2.002 visninger
|
Oprettet:
opel omega a 2.6 dual ram {{forumTopicSubject}}
Hej alle er der nogen der har nogle link eller tlf.nummer til nogen der sælger det invendige i moteren til en 2.6 dual ram..??
altså stempler, knast, lejer, vetiler, turbo manifolde..??
har bare ledt så hammer lang tid nu. så hvis der er nogen der kan hjælpe ..
eller måske nogen der selv har lavet såden et projekt så jeg kan få nogle ideér..?? tak på forhådt..
Den skal Nemlig i min gamle c'er og undskyld har ikke fået lagt nye billeder ind af den endy efter den er blevet lakeret
Skal nok ske snarest
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
Men hvor mange heste og nm har en 2.6 dual ram?
Djarnis
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
den hedder ne i motor kode..
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
Jeg har en gearkasse til sådan en hvis det er.
Djarnis
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
har du kobling og trykplade og udrykkerleje også..??
og ja det jo lige det jeg ved
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
Jeg har kobling der passer r25.
Djarnis
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
men det lyder sq godt..
er du måske intra i noget bytte men automat gerakasse med konverter..??
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
jeg er ikke helt med nu..?
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
En 240 getrag passer fint i, den har jeg, kobling kan købes flere steder.
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
men er først lige startet med projektet så er på udkig efter det hele jo
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
men hvad står det for..??
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
hvor kommer du fra..??
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
og du er 100 % på at den passer på..??
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Nick H, hvorfor er du interesseret i en 2,6 dual ram ? Hvis du "kun" må have 150hk i bilen er der da mange andre gode maskiner der nok er en del mere smæk i end en 2,6´er ??
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
Velbekommen Nick, du skriver eller ringer bare hvis du skal bruge den gearkasse. Jeg har evt også en 2.4 liters motor hvis det er?
Djarnis
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
fordi jeg ville lave noget som ikk ret mange har.
og fordi jeg har motoren..
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Det er effektforøgelse vi snakker om. Effekt måles alene i Watt eller i Hestekræfter. Moment er en hel anden fisk som færdselstyrelsen ikke er specielt interesseret i.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
Det er ikke færdselstyrelsen men ihenhold til lovgivningen fra fabrikanten og importøren, det ved du jo godt.
Djarnis
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
Nej jeg har ingen Manta A med over 200hk? Jeg har haft en med 180hk, men den var også bygget meget om og godkendt.
Djarnis
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Men men men det er ordkløveri det her
Nick får jo hverken over det ene eller det andet, dog vil jeg klart anbefale Nick en 16V ombygning, ved godt det er lavet mange gange før, men Nick du får en lettere bil, der er god at håndtere. En 6 cyl ombygning kræver en del af din bil. Først og fremmest bliver den enorm næsetung. Ved godt det ikke er ret mange kg du øger med men det er kg foran forbroens midterpunkt og derfor vil bilen blive meget næsetung. Du kan risikere flatout når du bremser og så skrider bilen for dig. Sørg for at få nogle rigtig gode for fjedre i og nogle hårde støddæmpere der virkelig kan noget. Jeg vil også anbefale dig at skifte så meget af fronten ud til glasfiber som muligt, hjelm, skærme osv, samt smide batteri om i bagagerummet, ved godt det er lidt men det hjælper alt sammen. Og du har brug for at få så meget vægt væk fra fronten som muligt.
Med hensyn til Tun til en 2,6 så er knast og den slags det samme som til 3,0E´erne, du kan købe knaster og den slags ved bla.a ENEM billigt p.t pga den lave svenske krone. Mht de indvendige dele skal du ikke sætte næsen for højt op. 2,6 eren har aldrig været særlig populær som tuningsobjekt så der findes stort set ikke en dyt til dem desværre. Så du må nok nøjedes med noget bearbejdning af topstykke, samt knast. Men de 180hk burde også være inden for rækkevidde.. Held og lykke med projektet i alle tilfælde
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 22
alle siger at den bliver alt for næse tung hmm..
men rigti rigti mange tak for hjælpen begge to
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Summa summarum, jeg vil også rigtig gerne se en 2,6 dual ram i en Kadett C og som du skriver Niels, bare lyden ville være det værd. Om der kan trækkes 250hk ud af sådan en kræver nok noget ond ond tuning, vi snakker spjældhuse, programmerbar sprøjt, knast, store ventiler og ekstrem veludført topstykkebearbejdning. Kender ikke nogen og har aldrig hørt om nogen der har tunet en 2,6´er op før, men jo det kunne da bestemt være rigtig fedt.
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
Jo jeg kan skaffe de godkendte papirer og bremser men de har altså den pris når det købes samlet og er godkendt.
Jo mht Mantaen, så havde den vist over 200hk med den gamle motor, der er jo siden blevet bygget en ny med mindre ladetryk.
Jo det er Allans gamle A turbo.
Djarnis
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
Men da de sikkert er størrere end de nævnte burde det ikke være noget problem, dog vil det abs være svært at få til at virke tror jeg, men den kan også kører uden.
Hvis den efter de gamle regler havde været godkendt med m5 bremser i Tyskland, så skulle de godkende den herhjemme også, men jeg har flere gange hørt at de har ændret reglerne, så nu gælder en tüv ikke længere, det er kun hvad fabrikanten/importøren siger god for.
Men jo en r6 lyder jo ret godt.
Jeg tror også at det vil være svært at hive så mange heste ud af den, det er noget andet med en 2,2 eller 2,4 cih, da deres insprøjtning er konstrueret til moment og ikke heste, derfor kan de med få ændringer få 150hk og mere. Men den vil blive noget næsetung ja, det var også min første tanke, men Ronal Seifert i Tyskland har jo fået det til at virke godt, den bruges dog også mest til 401 og 201 meter.
Djarnis
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
mht heste i den 2,6 så er 170-80hk i en lille kadett C sgi da også rigtig fint. Tror absolut det er muligt at få den til at gå rigtig godt
maj 2006
Følger: 653 Følgere: 646 Biler: 12 Emner: 17 Svar: 2.146
Ja de skal godkende bilerne som er ombygget efter foreskrifterne, men hvis de ikke er, så kan de jo ikke godkendes. Jeg kender dog ikke så meget til at overdimentionere bremser i forhold til hvad de skal, der kan opstå problemer med overbremsning, ligesom hovedcylinder og evt trykregulator også skal svarer til de nye bremser.
Djarnis
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
opel omega a 2.6 dual ram
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside