{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne dybe ridser???
  • #1   30. apr 2009 Uhh det er et farligt job..
    Når de er gået igennem lak og maling så det rent metal og så ville jeg sige du skulle give dem "klatmaling" som mange kalder det.. Fyld ridsen halvt med maling, og giv så klarlak i resten.. Så kan det poleres når det er tørret så det ikke kan ses så nemt..
    Jeg vender tilbage med videre detaljer senere.. Blev kort og hurtigt svar da jeg ska ud og hente folk.. Sorry


  • #2   30. apr 2009 Nogen siger man kan bruge. http://thansen.dk/product.asp?c=2684439680&n=-2027216004&pn=-2027215989

    Men ved sku ikke helt.


  • #3   30. apr 2009 Lasse S

    - Nix, hold dig fra det. Hvis de skal fyldes, så skal det gøres ordentligt. Mange laver de fejl, at de køber en lakstift og så bruger den "pensel" der følger med, og så formår de at lave store fede plamager af maling på bilens lak, med lakstiften. Hvis det skal gøres, så tag ned i den nærmeste hobbyhandel og køb de hobby pensler der er meget fine og tynde. Få fat i den rigtige maling og den rigtige klarlak. Hvis du tager dig god tid og har rolige hænder, så kan du godt dække ridser og stenslag med både primer, farve og klarlak. Men undersøg dem først og se og det er dig muligt at få enden af en tynd pensel derind.. Husk iøvrigt, at ridser/stenslag skal renses før at du gør det.

    Du kan så som afsluttende trin vandslibe let og polere det over, så at ny lak og gammel lak "forenes" mere.. Jeg har lappet gelcoat og lak på både på den måde.


    Venligst,

    Ebbe


  • #4   30. apr 2009 Lasse S
    Jeg holder holder fuldkommen med Ebbe her. Thansens er ikke noget værd! Og slet ikke det kit du vælger der da der bliver skyllet væk efter en vask eller to..
    Som Ebbe siger skal det laves ordentligt!
    Og ellers så vær opmærksom på om det er gået igennem primer også, da du så kan risikere det bare metal har fået fugt og har begyndede rust som i så fald skal væk først, da det ellers vil boble underneden.
    Jeg personligt ved jeg ikke har rolige nok hænder til primer også, så jeg nøjes med lakbøtten jeg fik med sidst jeg fik noget malet. Deri er der en ganske fin pensel som godt kan bruges til hjelmens lidt kraftige stenslag eller andre steder, men de fine er lidt for tricky for min abstinenslignende hånd.. smiley
    Men sørg for at lade der være plads til klarlakken så den kan være i ridsen også og udfylde øverst uden at være så langt oppe så den stikker over klarlakken.
    Det gør ikke noget den stikker over i højden så længe den er startet påført under niveau med nuværende klarlak da du så kan fjerne det øverskydende til niveau med klarlakken du har nu..
    Og så sidst men absolut ikke mindst, vær sikker på at bruge den maling man får med til bilen fra maler eller nykøb (kommer an på om bilen er 15 år da det så ikke er sikkert den vil passe - selvom du polerer den heller).
    Hvis der ikke kommer nogen med bilen kan du ofte købe en lille bøtte hos forhandleren af mærket - vw, bmw etc. udfra stelnummer eller nummerplade hvis bilen er købt der.
    MEN uanset hvad ville JEG personligt fylde indholdet over i noget andet og bruge en anden pensel end den de kommer i for DEN er som regel meget stor og klodset! Og hertil kan de nævnes farven muligvis ved første påføring vil ligne den slet ikke passer til bilens farve.
    Det er pga. den er til originallakken så bilen skal poleres op før de matcher, klarlakken har ofte en betydelig effekt for farvesammensætningen (og fra erfaring kan jeg sige her har tykkelse desværre også noget at sige hvordan nuancen ender op) og så synes jeg tit den skal ligesom en god voks/forsegler skal have lov at vulkanisere og trække før farven bliver god.
    Kan huske på min gamle bil havde jeg rettet flere stenslag på hjelmen og det lignede den havde fået skolkopper over hele hjelmen næsten men efter 2-3 dage til en uge var det ligesom farven blev bedre så det ikke var så synligt mere.


  • #5   1. maj 2009 jeg har lavet masser af de skader
    Du skal rense ridsen med cilosefortynder så det er helt ren så pindsel ridsen op med en fylder/primer og når den er tør så vandslib med korn 2000 .
    Så brug en enkelt lags sort lak der er lak i og fyld resten af ridsen og så vandslib med korn 4000 og til sidst poler den op så kan man ik se ridsen .
    For selvom bilen måske er metal er en dyb sort den rette at ligge i en ridse for vis man bruger en lak stift og lak til sidst, og man så vandsliber er det muligt at poler små metal glimer frem og de ville typisk blive ret tydelig i en sort lak ..


  • #6   5. maj 2009 Han kan sku da ikke vådslibe og polere det op igen, hvis han overvejer ar købe produkter i T-Hansen.. Du risikere at slibe igennem lakken med vådslibning... Det er ikke super svært når man har taget, men foren uøvet ville jeg holde mig langt væk fra det.

    Det du risikere er også at du fårbrugt for lidt vand, så lak og manling samler sig i papiret hvorved denne samling ridser lakken..


  • #7   5. maj 2009 Anders S
    Dette ville selvfølgelig være uønsket med ridserne, men på trods af lidt flere uønskede ridser burde de vel stadig kunne poleres fortrinsvist nemt væk da de vel ikke ville blive ret dybe som andre almindelige ridser kan være..


  • #8   5. maj 2009 man kan nemt poler ridser op og vandslib det sammen uden at gå i gennem laken bare man rep ridserne først :0)

  • #9   6. maj 2009 Jeg elsker Thansen - de kan altså bare servere produkter som folk VIL købe, til en pris der gør de ikke kan lade være..
    Hvad man så synes om kvaliteten, må stå for egen regning.
    Tænk hvis de kun handlede med kvalitetsvarer, så havde jeg sgu været på røven smiley


  • #10   6. maj 2009 Michael... det kaldes makedsføring i MIL-Klassen... Du har helt ret...

    Per.. jeg er da heller ikke bange for at gå gennem lakken, men hvisslibe ridserne bliver for dybe er det næsten umuligt at fjerne med håndkraft..

    Husk nu at dem vi rådgiver her ikke laver 1000 biler eller mere om året!!!


  • #11   6. maj 2009 anders du har ret ang erfaring men vis man bruger korn 2000 og slutter af med 4000 og kun bruger hånden og ik en lille ryste pudser eller hvad men nu har er chancen for de dybe ridser minimal :0)

  • #12   8. maj 2009 Ja per... men du må bere ikke få det til at lyde som om det er noget man bare lige gør... på nogle bilmodeller f.eks suzuki er der så lidt lak på ab fabrik, at man nemt kan fjerne klarlak eller det hele...



  • #13   8. maj 2009 ja det har du helt ret i.. fuck en ´skod øse haha de ruster inden de kommer på vejen ..:0)

  • #14   9. maj 2009 ja, vi har lavet en del suzuki swift'er... der er ofte rust på kanterne i motorrummet og mange af dem har kørt maks 30000 km.. kabinerne er ridsede......øv...

  • #15   9. maj 2009 Har en kammerat der lige har købt en af de helt nye corsaer.. Bagpotten har sortrust i pletter over det hele og er næsten brun over det hele (ikke jord :P) og hans har rendt 10K

  • #16   9. maj 2009 Ja det er utroligt...
    Vi laver MANGE nye biler hvert år og mange bilmærker er i ringe kvalitet.
    Dog måjeg sige at nye Ford'er og Citroën'er ser super fine ud ab fabrik...


  • #17   9. maj 2009 Ja jeg kan kun sige... Kør fransk. hehe

  • #18   9. maj 2009 Morten.. det var nu ikke ligefrem det jeg mente... men all right.... *GG*

  • #19   9. maj 2009 Jeg selv går og venter på at fåsolgt en af min alfa'er.. har nemlig fundet en Nissan skyline I UK, som jeg må eje......

  • #20   10. maj 2009 en vag ved man hvad er hehe

  • #21   10. maj 2009 Der er mange gode ting at sige omVAG biler, men kabine kvalitet blandt andet omkring indvendige dørhåndtag er ikke en af dem.. det er for dårligt..
    Skoda'er derimod er klart bedre end VW...sorry..


  • #22   10. maj 2009 ja det har du ret i ddt er ik kabinen de har været skarpest i :0(

  • #23   10. maj 2009 Min mor har faaet sig en VAG fra en LORTE mandag.
    Den har vaeret paa vaerksted 10 gange paa et halvt aar... Og nu er der roeget advokat paa, eftersom jeg ikke gad diskutere med dem mere. Den slaar selv ESP fra, den taender selv for autopilot OG den gider ikke gaa i foerste gear hver 10. gang.
    Jeg HA D E R VW golf efter det her.. tog mig 2 aar at faa hende til at skifte fra Ford Mondeo ( hvilke hun har haft 6 af ) til golf.. og det har vaeret en hovedpine lige siden.

    VAG MIN STORE BAGDEL >) (doed aergreligt, naar man faktisk ellers synes de laver HELT fine biler ik )


  • #24   10. maj 2009 Anders S

    - Det med kvaliteten i kabinerne har de også hørt en del for i diverse tests verden over. Meget af det skulle dog være rettet på Golf VI. Og, ja, der kan nogle gange være fordele ved, at købe en økonomisk VAG som Skoda. De bruger det gennemtestede, hvor fejl og sygdomme er udbedret.

    MIchael V

    - Det er en træls oplevelse. Jeg har meget til overs for de lidt ældre Volkswagen såsom Golf II'eren, men hører godtnok om mange el-problemer i nyere Passat'er, Golf'er og Touran'er. Lidt trist da det jo ellers er pæne biler.

    Du kører Caddy til dagligt, ikke? Altså firmabil?


    Venligst,

    Ebbe


  • #25   11. maj 2009 Jeg kan kun sige at jeg er tilfreds med den gode gamle 406`er smiley der er sgu ingen rust, endnu ihvertfald, kun ridser i solen når man står rigtig, så den skal snart havde en tur mere med g220`eren og uden stress den her gang smiley

  • #26   11. maj 2009 Jo Ebbe.
    Vi har 2 Caddy'er i firmaet, og saa har jeg lige faaet min ford focus.
    Cadyerne er rigtigt fine biler - der har ikke vaeret problemer med dem endnu.
    DOG skal de have et STORT minus for deres forrude konstruktion. Den er godt nok aergrelig. Stenslag og revner er en hverdagsting.

    Michael.


  • #27   11. maj 2009 Det med VAG og problemer er vist mandagsuheld..
    Min gamle 6N'er var jeg anden ejer af.. Der var intet før de almindelige sliddele kom på banen som forventet.
    Hvorimod min papmors nye 9N'er den var også mandagsbil. Efter 2 uger gik lygten på den på en helt ny bil, så var der hul i sprinklervæskebeholderen, hul i en af baglygterne så baggagerummet var oversvømmet, da de så sku ordne det og lave rust også (der var åbenbart ikke ordnet ordentligt nede ved reservehjulet) fik de også lige smadret en skruetrækker igennem plasten i bagklappen.. Der har fandme været meget på den bil..
    Og min kammerat har os ny bil og der os småting..
    Så bliver jeg sku lidt "glad" for jeg har en gammel bil jeg ved der skal rodes med til helt andre penge end en ny bil der også skal rodes med..


  • #28   11. maj 2009 hehe sjovt jeg må være den enste som aldrig har haft problemer med en vag de alle jeg har haft i gemmem tiden har kørt som drøm og sammem lagt har jeg nok sammenlagt kørt 500000 km i vag biler porsche /vw ...:0)

Kommentér på:
Fjerne dybe ridser???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce