{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

1 December 2015 -R.T.R.S {{forumTopicSubject}}

Så blev det endelig 1. december og som altid en ny låge åbner. I år er det dog lidt anerledes end de tidligere år, hvor vi kiggede på de meget sjældne biler, såsom Ferrari 456 GTA (SEDAN) til Opel Ascona uden tag. Men er i den båd, at der enlig ikke er flere sjældne biler at vælge igen, hvis det ikke skulle være en Bugatti Alantica eller Lotus Omega… smiley

Med hensigt af de nye afgifter kigger vi i år på, hvad man enlig kan få derude af spænde biler, som næppe så lyset i Danmark. Øv !

Dagens bil er en simpel bil, i form af en lille bitte Renault Twingo. Men vent, for det er ikke en helt almindelig model, men deres hardcore R.S! Alle ved at når der er et R.S logo bagpå, sløser Renault ikke med den, og her for man en serøst Mikrobil. Motoren er kun en 1,6 N/a, men med en vægt på små 1049 Kg og 133 Hk at lege med, kan den overraske mange Turbo Golf´er på vejen. Hele essensen med bilen er, at finde et billigt alternativ til en hverdags bil, man også kan tag med forbi Racerbanen.


Hvad skal man være på udkig efter?
Da jeg ikke har kunne finde et serøst problem med den, har jeg undladt at skrive om det mekaniske…

R.S modellen kom i 2007 og før det var der en 1,2 TCe GT, som havde en 100 Hk Turbo motor, der heller ikke nåede til Danmark. Men den model jeg har valgt, er deres 2012 Phase 2 CUP EDT. som i Renault sprog er ordet for Facelift. Den fik et mere aggressivt udtryk med sit frontparti og udstyrs udgaven Gordini.
Gordini: var manden bag Renault´s brutale modeller fra 70´erne, og Twingo Gordini var en hyldest af de biler fra den tid. Twingo Gordini bestod af eksklusive farver med Gordini striber, blå kabine og Panoramasoltag (Ja, lidt vægt tog den på…)

CUP EDT: Hos Twingo kunne man få den med det de kaldte CUP undervogn, som gav den et mere skraber styring på banen. Desværre var det også med til at give Twingo det største minus ved bilen, i form af alt for hård undervogn ved almindelig brug på vejen. Karroset var også forstærket og bilen var sænket 10mm.
Kort sagt, CUP modellen holder værdien bedst.

Pris?
Da den ikke blev solgt herhjemme er det ikke 100% korket, men nyprisen i Tyskland lå på ca. 16.000 Euro (120.000 Kr.) Og en brugt model med overstående udstyr koster omkring 10.000 Euro (75.000 Kr.) med meget lav KM. Prisen lander omkring 120.000 Kr + laver afgift = 118.000 Kr ca.
::::::::spec::::::::
1,6 n/a 16V
133 Hk
160 Nm
1049 Kg.
4400rpm
Ca. 15 km/l
Std. Udstyr:
klimaanlæg,
læderrat og
ESP (Kan slås 100% fra)
17” fælge (16" på den normale Twingo R.S)
::::::::spec::::::::


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 December 2015 -R.T.R.S
Kommentér på:
1 December 2015 -R.T.R.S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce