{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.801 visninger | Oprettet:

Besynderlig lakfejl? {{forumTopicSubject}}

Et lille rutinetjek på MR2 vidste sig at være knap så spændende rent visuelt.
Min lak på taget ligner nærmest en blomme en hed sommerdag, hvor klarlak og basefarven er flækket og revet op. Bundfarven er upåvirket nedenunder.

Nogen der har en idé om hvorfor min lak pludselig sprækker og rejser sig?

Bilen har ikke kørt siden lakeringen( 1år, og den stod 4mdr efter lakering inden den blev samlet), og den er ikke vasket eller har været udsat for hårdhændet behandling eller stærke kemikalier. Det eneste den har fået er en polering, og det er sket inden for den sidste uges tid at lakken har slået sprækker ved listerne og rejst sig.

Kan jeg virkelig forvente at resten af lakken vil gøre taget efter smiley

Billeder af taget i følgende album, side 3, de sidste 4 billeder. Beklager den lidt ringe kvalitet, da det er taget med mobil, men digitalcam er pakket ned for jeg tager på ferie imorgen.

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1520


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besynderlig lakfejl?
  • #1   9. jul 2008 det er sku ikke nemt at forklar ud fra de billeder desværr:-(

  • #2   9. jul 2008 Ser lidt ud til at Basefarven ikk er tør. :S
    ved det ikk har ikk set det før.. :S

    Men det er sku da træls..

    Altså KAn være bundfarven er tør.. smiley også stage 2 farve. ikk har været helt tør inden han gav klarlak.. :S

    Men ved det ikk. er jo kun lærling haha smiley


  • #3   9. jul 2008 Kan prøve at beskrive det nærmere så, altså lakken ser fuldkommen intakt ud over hele taget, undtagen der ved kanten af listen. Der har lakken slået sprækker, hvor den ene sprække så går knap 3cm op over taget og lakken har løftet sig som en lomme.
    Det ligner en blomme der er sprukket i sommervarmen, eller en som når en vabel løsner sig og en flap hud hænger.

    Bilen er lakeret helt adskilt. Der er ingen tegn på fugt i lakken, den står helt glat.
    Bilen har ikke stået afdækket under plastik, dækken eller lign, så kondensvand har ikke ligget på bilen.

    Kan det være ringe mellemslibning, således basefarven ikke har haft nok vedhæftning og at metallet så har udvidet sig i varmen og dermed fået lortet til at gå ud af sit gode skind :-S
    Hvilket jeg stadig finder besynderligt, har aldrig set en lak gøre sådan noget.



  • #4   9. jul 2008 Mit bud ville være at basen i har været tør så fortynderen skal jo ud på en eller anden måde

  • #5   9. jul 2008 har set det et par gange før

  • #6   9. jul 2008 Gaaah så må jeg begynde at bede aftenbøn og håbe det kun er taget der lider. Heldigvis targa, så taget er så lille at male om.

    Men godt nok en langsom fortynder når den er 1år om at bryde igennem, lortespasser maler!

    Men held i endnu et uheld at kabinen stadig ikke er monteret, så er det heldigvis let at pille lister og tag af igen og male om.


  • #7   9. jul 2008 ja og vis det er det som de ander snakker om så skal maleren da selv bonge for det.

  • #8   9. jul 2008 Ha! Den bil skal aldrig i nærheden af den maler igen, han stak af med vognen i 11mdr. Har udbedret utallige andre lakfejl, og den stod egentlig endelig ens og uden fejl over det hele - indtil nu hvor taget sprækker.

    Kan det evt være for stor lagtykkelse? For der er eddermagme meget klarlak på den.


  • #9   9. jul 2008 der skal meget lak på nå det er flaek farve. men vis basefarven ikke har været ordenlig tør sker skaden. for når det sidst fortynder i basefarven vil fordampe kommer bulen og den kan til sidst flække.

  • #10   9. jul 2008 Flakesfarven er altså næsten kun pulver. Har selv malet bagklap og motorrum om, og det har kun fået én gang klarlak, og ikke mere end jeg gir alm 2lags farver og har ikke haft problemer med at flakes'ene har "stået op" som nister i klarlakken

  • #11   9. jul 2008 nej ok men er sikker på det er basefarven ikke har været ordenlig tør.

  • #12   10. jul 2008 er det ikke bare gemini fra mipa..eds er da ikke flake i..hva hedder maleren?hvilke matrialer bruger han?kan være en fejl i fuller'en..det har vi haft en del problemer med..det så også ud som om at klar lakken revnede og til sidst faldt af..vi skiftede klar lak ud og gjorde alt andet en at tro det var fuller'en..men en nærmere undersøgelse i tyskland viste at det var tørstofet i fuller'en der var skyld i det..

  • #13   10. jul 2008 tror ikke bunden har været 100% tør
    og for meget klarlak ..


  • #14   10. jul 2008 Det er Mipa Gemini, alt andet er SH produkter. Hvis fylderen var banditten burde bundfarven vel også slippe/sprække og ikke kun base og klarlak?

    Maleren er den efterhånden berygtede Jimmi Kjær - ku skrive lange romaner om alle de fejl og mangler hans lakering har ført med sig, så et eller andet sted overrasker det mig ikke at skidtet nu sprækker og løsner sig.
    Jeg er ikke i tvivl om at når den skal skifte farve (så snart der er tid og penge) så blir det Nitromors der står for nedslibningen, stoler ikke for en fis på bunden mere.


  • #15   12. jul 2008 Hej C.J...
    Tror du ikke det her noget med vedhætningen på bunden?
    Den blev jo lavet om nogle gange, det kan være den ikke er blevet slibbet nok eller mangel på samme ved kanterne... Martin H kan vel komme med en bedere forklaring..


Kommentér på:
Besynderlig lakfejl?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce