hjælp til gearskifte {{forumTopicSubject}}
må hellere se om jeg kan forklare, fra en start af...
Jeg har en 904 gearkasse på bilen, og der er monteret reverse valve body kit på den, og manuelt ventilhus. gearskiftet er et Pro stick.
Det hele har egentlig virket upåklageligt, men pludselig den anden dag, begyndte det at drille.
Gearene ligger som følger - oppe fra og ned:
Parkering
bak
neutral
1
2
3
når jeg kørte i 1 gear og trækker ned for at skifte til 2 gear, går gearstangen i hak, problemet ligger så i at den ikke skifter når den går i hak, men først lige EFTER hakket.
jeg har prøvet at justere på kablet, men hvis jeg justere det så langt så gearne virker som de skal 1, 2 og 3 så resultere det i samme problem, bare den anden vej, altså 3,2 og første.
hvis jeg justere den helt i bund til den ene side virker gearne men så virker parkering ikke, så bakker den.
justere jeg til den anden side mister jeg mit 3 gear. ????
hvad kan det skyldes?
den mister en smule gear olie, og jeg tjekkede i dag, den står mellem low og full, målt i neutral med tændt motor.
da jeg hældt mere olie på var det som om den blev merem medgørelig, hvor kan fejlen ligge, for man må jo formode at det burde virke selv om der ikke er olie på, helt op til full... og iøvrigt havde dem jeg købte bilen af i USA, justeret skiftet forkert, så det hele var et hak bagud, nu ligger gearene rigtigt i forhold til hakkerne i skiftet, dog stadig med problemet at jeg skal lidt forbi hakket når jeg geare ned. MEN efter olie påfyldningen er problemet kun fra 1 og til frigear.
HJÆÆÆÆLP
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.692
Han skal så skifte gennem gearene, hver gang der skiftes skal du pille kablet af - det må IKKE sidde i spænd i nogle af gearene.
Så altså igennem alle gearene mange gange og tjek at kablet er løst i alle gear, det tager tid - men det andet kan smadre gearkassen (ihvertfald på GM's th 350/400)
hjælp til gearskifte
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside