så jeg der stpr ikke længere brabus på bagenden og den har fået stjernen igen med crom rammen :o)

    Men jeg drømmer om at ombygge den igen, med B mærket på bagklap og front samt type skiltet brabus :o) og så med den nye E klasse front. der kom med 94 modellerne.


  •   29. jan 2010 AFVIST bedre foto og klart mere tekst
    Fis og ballade, du har en af de flotteste der nogensinde er lavet.
    Hvor mange har du egentligt endnu af dem du har herinde ?
    Tvivler ikke du passer godt på den, det er jo næsten en ny bil.
    x-høj smidt efter den


  •   2. jan 2010 kilrem

    servo pumpen har flyttet sig skæv, så den kasstede de dewr tråde ind i alle mulige dele,

    viklet sig fast i blæser og generator osv.


  •   21. dec 2009 4WD
    Det er nok lavet nogenlunde på sammen måde som på din. Trækker permanent på alle 4 hjul, og kan ikke stilles på. Mener den trækker 50/50. Eller også er det 40/60. Det skal jeg lige ha fundet ud af:)


  •   19. dec 2009 Takker
    Ja den er ret speciel med de km og at der er historie på bilen. Tror det vil være svært at finde en magen til. Det er virkelige en bil der er passet på. Desværre er den blevet til hverdags/helårs bil nu efter jeg har fået den. Men kun fordi jeg ik har råd til en vinterbil. Koster lidt at ha sådan noget legetøj her jo:)
    Ja den går sgu rigtig godt std, men de hk den er leveret med fra fabrikken, og når der blir skruet lidt op for trykket, så sker der altså virkelig noget. Der kører nogle vilde eks. i DK med rigtig mange HK, men omkring 300hk er sgu underholdende nok hehe.

    Har kigget på din Brabus flere gange faktisk. Virkelig lækker og speciel bil du har der


  •   18. dec 2009 BRABUS
    Michael H, Egholm og Emil F

    Tak for jeres kommentare, jeg er også utrolig glad for min Mercedes der er forædlet om til en BRABUS :o) det var udelukkende derfor jeg købte den.

    Endnu engang tak for jeres kommentare.


  •   18. dec 2009 Kongen
    Du har en af den lækreste biler i Danmark efter min mening.


  •   15. dec 2009 Kongevogn
    Det er det eneste der er og sige til den. så kan de rende og hoppe med deres BMWér og deres lort. det der det er klasse smiley


  •   17. nov 2009 Lækker vogn...
    Er du gal den er fed mand!!!

    Virkelig lækker vogn!!!


  •   30. okt 2009 Findes i DK
    Tak Thomas for kommentaren.

    Jeg har gransket lidt i det og af lige min model findes der af hvad jeg ved 6 stk. men ingen af dem i den fulde brabus convertering som min.

    Der findes 2 station cars med kun motoren, så udefra er de helt standart.

    Og så findes der vist en coupe der også kun har motoren.

    Men med hele ombygningen med skørtsæt, undervogn, speedometer, og alt hvad du ellers kan få på bilen, har jeg kun set min egen.


  •   30. okt 2009 Fuck op lækker vogn
    den er da for fed, hvor mange findes der af dem i DK ?


  •   30. okt 2009 LÆKKER
    Alt for lækker vogn.. syntes den står rigtig godt med de fælge der:)


  •   12. okt 2009 ok ok
    Jamen nu har kigget på den engang imellem de sidste 2års tid smiley

    Og ja... den er BARE FIN !! smiley


  •   12. okt 2009 Sonny *
    Tak for kommentaren :o)

    Den går ud fra mine egne målinger "op til" 10 Km/l. ved motorvejskørsel ved 110 Km/t.

    I det daglige køre den omkring 8/9 Km/l. ved kørsel frem og tilbage på arbejde.

    Ved bykørsel eller når man har haft brugt de sjove kræfter flittigt, så ligger den stadig pænt på 6/7 Km/l. og det synes jeg erflot i betragtning af vægt 1475Kg. sammenholdt med 6 cyl på hele 3.6 Liter og godt 300 HK. og 400 Nm.


  •   12. okt 2009 ..
    den er bare fin !

    hva går den på literen ??


  •   5. okt 2009 Tyrael
    Jo tak, den var også allerede købt i drømmeland inden jeg havde skrevet under på slutsedlen :o)


  •   5. okt 2009 ..
    SUPER Lækker Brabus smiley


  •   9. sep 2009 race
    Du skal nok få lov at smage lidt brabus en dag :o)
    Jeg er dog pt. ved at udskifte nogle bære arme da bærekulgen på sådan en sportline undervogn ikke kan skiftes men hele bære armen skal skiftes.

    Det er samme bærearme som også sidder på en 500E så de er pænt dyre 3000 Kr :o) og der skal bruges 2 :o) så den hænger lige med næbet for tiden.

    Men mon ikke det skulle være muligt inden den ryger i vinter hi :o)

    Men jeg tror nu nok dit quadro vil være en fordel da min er svær at få en ordentlig start med uden det går op i hjulspind, og med en automat gearkasse er man jo endnu mere afkortet for at få en hurtig start, så der skal du nok ryge fra mig, men ja det kunne være sjovt og se om du så også kan holde mig bagved, det tror jeg neppe da du har både quadroet og 300Kg mere bil at bokse rundt med, men ok du har jo også 2 bokse hansker mere med dine 8 ialt :o)
    Lad det bare komme an på en prøve.


  •   3. sep 2009 201 meter/402m
    hvornår skal du race næste gang, vil gerne se hvem af os som er hurtigest smiley


  •   3. sep 2009 takker
    Ja det var også lidt af en drøm jeg købte da jeg så den.
    Og den har ikke skufet endnu.


  •   31. aug 2009 heyy
    det er en fin w124 du har dig og en go årgang smiley
    kig forbi


  •   14. aug 2009 Kompressor
    Jaa men hans er af noget nyere årgang kan jeg se. MIn er fra 83. Men ved så ikke om motoren også er. Den er nemlig født som en 380


  •   13. aug 2009 Kompressor
    Ja hvis man vil have kompressor på sin 500 så skal man bare snakke med Jacob her inde fra som har en SL60 AMG med kompressor, den rykker sku :o) og han kan finde ud af at alve det så det virker.


  •   13. aug 2009 turbo
    hehe, jeg er med Christian på den der ... N/A er nu rart smiley

    Men, så igen - ah dilemma smiley


  •   12. aug 2009 Afløser
    Men nu skal jeg da heller ikke være for hellig.. hvis man kan finde en kompressor til den 500'er jeg gerne skulle hente på fredag så ville jeg da bestemt ikke afvise tanken om det smiley