{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

ETA motor i 318i søger hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg skal muligvis igang med ombygning af min BMW. Det er en E30 318i model 86.
Den er jo født med 105 hk da der ligger en m10 motor i nu.
Men den er første gang indregistreret i 89' så på papirerne er det jo en 89' og der har de jo 113hk men med m40 motoren.
Så ved ikke hvad jeg helt skal gå efter, for må jo kun tune bilen med 20%.
eta motoren skulle hvis nok have de 129hk da den er fra 1985.
Har fundet en syns mand der godt vil godkende det hvis der bare kommer større bremser på.. men det er jo bare hvis man bliver stoppet med motoren og den har overskredet de 20% den må tunes med så kunne det jo godt ske der skulle betales ekstra afgift...
Søger kun svar fra folk der ved hvad de taler om..
På forhånd 1000 tak!

_________________
Mvh Johnny Laursen


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ETA motor i 318i søger hjælp!
  • #1   29. jun 2010 tjow..
    så godt nok dit spørgsmål på bmwe30.dk også..

    men du skal bruge, en komplet eta-kværn med styring osv.
    - noget udstødning (noget 325i udstødning kan sagtens bruges evt.)

    du skal ligeledes bruge køler og kølerslanger - studser på din M10'er
    sidder noget anderledes end på en m20'er..

    ledningsnettet er relativt nemt, det kommer dog an på hvilken årgang
    af den ETA du får, mht hvad der går til hvad..

    - mange af de følere der sidder på den M20 får du ikke brug for, såe'
    ledningsnettet bliver relativt nemt.
    (bla. oliestand, kølervæskestand, skal du ikke bruge, da der ikke er checkpanel i en 318'er) - så de følere kan du enten hive af motoren, og
    ekspansionsbeholderen).. eller evt. lade dem sidde, de gør jo ingen fortræd hvor de sidder..

    - så det "eneste" du skal have ind i kabinen, er ledningen til ladelampe, klemme50 til starter, rpm (afhænger liidt af hvilken styring du finder)..
    og selvfølgelig din temperaturføler, og olietrykket selvfølgelig..
    - så det er altså nemt at have med at gøre..

    ligeledes skal du have skiftet instrument-tingelign, da en eta render i begrænseren tidligere end din 318 - (i hvert fald standard) og rpm. udlæsning bliver noget fis med et 4benet instrument til en 6benet (den vil vise i omegnen af 20% for mange rpm.. er prøvet og ser sjovt ud :p)..

    noget andet du skal være opmærksom på, er at hvis du vælger en original motorstyring til den eta, er at den går med færre rpm..
    - dvs. at du kommer til at køre meget langsomt i gearene, da en eta går med et 2,79:1 eller 2.93:1 gearing i bagtøjet, og din 318, går nok med et 4.10 eller noget i den retning..
    - såe' der er lidt at skulle tænke på i den ombygning

    mvh Brian


Kommentér på:
ETA motor i 318i søger hjælp!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce