{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  egen bil og hvilken
  • #1   8. maj 2009 skulle helt klart være en R500 som førstevalg da jeg er scania fan. men ellers en volvo FH520.

    SCANIA
    Motot, stil og design

    VOLVO
    Førhus, gearkasse og design


  • #2   8. maj 2009 Tro jeg ville finde en brugt volvo med ca 100000 km på klokken.

  • #3   8. maj 2009 jeg ville starte med en volvo fh12. vil ikke gå ud og ofre en masse penge på en nyer lastbil som den første. og slet ikke en R500 da de har så mange småfejl hele tiden. en scania en flot og se på helt bestemt. men indtil man finder ud af om sin virksomhed bare køre der ud af ville jeg starte i det mindre evt. en 380-eller 420 som kan fås til billige penge idag. og så kan man altid bygge sig op lige som med sin personbil

  • #4   8. maj 2009 R 500 bla bla.. I tænker ikke ret meget på Økonomien..

    Hvis du finder nogle priser på en r 500 og sætter dem op mod priserne på en volvo, så kan jeg fortælle det er væsentlig billigere at køre i en volvo frem for en scania, og det er måske ikke det dummest valg nu her når tiderne er så svære..

    Ja, en scania r 500 er fed, men hvis man skal tænke på økonomien er en volvo ikke noget dårlig valg, og slet ikke en daf for di den er endnu billigere.. Så sådan en kunne du også finde priser på smiley

    men frem for alt vil jeg kigge på priserne mellem volvo scania, frem for hvilken bil der fedest. HA!


  • #5   8. maj 2009 Jeg ville helt klart holde mig fra en scania, grundet dieseløkonomien.

    Jeg havde personligt kigget på noget DAF 105 Superspace 460 eller også en volvo FH12 480.
    Lige præcis de to biler har et supergodt førerhus. MAN TGA/TGX XXL 480 ville også være interessant, især i mine øjne, men jeg kan jo godt høre at MAN ikke er særlig populær i det her forum.
    Hvorimod scania tilbedes nærmest psykotisk. Det er værre end pinsebevægelsen... smiley


  • #6   8. maj 2009 Hey...

    Vis det var mig der skulle starte som selvstændig ville jeg uden tvivl købe en Daf XF... det behøvede ikke være noget vildt og over gejlet, da det nu er ens første bil..'
    Bare min mening..


  • #7   8. maj 2009 jeg kunne godt finde på og starte med den nye r480 scania laver eller en volvo fh 440

  • #8   8. maj 2009 Ja jeg vil også starte med en DAF XF.
    Den jeg have trækket rigtig godt og det hva en 480er. masser af plads og det hele.
    Kun ikke finde noget negativt ved den.
    Kanon dejlig at køre i.


  • #9   8. maj 2009 En MAN TGX 26.440 XLX er en rigtig god bil... Trækkraft nok til 48 og 60 tons totalvægt... MAN er en god bil til billig penge, driftsikker og sådan noget. Men ellers er en Volvo FH480 jo også en kanon god bil... Der er mange om budet

  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #10   8. maj 2009 køb da en R 620 hel ny og og gejl den for flere hundrede tusinde. eller køb den der er til tilsalg til 1.39 millioner. smid 150000 kr i udbetaling, så sidder du KUN til 21700 kr i måneden. mindre ka vel ikke gøre det når man er chef i sit eget firma . man ka simpelthen ikke undvære sådan en bil..

  • #11   8. maj 2009 k C: Man kan da sagtens undvære sådan en bil hvis man er selvstændig? :S

  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #12   8. maj 2009 ja det var nu osse i sjov. men der desværre nogen der ikke tror de ka undvære sådan en bil når de starter. nej køb en god brugt bil det er lidt nemmere at overskue økonomien med

  • #13   8. maj 2009 Jeg ville nok købe mig en brugt MAN TGA, rigtig dejlig bil. ellers finde en gammel FH´er.

    Har den mening til det at det er med at bruge så lidt penge som muligt og så se hvordan det går og så være weekend gejler:)


  • #14   8. maj 2009 r 480`ren skulle ftersigende have en meget dårligere brændstof økonomi end r 500`ren. de ny`erer DAF`er er måske slet ikk så ringe enda..

    Men skulle jeg selv vælge blev det en brugt R 500`er , Tga 480`er eller en Fh 460`er .. det er sku rigtig gode biler alle 3.. men en R 420`er eller 124`ren - 420`er har ogs altid være en god og driftsikker bil..


  • #15   8. maj 2009 hov glemte lige at tilføje at den MAN skulle være en 430´er´, da det længe er fint

  • #16   8. maj 2009 køb dog en iveco for dælen smiley

  • #17   8. maj 2009 Jeg vil os sige, en brugt 3aksel volvo FH med i-shift gearkasse i f.eks som den her
    http://www.lastbilnettet.dk/vis_salg.asp?id=67933
    til en god pris med det hele i. du bliver ikke mere glader, end hvis du købt en scania R500, hvor du kun høre brøl hele tiden og sådan som tiderne er fortiden, med krise og lave priser hos speditør, så tror jeg det er åndsvagt at investere et par milloner i en ny lastbil og have høje udgifter hver mdr og ingen opsparing, hvis du så går konkurs halv år efter.


  • #18   8. maj 2009 Munken: Okay går de virkelig ikke længere på liter R500??? hvad går R480 så i gennemsnit.
    Jeg har prøvet i en volvo FH12 ca 3km/l i gennemsnit


  • #19   8. maj 2009 Munken: er hos MAN odense:) og har en kammi der har en og ja og det er mere som 30 tons:)

    men den har så os de 430 heste på trækhjulene:)


  • #20   8. maj 2009 Hvis det var mig, vil jeg gøre som vi gjode, vi startede med at leje en bil hvor halvdelen af lejen gik af købsprisen hvis vi vil købe bilen bagefter. så står man heller ikke med en bil til 700-800.000kr hvis man ligepludselig ikke har noget kørsel mere.

    det var nede ved Kurt Beier i Esbjerg vi lejede dem bil og han har både Volvo og Scania som han lejer og sælger af hvis det var noget


  • #21   8. maj 2009 saa laenge det er en svensk bil du holder dig til er det sq det bedste...

    jeg er volvo mand helt til fingerspidserne men scania er jo ogsaa en god bil.. svenske biler er de billigste i laengden...


  • #22   8. maj 2009 jah den eneste ulempe ved det er bare at den bil man får er hvid, men man kan jo male den, dengang vi lejede den bil ved ham, kunne vi faktisk spare mange penge hvis vi købte bilen af ham men vi vil gerne have en med I-Shift og det havde han dessvære ikke den gang.

    så det med at leje en bil eller købe en brugt er ikke helt tosset, for lige pt er det jo købes markede, man kan jo næsten få det som man vil


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #23   8. maj 2009 Jeg vil nok også vælger en brugt vogn til at starte, evt. hvis man kunne score en med kørsel til også

  • #24   8. maj 2009 hvorfor skal man købe scania eller volvo eller daf hvis man vil billigt og nemt igang så køb da en premium det er volvo motor og gear der sidder i dem og du kan satme få sådan en til små penge brugt kører i den i 2-3 år og så købe noget mere fancy derefter min far har en premium som har gået 780 tusind givet den den store tur med bremser en gang ellers har der ikke været noget som helst med den det har bare kørt men jeg startede jo også selv i en scania så lidt svært at spille klog på hvordan man skulle gøre det smiley

  • #25   8. maj 2009 Hvis jeg skulle starte for mig selv så blev det nok en Actros 2546/48 af MP 2 udgaven med megaspace. Alså en brugt med de der 200-300000 km på klokken.

    Eller en brugt Volvo FH 12 460 sådan en havde jeg til at starte med der hvor jeg arbejder, nu har jeg en Scania R440 og lad mig sige det sådan jeg savner sku Volvoen, kunne aldrig selv finde på at købe en Scania Som Vognmand.


  • #26   8. maj 2009 MAN Tga 440 smiley

  • #27   8. maj 2009 munken <<

    jamen det kan da godt være , men ved det bare fra en som først havde bestilt ny R480 men lavede det om i sidste øjeblik til R500 grundet brændstof økonomien ,, men self koster addblue jo ogs så ,, ja ved det sku ikk smiley


  • #28   8. maj 2009 hmm jae .. men aner det sku ikk rigtig hva der bedst .. den sidste nye på arbejde er en R 440 .. måske har de en ganske god økonomi i sig bliver spændende og se i hvert fald smiley

  • #29   8. maj 2009 Jeg syns en Vabis R380.. smiley

  • #30   8. maj 2009 Mik : Det er da gode vogne smiley

  • #31   8. maj 2009 Ja uden tvivel.. smiley Havde nu nok selv valgt en MB Actros 2546 twinsteer trækker.. smiley

  • #32   8. maj 2009 personligt ville jeg nok vælge en volvo FH 480 med det geniale I-shift, der findes virkelig ikk noget bedre, plus det chaufførvenlige førehus osv osv.. men nu må vi se hva der sker...

  • #33   8. maj 2009 ronni

    seriøst du vil vel være ikke være vognmand i den her tid ????


  • #34   9. maj 2009 Hvis det havde været mig havde jeg købt en Scania 124 420'er eller en Volvo FH'er.
    En R500 er for dyr som første gangs bil.
    Men noget helt andet er. Er det en bil du vil ha indtil den ikk kan køre mere eller bare til der er råd til en anden.
    Jeg ville personligt vælge Scania'en da jeg har bedst erfaring med dem. DAF'erne ville jeg holde mig langt fra. Nu ved jeg hvor dårlig lavt de er og jeg må sige jeg tror aldrig i mit liv jeg er blevet så skuffet over en lastbil som en DAF. Den køre slet ik så godt som folk går og siger. De har en heldveds masse små problemer. Da jeg var ved Lotra var jeg på værksted 1-2 gange om ugen med den. Der gik det for alvor ned af bakke.


  • #35   9. maj 2009 Altid SCANIA..,...
    Hvorfor..???? Der findes ikk andet nå vi snakker lastbiler....!


  • #36   9. maj 2009 nej men der findes heller ikke noget der er dyre

  • #37   9. maj 2009 Det er jo som sådan lige meget om den er dyere for du får jo stadig mere for den igen

  • #38   9. maj 2009 Der er desværre mange år til jeg kan komme på landevejene mem har tænkt på en Volvo FH 12 460 http://images.bilgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/396579_l.jpg
    Den køre mega godt og den har ikke fået skriftet noget i motoren på vognmandens regning og kørt små 600000 og 5 år gammel.
    Den fyldt plysset med nye højtaler og fejler ingenting indeni. Opbygningen er stor tank i venstre side, to skabe i højre side, stor bagkofanger og mener også den er lavet til at køre Norge.
    vognmanden er min fars.


  • #39   9. maj 2009 luffe-lynge.

    ja det ville jeg, det altså ikk så slemt hvis man har de rigtige kontanker og hvis man kun sørger for at have sig selv så er det altså ingen problem..

    som de andre siger er frode lauersen en god forretning hvis du sover i bilen ellers har jeg andet kørsel gennem dvs med udkørsel fra faaborg hver anden morgen og turen tager 2-3 dage i hele dk . så så længe man ikk har nogen ansatte er det ikk det satore probem


  • #40   9. maj 2009 ville helt klart køre volvo eller MAN da jeg sys de er nogen pæne biler at se på, gider ikk at køre scania, da jeg sys at det ikk er så en pæn bil igen,

  • #41   9. maj 2009 for tiden er priserne så langt nede at du kan pressse dem endnu mere hvis du mester dette. evt en flot brugt volvo 480 koster jo ikk penge i dag.

  • #42   9. maj 2009 peter.. sådan hænger kvalitet jo tit sammen med prisen, man kunne jo godt købe noget af alt det andet lort, men det jo ikk fedt og sidde i en Man,MB,DAF eller VOLVO 60-80 timer om ugen og tænke bare jeg hade haft de sidste penge og kunne købe en rigtig lastbil... =)

  • #43   9. maj 2009 nogen af jer er fandme for gak i låget med jeres scania.... det er sku værre end pinsebevægelsen...

  • #44   9. maj 2009 hvis jeg selv skulle starte op for mig selv. ville jeg købe:

    Som trækker en SCANIA 143-144 6x2 eller 6x4, da man kan lave det meste selv og ikke drukner i værksteds høje time pris. og de er meget billige i indkøb.
    Ang. miljø zoner, koster et partikel filter ca. 50.000-100.000 montret og alting.
    så man stadig en billig og bund solid vogn.

    motor messigt ville have alle den 14l V8 som findes, dog ikke 530hk da blokken ikke kan holde til det i det lange løb.

    Heller ikke en topliner da man ikke kan komme ind mange steder.

    som forvogn er valget svært da der findes mange gode biler til mange forreskellige opgaver.

    MEN det kunne være sjovt at være den første i danmark, med en Westren Star 4900.


  • #45   9. maj 2009 Det er sjov at se igen igen igen når folk siver noget om bilerne.

    ER DET ALTID ALLE DE ANDRE LASTBILER VS. SCANIA

    Og igen hold jer til volvo og scania da de nemmere at skruge i end alt andet, der kan rigtig se at der har stået en mekaniker bag desingeren og sagt: "Sæt lige lydpotten 10cm længer tilbage, så er meget nemmere at få fjerderbolten ud når man skal skifter forfjerder."


  • #46   9. maj 2009 det sjovt når man ligget et emne op og det så midt i det hele skifter spor.

    haha


  • #47   9. maj 2009 Ronni H.

    Hehe ja men syntes den har holdt sig meget godt på sporet indtil videre


  • #48   9. maj 2009 øh bjarne... kan blokken ikke holde i en 530 model scania V8???? jamen hvorfor kan den så i alle de andre, det er jo den samme blok. ihvertfald i 14 liters modellerne.

    desuden er det ikke bare et partikelfilter der skal til for at du kan køre i de miljøzoner, så en 143 kan du ellers montere alle de filtre på du ønsker, det gør den ikke til en bedre model rent euro-norm-mæssigt.
    Så igen.... læs på lektien.


  • #49   9. maj 2009 Ronni.. Jeg tror den bedste måde og gøre det på re ved at slå med en terning..

    1 Scania
    2 Volvo
    3 DAF
    4 Iveco
    5 MAN
    6 Mercedes

    For uanset hvad du vælger kan du ske og få en mandagsbil.. Liver er et lotteri og valg af bil er ingen undtagelse.. smiley


  • #50   9. maj 2009 hva blev der nu af Renuat

  • #51   9. maj 2009 Peter.

    Den går med ind under volvo sammen med SISU smiley


  • #52   9. maj 2009 Hmmm.. Det er jo altid et lidt akavet debatemne. Men der står jo masser af fine brugte/næsten nye biler rundt omkring.
    Personligt, så vil jeg holde mig til noget svensk. En daf kunne også komme på tale. Jeg kører daf nu, og har kørt volvo, og jeg sidder altså ikke helt så godt i daffen som i volvoen. Så på nogen punkter savner jeg volvoen, og andre punkter vil jeg gerne blive i daffen. Men igen, så er daffen knap så dyr i indkøb, og hvis du får en bil der er lettere brugt, så kan du jo være heldig at de "startproblemer" der kan være mht opbygning osv, er blevet ordnet (der kan være en del hvis du får fingre i en Lastas-DAF), og du derfor ikke skal rende på værksted i tide og utide.
    Hvad angår brændstoføkonomi, så er det jo umuligt at vejlede om. Der er ligeså mange kørselsmønstre som der er chauffører. Belæsning er forskellige... på det punkt er der jo mange faktorer der spiller ind.
    Men det vigtigste er jo trods alt, at du får en bil der er driftssikker, og som bare kører uden problemer.
    Og så er det jo man skal gøre op med sig selv om man vil købe en daf til xxx.xxx kr, eller ofre de mange ekstra tusind til volvo, eller endnu mange flere tusind kroner til en Scania. Dette er selvfølgelig ny-priser, men de smitter jo også af på brugt-priserne.


  • #53   9. maj 2009 i stedet for r500 så lig lidt mere og få 1 en r560. Den har bedre brændstoføkonomi økonomi end r500 0g r620 og da jeg var ved Stiholt havde vi tre 560'ere på rullefelt og ingen af dem gik med under 600 hk std, Samtidig med de tager 620'eren på bakkerne som ingen ting.

  • #54   9. maj 2009 Ja om jeg er ny i faget? Øh. jeg er Scania mekaniker og ved at DS14 530 motoren bliver skæv i blokken efter nogler år på bagen.

    EN lav bil er en fordel når man en kran-trailer efter bilen og skal ind alle mulige sjove steder.

    For hvis jeg skulle være vognmand vil jeg da bare ikke kun fem og tilbage på motorstigen, med en eller anden dum trailer bag efter bilen.

    Ang Euro normer er det fuldstændig ligegyldig hvilken euro norm bilen er født medt, hvis man montere et godkent filter får den synet og godkent må du køre alle steder.

    for ude på ard. har monteret nok 20 filter på 12-15 år gamle busse og på slamsuger som så Scania 94 - 114 som aller højst kan være en euro 3 motor.

    så kom ikke og sige at jeg ikke har tænk mig om.


  • #55   9. maj 2009 og ang scanias 14 liters blok, skal vi jo lige huske at den udviklet for 40 år siden og dengang var det kun 350 hk og fra 350 til 530 er der et godt stykke for ikke at tænker på hvor meget momenten også er steget.

    Men for at holde os til emnet.

    En anden god grund til at undgå en topliner, er som selvstændig vognmand ved man mange gange ikke hvad fremtiden bringer.

    og man må jo føle at man har købt nitten hvis man midster sig motorvejs-trailer og man skal ind i en skov at laste træ.

    Så er det sku da træls at man piller alle de lav hængede grene ned med hytten.


  • #56   9. maj 2009 ja det er også rigtig Sh4rky *

    Men biler med "lavt paratikeludslip" må også gerne og det vil sige biler der har fået eftermonteret et paratikelfilter.

    MEN OS NU HOLDE OS TIL Ronni H'S EMNE.


  • #57   9. maj 2009 Sh4rky *

    Her har jeg et rigtig godt eksempel på en vogmand der købte en for høj bil.

    Den gamle bil var en god gamle 144 topliner opbygget med tipbar fliskasse på ryggen.

    Så skulle han have en ny bil en R560 igen topliner nu dennegang med sawo wirehejs på ryggen.

    da han fik sin nye bil have stadig sin fliskørelse, men som tiderne nu er han midste sit flis og nu skulle han til køre med alle sine nye kasser.

    Men nu kunne ikke komme ind til landmændene fordi bilen var for høj til porten, han kunne ikke ud til folk som bor efter en for lav bro.

    Så som før sagt: HVIS JEG SKULLE HAVE MIN EGNE VOGN SKULLE DET IKKE VÆRE EN TOPLINER.

    KAN FØLGE MIG.


  • #58   10. maj 2009 Ja bjarne, som du skriver, så er det træls lige i den situation. Men som du også selv skriver: "En anden god grund til at undgå en topliner, er som selvstændig vognmand ved man mange gange ikke hvad fremtiden bringer."
    Nej, og derfor vil det satme være træls lige pludselig at få en tur til sydspanien, og så have sparet toplineførerhuset væk... bevares man kan da godt køre i en highliner, men fuld ståhøjde er fandme rart når man skal bo i bilen!


  • #59   10. maj 2009 Hvis jeg sku have en lastbil for mig selv så kun jeg godt finde på med en space cap.
    Jeg behøver ikke alt det stå højde, da jeg bare kan gå ud af førehuset og strække mine ben..


  • #60   10. maj 2009 har nu aldrig hørt det der med at den 14 liters 530`er skulle blive vreddet skæv med tiden .. men der må jo være noget om snakken.. ?? smiley

  • #61   10. maj 2009 Jeg har nu også hørt at 530´erne ikke holder lige så godt som 460´eren.

  • #62   10. maj 2009 Nu syndes jeg lige vi holde os til emnet om hvilken lastbil man gerne ville starte op med og selvstændig vognmand, så tror jeg at Ronni H bilver glad og så kan vi tage den snak om 530'er og højde på førehus i et andet forum.

  • #63   10. maj 2009 ha ha rigtig bjarne R. kunne være jeg fik lyst til at få en chauffør på ikk, ,hehe og så det med at opføre sig orden´ligt, haha

  • #64   11. maj 2009 min liste er følgende
    1 volvo
    2 volvo
    3 volvo
    4 volvo
    5 volvo

    999 sådan en af de der hvad er det nu de hedder dem der ikke kan andet en larme og holde i vejen,,,,, nårh ja scania..

    Ej du skal vælge den bil du føler dig tilpas i man kan ikke ikke bruge alt andet til noget, da alle har hver deres favorit.
    samtidig skal du ikke købe men LEJE for tiden hvis det er noget du vil prøve. virker det kan du altid købe din egen bil bagefter.


  • #65   11. maj 2009 ja leje var en god ide.

    jeg ved hos scania brugt og Scania Retral er der rigtig mange gode tilbud lige nu.


  • #66   11. maj 2009 bjarne: det er der vidst snart alle steder;)

  • #67   11. maj 2009 jua hvad med en scania 144G 460 6X2 fra år 2000 med styrbar boggie med sawo wirehejs og suge-blæseanlæg pæn bil nyrenoveret hyt.

    ca. 600.000km til den lettesum af 145.00kr.


  • #68   11. maj 2009 eller en tdl. systemfragt trækker scania R420 6X2/4 euro 4 motor i hvid med 23.000km på uret.

    denne til den lette sum af ca. 740.000kr


  • #69   11. maj 2009 Bjarne... jeg tror du skal koncentrere dig om at blive udlært istedet for det her....

    1. Har du nogensinde tænkt tanken på hvorfor ind i helvede en suge/blæse bil er så billig?
    Der er intet kørsel til den slags biler for tiden, og det er virkelig INTET. Desuden er den så fucking tung, at den ikke dur til almindelig containerkørsel.
    Min makker er vognmand, og han har sådan en møgbørre stående, som INTET tjener, og som han overhovedet ikke kan komme af med.

    2. Sådan en systemfragt pis bil, er virkelig skrabet for ALT, så selvom den er billig, så er følgeudgifterne for at få den nogenlunde brugbar forfærdelige store. Men det afhænger jo selvfølgelig af hva man skal køre. Så en mulighed er den da. Men til den pris, kan du jo købe en ny bil for i dag.


    Så noget helt andet. Dit fis om blokken i en 530'er.... har du selv læst det igennem igen? For blokken i SAMTLIGE V8'ere er ens. Helt ned til de gamle i 141'er sågar. Det er europas ældste støbeform overhovedet.
    Desuden er sådan en vinkel 8'er da virkelig det dummeste at starte på, især i disse tider med dieselpriser og den slags.
    Så er jeg eller så ligeglad med alt det indoktrinering med alt andet end 8 propper og bla bla bla. Det dur bare ikke!
    noget helt andet....
    Vil du have en sjov arbejdsopgave til værkstedet? Så sig til dine kollegaer at du gerne vil afmontere frontkofangere på en 144 med plastikkofanger. Det er fandme til at få noller i kasketten af. smiley


    nå det var lige lidt indskudt fis og ballade herfra.

    Skal man se lidt realistisk på det her emne, så bør man vel nok snart blive enige om hva slags kørsel vi snakker om. For skal vi køre tip-sættevogn eller køletrailer, eller skal vi endda ud og køre asfalt?
    Det kunne jo være med til at gøre det lidt mere realistisk her.
    Men umiddelbart ville jeg personligt udelukke en V8'er totalt fra starten, og det udelukkende på grund af dieseløkonomien.
    Men en scania R480 synes jeg er fornuftig, da jeg har hørt meget godt om motoren. Men om man så kan lide scanias førerhus er noget helt andet. Det dumper ved mig også.
    Men generelt synes jeg man skal kigge ved alle de forskellige producenter, og så kigge i køretøjerne i klassen 460-480hk. Såsom DAF, Volvo, MAN, evt scania og sådan. Dog tror jeg at scania ligger i en helt anden prisklasse og derfor udelukker sig selv.


  • #70   11. maj 2009 du kan sige hvad du du vil om de 530 hk motor, men vi har efter hånden skiftede et motorer og vi har også ud kun motorblokken på en.

    grunden til at vi skifter at de har været sig mere end man kan ratte dem.

    ang sugeblæse bilen har den nu kún kørt med container de sidste på år og manden er rigtig glad for den tid han har haft den i.



  • #71   11. maj 2009 mellem "et" og "motorer" skal stå "par"

  • #72   12. maj 2009 får sku ikk meget ud af jeres små diskous. der..

  • #73   12. maj 2009 Ronni : Nej vel??? Det har ikke ret meget med hvad bil du måske vil vælge vel?

  • #74   12. maj 2009 ja lad os holde os til emnet (det er ikke nemt ).

    hvis jeg skulle køre min egne bil kunne en skov-bil også været fedt, for det er mange forreskelige opgaver de kommer ud for.

    (lader mine tankerne få frit spil lige nu)


  • #75   12. maj 2009 jeg vil lige fremhæve det igen.

    For at emnet her kan give en relevans. Så bør vi nok vide hva slags kørsel der er planer om.... ellers kommer vi ingen steder.


  • #76   12. maj 2009 hvad med en liebherr mobilkran, det er da en fed vogn at køre containere med;)

  • #77   12. maj 2009 nej da Jan R.... en FH16 700 som 4 akslet med alt til sværgods, og så køre en 1-akslet citytrailer for danske fragtmænd. Det kunne være underholdende smiley
    (jeg har faktisk mødt sådan en 4 akslet sværgodssatan, en svania 580'er, med en 1-akslet citytrailer efter. Det så fandme sjovt ud)

    ej nu skal vi holde det seriøse i emnet.


  • #78   12. maj 2009 Jan R
    Ja så med en container hængende i en wire foran ikk smiley det ku ellers se fin ud.


  • #79   13. maj 2009 Undskyld mig... Men når man læser dette forum igennem kan man ikke undgå og le bare en smugle.. smiley Og ved godt jeg ikke selv har været den mest seriøse.. smiley

  • #80   13. maj 2009 bare for at hoppe lidt så læs lige her

    Flest nye Volvo’er på vejene
    (13. maj kl. 07:30) Af Red.


    Der er indtil nu nyregistreret flest nye Volvo lastbiler over 15 ton i 2009. I alt er der rullet 429 nye Volvo’er ud på de danske landeveje i årets fire første måneder, heraf 95 i april.

    På andenpladsen kommer Scania med 372 nyregistrerede køretøjer, heraf 67 i april.

    På tredjepladsen kommer MAN med 223 stk. (44 i april), og herefter følger Mercedes-Benz med 147 (32 i april), DAF med 138 (31 i april), Renault med 44 (8 i april) og Iveco med 36, heraf 6 i april.

    Kilde: De Danske Bilimportører


  • #81   13. maj 2009 Munken: ahhh.. Dem er der squ ingen der vil have... udover os der gerne vil på værksted mindst en gang om måneden.. ;D ;D

  • #82   14. maj 2009 christian p: helst en volvo. måske en inde på lastbilnettet med fast kørsel til.

    en volvo fh 16 660 i-shift. og trække for bruno s hansen mener jeg de hedder


  • #83   14. maj 2009 Det var da noget af en vogn at starte med smiley

  • #84   16. maj 2009 Ronni
    Ska du ud og køre sværgods da? smiley


  • #85   16. maj 2009 du kan også leje en 2 akslet scania R420 vd Poulsenbiler i Padborg,hvis du lejer den i 4 år koster den kun 5000kr i leje om måneden

  • #86   16. maj 2009 ingen to akslet her,, har fået et tilbud fra en vognmand om at overtage hans firma med en bil. en scania R500 v8 med fast kørsel plus 2 kunder hvor den ene er kørsel med maskiner... vi har aftalt at jeg ovetager hans firma fordi han hellere ville være speditør for det firma som jeg så skal køre maskiner for også..

  • #87   16. maj 2009 Det var da godt så smiley

  • #88   16. maj 2009 okay det er da ikke så dårligt

  • #89   16. maj 2009 Det var squ da fint...

  • #90   17. maj 2009 Okay.. er der så kørsel nok til hele ugen der? eller skal du ud og køre andet?

  • #91   18. maj 2009 ja ja det er der..ellers skifter jeg mellem de to tre kunder jo..

  • #92   18. maj 2009 okay.. bare klø på ronni..

  • #93   18. maj 2009 jamen vi vil da godt snart se nogle billeder:) a den vogn du ska ha

  • #94   18. maj 2009 ja ja det kommer nok,, overtager et firma af en af mine ældre venner som er vognmand som hellere ville være speditør

  • #95   19. maj 2009 Okay, hva er det for et firma?:)

  • #96   19. maj 2009 det må jeg ik fortælle nu

  • #97   21. maj 2009 præcis ven..;)

  • #98   22. maj 2009 Skrevet: 19-05-2009 21:54:44

    det må jeg ik fortælle nu


    Er det sådan Morten Franden anlæggende? hahahah


  • #99   22. maj 2009 ha ha soeren....... fee kommentar...

  • #100   22. maj 2009 Haha.. Den kan da umuligt blive ligesom hans foretagende, fordi det var godt nok voldsom. haha

  • #101   22. maj 2009 Søren: JA det var det godt nok. De der 15 biler han skulle have eller hvor mange det nu var så man da ikke meget til smiley

  • #102   22. maj 2009 haha søren:D

Kommentér på:
egen bil og hvilken

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce