1.901 visninger
|
Oprettet:
Forskel fra 130 G4 tdi til 150 G4 tdi {{forumTopicSubject}}
Hej har nogle få spørgsmål.
Er der samme 6 trins gearkasse i både 130 hk modellen som i 150 hk modellen?
Er der forskel på koblingen, mellem disse
Er der forskellige trækaksler på de 2
Er der forskel på blokken fra en 130 hk til en 150 hk?
Hvad er forskellen på motoren, eller kombonenterne i/ på motoren fra en 130-150 hk.
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 766
dec 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Biler: 13 Emner: 100 Svar: 518
Men er der nogle andre der har nogle mere præcise svar, hvis der er altså ikke er anden forskel end motorstyringen
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 1.518
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 766
dec 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Biler: 13 Emner: 100 Svar: 518
Hvad med i motoren er stempler, plejlstænger, krumtap, ventiler det samme i begge motore:-)
dec 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Biler: 13 Emner: 100 Svar: 518
Men ellers så skulle gearkasse trækaksler og alt det være det samme på en 130 som en 150 hk tdi
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 1.518
okt 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 91
130 hk og 150 hk turboer er ikke de samme 130 hk kan opgraderes til ca. 170 hk og 150 hk til 190 - 200
Men mark hvad er det du gerne vil lave ???
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 282
så alt i alt er dyser, turbo større end 130hk, indsugnings manifold er også større, og så er der center monteret intercooler som fylder hele fronten i 150hk
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 516
dec 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Biler: 13 Emner: 100 Svar: 518
Så hvis jeg vil have 200hk ud af en 130 hk, skal jeg have større intercooler på anden turbo, og anden motorstyring, måske andre dyser
Den smuler der er i forskel på kompressionen gør vil som sådan ikke så meget eller?
dec 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Biler: 13 Emner: 100 Svar: 518
Hvis jeg køber en 130 hk tror jeg bare den bliver chippet til omkring de 170 også kommer der en stor intercooler på, så må det være fint.
Hvis jeg så vil have de sidste 20-30 hk så må den jo få en anden turbo:-)
Nogen der ved hvad ladetryk en 130 hk der er chippet sådan ca. kører med?
Men holder jeg mig nu på de 170 hk så slipper jeg for at skulle tænke på hvornår gearkasse og kobling ryger + motorens levetid:-)
dec 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Biler: 13 Emner: 100 Svar: 518
Tror så bare lige jeg sætter en frontmonteret intercooler på for syns skyld.
dec 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Biler: 13 Emner: 100 Svar: 518
Ved du ca. hvad den vil komme til at kører med i ladetryk hvis den bliver chippet til omkring de 170hk
dec 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Biler: 13 Emner: 100 Svar: 518
sep 2005
Følger: 49 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 13 Svar: 282
dec 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Biler: 13 Emner: 100 Svar: 518
Forskel fra 130 G4 tdi til 150 G4 tdi
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside