{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vognmands kursus/Bankgaranti
  • #1   19. dec 2009 ja 125000 for de 2 første og 25000 til et aps selvskab. i alt 150,000 ja smiley

  • #2   19. dec 2009 APS koster da 125.000 nu og efter 1/1-2010 koster den 80.000.- Men pengene til et APS behøver jo ikke blive stående... smiley

  • #3   20. dec 2009 ja det er det samme om det er aps eller personligt ejet. laver du et aps så husk at idag skal du hæfte personligt for leasede biler osv ligeledes for lån i bank så overvej om det kan svare sig med aps nu.

  • #4   20. dec 2009 150000 for de 2 første lige meget om det er dit eget navn eller selskab.

  • #5   20. dec 2009 Jan R. Okay, det var da plat. Så er det jo bedre med Smba ligesom Arla...

    Nu er det min kone der skal stå "eje" selskabet, er det så også hende der skal på vognmandskursus eller kan jeg gøre det. Gik jo ned med et firma den 4/3-09...


  • #6   20. dec 2009 http://www.selskabsfabrikant.dk/

    info om SMba


  • #7   21. dec 2009 det er ikke umuligt, det kræver bare dine kreditorer er betalt og du ikke skylder i moms og skat,

  • #8   24. dec 2009 Er det ikke lidt ærgeligt hvis du skal lukke igen.. Så har du slæbt hende ned også.. Bare min ærlige mening, ikke kritik..

  • #9   26. dec 2009 Kasper, sker jo intet så længe det er selskabsform... Men overvejer at lade være med at starte igen. Vi skal lige have snakket alt igennem herhjemme osv.. smiley

  • #10   26. dec 2009 Finn, Super tak for det... Men kan sgu nok ikke få den da min gæld til Skat er mere en 50 tusinde efter jeg gik konkurs. Men kan være jeg skal lave et selskab i Tyskland i stedet. Men ved nu ikke helt om jeg skal starte igen...

  • #11   26. dec 2009 christian jo der sker også noget idag når det er selskabsform, da du skal hæfte personligt nu.

  • #12   26. dec 2009 Du skal ikke hæfte personligt med et SMba selskab...

  • #13   27. dec 2009 Min mening er at man ikk burde starte noget som helst op igen før man har betalt alt sin gæld til gamle kreditorer, og så lav det som dit personlige ejet firma så kæmper man skuy for det i de her tider, det jo for nemt bare og åbne og lukke alle de selskaber hele tiden og det ødelægger branchen, Ja undskyld det ikk for og lyde sur det er bare min mening =) Mvh Røntoft

  • #14   27. dec 2009 Hvis jeg skal betale hele min gæld tilbage inden jeg kan starte igen, så blir det ikke i vores tid i hvertfald. Men jeg ved sgu hvordan det er at miste det hele, og vil ikke moste noget igen. Man starter jo ikke et selskab for at bare "Nårh det gik sgu ikke, jeg lukker det igen" Ham jeg har fået kørsel ved er en af mine gamle vognmænd, og som det ser ud selvom krisen kan det godt gå at have kørsel der. Man skal jo ikke forvente at have 1 Mil. i løn, så er det ihvertfald den forkerte branhce...

  • #15   27. dec 2009 Christian

    Uanset om det er et SMBA, så kommer du til at hæfte personligt, det "glemmer" ham selskabs gutten bare at fortælle. Det der sker er, at banken ikke ville give sådan et selskab en driftskredit uden personlig kaution, leasingselskaberne vil heller ikke lade selskabet lease en bil, med mindre virksomhedens ejer hæfter personligt og ellers kan godkendes efter alm. kreditvurdering og olieselskabet vil forlange en bankgaranti på hvad der typisk svarer til 2 måneders forbrug.

    Den der med, at man bare kan lave et selskab og så ikke komme til at hænge på noget eksisterer ikke mere, med mindre du er et usædvanligt godt økonomisk papir og det er du jo ikke eftersom du skylder det offentlige og din kone er heller ikke med mindre hun ejer forholdsvis store aktiver eller alternativt har en fornuftig positiv formue.

    Fordelen ved drift i selskabsform er forlængst ødelagt, netop af folk der bare lukkede og startede forfra igen og igen.

    Vi driver her i familien forretning i selskabsform, som ApS, og det er kun småting vi ikke hæfter for personligt, værkstedsregninger, tlf regninger osv. Alt det væsentlige er der personlig hæftlese på.


  • #16   27. dec 2009 nemmerlig rigtigt morten.

  • #17   15. jan 2010 Nu er det ikke for at sige alle imod men den form med kaution osv er ikek altid nødvendigt.

    Jeg driver 2 større virksomheder idag sammen med 2 andre og man skal lave ne slags pyramide form så kan du sagtens komme uden om det men igen men skal ikke bare gøre det fordi "Hovsa" den gik sku ikke men igen du kan nok ikke stå som ejer at firma / selvksab det vil din advokat der skal starte det nok også sige til dig...


  • #18   16. jan 2010 Leon

    Klart man kan undgå at hæfte personligt, men det kræver der er en vis kapital bag, er der ikke det, så tror jeg ikke på man kan slippe. Hvis du påstår andet, så er jeg ikke overbevist før jeg har set regnskab for dine virksomheder og/eller set kontrakter der modbeviser det på skrift.

    Dette ikke for at være en lyseslukker, men det er noget jeg har brugt meget tid på, så jeg mener at vide hvad jeg snakker om!


  • #19   16. jan 2010 Hej Morten

    Siger skam heller ikke du ikke ved hvad du snakker om.

    Men Nej man kommer igen steder unde penge.

    For at lave pyramide formen kræver det at du kan stifte 2 APS / Holdinger også lave en som du privat har. Men der er jo mange ting bag denne ide hvis man gerne vil trække kun 25% skat af den løn du tager og ja. Men som sagt det var kun et forslag til hvordan man kan starte uden du skal hæfte personligt.


  • #20   16. jan 2010 morten S. det rigtigt. man kan ikk i dag have de fordelle mere ved et aps/as selvskabs form. for da jeg skulle til møde med mit erhvavs bank og leasings firma for at skrive under på bilen måtte jeg ikk stempe med firmaets navn som ejer, det skulle være mit personlige undersrkift.

    de fordelle man kan få ved at have det i selcskabsform eller et person ejet firma er faktisk kun på det skattelige der er en fordel.


  • #21   16. jan 2010 Den eneste fordel der efterhånden er tilbage er, at man kan slippe med 25% i skat af OVERSKUDDET hvis man har et selskab. Alt andet er ligegyldigt, med mindre man har forholdsvis meget kapital til rådighed.

    Vi fik beskeden ved Nordania Leasing, at der skulle personlig kaution på ALT med mindre man kunne fremvise regnskaber med stort overskud og stor og voksende egenkapital.

    Selv olieselskaberne forlanger bankgaranti i dag hvis man har en fornuftig kredit tid og især hvis man kan tanke i udlandet. Vi har f.eks. DKV igennem YX og de forlangte ret hurtigt en bankgaranti for at forhindre vi bruger kassen i udlandet og så ikke kan betale.

    Leon

    Hvis man skal stifte 2 APS + 1 privat, så skal man bruge minimum 375.000 + det løse bare for at komme igang. Har man så mange penge, så kan det meste lade sig gøre!


  • #22   16. jan 2010 morten s yep jeg skulle også undersrkive som personlig hæftelse ved statoil og yx. og eftersom jeg ikk havde haft 1 årlig renskab til at kunne fremvise ja så sagde de bare ærgeligt. at jeg skulle skrive under selv og ikk med firma stempel. men jeg syntes det fair nok

  • #23   16. jan 2010 Ronni

    Har du købt bil selv?


  • #24   16. jan 2010 nej det var tæt på men sagde nej i sidste ende.. ville hellere vente.. og det jeg glad for i dag

  • #25   16. jan 2010 Ronni

    Nå på den måde - Og jeg forstår godt du er glad for i dag, at du ikke sprang på. Jeg ville ønske vi aldrig var startet med det Kurer helløj dengang. Øv altså!


  • #26   16. jan 2010 Morten S

    Ser det så slemt ud ?

    Jeg håber på jeg kan starte for mig selv regner med jeg ved besked i næste uge... Var nede og se og prøve bil idag.


  • #27   16. jan 2010 leon a
    drev du ikk to større firmaer i dag da..


  • #28   16. jan 2010 Jo men det er noget Helt andet.. hehe

    Netcomnord og Solskovgaard.

    Men jeg arbejder ikke i de firmaer jeg er bare med som indehaver.


  • #29   16. jan 2010 så driver du dem i realiteten ikk når du ikk er der, hehe :;)

  • #30   16. jan 2010 Leon

    Ja det ser sgu slemt ud. Det er en lorte luderbranche - Det er meget værre end transportbranchen med store biler, alle kan jo købe en kassevogn og så gå igang. Dem man konkurrerer med har ikke orden i forsikringer, bruger sort arbejdskraft til at køre om natten, betaler ikke moms og jeg kunne blive ved.

    Vi startede i 2006 og prisen er ikke steget overhovedet - Tværtimod. Det duer bare slet ikke. Lige pt. har vi sat en bil hjem, så koster den da kun de faste udgifter. Vi har så 2 der stadig kører, men de kan ikke tjene til omkostningerne, så det koster hver dag og det har det gjort længe. Så vi overvejer kraftigt at stoppe.


  • #31   16. jan 2010 Ronni

    Nej det kan man godt sige... Men et eller andet har jeg vel at sige når jeg er med ejer ?

    Morten S

    Det lyder slemt er jeg sgu ked af at høre det er aldrig sjovt når ens virksomhed ikke køre som man håber på og lagt en masse arbejdskraft i.

    Håber det bedste for dig..


  • #32   16. jan 2010 leon yep det har du da. nu ved jeg ikk hvor mange penge du har smidt efter det men man har altid noget af sige når man er medskifter/ejer. smiley

  • #33   16. jan 2010 Ronni

    Ja det håber jeg da

    Solskovgaard ejer jeg kun 10 %

    Men Netcomnord ejer jeg 33.33333333

    Men lidt penge har jeg da ude at flyve i det men kender du ikke det ordsprog en gang chauffør altid chauffør efter jeg stoppede har jeg ikke ville andet end at ud og køre igen..


  • #34   16. jan 2010 yep kender ordsproget, er sygemeldt nu pga af ulykke med lastbilen (se evt billeder i mine album) så kan godt mærke jeg hiver efter at komme ud og trille

  • #35   16. jan 2010 Hehe det tror jeg gerne..

    Jeg er ved at ligge billeder og film op af den bil jeg har været nede at prøve idag.

    Har uploadet film men så står der Videoklippet er endnu ikke konverteret.

    og oprette et foto album virker dertil hvor jeg skal uploade billeder når den er færdig med at uploade bliver den ved med at skrive der er 0 billeder i foto albummet. ? ved ud noget om det ?


  • #36   16. jan 2010 pas.. prøv forfra

Kommentér på:
Vognmands kursus/Bankgaranti

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce