{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstærker i lastbil....
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #1   20. aug 2009 Jeg mener LF audio bruger 24v når han sætter anlæg i lastbiler

  • #2   20. aug 2009 lige med på en lytter smiley

  • #3   20. aug 2009 det kan du sagtens du skal bare huske at trække en plus fra begge batarier. når du ikke kun belaster det ene batari. det med en omformer er en meget dyr løsning og sikker ikke noget din forstærker har godt af.

  • #4   20. aug 2009 Marius : Det råd du kom med skal man ikke bruge, for i det ene batteri er der 12v, men det andet er der 24v. Og det er lige meget hvad du ellers gør.. Så NEJ IKKE BRUG DET RÅD: Mest for forstærkerens skyld..

  • #5   20. aug 2009 jeg satte en 24v i min gamle og det virkede fint du kan få en fin 4 kanals for 2500

  • #6   20. aug 2009 det er ikke så dyrt boesko har en omformer fra 24 til 12 v og kig på sikringen for meget den er på og køb en omformer som passer til til så for du ingen problemer det gjorde jeg og det fungeret helt fint og gav 900 kr for omformeren

  • #7   20. aug 2009 det er også nemmere helt sikkert men hvis man har en 12 v forstæker liggende man ikke bruger det var det jeg tænkte på

  • #8   20. aug 2009 Thomas W

    forstår ikke lige det du skriver?


  • #9   21. aug 2009 det er nu sådan jeg har en forstærker + bas liggende... og derfor ville jeg bruge dem, istedet for at begynde at skulle til at købe nyt...

    Mener... når jeg skal til at lave hul i beklædningen bag føresædet, for at få plads til en 10 tommer.... kan jeg jo ikke rigtig tillade mig at pille den ud, hvis jeg en dag stopper.... derfor føler min pengepung ikke rigtig for at gå ud og give penge for en ny forstærker.

    jeg ved godt jeg har 24V i det meste af bilen.... men ville trække et nyt forsyningskabel på kun 12V.
    Ved godt der kan være risiko for at det kan "slide" mere på det ene batt, end det andet... men nu er Mercedes jo ikke lige kendt for at være søde mod sine batt. i forvejen.. bilen er lige blevet 2 år, og jeg kører på mit 3ede sæt batt... (de bliver ladet i stykker, af standart generatoren)

    men spørgsmålet var om jeg ville have risiko for generator støj, hvis jeg sætter en 12V forstærker i....?


  • #10   21. aug 2009 Ja men det batteri der er ud til plus på lastbiler laver 24v. Lige meget hvor du trækker stellen fra..
    Prøv selv at måle efter


  • #11   21. aug 2009 Michael J : ja ja det kan du godt.. Men du smadret bare hurtigt det batteri som forstærkeren sidder til, da der bliver uens forbrug fra begge batterier..

    Tro mig, jeg ved det


  • #12   21. aug 2009 Michael J : ja prøv nu bare.. Men brug ikke din bedste forstærker..

  • #13   21. aug 2009 Michael : nej det er vi ikke.. Prøv at måle strømmen med et voltmeter.. Så ser du at du er forkert på den

  • #14   22. aug 2009 thomas w hvis det ene batteri lavede 24 v på + polen tror du så ikke at 12 v batteriet ville brænde af du kan ikke måle 24 v på et 12 v batteri

  • #15   22. aug 2009 Søren: prøv nu bare ik!!!

  • #16   22. aug 2009 Thomas.. Du er for sjov.. I dine svar til Michael sidder du og modsiger dig selv.. Først siger du, at det ikke kan lade sig gøre, så skfiter du mening og siger ja.. Så hopper du rundt igen og siger nej.. smiley

  • #17   22. aug 2009 Sune : jeg har sagt nej hele tiden.. Kan ikke lade sig gøre over begge batterier uden hjælpemidler...

  • #18   22. aug 2009 Jeg ville helt klart vælge en 24V.. istedet for at skulle sidde med den risisi at brænde forstærkeren af hvis ens omformer bliver overbelastet eller bare beslutter sig for at stå af..

  • #19   23. aug 2009 Nu må i lige slå koldt vand i blodet, der er 2 stk 12v batterier på lastbilen, og de er så serie forbundet, så de laver 24 volt.. man kan sagtens bruge en 12 volts forstærker, og så trække en dobbelt ledet ledning fra et af batterierne, lige gyldig hva for et i tager laver de kun 12v, og SÅ LÆNGE MAN BRUGER POLERNE PÅ SAMME BATTERI!!!!!!!! og hvis man trækker strømmen her fra, med en sikring helt nede ved batteriet, så sker der intet, man ødelægger hverken batteri eller for støj eller noget som helst, men hvis du ligger signal kablet forbi nogen "stærk strøms" ledninger, giver de støj på signalet... Så kort fortalt, bare kom igang, det kan sagtens gøres.....

  • #20   23. aug 2009 Finn : det holder slet slet ikke det der.. En ordentlig forstærker trækker meget mere end 15amp!

  • #21   23. aug 2009 Er helt enig med Søren

  • #22   24. aug 2009 hvor er i dog helt utrolig kloge at høre på, selvfølgelig kan han bruge en 12v og det kommer til og virke nøjagtig lige så godt, bare han trækker kablet ind ude fra batteriet, og det skal han alligevel hvis han vil have en stor forstærker, lige meget om det er 24v eller 12v. Jeg har da arbejdet som auto elektriker, og det har vi monteret flere gange hvis folk alligevel har det liggende er der da ingen grund til og bruge flere penge på nyt grej.

  • #23   24. aug 2009 Det er ok Søren.. Så kan du jo monterer det i hans bil. Med garanti. Så hvis det ene batteri ikke kan holde til det, så skifter du dem uden beregning ik??

  • #24   24. aug 2009 sagtens. Hvor mange gange har du fået skiftet batteri hvor begge er stået af samtidig, normalt står det batteri i minus siden altid af først, begrundelse kan du godt få, men det er en længere forklaring. Og rigtig mange multi trækkere har jo både 12v og 24v nato stik, hvordan tror du man montere det. Nogen saltspredere køre 12v styring, hvordan tror du man montere det. Skal jeg blive ved med og finde eksempler. Og jeg har monteret komplet 12v anlæg, med headunit, 3 forstærkere, del filter, og kondensator. I en lastbil, den har da kørt omkring 350.000 nu uden problemer.

  • #25   24. aug 2009 ja li præcis michael. Og som du skriver længere oppe, kan man bare parallel forbinde dem hvis man gerne vi have styrken fra begge batterier, alt de plus sammen og de 2 minus sammen. Laver 12v. Nu har jeg altså ikke lavet andet end auto el og opbygninger af lastbiler i 2 år. Så jeg sku da gerne vide hva jeg snakker om.

  • #26   24. aug 2009 er fuldstændig enig med dig søren

  • #27   25. aug 2009 finn d. Lige præcis, det er der også i næsten alle biler, men som nogen af de andre sage, så kan man ikke trække en ret kraftig strøm gennem det, og hvis man bruger det til en lille forstærker som det sikkert sagtens kan, kan man jo så ikke bruge det til noget andet, da man så igen overbelaster..

  • #28   29. aug 2009 Her er kun tale om en lille "RTO SX-4500" forstærker.. 2x75w
    (((( kan desværre ikke læse forbruget nogle steder på den))))

    link til billeder...
    http://www.allegro.pl/item707572454_wzmacniacz_rto_sx_4500.html#gallery

    og den skal kun trække bassen.

    det er ikke nogle stor opbygning, til et mobil diskotek.
    (så kunne jeg jo bare spørge Bremmer..)

    Det er udelukkende fordi, jeg for 3 gang på 2 år, har "kvæstet" mine standart højtalere i Merceren... og er træt af, de der 10w standart højtalere.. så har været ude og købe nye 175w´s... men de lyder som om, de leverer ren disk og mellemtone.. og næsten ingen bas...

    nu har jeg så en bas liggende fra dengang man legede "brian"... en 12` Titanium sub. 350w. og den lille forstærker... så jeg ville bygge de 2 ting i bilen hvis man kunne.


  • #29   29. aug 2009 jeg ved godt der står 20w på den forstærker på billedet....
    men på min står der:
    RMS 75w
    Peak 150w.


  • #30   30. aug 2009 ja, jeg ved ikke helt hvor stort forbruget er på den, men hvis du siger 175 w, og vil regne ampere forbruget ud, Så dividere du de 175w med de 12v, så for du 14,5A. men om den holder helt hundrede ved jeg ikke, for i 220v kan man sagtens gøre det, men hvis du bare har lidt effekt tab så er du lyn hurtig over 15A, så bare træk en god tyk 2 leddet ledning ind fra batteriet, og med en 25 Amp sikring i, så du sikker på der ikke sker noget. Så kan du også altid skifte til en større når det bliver nødvendigt smiley

Kommentér på:
Forstærker i lastbil....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce