{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EGR eller SCR?
  • #1   9. dec 2007 Det er de 2 forskellige løsninger der er kommet til for at holde euro 4 og 5 normen.

  • #2   9. dec 2007 Finn D Og Christina P

    Jeg mener at den der R500 Som Christina kører i er en euro 3 derfor er der ikke behov for hverken Adblue eller EGR, Den er en af de "gamle" kan man godt sige


  • #3   10. dec 2007 Du skal så regne med at ved biler med egr, skal du tilregne et større brændstofforbrug... Det kan faktisk bedre betale sig at køre med scr, også selvom du skal betale for adblue...

  • #4   10. dec 2007 Hehe... syntes såmænd ikke det var en dum kommentar... Det er en dårlig løsning i forbindelse med besværligheden i at skulle fylde på.. specielt når det ikke er mere udbredt på tankstationer end det er... Og ja, det er da også en irriterende post at skulle have i budgettet... Forstår heller ikke hvorfor der ikke bliver givet et tilskud til det fra statens side.. Men tilgængeld har du en meget bedre motorgang... Nu kan de jo i princippet få motoren til at svine alt det de vil, de renser det jo bare i udstødningen. Med scr er du fri for alle de mellem og efterindsprøjtninger som der er nødvendige med egr...

  • #5   10. dec 2007 Jeg må nok indrømme at der er en rimelig stor forskel på en bil uden scr og en med specielt hvad angår trækkraft.


  • #6   10. dec 2007 Svend D

    Nemlig, nu kan de jo også få indsprøjtningstidspunktet tilbage hvor motoren yder sit bedste.. Jeg syntes også som dig at det har meget at sige...


  • #7   11. dec 2007 Korrekt... Plus at du til et egr system skal tilføje et øget brændstofforbrug....

  • #8   11. dec 2007 Ved biler uden adblue dvs. euro normerne før euro4/5 er det en ganske almindelig dieselmotor uden partikelfilter eller noget der skulle holde forureningsniveauet nede.. Til dette krævede det en masse indsprøjtninger på forskellige tidspunkter for at forbrænde flest mulige skadelige partikler. (før, mellem, hoved og efterindsprøjtning) og det er ikke den optimale måde at gøre det på mht. motoreffektivitet.

    Det ovenstående gælder også for biler mont. med EGR system. Her kan det være en kombination af et meget højt indsprøjtning og railtryk, tilbageførsel af udstødningsgasser og partikelfilter.

    Med Adblue renser du det hele i udstødningen. og kan i princippet sænke din euro norm på motoren helt ned til euro 0. Derfor har du en meget bedre effektivitet ved adblue da du er fri for alle andre indsprøjtninger og kun skal koncentrere dig om at hive effekt ud af motoren.

    Prøv at få en tur i en bil med adblue. Du kan tydeligt mærke forskel.

    Det var sådan lige en hurtig gennemgang..

    Skriv hvis der er mere du vil vide. :0)


  • #9   11. dec 2007 Så lidt....

    Nysgerrighed er sundt.. ;0)


Kommentér på:
EGR eller SCR?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce