{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Det kan da ikke passe ??+ {{forumTopicSubject}}

hej.

Har lige monteret nogle nye sutter til min g3, de er 7x17, før sad der nogle almindelig stål i 14 ".

kan det virkelig passe at optrækket ogtopfarten er blevet dårliger.

den kan jo ikke køre mere end 140 måske145 med gassen i bund?

Hvad sker der, er det her en gåede eller ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det kan da ikke passe ??+
  • #1   23. mar 2010 Det er elementer fysik, jo større dæk, jo sløvere bliver den, i hvert fald i optræk. Den større omkreds giver en højere belastning af gearkassen, og hvis den har de samme heste, så vil det kunne mærkes. Hvis du omvendt sætter små ruller på den, så er den mere hidsig.

  • #4   23. mar 2010 det kan nemt passe.. min bil kører mede 16 " alu fælge om vinteren og kan kører 224 med dem..
    og om sommer med 19 " titaniums fælge kan den kun kører 205 - 210 ... og optrækket er en del dårligere... men ja.. bilen er 100 gange mere lækker med store fælge så fuck det...


  • #5   23. mar 2010 Hehe ja man må ofre sig lidt for sagen, men man skal passe lidt på, har en bekendt herinde, der smed 18" på sin Astra og læssede over 100kg anlæg i den, det kostede ham en gearkasse.

    Prøv at forestil dig gearene på en cykel, de små tandhjul foran giver godt optræk, og de store er tungere at trække rundt, men du burde teoretisk set få en højere topfart, hvis din bil ellers kan trække det.


  • #6   24. mar 2010 Der er støre rullemodstand i de brede dæk plus fælgene og dæk er lidt tungere så jo det er mærkbart at den blir langsom, men den burde være stærk nok til a ku få samme topfart.

  • #7   24. mar 2010 jo det er 205740-17, men tror faktisk for at være ærlig at jeg ikek har stillet kruptapshjulet 300% efter mørket, jeg følte den smuttede end tand, så fejlen ligger nok der.

    Med stål kunne jeg lige presse den op på 160 smiley hvilket også er for ringe, alle de andre golfer jeg har haft kunne endda køre 190 efter gps..

    Nu fik den bundgas efter de fælge kom på og mere end 140 kunne den ikke.. I det mindste skal den kunne klare 160 med de fælge altså.



  • #8   24. mar 2010 ja det ville jeg nok lige tjekke op på, så den kommer til a spille 100

  • #9   24. mar 2010 Syntes bare det noget pis, for hvergang jeg smider den på krumtapshjulet og skal trække remmen op til de andre 2 hjul så smutter den dernede 1 tand ca.
    Det nok også derfor den ikke står 110% i tomgangen men den kan godt finde på at " hoppe " lidt i tomgangen, hoppe er et stort ord men man kan lige agne at den bevæger sig i tomgangen !

    Håber satme det er , det der er problemet, ellers kommer jeg ud til dig daniel og så kan du skille svinet af smiley hehe

    Tak skal i have drenge, virkelig go hjælp, dvs med korte ord så mister man optræk og måske 10 kmT på toppen..

    Fuck da det, det jo sommer man skal se lidt godt ud smiley nu begynder grilfesterne på stranden osv..


  • #10   24. mar 2010 du kommer bare så skal vi nok få den til a spinde som en mis smiley

  • #11   24. mar 2010 træls du bor på djævleøen.

  • #12   25. mar 2010 bredden har meget at sige da rullemodstanden bliver meget større med brede dæk - og så har du nok ændret gearingen en anelse med de lidt større hjul. Min golf 2 blev ihvertfald sløvere i optræk med 7.5x17 men til gengæld var den meget dejlig at køre på motorvej i da den ikke gik med så mange omdr.

  • #13   26. mar 2010 ja den er jeg klar over, men stadig hvad med topfarten, det da ikke normalt.

  • #14   26. mar 2010 topfarten er lavere da din motor ikke har kræfter til at trække den op i fart pga. rullemodstanden...

  • #15   26. mar 2010 Den er jeg medd på, men der er noget galt hvis den ikke kan rulle mere end 140-150 med vind i ryggen smiley

  • #16   27. mar 2010 Jeg gir' op.........

  • #17   27. mar 2010 Uanset om du har medvind eller ej, så er modstanden i dine større hjul højere end, den kraft din motor kan præstere. Det vil sige at grænsen for hvor meget vægt/modstand din motor har heste/nm til at flytte ligger lige omkring det det kræver at få din bil op på 140-150 km/t med 17".
    Det er ligesom at smide 200 kilo mere vægt i, og så stadigvæk forvente den samme ydelse, det kan ike lade sig gøre.
    Dit speedometer bliver, så vidt jeg ved, også påvirket af din hjulstørrelse.
    Kort sagt, hvis du vil have 17" på din bil, og stadigvæk kunne køre stærkt, så skal der flere heste+nm til at gøre det.


  • #18   27. mar 2010 Jeg forstår det hele mester. Igen gentager jeg , det KAN ikke passe at den kun kan køre 140 med 90 hk i en bil der vejer 900 kg ca. Dvs der må være noget galt, alt andet er jeg med på og fårtsår..

    tak for hjælpen


  • #19   27. mar 2010 Nu vejer din bil jo også 1050, ikke at det burde have så meget at sige, men det er da alligevel godst og vel en ekstra passagere.
    Men fra fabrikken, burde den kunne løbe 180km/t, men igen, det er nok ikke med de store hjul.
    Jeg vil da umiddelbart give dig ret, 40 km/t er en del at miste, så der er nok lidt nisser i motorrummet.


  • #20   27. mar 2010 Det er ikke en turbodiesel, findes der en benzin udgave med 75 hk?

  • #21   27. mar 2010 Min er ikke en 75 hk de er meget sjældne men findes da også i dk.

    Motorkoden på min golf er ABS hvilket er 90 hk !
    Jeg tror jeg ved hvad fejlen er, knasthjulet står ikke 100% da jeg skiftede tandrem sidste gang, så skal lige ha den sat rigtig. Den burde gå 160+ med de hjul.. Hallo det jo ikke en uno ed 60 hk smiley det er en tysker smiley


  • #22   27. mar 2010 tædningen sider hvor den skal, har ingen startproblemer og trækekr meget jævnt. så det burde ikke være den, men har lige haft kigget idag og krupmtapshjulet sidder 1 tand forkert, så umiddlbart er det fejlen !

Kommentér på:
Det kan da ikke passe ??+

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce