{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.279 visninger | Oprettet:

Chiptuning uden Dreamscience {{forumTopicSubject}}

Hey guys,

Hvad opnår jeg ved en chipning af ST'eren, hvis jeg ikke får den såkaldte Dreamscience map i (altså en helt normal chiptuning)?

Bedre benzinøkonomi ønskes bl.a.

Desuden har jeg på et tidspunkt læst om en dansker der fik begrænsningen fjernet fra 1. og 2. gear hos Ford ved en opdatering af ECU'en. Er det korrekt eller blander jeg noget sammen?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chiptuning uden Dreamscience
  • #1   20. jul 2011 Hej Troels.

    Kontakt Karsten Kjeldsen (KK Autoteknik). Køb et SCT X3-modul ved ham, og få ham til at lave et motormap til dig på rullefelt. Så er der bedre benzinøkonomi, flere HK og NM. Det oprindelige motormap giver alt for meget benzin. Bilen kører fint, men får alt for meget.

    Min kører lige så langt med skarpe knastaksler, som den gjorde med org. map og org. knastaksler, pga. nedjustering af benzinmængden.

    Mvh Niels


  • #2   20. jul 2011 PS Dreamscience chip er IKKE godt! Englænderne påstår at de kan lave motormaps som passer alle biler, men 2 ens motorer, er ikke nødvendigvis ens! Dieselmotorer er en anden sag, de er mere ens, og kan bedre "universalmappes". Desuden slår pumaspeed m.fl. vigtige sikkerhedsforanstaltninger fra i din motorstyring, således at du kan køre rundt i en bil, hvor motorlampen burde være tændt, men ikke er det, fordi de har blokeret ting i motorstyringen (så undgår de jo at få brok fra kunden).

    Niels


  • #3   20. jul 2011 Hej Niels,

    Mange tak for info. Jeg hører Karsten en af de følgende dage. Da jeg spurgte ang. Dreamscience map og indkøring, synes jeg at han var alt for dyr.

    Hvad er præcist dette SCT X3-modul for noget? Kan det nemt tages af, kan den synes med det, kan jeg selv justere på systemet og hvad følger med?
    Kan det bruges på andre biler bagefter?

    Troels



  • #5   21. jul 2011 SCT X3 er en håndcontroller, som bruges til at uploade motormaps til din bil med. Karsten laver mappet, lægger det over på din håndcontroller, og så kan du selv ændre på nogle enkelte ting, så som lave launch control med selvvalgt omdr. tal, justere tomgang, udlæse fejlkoder, slette fejl m.m. Der er mange funktioner.

    Det med at du synes Karsten er for dyr, skyldes nok at de andre er for billige. Som sagt: universalmaps...

    Niels


  • #6   21. jul 2011 Hej Morten,

    Hvor blev resultatet fra gårsdagens strabadser af? smiley
    Hvis du ikke vil oplyse det her i denne tråd, må du gerne skrive en PB med hvilken pris du skal give for justering (for en allerede indkørt map går jeg ud fra?)

    Niels - det lyder virkelig som et lækkert stykke udstyr! Hvad ligger prisen på sådan en djævel + indkøring og montering hos KK?


    Jeg har dog stadig ikke fået svar på hvad en almindelig chiptuning som denne her gør frem for f.eks. andre (SCT X3, Dreamscience mv.): http://www.landberg.dk/shop/chiptuning-obd-tuning-175p.html

    Troels


  • #7   22. jul 2011 Endnu engang, hvis du elsker din bil, og ønsker fuld udnyttelse af din bils fejlsensorsystem: Brug Karsten... Brug Karsten.

    Der er alt for mange der falder i for billig universalchip. Jeg ved ikke hvad Landberg bruger, men hvis ikke de betaler licens for at have software fra SCT eller lignende, så er det universalmaps, altså upload af universalt tuningsprogram til ecu, og det ønsker jeg personligt ikke.

    Jeg håber du er overtalt.

    Ps. Jeg har intet samarbejde med Karsten, og har ingen glæde af at du kører til ham rent økonomisk, men det er den rigtige form for mapjustering. "chiptuning" giver jeg ikke en ski' for, som vi siger på Fyn. Det handler om kørbarhed, og holdbarhed. Min bil skal ikke køre med 7.800 omdrejninger uden at mit fejlkodesystem virker, og at alt er i orden, sådan er det.

    Mener modulet koster ca. 2.500, men kan ikke huske det. Ring til ham og spørg efter en SCT X3 håndcontroller og en chipning, så kan han sætte en ca-pris på. Min motorstyring drillede lidt, pga overlappet på knastakslerne, men med std. knastaksler er det lige ud af landevejen.

    Du vil højst sandsynligt opnå særdeles forbedret trækkraft i 1. og 2. gear pga. deaktivering af effektbegrænsning, bedre brændstoføkonomi generelt, en anelse mere effekt pga. tændingsoptimering, og bed ham droppe EGR. En bil skal ikke indånde sin udstødningsgas, ligesåvel som du sikkert ikke ønsker at lugte til dine egne prutter. smiley

    Mvh Niels


  • #8   22. jul 2011 Tusind tak for det Niels!

    Jeg har påbegyndt en sms til Karsten (kunne ikke finde andre oplysninger på ham).

    Men skal Karsten vide, at jeg indimellem kører med campingvogn? I den forbindelse ved jeg ikke om det er godt eller skidt om en motor kører fed!

    Mvh
    Troels


Kommentér på:
Chiptuning uden Dreamscience

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce