{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.400 visninger | Oprettet:

Det Franske krigsskib-Renault SAFRANE Biturbo! {{forumTopicSubject}}

renault safrane biturbo baccara



Tilbage mellem midt og slut 90´erne, var valget svart imellem de store tyske V8´er -lige fra BMW 540i, Mercedes E430 eller dengang gamle Audi S4 - så var der ikke meget at give fra de andre fabrikanter
- Og dog!


Selvom de store tyske drenge stort set havde marked for D-segment bilerne, så var Opel, Ford og Peugeot ikke bange for at smide deres Omega ,Scorpio eller 605 ind i feltet. Det gav Renault lidt mod med en større version af deres 21, og det var fødslen på deres første D-segment bil - Renault Safrane! Til at starte med var den lidt anonym, og for at være ærlig, så havde de også svært ved at sælge dem i forhold til konkurrenterne. Motorprogrammet var også lidt anonym, som bestod af et par 2-liter Volvo motorer, og topmodellen var en 3-liter V6 med ca. 170 Hk - men Renualt var jo et sportslig mærke? De var ikke som alle andre, bare at lave anonyme luksus sedaner! Allerede fra starten af havde en "High Performance" model været i tankerne, som skulle vise de store tunge suge- V8´er et par ting eller to.

At udvikle en V8´er ville være for dyrt og risikabelt, så derfor gik de over til deres sportsvogne - Alpine A610.Motoren var den samme 3-liter V6, men her var der tilsat hele to Turboer! Det ville sige at den fik en V6´er med BiTurbo, som var en meget A´typisk ting at gøre i den klasse dengang. Motoren ydede ca. 260 Hk, og var meget lighed med det de store tyske V8´er. Dog kom Safrane med AWD, og så var det jo en ægte "Drivers Car" - her fandtes der ikke noget Automatgearkasse, men en befrielse af manuel gearstang!

Desværre havde det en effekt for køberne i det marked. Selvom den havde nok af kræfter, og var endda udstyret med AWD standard, så var det lidt af et minus at de ikke kom med AUT. Prisen var heller ikke særlig Renault-isk, og det var jo det man betalte for!
Desværre levede den kun i tre år, og ikke mere end 806 modeller blev det til...

I dag er det blevet lidt af en samler bil, og bare en "gennemkørt" model kan gå til ca. 10.000 Euro?





Billeder
http://boitierrouge.com/wp-content/uploads/2014/03/Biturbo-06.jpg

https://ranwhenparkeddotnet.files.wordpress.com/2012/02/renault-safrane-biturbo2.jpg


http://www.autoforum.cz/tmp/magazin/r9/renault_safrane_biturbo_10_800_600.jpg
Like And Comment for more!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det Franske krigsskib-Renault SAFRANE Biturbo!
Kommentér på:
Det Franske krigsskib-Renault SAFRANE Biturbo!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce