{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manifold temperatur
  • #1   12. aug 2010 øhh hvordan kan turbo'en få bedere tryk ved du pakker manifolen ind??

  • #2   12. aug 2010 jo varmere dine udstødningsgasser er jo mere udvidet er de. og jo mere gas i mindre rum giver et større tryk på udstødningssiden smiley

  • #3   12. aug 2010 Hvor mange meter rør har du fra topstykket til turboen..
    Tror din teori er lidt forkert.. du har sgu ikke noget varmetab på en almindeligt udstødnings manifold.. ihvertfald slet ikke i et omfang så du kan mærke det ved at pakke det ind.

    Men skal den nu pakkes ind hvad så med at købe det hvide varme bånd som alle andre her inde bruger


  • #4   12. aug 2010 Rasmus F: ja powerwrap. men skal vide temperaturen stadig. for behøver jo ikke købe det dyre der kan tage 1600Grader hvis manifolden kun bliver 900.

    Og ved ikke om det kan mærkes i praksis. men tror stadig jeg vil få lidt. for den smule varme jeg beholder inde. plus den varme jeg holder væk fra indsugningen.


  • #5   13. aug 2010 heey jeg vil også sige powerwrap og her er et link

    http://www.carlab.dk/shop/power-wrap-20700s.html


  • #6   13. aug 2010 Det er ikke sikkert jeg husker det helt rigtigt.. men mener at jern smelter ved 1400grader, og lyser pænt rødt ved 900grader

  • #7   13. aug 2010 jern smelter ved 2700 grader bare til info... så det powerwrap til 1600 ville være en god ide det altid godt at være på den sikre side

  • #8   13. aug 2010 din er en diesel og der tror jeg ikke den kommer op på 900. det er næsten umuligt at lave den rød med den opsætning du har på din. men det er en meget god ide med henhold til din indsugning.
    kan man ikke også pakke den ind så der er dobbelt sikring med varmen.?


  • #9   13. aug 2010 Matias... ja..... men der finde jo flere slags til forskellige temperature og priser.

  • #10   13. aug 2010 Til "erik..:::Crew Striben Hedensted:::... ." og alle os andre

    http://da.wikipedia.org/wiki/Jern

    Jern's Smeltepunkt er 1539 °C.
    Nok derfor man ikke laver power wrap der kan tåle mere end 1600celcius, resten ville være fjollet :o)

    En diesel motor laver langt fra de grader på udstødnings siden.. desuden er den teori altså helt ude i hampen.


  • #11   14. aug 2010 hvorfor er den helt ude i hampen? selv om vi måske kun snakker om den bliver 700grader.

    så går da alligevel en del varme over i indsugningen. og så det jo spild af køle luften ned med en intercooler hvis den bare bliver varmet op igen.


  • #12   14. aug 2010 Jeg tror ikke du har helt styr på hvad varmegrader vi taler om her.

    Hvis din diesel motor kører med støbejerns manifold, så har du absolut intet varmetab på udstødnings gassen fra topstykket til turboen, slet ikke noget der kan underbygge din teori om udestødnings tryk tab som du kommer med først. Der er max 10cm og udstødnings gasserne flytter sig temmeligt hurtigt, derfor er det noget fis der ikke kan argumenteres for.
    Din teori har næppe engang en målbar effekt.

    Så siger du pludselig noget om intercooler og indsugnings tempertur.
    Hvilke temperturer tror du intercooleren skal køle.. tror du det er indsugnings temperturen på 40-60grader den skal køle ned??

    Det intercooleren skal køle ned er de op imod 150grader som luften bliver når turboen komprimerer luften.. det er simpel fysik.
    Og luften bliver næppe engang kølet ned til almindelig ude tempertur gennem intercooleren, så jeg tvivler noget på at du vil kunne opnå noget ved at få pakket din udstødningsmanifold ind..

    Tror du skal læse noget om turbo teknik og Diesel teknik, og sætte dig lidt mere ind i tingende istedet for at side og finde på løjerlige teorier :o)


  • #13   14. aug 2010 jeg ved rigelig om turbo og diesel teknik mester.

    og jeg ved af fakts at intercooler i korrekt størrelse giver en rimelig temperatur nedsætning som skal få temperaturen så tæt på optimal temperatur så motoren ikke bliver for varm. og ilten bliver mere komprimeret og man kan få bedre forbrænding.

    specialt på motore der kører med meget højt tryk skal man have kølet luften da den bliver forholdvis varmere end hvis de kører med standart tryk og de derfor bliver varmere i motoren end de er beregnet til.

    Og da intercooleren som sagt ikke lige sænker temperaturen 100grader i et huk. må man ty til andre små metoder der til sammen måske giver nogle små temperatur nedsættelser smiley


  • #14   14. aug 2010 Held og lykke med projektet..

  • #15   14. aug 2010 jo tak smiley

Kommentér på:
Manifold temperatur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce