{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Lidt spørgsmål til Opel folket :) {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg står og skal ud og købe min første vogn om et par måneder, og jeg regner stærkt med at det skal være en Kadett C.. Jeg har en del spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med smiley

Når jeg skal ud og se på bilen:

Rust - Hvor gemmer det sig for det meste?

Motor - Nogen typiske fejl/mangler som jeg skal lede/lytte efter?

Generelle ting som jeg skal være opmærksom på?


Når bilen er købt:

Jeg planlægger at bilen skal sænkes behersket, da jeg bor på en grusvej, der ikke altid er lige jævn - hvor mange mm. kan jeg være bekendt at sænke den, før det bliver upraktisk?

Mac Johns undervogne fra http://nvautodele.dk/ - er de noget værd?

Fælge bliver noget 13" Mattig SSF eller ATS Classic.

Tårnstivere fra wundergeil - hvor monteres den bagerste? Bores der bare nogle monteringshuller i tårnene som den boltes i?


Det var vidst alt for nu smiley På forhånd tak.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt spørgsmål til Opel folket :)
  • #1   11. feb 2009 60mm lige som min, så står den godt uden at være super lav


  • #2   11. feb 2009 Arh, det ser nice ud smiley Hvordan er den at køre i?

  • #3   11. feb 2009 | Andreasen | - Mange tak for svarene, det lyder kanon smiley

    Ja, jeg er også rigtigt forelsket i bilen.. Netop pga. bilen er billig i drift og reservedele smiley

    Lige ét spørgsmål til, hvad hedder ET målet? Hvad skal det hedde på fx. et sæt Mattig SSF i 13" og bredden 7"?


  • #4   11. feb 2009 Jeg vil gerne have dem bredere, men jeg har fundet en billigt sæt der er i 7" smiley Men tak for svaret!

  • #5   11. feb 2009 Hvad Fælge angår køre jeg med 7" ET 15 For og 8" ET 0 Bag
    Det er så 15" men det er en anden snak og 13" er rigtig fint til sådsn en fin vogn.


  • #6   11. feb 2009 Steffen B - Okay! Ja, jeg synes at det ser kanon ud med de "små" 13" smiley

    Jeg kom lige i tanke om endnu et spørgsmål:

    Hvad er forskellen på en 1,2 N og en 1,2 S?


  • #7   11. feb 2009 Ja og Udstødnings manifolden er kun et rørs hvor den på en Sér deler sig i 2.

  • #8   11. feb 2009 Okay! Så S'eren skal køre på 98 med blyerstatning hvor N'eren kan køre på alm. 92?

  • #9   11. feb 2009 Kan se der er andre der har svaret på dine spørgsmål.Men vil lige sige at jeg syntes dit valg er faldet på Kadett c er godt,,,men ved også at der er mange unge der har købt en Kadett c og er hurtigt blevet træt af den da den jo er en gammel vogn,,,og ikke har samme køre enskaber og støj nevo som en nyere bil.Og så er sikkerheden jo meget dårlig..Ikke for at afskrække dig,,men bare for du ikke skal blive hurtig træt af din første bil.

  • #10   11. feb 2009 Okay, tak for svarene.. Måske skal jeg lige genoverveje det så smiley

  • #11   11. feb 2009 Jeg er igang som mekaniker lærling og jeg elsker at skrue smiley - Det er netop også en af de ting der tiltaler mig, at der er så gammel og simpel at skrue i, jeg kan jo lave næsten alt på den selv smiley

  • #12   11. feb 2009 Nej du skal ikke blive forskrækket,,for det er en billig bil at holde kørende,,,og jeg kan sige at en Kadett c også kan være hurtig,,blink,,blink.Jeg har kørt i en 1,2 50 km hver dag,,og det køre bare,,aldig noget bøvl.Og regner også med at min på sorte plader bliver min 2. bil igen snart.

  • #13   11. feb 2009 Okay! Det er også ca. så meget jeg skal bruge den (25 km hver vej) - så det kan sagtens lade sig gøre?

  • #14   11. feb 2009 Ja Morten,,,det kan den nemt klare,,altså hvis den er i god stand,,,men der findes jo en del forknoklet og forskruet Kadett c som har haft et hårdt liv,,og sådan en gammel Opel kræver lidt mere pleje hvis den ska kære hele året og ikke skal ruste væk for dig,,men mekanikken er meget stabil,,og nemt at vedligeholde,,og når du selv kan makke med den er det intet problem.Men som før skrevet er det jo en bil der går med mange omd ved landevejs kørsel,,derfor bliver en del træt af at køre i den hver dag,,,men jeg syntes den køre ok til hverdags kørsel.

  • #15   11. feb 2009 Andreasen |
    En 1200 kan nemt komme til at flytte sig,,,jeg har for en del år siden lavet en 1200 motor der yede godt 120 hk,,,og den var ret quck


  • #16   11. feb 2009 Jeg kan ikke anbefale at ændre ET målet mere en 10mm da det kan ødelægge lejerne,
    og kontrollere øverste fjederskål i bag for rust da de er ret sværre at skifte, bank godt på siden af vangen ved fjederskålen og brug en skruetrækker til at stikke op i midten af fjederskålen for at kontrollere for rust,
    og sidst men ikke mindst a stolper+forspidser men de kan være svære at kontrollere hvis der er inder skærme i for.
    Resten er nemt at lave så det går nok og ellers hæld og lykke med købet

    PS. Du skal være velkommen til at skrive en pb hvis der er noget du vil vide mere om smiley


  • #17   12. feb 2009 Ja det var med tryk,,og kostede et utal af motore og toppe inden jeg fik lavet noget der kunne holde,,,men den sidste motor holdt til gengæld længe.Derefter var problemet gearkasse og bagtøj.Sjovt at lege med,,,men gad ikke igen,Om det er eller kan gøres lovligt,,jo det kunne det faktisk godt med de rigtige bremser mv,,eller det kunne det dengang,,ved ikke om det kan synes i dag.

  • #18   12. feb 2009 Endnu en gang mange tak for svarene, alle smiley

    Nu hvor I jo snakker ydelse, hvad kan man gøre ved sådan en 1200 uden tryk? Her tænker jeg på anden karburator osv. - hvad kan den komme op og yde?


  • #19   12. feb 2009 Okay, tak smiley Kan du uddybe det lidt? Altså hvilke stumper skal købes, hvad skal selv laves? smiley

  • #20   12. feb 2009 som de fleste er inde på så er 60/60 og 13 tommer fint, men hvis du kører med meget lav-profil tager det meget af topfarten, max 90, så det er ikke man kører langt i hver dag.

    Angående rust, så kig også i bagvangerne bag i , det gøres ved at stikke et langt rør op igennem bagfjedren.

    Det med turning, er vist kun noget man gør for sjov på sådan en og ikke for at få HK kontra penge....



  • #21   12. feb 2009 Svingle D - Okay, det med topfarten kan jeg godt se, det bliver et problem. Hvad går sådan en fyr normalt?

  • #22   12. feb 2009 syntes faktisk lige du skla se hvordan sådan en kadett ser ud efter en ulykke ikke for at tale dig fra det men hvis den skal bruges til hverdag kan det jo være det ikke er dig der er skyld i det.. men prøv at se på min kadett efter ulykken hvis du lyster..
    gå ind på http://www.digitalpressen.dk/
    også finder du den "tråd" der hedder: Roskildevej i Ølstykke. Bil mod bil.


  • #23   12. feb 2009 Fy for pokker da smiley Det var vidst rimeligt heldigt du slap levende fra det?

    Hvad skete der med dig?


  • #24   12. feb 2009 Hold da kæft en tur du har taget dig der...
    Hvordan har du det i dag?


  • #25   12. feb 2009 jamen ligger stadig på hospitalet blir udskrevet den 19 altså om en uge præcis idag..
    men fik følgende skader:
    3 brækkede knogler rundt om højre øje
    næsen trykket rigtig meget
    begge kæber brækket
    mistede 1 kindtand og lavede små skader på 3
    kræftigforstuning af håndled og en nave klemt til 3 finger de virker man kan ikke tage ordenlig fat
    knuste en ryghvivel en af de nederste
    brækkede beggelår
    brækkede højreskindeben
    knust foden til højre..

    så ligger faktisk bare nu og venter til mandag der får jeg gipsen af og skulle meget gerne kunne begynde at støtte på den.. men skulle gerne slippe uden mén..
    men syntes bare det er vigtigt at vise jer det jeg har været SINDSYG heldig og savner da min bil som bare fanden og ville gerne bygge en til men tror aldrig jeg skal have en bil uden så lidt sikkerhed igen..


  • #26   12. feb 2009 Nej det er jo ikke den mest sikre bil i verden men det er da godt at du har klaret dig så godt som du har...

  • #27   12. feb 2009 Føj da smiley God bedring!

    -Jeg må godt nok sige, at jeg genovervejer mit bilvalg ganske alvorligt..


  • #28   12. feb 2009 Jeg er også super glad for jeg er her endnu og de mener det er min dunjakke der har reddet mit liv.. jeg er rigtig ked af at mangle min kadett men jeg må indrømme jeg sætter pris på airbags frem over


  • #29   13. feb 2009 Det er lige presis der for man skal have kadetten som hobby bil...

  • #30   13. feb 2009 men skulle du fast holde ønsket om en kadett C, så send en besked. Jeg har både sænkningf og 7x13 fælge til sådan en til at ligge:-)

  • #31   15. feb 2009 siger heller ikke han ikke skulle vælge en Kadett syntes bare at hvis han ville bruge den til hverdag er han jo noget mere udsat derfor jeg syntes han lige skulle overveje den som en Hobby bil i stedet for jeg kan så fortælle at airbagen ikke virker i sådan en gammel Kadett smiley

  • #32   15. feb 2009 jeg vil gerne se den bil der ser godt ud efter et frontalt sammenstød..

    for hvis begge parter har kørt 80 har sammenstødet sket med 160km/t..

    crashtest sker jo kun ved ca 60km/t..

    men heldig der ikke skete mere med dig lille p. go bedring. =)


Kommentér på:
Lidt spørgsmål til Opel folket :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce