{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Problemer med EMU.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige monteret en ny EMU undervogn på HJ'eren, men den står skævt i fronten ad helvede til, og hælder ned mod venstre forhjul.. Nogen der har været udsat for noget lignende med de EMU fjedre? Det skal lige siges at den ikke stod skævt med de gamle fjedre..

Og lige på forhånd, jeg gider ikke høre på jokes som; Køb en Patrol, eller lignende.. Så er det ligesom på plads..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med EMU..
  • #1   20. nov 2007 min 61 stod lidt skævt bag til efter at jeg monterede emu på den..

  • #2   20. nov 2007 Har du prøvet at køre en ordenlig tur i bilen, hvor fjedrene rigtig får lov til at strække ud??

  • #3   20. nov 2007 Har kørt siden lørdag, ikke noget terræn eller noget, bare almindelig landevejskørsel, og har da nok kørt 300km.. Og det står stadgi lige skævt.. Har hørt om flere der har lagt ekstra lag i begge forfjedre, for at den skulle rette sig op, men ville lige høre om nogen herinde havde været udsat for det samme...

  • #4   20. nov 2007 er det bladfjeder?

  • #5   20. nov 2007 Ja det er jo en HJ.. Så ja Hans..

  • #6   20. nov 2007 er det den dyrer model eller lavpris. (den grå)

  • #7   20. nov 2007 det lyder som om at hårdheden i fjedrene ikke er ens.. det var bare en tanken jeg lige fik..

  • #8   20. nov 2007 Det er de grå, men så vidt jeg husker har de altså samme farve, nemlig grå.. Men har hørt om flere der har måttet lægge ekstra lag i forfjedrene for at den kom til at stå lige.. Flere har sagt til mig at det er tit det sker med de EMU fjedre...

    Tim; Den kommer jo i en samlet kasse, eller hvad man siger, så chancen for at fabrikken har lagt en forkert fjeder i er jo minimal.. Der står også numre på fjedrene...


  • #9   20. nov 2007 har du set efter om der er lige mange lag i fjederne..

  • #10   20. nov 2007 Øv smiley
    Jeg ved ikke lige hvordan det er på en HJ, men på de gamle Land Rover som min 88" er det forskel om det er H og V og for og bag !!!
    Kunne det tænkes det hvar det samme på en Hj'er ??


  • #11   21. nov 2007 okay jeg fik bare min emu undervogn personligt fra per berthelsen, i en kasse der var åben og temmelig ødelagt så jeg ved ikke hvordan man får dem når man bestiller dem osv det var også bare en tanke. den grå jeg har er lidt skæv i bagvognen men jeg kan ikke finde fejlen.

  • #12   21. nov 2007 Morten: Ja, det er 7 lags foran, og kan ikke lige huske bagpå, men de er også ens..

    Brian: Nemlig, men det burde ikke have nogen betydning, men dem til førersiden er mærket op med et +...

    Tim: Så kan man jo sige vi har næsten samme problem.. Min skraber alvorligt på inderskærmen i venstre side foran, og hælder også meget ned i den side, hvor den er dejligt høj i højre side..


  • #13   21. nov 2007 der er forskel på fjedrene, prøv og mail til dem for der er a g b numre .

  • #14   21. nov 2007 Grunden til højre og venstre ikk er helt ens på de gamle landrovere er fordi motoren ligger lidt over i den ene siden, sådan er det også på de nyere 90 og 110" der er den ene forfjedre længere end de andre, men mon ikke motoren ligger lige i såda en hj? ellers må de jo sende nogle nyde det kan jo ikke passe når man har betalt en krig for det skidt

  • #15   21. nov 2007 Den ligger midt i på en HJ'er.. Nu er sagen så den at jeg ikke kan brokke mig.. Jeg har købt den af en kammerat, som havde en bil stående som var næsten skraldet for alt, undtagen undervogn og hjul som jeg jo så købte.. Undervognen har aldrig kørt, men da der ingen papirer er på undervognen, kan jeg desværre ikke fortælle præcis hvor gammel den er, og derfor kan jeg heller ikke rigtig brokke mig.. Men, alligevel, så må der jo kunne gøres et eller andet.. Det dur jo ikke bare at smide et ekstra lag i den venstre forfjeder, for det får jeg aldrig synet..

  • #16   21. nov 2007 så er der vel næsten ikke andet at gøre end valse alle bladene fra den fjeder der den hænger ved så det bliver ens, så må du skrue begge to af og måle. eller prøve dig frem hvis det i virkeligheden ikke er meningen de skal være ens

  • #17   21. nov 2007 Jah, der er vel ikke så meget andet for.. Ellers må jeg presse fjederen i venstre side i pressen på midt arbejde...

  • #18   22. nov 2007 kommer i tanke om at jeg har en kammerat hvis bil nogle gange hænger det hjælper hvis man løfter den op og der efter sætter den ned igen,vi ved ikke hvorfor den gør det og der kan gå lang tid imellem,der er ikke nogle synlige skader eller skavanker på fjederne.

  • #19   22. nov 2007 Det hjælper desværre ikke på min.. Har jeg prøvet.. Men, jeg tror jeg skal prøve og have fat i nogle trekantlasker, så der er bedre styr på fjedrene.. Den ene laske er nemlig en anelse længere fremme end den anden, så fjederen er såen set en lillebitte smule længere end den anden.. Ved ikke om det har noget at sige...

  • #20   22. nov 2007 prøv og skift højre og venstre fjeder og se om der er forskel

  • #21   23. nov 2007 Jah, det kunne jeg også prøve...

Kommentér på:
Problemer med EMU..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce