{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.610 visninger | Oprettet:

hva må man give?? {{forumTopicSubject}}

hey jeg har fået et tilbud om at købe den gamle 143 med en kelberg tip trailer 32 kubikmeter trailer fra 95 bilen har gået 1.5 mil og der er ingen fejl eller mangler får bilen ny synet og det samme er traileren.. hvad må man give for den ?? billeder af den kan ses i mit album på forhånd tak


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva må man give??
  • #1   27. apr 2008 hvor gammel er tip traileren?? også en 95'er??



  • #2   27. apr 2008 jeps også en 95 men er i rimelig go stand.. 200 det er det en normal 143 bliver solgt til på lastbilbasen bare for trækkeren

  • #3   27. apr 2008 Byd ham 230! højest! Alt brugt er dyrt i dag. Om et år eller to når leveringstiderne på nye biler er faldet, får du smidt sådan en gammel bil i nakken smiley

  • #4   27. apr 2008 Vil så sige at jeg 100 gange hellere vil give 200 kilo for en 13 år gammel 143' end jeg vil give 200 kilo for en 13 år gammel R500 til den tid!

  • #5   27. apr 2008 også her 143 er den pæneste bil scania har lavet men tror bare prisen er højere end 230 trailer koster jo 70 i sig selv og det er en langsnudet de er mange penge værd og han vil købe den tilbage når jeg er færdig med at kører i den mig og vores anden chaffør mente jeg måtte give 300 for den og det syntes jeg heller ikke virker så slemt for den kører bare og scania i her mente trækkeren kunne koste mellem 270 og 300 tusind i sig selv

  • #6   27. apr 2008 den der står slet ikke i samme stand som den her har stået og set på den i tæt hold og den er blevet solgt videre rigtigt mange gange de sidste par år og der er aldrig nogle der får den ud og kører

  • #7   27. apr 2008 jeg havde købt den... vis det var mig... der er sgu ikk mange snude biler tilbage i dk... så ville jeg bruge den til show... og leje prøve plader til den når det nu var...

    nu har den gået mange km... så den køre vel 1km/l vis det kan gøre det...


    havde været ude og køre med en hvor han kærte scania med ca samme km han sgade at den gik omkring 1km/l


  • #8   27. apr 2008 det er sku da en 48mm2 tipper den der.... ikke en 32.

    men jeg havde ikke købt sådan en gammel balje... det er ikke pengene værd.... så kan det være nok så meget V8'er nostalgi over den, det er stadig noget gammel bras.
    Og til de penge, kan du ligesåvel få noget nyere, som f.eks en 144 eller sådan. Det er simpelthen penge lige ud af vinduet. Og med 1.5mille på klokken, så havde jeg slet ikke overvejet det endda...


  • #9   27. apr 2008 Jeg ville stadig ikke give en dag over 230! Du får intet for den bil om et år!

    Så kan der være nok så få langsnude biler tilbage i dk!


  • #10   27. apr 2008 Han havde ikke købt den af sin far?

    Selv har vi fivet 130 for vores 43 smiley


  • #11   27. apr 2008 Jeg ved ikk hva en tip kasse koster men omkring 100-150000 for en 43'er. .Alt andet et for dyrt.. De er ved og være slidt op de gamle biler.

  • #12   27. apr 2008 den er omkring en 350 tusinde værd hvis du sætter den i komplet stand

  • #13   27. apr 2008 den hvide har da kørt her på sjælland de sidste par år med samme ejer. og den står faktisk rigtigt flot når man tager alder og kørsel i betragtning..

  • #14   27. apr 2008 det er ikke den tip der er på billedet og tak casper g fordi du giver mig bare lidt ret.. så kan det godt være det er en gammel bil men man har hørt om mange der har gået 1.9 til 2.1 uden problemer jeg har selv kørt i bilen det sidste år og der er ingen fejl på den ud over lidt ridser i lakken men det kan man jo aldrig ungå.. okay jeg havde bare hørt den hvide ikke rigtigt var kommet ud og kører syntes den har mange fejl men prisen er rimelig på den... og en 164 eller 144 er der jo ingen der ved hvor lang tid det kører de kan brække sig hvert øjeblik som den her kan man er aldrig sikker medmindre man køber en sprit ny... og den kører mellem 2.5 og 2.9 på litteren så den er ikke så dyre at kører i selvom det er en gammel bil

  • #15   27. apr 2008 ville helt klart også hellere have haft en 143. Men den ville vognmanden desværre ikke rigtigt være med på. så måtte nøjes med en 144..

  • #16   27. apr 2008 ikke ret meget den er j gammel og så er det en langnæset så du må jo ikke køre med en 13,60 trailer

  • #17   28. apr 2008 Haha, Den spand skal du ikke købe..! :D, Haha ej, Det er en lækker bil Klaus! smiley

  • #18   1. maj 2008 Afsted og ned i banken inden jeg køber den...

  • #19   2. maj 2008 Problemet er..
    Hvis du skal have en flot 43' bliver det for dyrt, taget i betragtning af alder, og så gider man ikke..

    Ellers så skal du have en billigere, men så bliver det noget gammel skrammel..

    Man kan ikke få det hele, for ingenting hehe


  • #20   4. maj 2008 jeg ville heller den 143 end end en ny lastbil med tilsvarne kræfter, den er jo over alle børne sygdommene, oghvis den ellers får olie, vand og diesel forsætter den sku 1,5 mio km endnu.

    den er også nem og vedligeholde, reservedele dele er og så billige til sådan en god gamle hund.

    der er ikke alt det forbandet computer værk i den.

    Køb den forsatan og så sørger du for at holde rust værk fra, de er nok sådan en gamle vogns værste fjende.



  • #21   5. maj 2008 efter min mening er en 143 den sidste pæne bil som scania har lavet og rigtige bil min vognmand har lige fået en r500 og han ville med glæde bytte tilbage hvis den kunne køre med alt.. det kører som en drøm og bar lyden af den bløde v8`er gør enhver blød i knæene bilen i sig selv er bare stil og må indrømme der kan kommer så mange nye og fede biler forbi mig men hvis der kommer en 143 lige meget stand så kigger jeg mere efter den end jeg gør ved feks blade eller spider kommer rullende det er bare en livstil og det satse jeg på at blive ved med at gøre i jeg er tilmeldt vognmands skole og bilen er købt til det jeg syntes er den rette pris og jeg ved hvad jeg vil købe som nr 2 bil jo det er en gammel bil men hvis man selv er lidt med på det kan man lave alt selv det kan man ikke på en r500 for der skal der en comp til alt.. og derfor bliver jeg ved med at køre 143 så længe jeg kan og så må folk grine af mig eller hvad de nu vil 143 er en livstil og jo gutter det er en fed livstil,,, og mange taj bjarne r fordi du støtter op om mit lille projekt det er rart at der er nogle der kan forstå en.. og finn d se på bilen se formerne hør lyden bare tjek den ud på det groveste og du må indrømme det er en pæn bil

  • #22   5. maj 2008 jeg ved snart ikke hva jeg skal skrive til det her mere.... det er mig komplet uforståeligt.

    som det første kan man jo sige, at jeg ikke tror at der sidder nogen erhvervsbankmænd, som vil acceptere købet af sådan en gammel bil, til en nystartet vognmandsbutik. De vil se noget de kan have en garanti i, og det kan de ihvertfald ikke i sådan en gammel en der. De tænker ikke nostalgi, men værdi.... der er en væsentlig forskel.

    det er vel lidt som at sige, at man vil starte som taxavognmand, og så kun vil køre Ford T.... for den har vist med sine næsten 100 år på bagen, at den ihvertfald kan holde til sagerne. (ud over at den skal laves for en mindre formue hvert 10. år.....)

    Dernæst er jeg godt og grundig træt af den der latterlige kommentar om at det eneste der holder evigt er en 143'er..... nu er jeg lastbilmekaniker..... tro mig..... de 143'ere jeg har rodet med, har ikke bevist de kan holde evigt. Tværtimod. Og sidde her og læse sådan en gang øregas med at den sagtens kan køre 1.5 mille mere, bare den får lidt olie vand og diesel.... hold kæft en gang pis!

    Det er da en fin gammel vogn... forstå mig endelig ret. Men til at starte selvstændig med sådan en gammel gryde, som langsnudet (hvilket begrænser dine arbejdsopgaver væsentligt, da det udelukker kørsel med 13.6 trailere), og som oveni har gået den forfærdelige omgang km. Og så til at køre med kipper. Det er helt hen i hegnet.
    Desuden har jeg snakket med en stabel scaniafolk jeg kender. Der er ingen af dem som kan nikke genkendende til det dieselforbrug du omtaler, på de 2.65 på literen.

    Nu har jeg så også set at mange af jer omtaler en 144 som noget man ikke kan stole på, at man ikke ved hvornår den "elendige" motor smider et ben ud af siden og bla bla bla.........
    ......surprise.... det er nøjagtig den samme motor som i en 143 der ligger i 144.... kun med en stabel følere eftermonteret.

    Så hvornår mon emnet her får den fine fornuftige drejning, som siger, at måske man skulle kigge efter noget nyere, med væsentlig lavere km-tal, og sørme om ikke det endda koster det samme, eller mindre endda.
    Hvilket er betydelig lettere at forsvare i en samtale med en bankmand, som skal bevilge pengene til at starte en ny forretning.
    For der er godt nok ikke mange bankfolk der kender til lastbiler.... de tænker bare: "sikke noget gammel lort"


  • #23   5. maj 2008 Køb den Klaus! :b

  • #24   5. maj 2008 sig hvad i vil bilen er købt så hermed er emnet slut

  • #25   6. maj 2008 Godt Klaus.. Og alligevel øv.. Det er sgu det eneste rigtige, og jeg havde sgu købt den hvis ikke du havde.. Man kan sige meget, men efterspørgslen på T-Modeller er stor, fordi ingen vidste Scania ville ophøre produktionen af næsebilerne, før i sidste øjeblik.. Og uanset hvad man siger, så vil større efterspørgsel også sætte en høj pris.. Tag nu f.eks. den T142 som min far havde, den som Jørgen Buhl og Sønner i Hasselager senest har sat i stand og malet i deres farver, den blev jeg tilbudt at købe, for 130kg.. Og vi snakker om en bil fra 86'.. Og uanset hvad vil en T-model altid være dyrere end en fladnæset.. Jeg sys det er en fed vogn, og jeg sys sgu det er iorden Klaus, at du køber den, så den får lov at rulle videre i Danmark...

  • #26   6. maj 2008 mange tak kasper l for de pæne ord.. og jeg har heller ikke fortrudt jeg har købt den.. bilen er en 2 ejers og min vognmand har haft den de sidste 6 år uden nogle problemer overhovedet..og så kan folk sige hvad de vil men 143`eren er den sidste pæne bil scania har lavet og den med den mest holdbare motor og hvis jeg skal ud og have en bil til så bliver det også en 143 er slet ikke i tvivl

  • #27   7. maj 2008 deb er en god bil, den er nem at skruge i, ser pæn ud, har en god motor der bliver ved og ved og ved, bare man ikke køre livet ud af den, den lyder godt.

    men som bigfoot siger (sitat) "bare den får lidt olie vand og diesel.... hold kæft en gang pis!" det kan man jo kun sige til, alt alt kan jo ødelægges, men alt kan jo også bevares.

    God vind med butiken.


  • #28   7. maj 2008 mange tak bjarne smiley

  • #29   7. maj 2008 hvor bor du henne ?

  • #30   8. maj 2008 jeg bor i videbæk 20 km fra herning

  • #31   11. maj 2008 ok så ser jeg nok ikke dig i randers sådan lige forløblig

  • #32   12. maj 2008 nej desværre kører ikke foder mere ellers kunne det nemt være sååh desværre smiley

  • #33   18. maj 2008 hej med dig har du købt lastbilen nu eller hvad

  • #34   18. maj 2008 Bjarne . Ja hvis du godt kan lide at rende og lave lidt småting hele tiden i weekenderne og om aftenen på din bil, så syntes jeg da du skal købe en gammel 43' for som min far siger, der er altid noget der skal laves på sådan gammel ved.

    Ved det, da vi selv har en 43.


  • #35   18. maj 2008 Hvis jeg skulle starte selv, ville jeg nok leje en bil først og se tiden an, ikke rende ud i nogle forhastet køb hvis man ikke har noget kenskab til det :)..
    Men det har jeg jo smiley


  • #36   18. maj 2008 min far har haft vognmands firma i 22 år nu og er vokset op med det så har meget kendskab til det styrer selv alt selv nu så ved hvad jeg laver.. og laver selv alt på bilen... casper g ja bilen er købt venter på at komme på vognmands kursus så overtager den først når jeg har det.. det er ikke fedt at leje en bil det er federe at eje end at leje så kan man ligesom selv bestemme hvad man gør og hvad man ikke gør.. jeg fortryder ikke mit køb..

  • #37   18. maj 2008 Hvad kan du forresten få din 43 til at gå på literen, uden at den er sat i pumpem osv smiley


  • #38   18. maj 2008 Den går ca 3 med container kørsel.. Alt efter belæsning

  • #39   18. maj 2008 :P:P.. Hvad ved du om det jesper, hehe..

    Vores går 2.7, men går også mange omdrejninger..

    Den gik 2.6 ca. da den stod så højt i pumpem smiley


  • #40   18. maj 2008 2,5 undskyld

  • #41   18. maj 2008 min er skruet lidt af en der har lidt styr på det.. på en tysklands tur går den 2.9 og ved tip kørsel med rimelige lange ture går den kun 2.6 men det er fint nok syntes jeg nu.. så syntes jeg nu jeres den klarer det rimeligt godt hvad kører den?

  • #42   19. maj 2008 Det gjorde Niels's. Den gamle af Niels Back's..

  • #43   20. maj 2008 Den kører container kasser fra århus.. men der er entrepernør bagtøj på, så den tager rimelig mange omdrejninger, det er da en fordele når man skal over nogle bakker :). hehe

Kommentér på:
hva må man give??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce