{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.901 visninger | Oprettet:

Forskel fra 130 G4 tdi til 150 G4 tdi {{forumTopicSubject}}

Hej har nogle få spørgsmål.

Er der samme 6 trins gearkasse i både 130 hk modellen som i 150 hk modellen?

Er der forskel på koblingen, mellem disse

Er der forskellige trækaksler på de 2

Er der forskel på blokken fra en 130 hk til en 150 hk?

Hvad er forskellen på motoren, eller kombonenterne i/ på motoren fra en 130-150 hk.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel fra 130 G4 tdi til 150 G4 tdi
  • #1   27. aug 2011 Du må ikk hænge mig op på det, men tror at det kun er motorstyringen smiley

  • #2   27. aug 2011 Okay det er nemlig os hvad jeg tror, måske nogle andre dyser, er ikke sikker.

    Men er der nogle andre der har nogle mere præcise svar, hvis der er altså ikke er anden forskel end motorstyringen


  • #3   28. aug 2011 Mener nu det er dyser, turbo og motorstyring. For jeg får altid at vide, jeg skal montere en 150 hk turbo frem for en 130 hk turbo på min 110 hk, hvis jeg vil tune på motoren.

  • #4   28. aug 2011 Ja det lyde egentlig oss meget sandsynligt smiley

  • #5   28. aug 2011 Okay, men ellers så skulle gerkasse kobling og trækaksler være det samme?

    Hvad med i motoren er stempler, plejlstænger, krumtap, ventiler det samme i begge motore:-)


  • #6   28. aug 2011 Okay, jeps jeg snakker om tdi,erne.

    Men ellers så skulle gearkasse trækaksler og alt det være det samme på en 130 som en 150 hk tdi


  • #7   28. aug 2011 Den eneste forskel der ligger i gearkasserne er om det er 5 eller 6 trins, kobling samt svinghjul burde være det samme.

  • #8   28. aug 2011 De hedder jo altså alle TDI Dem med fordeler pumpe har 90 eller 100 hk og nogen med 115 ellers er det Pumpe dyse systemet de har 100, 101, 105, 130, eller 150 hk når vi snakker 1,9 ellers er det 2,0 med 140 og 170 hk og dernæst de nye commonrail motorer...

    130 hk og 150 hk turboer er ikke de samme 130 hk kan opgraderes til ca. 170 hk og 150 hk til 190 - 200

    Men mark hvad er det du gerne vil lave ???


  • #9   28. aug 2011 115hk køre med vnt 15 præcis det samme som 110hk. 130 køre med vnt 17 lige som 150, 140, og 170 hk 2,0 motor, men 150hk er turbo og manifold støbt i et, og mener jeg også 140 og 170 er, men der er nogle småting i turboerne der gør forskellen.
    så alt i alt er dyser, turbo større end 130hk, indsugnings manifold er også større, og så er der center monteret intercooler som fylder hele fronten i 150hk


  • #10   28. aug 2011 det der er forskeld på fra 130 til 150 er turbo 130= gt1749va 150= gt1749va og så er komp 130 = 19.0:1 og 150 =19.5:1. og så er der en stor intercooler på en 150 hk og en alm på 130, og så er der jo en anden motorstyring.

  • #11   28. aug 2011 Thomas svith r jamen er bare ved at finde mig en ny bil, og ville så lige hører hvad forskellen på disse 2 er.

    Så hvis jeg vil have 200hk ud af en 130 hk, skal jeg have større intercooler på anden turbo, og anden motorstyring, måske andre dyser
    Den smuler der er i forskel på kompressionen gør vil som sådan ikke så meget eller?


  • #12   29. aug 2011 Okay, men 170hk udgaven der skal man vel op i en G5,er ikke?

    Hvis jeg køber en 130 hk tror jeg bare den bliver chippet til omkring de 170 også kommer der en stor intercooler på, så må det være fint.
    Hvis jeg så vil have de sidste 20-30 hk så må den jo få en anden turbo:-)

    Nogen der ved hvad ladetryk en 130 hk der er chippet sådan ca. kører med?

    Men holder jeg mig nu på de 170 hk så slipper jeg for at skulle tænke på hvornår gearkasse og kobling ryger + motorens levetid:-)


  • #13   29. aug 2011 Okay jamen det var det jeg tænkte, for jeg kan sagtens leve med 160 hk til daglig så længe den stadig går lige under de 20 ved pæn kørsel.
    Tror så bare lige jeg sætter en frontmonteret intercooler på for syns skyld.


  • #14   29. aug 2011 The geek.¨
    Ved du ca. hvad den vil komme til at kører med i ladetryk hvis den bliver chippet til omkring de 170hk


  • #15   29. aug 2011 er det enlig lovligt mere at. sætte en intercooler på mener bare den er jo født med intercooler så at man opgradere til en større skulle vel ikke give så meget, mener bare mere når policen møder en, så vil de jo højst sandsynligt stoppe en for at tjekke

  • #16   29. aug 2011 vil lige sige en ting ang. ladetryk, så skulle en 115hk gå med ca. 1,1 og 130, går med godt 1,1 -1,2 og 150 går med 1,3. 170 hk 2,0 PD går med 1,5. det er sådan ca. jeg har fået fortalt af nogle af de førende chiptunere i dk

  • #17   29. aug 2011 Okay mange takk for svarene guys

Kommentér på:
Forskel fra 130 G4 tdi til 150 G4 tdi

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce