1.471 visninger
|
Oprettet:
Brændstof økonomi (Ærligt & med hånden på hjertet) {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
For lige over en måned siden, købte jeg en Hyunday i20 Eco. Den koster ikke meget i grønafgift, da den står til 31,3 km/l, men har de første sm 3500 km bare kørt mellem 20-21.5 km/l
Den sidste tankfuld fik den noget skrald... 130-135 på motorvejen, og når den var varm, så også nogle friske acceralationer. Tankede i morges og med denne temmelig friske kørsel kom den ned på 19.6 km/l
Nu snupper jeg en tankfuld med rimelig morfar kørsel, og skal nok vende tilbage med hvad den har kørt..
Meenn.. Hvad kører din på en L ?? (Og vær nu 100% ærlig)
/Lars
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 74
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 232
Jeg tror også jeg med mit kørselsmøsnter (små 80 km, med de fleste på motorvejen), vil kunne komme op på 22.5-23 km/l
/Lars
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 649
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 36 Svar: 122
feb 2004
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.546
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 219
feb 2004
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.546
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 232
Nå, men så længe de ikke ændre min dejlige lave grønneafgift på 520 kr pr ½år, så det ok med mig ;o)
Min bruger i øvrigt 3,6-3,7 L/100 km ved 90 km/timen Og 4 L/100 km ved 2250 omdr og lige mellem 100-105 km/timen. Problemet er jo blot, at det kører man jo sjældent længe af gangen på vejen..........
feb 2004
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.546
Skulle man mon kræve at, autoriserede serviceeftersyn bliver billigere
feb 2004
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.546
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 36 Svar: 122
apr 2011
Følger: 22 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 19
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 219
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 36 Svar: 122
feb 2004
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.546
jul 2006
Følger: 33 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 201
svinger mellem 11,4-11,8 km/l
Blandet kørsel.
Ved morfar ca. 12 km/l så forskellen er lille.
Ved godt gas og så hurtige accelerationer som den nu kan, ca 9 km/l.
Testet over 148.xxx km.
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 134
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 232
20,8 km/l Det er hvad det bliver til.. Og det er med 110 km/t på E45, og overholdelse af hastighedsgrænserne alle steder. Ikke noget med speederen i bund ved acceleration eller noget som ellers kunne slugt voldsomt.
DET, det er fandeme for ringe af en bil som er oplyst til at via EU-normen, at trille 31,3 km/l
NEDTUR!!!
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 232
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 36 Svar: 122
Ja det er bare for ringe. Din biltype bliver jo i høj grad solgt på netop god økonomi for øje. Der burde slet ikke være så stor forskel på laboratorie og virkelighed. Som jeg tidligere skrev er det især udtalt på de små diesel biler. Jeg køre i en skoda Octavia 1.9 tdi 90 hk. fra 03 uden at anstrenge og mig og ved blandet kørsel med aircon tændt 5.5 - 4,8 l.pr. 100 og den har altså 10 år og 260 tkm. På bagen. Mine forældres Octavia 1.9 TDI 105 fra 06 kører jeg med sammekørsels mønster 6.0-5.5.
Det er somom at udviklingen er gået istå med mindre det er i laboratorium...
Hvis jeg var dig ville jeg måske gå så langt at forsøge at få købet ophævet... Er sikker på det vil blive svært og måske urealistisk men tænker lidt at det måske er kampen værd...
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
Men vil give Jan ret, min egen Passat er noget nemmere at få til at gå langt på literen end en ny bil er.
Men det er og bliver højre fod der bestemmer
feb 2004
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.546
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 649
min gamle lacetti fik jeg til at køre mellem 10-12 km/l
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 134
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 232
Bilen er nu en Diesel ;o)
Og jo, jeg må jo indrømme, at jeg her et par 17" fælge med 215 dæk monteret. Meennn.. Rullediameteren er 0.25% forskellig i.f.t. de oprigtige. Så det er ikke grundet en speedometer fejlvisning. Men ingen tvivl, de 215 i.f.t. 185 som er Org. bredde, de har da en negativ indflydelse på min brændstof økonomi.
Nu har jeg valgt at ignorere dette faktum over nogle tankfulde, og så måle igen..
Men den KAN sagtens køre langt pr/l.. Kører jeg fx 100 i 6 gear, så er forbruget (på computeren) 3.8-4.0 Og det er sgu da OK...
Venligst
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 232
Og da jeg pendler med bilen så kommker de 160 km pr dag nok til at være 90% motorvej = Dårlig brændstoføkonomi...
Men jeg har tænkt mig at måle igen her næste gang jeg tanker. For her i min ferie har jeg kørt 90% landevej... Så må vi se hvad den siger, er faktisk lidt spændt, håber på +22 km/l
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 232
Efter at have kørt 2 tankfulde TOTALT morfar. Max 110 km på motorvejen (som har udgjort højst 10% af de samlede km på disse to tankfulde). En masse landevej med 80 i timen, og rolige accelerationer, så fandt jeg ud af til morgen hvor langt den kører pr/l 21,3 .........................................
Jamen.. Jeg er målløs!!! Jeg sad i flere minnutter og regnede på det igen og igen. DET kan simprlthen ikke passe...
Hvad kan jeg gøre? Kan jeg klage min nød til impotøren? Eller er det bilforhandleren jeg skal have fat i her??
Ikke at jeg har gjort mig de store tanker over hvad jeg vil have ud af det, men HELT ÆRLIGT 21,3 km/l... Det er 2/3 af det oplyste... Der må jo være hul i tanken ;o)
HELP..........
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 134
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 232
Med alt ære og respekt, så kan du vel nok sige dig selv, at bilen IKKE kan køre 45 km/l ved hverken 110 og slet ikke 140 km/timen. Og det på hverken 1,2 eller 4 cyl. Alene vindmodstanden vil sætte en stopper for dette.
P.S. jeg har d.d. skrevet til Hyundai Importøren, så nu får vivse hvad der bliver svaret retur....
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 134
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 36 Svar: 122
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
Brændstof økonomi (Ærligt & med hånden på hjertet)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside