4.065 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
23. jul 2007 Følger: 74 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 1.425
Manifold temperatur {{forumTopicSubject}}
Overvejer at pakke min udstødningsmanifold fuldstændig ind for bedre tryk til turboen og for at holde varmen fra indsugningen.
Men hvor høj temperatur skal materialet kunne holde til?
maj 2007
Følger: 90 Følgere: 88 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 93
jul 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 1.425
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Tror din teori er lidt forkert.. du har sgu ikke noget varmetab på en almindeligt udstødnings manifold.. ihvertfald slet ikke i et omfang så du kan mærke det ved at pakke det ind.
Men skal den nu pakkes ind hvad så med at købe det hvide varme bånd som alle andre her inde bruger
jul 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 1.425
Og ved ikke om det kan mærkes i praksis. men tror stadig jeg vil få lidt. for den smule varme jeg beholder inde. plus den varme jeg holder væk fra indsugningen.
jul 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 10
http://www.carlab.dk/shop/power-wrap-20700s.html
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
apr 2006
Følger: 126 Følgere: 122 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 1.309
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 282
kan man ikke også pakke den ind så der er dobbelt sikring med varmen.?
jul 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 1.425
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
http://da.wikipedia.org/wiki/Jern
Jern's Smeltepunkt er 1539 °C.
Nok derfor man ikke laver power wrap der kan tåle mere end 1600celcius, resten ville være fjollet :o)
En diesel motor laver langt fra de grader på udstødnings siden.. desuden er den teori altså helt ude i hampen.
jul 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 1.425
så går da alligevel en del varme over i indsugningen. og så det jo spild af køle luften ned med en intercooler hvis den bare bliver varmet op igen.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Hvis din diesel motor kører med støbejerns manifold, så har du absolut intet varmetab på udstødnings gassen fra topstykket til turboen, slet ikke noget der kan underbygge din teori om udestødnings tryk tab som du kommer med først. Der er max 10cm og udstødnings gasserne flytter sig temmeligt hurtigt, derfor er det noget fis der ikke kan argumenteres for.
Din teori har næppe engang en målbar effekt.
Så siger du pludselig noget om intercooler og indsugnings tempertur.
Hvilke temperturer tror du intercooleren skal køle.. tror du det er indsugnings temperturen på 40-60grader den skal køle ned??
Det intercooleren skal køle ned er de op imod 150grader som luften bliver når turboen komprimerer luften.. det er simpel fysik.
Og luften bliver næppe engang kølet ned til almindelig ude tempertur gennem intercooleren, så jeg tvivler noget på at du vil kunne opnå noget ved at få pakket din udstødningsmanifold ind..
Tror du skal læse noget om turbo teknik og Diesel teknik, og sætte dig lidt mere ind i tingende istedet for at side og finde på løjerlige teorier :o)
jul 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 1.425
og jeg ved af fakts at intercooler i korrekt størrelse giver en rimelig temperatur nedsætning som skal få temperaturen så tæt på optimal temperatur så motoren ikke bliver for varm. og ilten bliver mere komprimeret og man kan få bedre forbrænding.
specialt på motore der kører med meget højt tryk skal man have kølet luften da den bliver forholdvis varmere end hvis de kører med standart tryk og de derfor bliver varmere i motoren end de er beregnet til.
Og da intercooleren som sagt ikke lige sænker temperaturen 100grader i et huk. må man ty til andre små metoder der til sammen måske giver nogle små temperatur nedsættelser
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jul 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 1.425
Manifold temperatur
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside