{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.750 visninger | Oprettet:

Motorvask {{forumTopicSubject}}

Jeg går kraftigt og overvejer om jeg skal give bilen en motorvask, men er lidt nervøs ved at smide vand på motoren smiley
Derfor søger jeg en god guide til hvordan man gør..

Har været inde på diverse sider for at kigge, men syntes deres anbefalinger er forskellige, nogle mener motoren skal være varm og andre mener den skal være kold?

Skal man være OBS på at få afdækket noget?

Til slut kan man så bruge denne? http://shop.bilvask.nu/affedter-bio-apc.html
Eller er der noget som er bedre?

På forhånd tak smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorvask
  • #1   14. aug 2011 Ja du kan fint bruge den APC. Det er meget godt til motoren smiley

    Jeg bruger en damprenser. Det har jeg det meget bedre med end at spule vand ned over motoren. smiley


  • #2   14. aug 2011 Jeg dækker ofte sikringsbokse, styreenheder, batterier, tændrørshætter og lign. af med plastikposer, inden jeg begynder med vand og andet flydende. Nogle bruger alufolie til afdækning af tændrør pga. varmen fra motoren, hvis motoren kører under hele vasken. Og.. De fleste klargøringscentre har en politik om motorvask, når det gælder franske biler, så skriv det bag dit øre. Hvis det var en fransk vogn havde jeg blot lavet en blanding med affedter og varmt vand og så tørret plastikket af og derefter givet det en behandling.

    Men, generelt så et det ikke godt at bruge en kraftig affedter som Poorboy's APC på en varm motorblok, hvis det er en alu-blok, kan den korrodere og det vil danne løbemærker på de fleste lakerede dele ved de temperaturer. Så...

    Med kold motor, dækker du af, skyller let med lavt tryk, sprøjter APC/affedter på, arbejder det ind, skyller let, fjerner afdækning helt op af motoren, og skyller færdigt ved lavt tryk, og fjernet resten af afdækningen.

    Hvis du har adgang til trykluft, så brug det til at tørre motorrummet med.

    Venligst,

    Ebbe



  • #3   14. aug 2011 Nu skal motoren vel heller ikke være driftvarm? Jeg har hørt det er bedst omkring de 30 grader. Men er ikke gået så vildt højt op i det nu når jeg ikke bruger direkte vand.

    man kan nå langt med 1 L vand i en damprenser. Du når ikke særlig langt med en højtryksrenser med 1 L smiley


  • #4   14. aug 2011 Kombiner Ebbe's og denne fra www.forum.bilpleje.nu

    Mange glemmer denne del af bilpleje.. Syntes selv at det er en skam at åbne klappen på en ellers pæn bil og møde synet af en røv der er træt af at have tynd mave. Derfor min lille guide til et pæn motorrum

    1. Vask så vidt muligt ikke en varm motor.. Koldt vand på varm motor kan flække blok, topstykke mm..
    2. Kan det lade sig gøre så pil - polen af batteriet.. Sørg i det mindste for den er strømløs..
    3. Er det muligt så få blæst blade etc. væk med en luftpistol..
    4. Afdæk generator, sikringsbox og andre følsomme komponenter så de ikke får vand..
    5. Sprøjt evt. lidt WD40 på div. strøm-terminaler, det trænger ind i terminalerne og ligger en hinde så vandet ikke ligger der.. Men prøv at undgå for meget vand sjaskeri disse steder..
    6. Skyld ned med en højtryksrenser..
    7. Mix en affedter op i en foamlance og sprøjt det ud i rummet, motoren osv..
    8. Tag en pensel hvor hårsoklen er af plastik ( den skræmmer/ridser ikke ) og arbejd med affedteren.. Det er en god ide have et godt udvalg af pensler.. Bruger selv EZ fælgbørsen og valet pro's bløde børste..
    9. Skyld rummet/motoren ned..
    10. Blæs div. steder stik, hjørner, terminaler osv. godt med en luftpistol så det bliver tørt.
    11. Spray WD40 ud over motorblok, terminaler, stik osv.. Det hindre korrosion.. Man fjerne al overflade beskyttelse på alu, motorblok osv. ved motorvask så giv det noget WD40..
    12. Blæs endu en gang div. steder med luftpistolen igen så WD40'eren ikke ligger i kager div. steder..
    13. Tør af med en gammel microfiberklud..
    14. Jeg plejer at polerer og lakforsegle div. lakeret overflader..
    15.Platik og gummislanger giver jeg noget Bold N Bright fra Poorboys.. Det giver dem noget at leve af og ser pænere ud..

    Bare lige min lille guide.. Er der glemt noget så tilføj endelig


  • #5   14. aug 2011 GID .

    - Der er heller ikke så meget grund til det, når du ikke bruger andet en meget varmt vand smiley Det er kemikalierne som gør, at meget varme ikke er godt.

    Peter

    - Fin gennemgang smiley

    Hygge,

    Ebbe


Kommentér på:
Motorvask

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce