{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  manta b motorstørlser
  • #1   6. maj 2015 Ja de kom med 1.2 motor..
    1.2
    1.6
    1.9
    2.0


  • #2   6. maj 2015 oki er der det store i at lække en lidt støre motor i eller er det ikke nemt vis det er en 1,2 med det med bremser og sådan

  • #3   6. maj 2015 Og skal vi være helt korrekte og tage de lidt mere sjældne udgaver med kom de ret beset også med 2,4 motorer både 8v og 16v og der blev også lavet et par stykker med 2,8CIH og 3,0CIH.

    Men det er helt rigtigt at de kom som 1,2 og faktisk også som 1,3 ohc.

    Skulle jeg lave sådan en igen blev det med en række 6´er.


  • #4   6. maj 2015 ville lave en 1,9 eller 2,0er med weber og knast også ikke noget vildt smiley

  • #5   6. maj 2015 Så skal du vælge en 1,9 motorblokken er bedre end 2,0´erens. Kølekanalerne sidder tættere på cylindrene og cyl 4 på en 2,0 bliver altid for varm smiley

  • #6   6. maj 2015 Oki ved du hvad man kan hive ud af sådan en 1.9 ca

  • #7   6. maj 2015 160-170hk er muligt at hive ud af dem uden de store armbevægelser. Du kan hive omkring 200hk ud af dem, men så kommer det til at koste.

    160-170hk kan du få på 2 måder.

    1.måde (mere moment og ca 160hk ved ca 5500rpm)
    2,2 krumtap, plejlstænger og stempler, portet og flowet top med 41/46 ventiler fra 3,0CIH, ENEM Y12 knast, 2x45mm weber/dellorto, forstærket oliepumpe (diesel), 2,0E udstødningsmanifold, Gruppe A udstødning 2,5" (simons)

    2. måde (mindre moment og ca 170hk ved 7-7500rpm)
    1,6 krumtap med dobbelte kontravægte, lettet og finafvejet, alu svinghjul, H plejlstænger, smedede stempler (man kan bruge nogle fra en Suzuki motorcykel), portet og bearbejdet top med 41/46 ventiler fra en 3,0CIH, faste ventilløftere, assymetrisk ENEM X knast og dobbelte ventilfjedre, stålvippetøj, 45mm weber/dellort, bananmanifold, 2,5" gruppe A udst. (simons)

    De gamle støbejernsmotorer er forholdsvist nemme at hive hk ud af, men det koster en del penge at tune på dem.

    Jeg holder på at man får mere ud af at smide størst mulige standardmotor i bilen. Du kan få 180hk for under 4000 kroner ved at kyle en 3,0 række 6 i, eller du kan tune en 1,9´er op til det og det koster nok 25-30.000.- kr

    I min bog kan jeg få 100hk mere end dig for de samme penge altid ved at tage største standardmotor fra start. En 3,0CIH får uden tun, men med 3x40mm dellorto over 200hk. En skarp knast oveni og 45mm karburatorer vil placere den tæt på de 250hk. Og her har jeg ikke engang brugt 15.000 kr endnu.


  • #8   6. maj 2015 Oki men vil nemlig holde den Standard men tak vil til og finde en manta eller Ascona b Og gå og lave op smiley


  • #9   6. maj 2015 Hvis du ikke har købt bilen endnu, så lad være med at spekulere i motorskift. Køb en med den motor du gerne vil have.

  • #10   7. maj 2015 Jeg har en Manta GSI med en 3.0 24v motor i og 204hk 5 trins gearkasse, hvis det kunne have interesse?
    40% spærbagtøj og skivebremser for og bag
    Tyske papirer.
    Send PB hvis det er noget for dig smiley


  • #11   7. maj 2015 Hvis du vil holde den originalt skal det nok ikke være en 1,2 er du skal købe dig.

  • #12   7. maj 2015 Altså udvendig og indvendig men mortoren må godt komme lidt op i ccm

  • #13   7. maj 2015 Så holder jeg stadig på at smide en 3,0 i den. Det ville ud over at være en flot original bil være en lækker "sleeper".

    Holde den i rigtig old-school GT/E stil, og så have 200+ hypper under hjelmen, det ville satme være godt smiley

    I stil med denne
    http://all-opel-images.info/wp-content/uploads/Opel/Manta/145581269/Opel_Manta_Yellow.JPG

    Men smag og behag, jeg håber du finder en fin bil, og får den til at blive nøjagtig som du gerne vil have den smiley


  • #14   9. maj 2015 Hvis du er til lidt mere speciele Manta'er, har jeg to til salg. En i200, og en 400 Replica i Rothmans farver..
    Til info kan nævnes, at skal du ligger en CIH motor i en Manta der er født med 1,2 motor, passer motor ophæng beslagne på forbroen ikke til CIH motor, og kardan tunnelen er smallere på en 1,2 end de andre manta'er


Kommentér på:
manta b motorstørlser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce