{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.564 visninger | Oprettet:

Du ved du kører E30, når... {{forumTopicSubject}}

... din temperaturmåler danser som en person med epileptisk anfald.
... dit batteri "bryder fri" og bryder tændingen ved så venligt at smadre fordelerdæksel og rotor (M10 anyone?)
... du skal slå på dit instrumentbræt for at have alt lyset tændt i instrumentbrættet.
... du kan mærke 0.2mm spil ved bare at vrikke med en vippearm.
... dine kammerater prøver at sætte i bak ved højre-ned-manøvren.
... låseclipsen til gearskiftemekanismen smutter og man må køre hjem i hvilket gear man nu var i.
... du må forklare dine kammerater med japanske biler at "coilovers" ikke nødvendigvis sidder rundt om dæmperen.
... du må forklare dine kammerater med japanske biler at den går FINT i tomgang, og aldrig har gået bedre!
... du må rulle de bagerste skærmkanter for at smide 225 bagpå.
... du må skifte arm 3 gange undervejs for at rulle dit mekanisk betjente soltag frem eller tilbage.
... alle andre biler bare har VOLDSOMME blinde vinkler.
... du må klikke over 3 trin for at få luft ud af ventilationskanalerne.
... alt på bilen er fikset og du bliver paranoid når du VED noget meget essentielt går i stykker lige om lidt.
... du sætter dine drikkevarer fast mellem sædet og kardanboksen.
... de fleste lygtefejl kan klares med et velplaceret dask.
... "Kennzeichenlicht" betyder dine nummerpladelygter er rustet ud af deres oprindelige bopæl.
... du åbner motorrummet og folk spørger: "Hvordan starter din bil uden batteri"? (325i...)
... du kører i regnvejr, måske lidt for hurtigt, kommer op mod et sving og bare venter på det uundgåelige tail-out.
... din Wunderbaum dør ud, og tilbage er stadig den magiske duft af E30'er.
... du føler dig overbevist om at trådene i bagdækkene er slidindikatoren.
... du bemærker E30eren i modsatte kørebane og ikke blondinen med F-skålen.
... du må gribe ryglænet når du vil justere det.
... du konstant er bange på dit bundkars vegne.
... du skal have udstødningen af for at gøre noget som helst ved det mekaniske under bilen.
... du ser en anden E30er på vejen, smiler og føler dig varm inden.
... du vil skifte hurtigt fra 1. til 2., og smider gearknoppen om på bagsædet.
... du kører med vinduet nede dag, nat, sol, sne, regn, storm.
... du lige SKAL tjekke om din værktøjssættet i din kammerats E30 er komplet.
... din bordcom insisterer på der er -30.0 grader udenfor - året rundt.
... dine kammerater lige skal høre hvor stor V6'eren under hjelmen er.
... du kan tage en næsten hvilken som helst BMW-motor og smide i - uden større udfordringer.
... din kæreste også begynder at bemærke de andre E30ere på vejene.
... dit baklys virker hver 2. gang.
... din kammerat med den "fede" Altea trygler dig om at prøve din bil.
... du fortæller din kammerat om "G-kraft-advarselslampen" med oliekanden på, og derpå tager et sving hurtigt.
... du kører med varme på om sommeren, fordi viskosekoblingen ikke er hvad den har været.

GOD SØNDAG!



Kommentarer på:  Du ved du kører E30, når...
  • #1   6. feb 2011 haha, der er mange gode

  • #2   6. feb 2011 Der er rigtig mange sande

  • #3   6. feb 2011 Kan da se på det hele at jeg har været meget heldig

    Men den med de blinde vinkler er so true


  • #4   6. feb 2011 Christian > Pis, havde glemt den med de rudehejshåndtag. Måske fordi de er aftermarket alu i min

  • #5   6. feb 2011 hvad med at man kan kende en e30 på den tikken på kilometers afstand?
    eller du bare venter på toppen flækker mellem 5 og 6


  • #6   6. feb 2011 ... du vil skifte hurtigt fra 1. til 2., og smider gearknoppen om på bagsædet.
    hehe den har jeg da prøvet før...

    .... OG ET PAR AF DE ANDRE :o)!!!!!!


  • #7   6. feb 2011 he he der er mange sande historier der

    Du ved du kører E30 når du vil åbne bagagerummet og knappen bliver siddende inde når du trykker på den...


  • #8   6. feb 2011 du kører i regnvejr, måske lidt for hurtigt, kommer op mod et sving og bare venter på det uundgåelige tail-out.

    Been there done that= Resulterede i en smadret front. Aaaahhhr!


  • #9   6. feb 2011 så sandt som det kan være.. Kender alt til det, Alt i alt er e30'er kun til at elske

  • #10   7. feb 2011 Du ved du kører E30, når...

    www.bmwe30.dk, www.Koed.dk og www.realoem.com/bmw åbner faneblade i din browser, hver gang du starter den.

    indkaldelsen til syn kommer og du øjeblikkeligt kan opliste de 3 ting på bilen, der skal ordnes før den kan gå i gennem uden anmærkninger.

    du 2 dage inden sidste frist stadig ikke har fået ordnet de sidste 2 ting, reservedelene til det ene ligger i garagen, den sidste stump har du ikke bestilt endnu...

    du slår op på realoem.bmw, så kan du de sidste 2 bogstaver og 5 tal i stelnumrene på ale dine BMW'er udenad.

    ... du parkerer langt fra indgangen til storcentret, blot for at få parkeringspladsen for dig selv. Nogen kunne jo knalde døren op i din BMW.

    ... du finder andre lækre biler at parkere ved siden af. Dog helst BMW'er. De andre forstår nemlig hvad det drejer sig om.

    ... du går baglæns, eller vender dig om, når du har parkeret din BMW, blot for at liiige at kaste et blik på din lækre vogn.

    ... du efter laaang tid som BMW-ejer, stadig ikke har fundet ud af hvor batteriet findes i bilen. (Mest for E34/E39)

    ... du absolut behøver at tage en omvej på 10-15 kilometer, "blot for liiige at varme olien op".

    ... du kan se mænd i Berlingo'er, Mulipla'er og lignende rædsler, sende lange blikke efter din (gamle) BMW. De ved nemlig godt hvad de ville købe, hvis lillemor ikke bestemte derhjemme.

    ... du med vilje holder omdrejningerne lige omkring de 2.000, blot for at nyde de 6 cylindres skønsang.

    ... du nyder når din lokale automekaniker bruger 5 minutter og en masse bandeord, på at åbne din omvendte motorhjelm. (ikke for alle BMW-ejere, kun de seje som E34, E12, E30 osv.)

    ... dine passagerer bliver nervøse over bilens "ping" og underlige tyske tekst i instrumenterne, blot for at blive beroliget når du fortæller at temperaturen lige er faldet til 3 grader.

    ... din gamle BMW, kører en hel del bedre end de fleste nye biler du har prøvet.

    ... folk tror din 15-20 år gamle BMW kun er 5-6 år gammel.

    ... din BMW bliver ved med at fortælle dig du mangler sprinklervæske, selv efter 50 liter påfyldt, og 2-3 nye sensorer.

    ... din reservedelsmand sender dine børn gaver på deres fødselsdage.

    ... ekspedienten på tanken forundret spørger hvorfor du ikke tankede i sidste uge.

    ... kan "sagtens" kan pakke en barnevogn, en klapvogn, 3 kufferter, 3 børn og diverse ind i din gamle E30, blot fordi din kone/kæreste ikke skal opdage at en Berlingo/Multipla er mere praktisk.

    ... bruger mere tid på at vaske og pleje din BMW, end du gør på at nusse med din kone/kæreste.

    ... folk tror du er en lallende idiot, blot fordi du smiler uhæmmet når du starter din BMW.

    ... minimum én fane i din browser, står på en side der indeholder ordet "BMW"

    ... du bruger ord som "E30, E39, E36, DSC, ASC, Steptronic, sorte Hella'er, Koni'er, M-Tech, OBD og lignende, og folk tror du er komplet idiot.

    ... du stille griner, når andre "bil-nørder" i ramme alvor påstår, at forhjulstræk bare er super fordi næsten alle nye biler produceres med forhjulstræk.

    ... du tager det heeelt roligt, når Brian (no offence, formand) tæsker derudaf fra lyskrydset i sin Golf 1,8. Du ved nemlig at du så nemt som ingenting kunne køre fra ham. (og selvfølgelig gør det ved næste lyskryds)

    ... du næsten hver dag finder nye ting/funktioner i bilen, der får dig til at sende varme tanker til de geniale tyske ingeniører hos moderselskabet i München.

    ... du slutter arbejdsdagen en halv time tidligere end normalt, fordi du så kan få en halv time mere i bimmeren, før du kommer hjem.



    Du ved du kører med en AC Schnitzer S3 motor, når hele bilen vugger lidt i tomgang, mens rpm pendler helt regelmæssigt op og ned og din passager bekymret spørger om der er noget galt med den, hvorefter du smiler og siger Nej, Nej, det er bare en ekstra feature...


    Du ved du kører E39 når:

    Du er på vej hjem fra F1 i Belgien og de andre i gruppen, der kørte derned i 4 år gl. C5 og spritny Berlingo hellere vil køre med i din 13 år gl. BMW.


  • #11   9. feb 2011 og når du køre igennem en sne drive og dit spedumeter holder op med at virke


  • #12   11. feb 2011 Kæft hvor godt

  • #13   10. mar 2011 det er det bedste jeg nogensinde har læst. jeg kan ikke sælge min bil nu!!!

Kommentér på:
Du ved du kører E30, når...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside