790 visninger
|
Oprettet:
Kompresser {{forumTopicSubject}}
Hej med jer er der nogen der har erfaring med komoresser på en 1.6 motor?? og evt hvad....
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 220
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Nye plejlestænger vil også hjælpe da de ikke holder til ret meget.
Og så ny kobling der kan holde bid hvis du vil over 150 hypper.
Jeg ville også klart anbefale kompressor frem for turbo, det holder motoren bedre til da den ikke lider under samme varme problemer som med en turbo.
Og så skal du selvfølgelig have en anden styring og ny indsprøjtnings dysser der kan levere varen samt ekstra pumpe eller ny og større.
feb 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 436
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Og ja gearkassen er desværre svag og holder ikke helt til 200 HK i længden.
Men hvor der handles der spildes, er det ikke sådan man siger.
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Specielt når det gælder klokken udenom koblingshuset og trækakslerne...
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Jeg tror på at plejlstænger og topstykke holder... Jeg tror på at det er en god ide at bruge gtti-stempler da de sænker kompressionen til 8:1 og det er smedede pr std ( semi forged - kan købes hos camskill, og de passer på plejlstangen )...
Jeg tror også på at koblingen skal laves om.... Og så skal der noget styring på...
Hvis man kunne snyde styringen ved hjælp af en proggressiv trykregulator der skruede op for trykket når den så tryk i indsugningen, så kunne jeg nok godt lege LIDT med det... Men ellers ikke... Det skal holde fra starten af.... Ellers er det fandme spildt arbejde...
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
feb 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 436
om holdbarhed osv...
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Nå, men justering af tænding hele vejen med op er klart en fordel da den ikke køre med justerbar tænding, men man skulle jo nødig ud i at "retarde" tændingen for at undgå tændings banken, og jo så får du brug for et benzin tilskuds system, men nej justere du bare tændingen frem og dermed midster effekt for at undgå tændings banken, ja så kan du jo køre alle biler med standart benzintryk og pumper :o)
Du køre jo med standart stempler siger du, altså enten med standart kompresion eller også med tykkere toppakning som bekendt er noget hø der ikke holder lige så godt som de alm.
feb 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 436
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
feb 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 436
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
feb 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 436
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
feb 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 436
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
feb 2005
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 58 Svar: 436
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
Kompresser
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside