{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.589 visninger | Oprettet:

Michael C
Michael C
Tilmeldt:
17. jun 2010
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83

Laktykkelse {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, har en lille rød yaris som her fået en hurtig omgang polering i sommer/ efteråret.Dog kun med poorboys polish med lakforsegler.
Den har jo ikke fjernet vaskeridser, samt lidt andre ridser helt, så går i tanker om at polere den, med de to produkter jeg har fra MichaelV ( bilvask.nu) hans nye produkter.
Har set resultatet på en anden bil, jeg har poleret, og ser godt ud.
Da det er en rød bil kan den jo være poleret nogle gange,
så ville høre om der er nogle som har en laktykkelsesmåler, så jeg kunne se hvor meget lak der er tilbage at gøre med. Det bliver nok først til foråret, jeg vil polere den, vil ikke fryse røven af i en kold garage.
Vil måske købe en men har tænkt på hvor meget vil jeg få den brugt, håber der er nogle som kan hjælpe


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laktykkelse
  • #1   12. nov 2010 hvad er det for nye produkter du omtaler

  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83
    #2   12. nov 2010 Michael har lavet sin egne polerings produkter, mener det er under navnet carma car care.
    Da jeg købte polermidler, var der ikke kommet labels på flaskerne, men ved ikke hvor langt han er med projektet


  • #3   12. nov 2010 ok,hvordan er den at arbejde med,er den ikke mest til mørke lakke

  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83
    #4   12. nov 2010 ved ikke brugte den til en koksgrå . Men ved ikke hvordan den ellers er


  • #5   12. nov 2010 Hey Michael.
    Som udgangspunkt, så ville jeg ikke være bange for at forsøge mine nye produkter på din bil.

    Min lille arbejds peugeot 107 ( ja der må gerne grines, men SKAT hader den, så jeg ELSKER den ) havde til at starte med omkring 100 my lak. Idag har jeg poleret den 2 gange, altså for tests skyld, og på forskellige flader. Den har nu omkring 80 tilbage.

    Hvis du kun har brugt Polish with sealant - og andre produkter i samme grovhed, så bør der ikke være nogle problemer med at polere den med de nye.

    Håber du finder en løsning du kan være tryg ved smiley

    Vh.

    Michael.


  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83
    #6   12. nov 2010 hej michael det jeg tænkte på var at jeg ved ikke hvor mange gange den er blevet poleret før jeg fik den. En rød er jo slem til at falme.
    Ja så godt 107´eren da jeg var på kursus ved dig ( er det den du ville prøve med kun at køre i guldvask, og se hvor slem det bliver


  • #7   13. nov 2010 præcis.


  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83
    #8   15. nov 2010 Kunne være sjovt nok at se hvor meget lak der var tilbage, så hvis der var en venlig sjæl i nordjylland er midtjylland ( jeg bor i Hobro ) som havde en laktykkelses måler, så man kunne låne eller evt komme forbi så vi kunne prøve at se hvor meget der er.


  • #9   15. nov 2010 Undskyld jeg lige blander mig i dette indlæg.

    Michael V skriver - at lakken havde 100 my til at starte med og 80 efter 2 poleringer.
    Hvad så når bilen er poleret 8 gange mere er lakken så færdig, eller er der noget jeg har misforstået?


  • #10   15. nov 2010 hey allan.
    ja så er lakken færdig.

    det skal lige siges at en normal ex vw har gerne 180-200 når jeg måler dem, nogle gange 230 - og det er sjældent man fjerner 10 med mindre man går helt vildt meget til den..


  • #11   15. nov 2010 Så har jeg godt nok lært noget idag.

    Jeg troede egenlig ikke at man kunne polere lakken af. Så har min nabo ret når han siger at det ender med at jeg polerer lakken af bilen.



  • #12   16. nov 2010 hahaha allan - det er nok lige overdrevet nok smiley

    På mine bilplejekurser, har vi altså forklapper der har overlevet mere end 10 kurser, hvor de er blevet voldpoleret uden at lakken er forsvundet helt smiley så bare rolig, jeg er sikker på du har lak nok at give af.

    Michael


  • #13   16. nov 2010 Det er somregel altid på kanter og rundinger folk polerer igennem lakken. Der er altid mindre lak disse steder og det er der maskinen virkelig kan lave hærværk hvis man ikke er opmærksom.

  • #14   16. nov 2010 Enig Christina...

  • #15   17. nov 2010 Og endvidere bør man være yderst forsigtig hvis bilen nogensinde har fået lakeret skader. Da 99% af alle småskader på døre, bagskærme og bagklapper laves med sammensprøjtninger opad stolperne, for at hindre metameri (farveforskelle) og for at spare penge.

    Så enten er det en fordel af kende sin egen vogns historie hvis det er en brugtvogn, eller spørge ind til det hvis det er en kundebil.
    Sammensprøjtningen er ikke synlig ved første øjekast, men polere man i området som man gør alle andre steder skraller man lakken af, da den er er så tynd.
    Og er det en bil hvor den pga tidens tand er med synlig rep.område så kan det ikke poleres op mere.

    Så holder I af jeres vogne og der er en forsikringsskade, så snak selv med maleren om at betale den smule ekstra det koster at droppe sammensprøjtningen og få toplak på hele pladedelen. Forsikringerne ønsker nemlig altid reparationer.


  • #16   17. nov 2010 præcis Christina J

  • #17   17. nov 2010 tak for godt indlæg Christina J

    Det skal jeg huske på hvis bilen får en skade.


Kommentér på:
Laktykkelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce