{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 grunde til at flytte til Island
  • #1   30. nov 2012 Jeg fatter ikke en hat af de kører med de store dæk når mattracks er så meget bedre til sne..

    Jow jow det ser da fedt ud, men jeg kan ikke se fordelen..


  • #2   30. nov 2012 Frihøjde bla., flere km i dæk end bælter? Men der må være 5. grunde, de 3. der, billigere afgift, billigere bilpriser sikkert også.

  • #3   30. nov 2012 Med tracks er max hastighed ~60kmt og det er ikke vidre komfort

    Som de biler der er bygget da er det som at køre i en ganske almindelig bil

    Køre af og til i en 4runner med 38" snehjul.. Den ligger lige så behageligt på vejen som landcruiseren med std. dæk montering


  • #4   30. nov 2012 Jesper M Jeg har forsøgt mig med en islandsk bilsalgs side men islandsk er altså ikke vidre nemt at læse

    Men du skal da ikke længere væk som Norge før at du kan få godkendt store hjul osv. uden at skulle bestikke en synsmand eller kende de rette personer

    OK bilpriserne er så ca samme som i DK dog med noget fordel ang bagsæder og vægtafgift aka årsafgift heroppe


  • #5   30. nov 2012 Jeg ka' kun anbefale en tur til Island. UTROLIG meget flot natur og en uendelig mængde fede 4x4-ruter... Det er ikke sidste gang jeg har været der oppe... smiley

    Det største minus er dieselprisen... smiley


    profilbillede
  • #6   30. nov 2012 en af de største fordele ved de store dæk er at nå du lukker luft ud af dem får de en meget stor træde flade og træder ikke mere ind du gør med dine føder..

  • #7   30. nov 2012 Frihøjde ? ja du for ikke så meget frihøjde med dæk det er rigtig nok.

    Hastighed ? ja har talt med 2 Canadier som begge kører "hjemme byggede" versioner af mattracks og hastigheder omkring 80-85km/t er ingen problem, mattracks siger at man skal passe på beltet ikke bliver varmt, men eftersom der er tale om -10 til mere grader er det jo en god hjælp. Begge de 2 hjemme byggede sæt er med belter fra snescootere og der taler vi jo hastigheder over 150km/t og de har endda meget skarpere vinkel i bagenden end hvad de bliver lavet til på bilerne.

    Ang komfort ? ja det er jo stadigvæk samme undervogn, du har bare ikke dækkets evne til at absorbere stød, men hallo der er jo heller ikke tale om man kører med dem for at race henover fartbump..

    Jeg mener bare hvis jeg selv skulle køre i de sne mængder havde jeg valgt belterne frem for 54" dækkene..
    Uanset hvor meget luft du lukker ud af de dæk vil der stadig være en større trædeflade og jævnt tryk fra et belte.
    endnu en fordel er at det ikke er nødvendigt at ombygge sin bil for 150tusinde for at have plads til dem. om "sommeren" sætter man alm hjul på og kører i bilen som var den org.. eller ja næsten for det er der nok alligevel ingen der gør smiley

    Flere km? tro mig de 54" tommer dæk er ikke billige, og et sæt nye belter koster en brøkdel af de dæk.


  • #8   30. nov 2012 De bærer vel bilen bedre i vand, de kører jo de mest tossede steder derovre. Bælterne er jo mere tynde/smalle? De gør det vel af en grund, var bælterne så meget bedre, så havde de nok valgt det, især hvis det var billigere. smiley

  • #9   30. nov 2012 HazzarD... Du får mere frihøjde med 54" dæk som du gør med 6" emu.......

    Laveste punkt på bilen er AKSLEN hvorfra frihøjden skal måles .. Frihøjden fra akslen til jorden ænder sig ikk en skid med 6"emu og 4" body lift.. Frihøjde ved akslen fåes udelukket med større dæk
    Og netop fordi at arctic trucks ikke bruger at hæve bilerne mere som nødvendig og helst bare bodylift gør at de er 110% stabile på landevejen

    Snedæk i 38" og meget bred koster 5000.- stykket.. Dem her http://billeder3.bilgalleri.dk/album/279/628/471/1394132-lidt-forskelligt


  • #10   30. nov 2012 Ang mattracks så tror jeg det er fordi det ikke kan godkendes nogen steder ej heller island

    Jo ikke alle steder man er nød til at ombygge bilen hvergang den skal til syn


  • #11   30. nov 2012 Mattracks hæver jo akslen mere end 54" gør.. Det er bla derfor jeg mener de er smartere til sne, eftersom man ikke bruger akslen som en plov som man "vi" gør med 10" lift kit eller hvor meget man nu har løftet bilen.

    Jeg er med på at 54" er et stort dæk men ½ delen er jo over så der er kun 26" tommer minus klumpen i fri højde..

    Mattracks kan muligvis ikke godkendes ej heller på island, men det er jo heller ikke nogle man kører med ned i byen for at hygge.. Det er mere som i når man kører på tur der hvor veje er noget man hører om over satellit radioen..

    Jeg forstår godt jeres "imod" mattracks men der bor jo altså folk så langt ude at veje ikke er noget der er slået igennem andet end 3-4 måneder om året...


  • #12   30. nov 2012 når jeg skriver mattracks betyder det ikke at det mærket jeg mener men bare "deres" opbygning..

    Rigtig mange har kopieret dem og en del er lavet betydelig bedre efter min mening..


  • #13   1. dec 2012 HazzarD Kan så fortælle at den 4runner på billedet uden problemer køre i 3-4m dyb sne pga de store hjul .. Faktisk synker den kun 30-40cm i når luften lukkes ud .. og det er i puddersne

  • #14   2. dec 2012 Min Islandske ven og 4x4-guru Steinmar har følgende mening om mattracks kontra store dæk.... Jeg citerer:

    "Der er flere grunde til at man fravælger ”Mattracks” som standard udstyr på en ombygget firhjulstrækker. For det første er det prisen, larvefødder der kan bruges mere end en eftermiddag koster en lille formue, det største dæk er billigere end larvefødder. Det andet levetiden - Mattracks har mange bevægelige dele, hjul, fjdre og støddæmper, hvilket alt krævet regelmæssigt eftersyn og dyrt vedligehold. Det tredje er vægten; Larvefødder tunge, hvilket er noget af det værste man kan sætte på en aksel; for høj uaffjedret vægt. Kørekomfort er også en faktor; larvefødder, selv om det er lavet af snescooter bælte, er hårde, det støjer og det vigtigste er køreskkerheden, på en asfalteret landevej er der begrænset vejgreb.
    Mattracks og bælter fra snescootere kræver konstant afkøling og den kan kun fås fra sne, og ikke alle typer sne, men kun pulversne. Det er en af grundene til at på snescootere man undgår at køre for meget på hardfrosset sne eller is. Dog kan det delvis erstattes med enslags ”klo” der kradser overfladen for at skabe lidt snestøv til afkøling. Kort sagt; larvefødder kan godt bruges i sne, men når sneen forsvinder er vedkommende køretøj ”grounded”.
    Det at bygge vores firhjultrækkere om er en 40- 50 års tradition og mange ting har været prøvet igennem de sidste årtier, og brug af larvefødder er en af dem. Nogle har prøvet har investeret en mindre formue i sådan slags udstyr, trailere til at transportere det til vejens ende, donkrafter og diverse værktøj. Når larvefødder bliver monteret og ens dæk efterladt et sted, bliver man nødt til at komme tilbage det samme sted, det passer ikke altid i vores land.
    I sidste ende er brug af larvefødder for dyrt, besværlig og hæmmende i forhold til dæk, for ikke at nævne at det kræver meget mere energi at bruge dem og det betyder højere brændstofforbrug og dermed en mindre aktionsradius man kan færdes i eller kortere distance til næste brændstofdepot."

    Og dette er sagt af en mand der ved hvad han snakker om... Han har "bygget" flere af de Islandske 4wd'er der ka' ses på nettet og selv kørt "is-taxi" gennem flere år...


    profilbillede
  • #15   2. dec 2012 Carsten a.k.a. Fister®

    Udemærket så lærte jeg også noget idag.

    Der er nogle gode pros and cons, også må man jo gøre op med sig selv hvad man skal bruge..

    Fed billede elles smiley


  • #16   2. dec 2012 Det er Steinmar der står der. Og han er da en "voksen" mand på ca.185 cm, så helt lille er den da ikke... smiley
    Her bliver den vist frem af hans tidligere arbejdsgiver:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=B-mfBNk1Vso


Kommentér på:
3 grunde til at flytte til Island

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce