{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Bremse system ved motorskifte (amazon) {{forumTopicSubject}}

Går og leger med tanken om at smide en støre kværn i min ama'

Ved volvo godkender op til 150hypper men så er der nogen krav til bremserne som jeg er lidt forviret med:

Har hør de godkender alle så længe det er med bremseforstærker...
Har så hørt fra andre at det SKAL være to kreds system...

Nogen som kan be- eller afkrafte om det kan lade sig gøre ved 1-Kreds med bremse forstærker eller om det skal være 2 kreds?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremse system ved motorskifte (amazon)
  • #1   16. okt 2007 Mojn smiley

    Hvis det var mig, ville jeg ikke tage andre end Færdselssttyrelsens ord for gode varer, så prøv at høre dem ad... eller din lokale synsmand...

    Rasmus


  • #2   16. okt 2007 For alle andres sikkerhed og din egen ville jeg råde dig til at mont 2 kreds og br. forstærker hvis du ikke allerede har det. Men spørg Volvo dk og færselsstyrelsen. Så der er fod på det.
    Det er sjovt med mange heste, men ikke hvis de ikke kan stoppes igen.
    Djarnis


  • #3   16. okt 2007 hvis du øger effekten på den org motor må du bibeholde det org bremse system men øger du over det skal du have et system der er svarende til den effekt du ønsker at køre med typisk vil det sige at du skal have to kræs hvis du kommer over en effekt på 90 hp og er din bil med trumler for skal der monteres skiver. skiver skal være godkendt til den effekt du ønsker at opnå + 25 % så den motor du vil monter skal du have de bremser der er i den bil du tager motoren fra.

    håber det gav fornuft


  • #4   17. okt 2007 Volvo godtager 150 hk i en amazon med skiver på forhjulene og andre bremseklodser, dvs hvis din amazon er fra efter1963 så kunne de fåes med skiver og et-kreds og det er iorden...

    Venligst Adrian


  • #5   17. okt 2007 peter T

    Skal jeg så til at kovertere bremserne fra en 740/760?


  • #6   17. okt 2007 Nej det skal du ikke

  • #7   17. okt 2007 okay så er jeg mere rolig smiley hehe

    så kommer et andet problem:

    den motor jeg gerne vil have i er født med 165 heste
    er det muligt at ligge den i hvis man kan dokumenterer den er blevet droslet til fx 148?


  • #8   17. okt 2007 ja det skal du hvis du vil undgå problemmer og ja specielt hvis motoren er det støre og den med at drosle ned dur ikke det er den faktuelle effekt fabrikanten har opgivet

  • #9   17. okt 2007 Mester loven er klar inden for det område hvis du øver elelr fortager et motor skift skal du følgende finde en typegodkendelse på de typegodkendelse står der hvilke type bremser du må benytte ved motor skift og det skal være godkendt til den ønskede motoreffekt eller stamme fra den typegodkendte bil du tager motoren fra eller svare til de bremser som motoren stammer fra.

    det vil sige sig at du kan konvater dine bremser. 1 dimensioner på skiver og kig efter om de er ventileret eller ej på den bil du tager motoren fra.
    2. bremsekalibberen og den er et eller to 4. 6 . stemplet.
    3. at din bremse hovede sylinder kan lever den mængde bremse væske der er krævet.
    4. få fabirkanden af det bilmærke i henhold til dansk lovgivning aksepter og giver skriftlig aksept for at din bil kan holde til det motor skift du ønsker af fortage.
    5. ændringer så som forstærkninger at karrossen, forbro, bagbro, ramme, vanger, besalg, m. m.

    det er loven for biler fra før 1 April 1984. efter april 1984 og frem til dagsdato skal alt være E godkendt og have et org reservedelsnummer fra fabrikanten. til netop denne bil.

    så du skal lave noget benarbejde og finde en masse papir ellers kan de kun betinget godkende din bil. og du kan resiker at du bliver kaldt til syn og får konfiskeret din bil. på grund af den er tvilsom lovlig. og så er du belagt afgift for den periode den har kørt. afgiften er alt efter alder. fra 55% pr. md. af den afgift skat vælger for ny typegodkendelse. + den nye afgift. og det kan blive dyrt. kender en der har været ude for det og bilen kom til at koste 512,000.- kr for en corvet z 28 fra 1977


Kommentér på:
Bremse system ved motorskifte (amazon)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce