{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.338 visninger | Oprettet:

Hvad skal man vide om Bmw E46 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står og gerne vil have ny bil men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg gerne vil have. Havde kigget på en passat 3c tdi men køre alt for lidt til at det kan betale sig at have sådan en. Så jeg har tænkt lidt på at skulle man sprænge ud og prøve en bmw denne gang også med en v6 benziner. Jeg har kigget lidt på 320(Men den har ikke mange hk kontra min egen nu) Også har jeg set på 323i(ci). Ci må være fordi den ligger i en coupe?

Hvordan kan det være at bmw benzin motore ikke har turbo nu det er så udbredt? Er det fordi de har power nok i sig selv eller?

Men hvad er der at vide om en bmw e46 323 både som sedan og som coupe. Kan se at bmw har rammefri døre når det er coupe giver det mere støj i kabinen? og hvordan er det med pladsen i en sedan kontra coupe er det ca det samme?

Så læste jeg noget om på et tidspunkt at på en 323 kunne man montere nogle org dele fra 325 også skule den få noget mere power? Er dette korrekt og hvis hvilke dele er det så evt link smiley

Og sidst men ikke mindst er sådan en baghjulstrækker til at køre i feks hvis vi køre på ski ferie til østrig osv?

Det var meget fra mig håber i vil svare så godt i kan smiley

Lasse




Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal man vide om Bmw E46
  • #2   6. jan 2013 Men den er vel lidt hurtig tænker den er oplyst til 0-100 på 8 sec. Ikke fordi jeg skal køre race slet slet ikke men må da godt kunne trække lidt smiley

    Hvordan ligger den på motorvejen. Er der lave omdrejninger ved 130-140km/t nu der er så meget volume i motoren?

    Og er den dyr at holde kørende..


  • #3   6. jan 2013 Hvis du ikke kører så meget, så tag en 6-cyl benziner. Masser af fin motorlyd og power. Men vælg nu den rigtige størrelse fra starten, det er alt for dyrt at tune en sugemotor senere. Så hvis en 323 mangler lidt, må du op i en 325 eller 328 fra starten.

    Hvis du har eller får børn er en Coupé noget l*rt. Det er kun til unge uden børn smiley
    Personligt vil jeg også hellere sidde på bagsædet i en bil med 4 døre.

    Rust burde ikke være det store problem. E46 er galvaniseret i hele karossen.

    Hvis man kører på is, så er er RWD ikke særlig sjovt....men det er godt nok sjældent at man ikke strør salt i Danmark og så kan det jo være ligemeget.
    Du bør vælge en E46 fra 2000 og frem. BMW har lavet en del opgraderinger ud over faceliftet som gør at du kan få mere spændende ekstraudstyr. Se bare på M3 rattet.

    BMW er begyndt med turbo i stedet for 6 cyl. men de har været mange år om det.



  • #4   6. jan 2013 Kan KUN anbefale Bmw E46!!!

  • #5   6. jan 2013 en 323 sedan har ikke et lige så godt look som coupeen, der er ikke støj i kabinen i min coupe eller nogen anden jeg har kørt. der står en 323ci har 170hk men typisk målet STANDART mellem 185-191HK så træk er der skam 0-100 på papir er 8.0 men mange har ramt 7,4 osv har selv opnået det på 7,6 så træk er der skam også i motor vejen, lyden af en række 6 kan intet slå så jeg ville kun anbefale bmw 323ci. der kan sagtens sidde 2 mennesker med lethed og 3 hvis de ikke er "store". og de kan nemt få over 200hk som du selv skriver med små modificeringer. intet problem om vinteren så længe du ikke slår dsc fra.

    være ops på centrallåsen
    rust (typisk ikke noget men for sikkerheds skyld)
    lyde
    også syn og service



  • #6   6. jan 2013 Og for guds skyld vær ops på vangerne. De er lort på en E46 smiley

  • #7   6. jan 2013 Nu har alle biler jo nogle fejl mere eller mindre. Nogle har så flere ind andre feks har mange af de årgange fra vag concernen en del med rust osv. Derfor vil jeg gerne bevæge mig lidt væk selvom jeg ellers havde været over i den gade. Jeg har siddet her hele dagen(Det jo søndag) og kiggede lidt på tysk e46 forum med billedere. Og jeg tror at skal det være bliver det IKKE en coupe. En sedan er flot i den udgave også den også sikret lidt længere i fremtiden til evt børn.. Har alle årgange samme motor og heste? Tænker feks 320 og 323 tror ikke jeg kan komme højere op med forsikringen uden jeg skal betale for meget. Og det er jeg ikke intrasseret i. Hvad må sådan en e46 trække på krogen? Konen har hest og dermed skal vi nogle gange trække en tung trailer. Og med hensyn til træk kan man få sådan et smart træk som der sidder på e90 som automatisk lige popper ud under kofangeren?

    Og sidst men ikke mindst hvad betaler i af ejerafgift(vægtafgift) Og hvis der er nogle med en 320d må de også gerne skrive hvad det koster. For jeg holder mig udelukkende fra diesel pga jeg har regnet ud fra den passat 3c at den var meget dyr..

    Lasse


  • #8   6. jan 2013 Jeg har selv en 320er sedan og kan kun anbefale sådan en. Se evt billeder.

    Den koster 2200 hver halve år i grøn afgift.


  • #9   6. jan 2013 Jeg har også en E46, jeg har kørt i den til Berlin og Hamburg sammen med kæresten her i sommerferien, det var en fryd at køre i. Ingen støj, behagelig at køre i, og faktisk meget økonomisk på motorvejen, mener jeg kørte 12-14km/l hvor jeg kørte ca 130 hele vejen.

    Den kan trække meget sådan en E46, min 320i må trække 1600 kg hvis trailer har bremser, og 725 hvis den ikke har.

    En 320'er er ikke HURTIG, men den trækker rent.
    Syntes egentligt måske de er lidt lavgearet, men tror bare det er fordi det er en 3'er serie, som jo er lidt mere "sporty" end hvis man går op i 5'er serien.

    Undervognen er lidt hård, men stadig komfortabel, dog er min også med "sports" undervogn som vist er sænket 15 eller 25 mm fra standart.

    Sig til, hvis du skal ud og have en, jeg skal til af med min, da jeg skal have en mere øko bil smiley


  • #10   6. jan 2013 Kunne være sjovt hvis der kom en med en 320d og fortalte hvad han/hende gav for at have den holdende..

    Hvad er typisk slid på sådan en e46? ud over bagdæk måske


  • #11   6. jan 2013 Hjullejer har jeg hørt, nok noget at gøre med de brede dæk måske... Bøsninger i undervognen, hvis man ikke skifter dem ud med Powerflex eller lign. Så dør de konstant.. smiley

  • #12   6. jan 2013 Jeg har e 320d. Synes ikke den koster specielt i forhold til andre biler.
    Der er ikke så meget at være betænkelig om. Jeg spurgte min synsmand sidst hvad han finder af fejl, han sagde de ikke havde specielle fejl.
    Bøsninger i undervogn holder som i andre biler.

    Ok enkelte ejere kan have deres erfaringer, men ser man de reviews som er lavet af FDM osv. Klarer e46 sig pænt. BMW har også rettet nogle af svaghederne fra de første årgange.


  • #13   6. jan 2013 Tom C hvad betaler du af afgifter på din model? betaler du de 1000kr for mangelende partikel filter?

  • #14   6. jan 2013 Ja der er 1000 ekstra pga. Filteret, selv om den har filter så er det åbenbart ikke godt nok

  • #15   7. jan 2013 Okay... Er der noget om udlignings afgift oveni også?

  • #16   7. jan 2013 øh, har jeg ikke helt styr over....de trækker jo bare pengene på PBS smiley
    Jeg tror ikke der er den store forskel på at køre benzin eller diesel hvis man regner det hele med.
    Skulle jeg vælge i dag ville jeg vælge en 6 cyl benziner. Synes ikke den kører mere end ca. 16 Km/l selv om tripcomputeren siger 19. Total snyd med de fabriksopgivelser og hvad computeren viser, det passer jo slet ikke med det man hælder i tanken.
    Men ok, med en chip så kan sådan en diesel nu trække ganske fint og også nappe en 323i smiley


  • #17   7. jan 2013 ja jeg kender alt til e46 og kan som alle andre også kun anbefale den!:)

    men jeg skriver lige de mest almindelige fejl her:)
    rust i bunden ved bagbroen.
    bagbroen kan rive sig løs fra bilen hvis den er kørt hård.
    bagfjedre.
    rudehejs.
    airbag måtte i sædet.
    chrash sensorer i venstre og højre side.
    kødben.
    baghjulslejer.
    rust i skørter under chafør og passager dør.
    osv.
    den har enkelte børnefejl, men ellers er det kun almindelige slid dele:)

    jeg siger go for it;)


  • #18   8. jan 2013 Køb den. Bilen køre fantastisk og har ikke et alarmerende forbrug. Køre selv cirka 500 km pr uge for at komme på job.Det er kun kørsel på landeveje og der går den omkring 12-14 km literen med almindelig social kørsel. min er en 320i som har kørt 280.000 km nu. Bruger hverken vand eller olie og køre bedre end mange nye biler jeg har prøvet. Go for it som Steintor skriver smiley

  • #19   8. jan 2013 Jeg siger også total go for it! Det virkelig en dejlig bil. Nu har jeg kørt mange af mine venners biler lige fra Alteaer, e36, corollaer, golfer, passater, touraner og jeg syntes ingen af dem kører lige så godt smiley

  • #20   10. jan 2013 Hej Lasse. Har haft lidt forskellige BMWer, men blandt andet også en E46 325ci.
    BMW er efter min overbevisning, noget af det bedste du kan komme i nærheden af. De giver en helt speciel følelse at køre. De ser godt ud, interiøret følger med det udvendige indtryk, og lyden er, som flere nævner et kapitel for sig selv. BMW er først nu begyndt at bruge turbo for alvor på næsten alle modeller. De "gamle" benzinere udemærker sig med den klassiske R6 motor, som ud over at lyde himmelsk, også trækker rigtigt godt, specielt ved mellemaccelerationer på motorvejen.
    Jeg havde ikke støj fra dørene på min coupé, og heller ikke fra mine andre BMWer.
    Alt plejer at fungere som det skal. Dog kan rust godt forekomme i skærmkanter, specielt hvis bilen kører på nogle store ruller smiley


Kommentér på:
Hvad skal man vide om Bmw E46

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce