Upgrade på TD 1V? {{forumTopicSubject}}
Jeg er langt om længe kommet af med min 1.8'er, og har nu fået købt mig en G2 TD med 1V motor.
Den kører sgu dejligt, men vil gerne have noget mere power i den.
Jeg ved ikke særlig meget om dieselhakkere, og kunne bruge noget mere viden på netop 1.6 TD'erne.
Har læst mig lidt til at 1V pumpen levere i 2 trin, og at forskellen på 1V og JR, kun er pumpen (?), så kan det betale sig at skrue på den originale 1V pumpe, og skrue den op i tryk på den originale turbolader?
Jeg ville i fremtiden gerne lande på et sted mellem 80-100hk.
Er der et stabil setup i kan anbefale til dette?
Har overvejet om en skruet JR pumpe, højere ladetryk og en frontmonteret intercooler kan få mig over de 80hk, uden at det bliver et ustabilt setup for motoren?
Vil helst ikke til at skrue 1.9 top og turbo på den, så det skal være på den originale motor.
Og så lige en sidste ting. Er der forskel på dysserne på henholdsvis 1V, JR og SB?
Kom gerne med råd og fif's til at få sådan en 1V til at løbe lidt kvikkere! ;D
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
jul 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 1.425
Og så en lille IC. evt original SB intercooler. og så giv den lidt i tryk og pumpe
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 8 Emner: 10 Svar: 108
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
1V motoren er identisk med JR, eneste forskel på de 2 motorer er pumpen og turboen, Turboen på JR er noget større, men det er ikke nogen fordel, jeg foretrækker den lille turbo på 1V da den sætter noget hurtigere tryk og saktens kan levere 1.5bar.
SB kører også med den lille turbo.
Jeg har en 1V i min Golf 1 og jeg har skruet den lille pinol skrue i enden på dåsen på turboen, ind så der kun stikker 2-3mm ud, det hæver ladetrykket. Så har jeg valgt at montere en pumpe fra en JR / SB, du kan godt give den mere olie med den originale pumpe, problemet er bare at den begynder at ose i tomgang, men giv den bare noget til du megynder at blive generet af røg, den kører fint med pumpen.
Sidst vil jeg varmt anbefale en intercooler, det er nærmest en must når du hæver ladetrykket. Jeg har et sted imellem 90 og 100hk og kører i den til dagligt uden problemer.
Vær obs på at det kan være du kommer til at ofre en ny toppakning på et tidspunkt.
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
nov 2005
Følger: 235 Følgere: 378 Biler: 12 Emner: 87 Svar: 1.663
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 282
nov 2005
Følger: 235 Følgere: 378 Biler: 12 Emner: 87 Svar: 1.663
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Du skruer den jo bare op i pumpen til den begynder at ryge for meget når du kører, så skruer du den tilbage til den holder op
nov 2005
Følger: 235 Følgere: 378 Biler: 12 Emner: 87 Svar: 1.663
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
nov 2005
Følger: 235 Følgere: 378 Biler: 12 Emner: 87 Svar: 1.663
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
Rasmus > Tak for info vdr. pumpen. Skal lige være helt sikker her - det er pinolskruen på højre side af pumpen ik? Den skal vel 1-2 omgange ud?
Hvad med på turboen - hvor skrue jeg der for at skrue den op i tryk, og hvor meget skal den ha'?
GTD > Er AAZ pakningen da af stål?, og passer den direkte uden nogle modificeringer?
nov 2005
Følger: 235 Følgere: 378 Biler: 12 Emner: 87 Svar: 1.663
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Nu står jeg selv og skal have skiftet min toppakning på min 1V.. var du 100% på at AAZ kører med stål toppakning, for så køber jeg sådan en hjem til den gamle G1
nov 2005
Følger: 235 Følgere: 378 Biler: 12 Emner: 87 Svar: 1.663
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
STOR intercooler er monteret i fronten, og JR-pumpe er indkøbt. Køber et tandremskit her en af de nærmeste dage, så det eneste jeg er lidt i tvivl om, er toppakningen som i selv er inde på nu.
Hvilken skal man tage?
motorkode: AAZ
fra byggeår: 01/1995
fra motornr.: 678001, Hul-Ø: 79,5 mm, Kærv-/hulantal: 1, Tykkelse/dimension: 1,53 mm, Pakningstype: pakning med metallag
motorkode: AAZ
fra byggeår: 01/1995
fra motornr.: 678001, Hul-Ø: 79,5 mm, Kærv-/hulantal: 2, Tykkelse/dimension: 1,57 mm, Pakningstype: pakning med metallag
motorkode: AAZ
fra byggeår: 01/1995
fra motornr.: 678001, Hul-Ø: 79,5 mm, Kærv-/hulantal: 3, Tykkelse/dimension: 1,61 mm, Pakningstype: pakning med metallag
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
Skal man have JR eller SB dyser?
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 282
jul 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Biler: 5 Emner: 153 Svar: 1.425
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
Hvad med toppak?
nov 2005
Følger: 235 Følgere: 378 Biler: 12 Emner: 87 Svar: 1.663
og du skal tage den tykkelse pakning som din motor køre med, 3 hul i den originale= 3 hul i stålpakning.osv. simon
Upgrade på TD 1V?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside