{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  6 Køreperioder i ugen..
  • #2   24. mar 2010 Hvis du kører ud søndag kl. 18 så kan du køre 6 x 24 timer inden du skal holde hvil. Og det er jo så til lørdag kl. 18.

  • #4   24. mar 2010 Uden dog at være helt sikker så vil jeg da mene de går efter hvad kl. du afsluttede det seneste weekendhvil og så 144 timer frem (6x24 t)....

  • #6   24. mar 2010 Pedersen : Niks den der gælder ikke.. Kører du ud Søndag, skal bilen/chauffører holde weekend fra Fredag... Der må max være 6 sammenhængende dage...

    Og kører man Mandag-Lørdag og så holder sit weekend hvil, må man ikke kører ud Søndag. Først Mandag kl. 00.00. Og det er selv om man har holdt over 24timer..


  • #7   24. mar 2010 Hvad vil I præcis vide om de regler??

  • #9   24. mar 2010 Jeg har da altid kørt efter 6x24 timer fra afgang, altså 144timer fra afgang til stop.. Så er det da lige gyldig om du køre ud søndag, mandag eller hvordan..

    Thomas w den der vil jeg gerne sætte min tvivl ved, hvis du køre ud sent søndag aften, må du gerne køre til lørdag formiddag, bare man holder sig inden for de 6 tilrådighedsperioder..


  • #10   24. mar 2010 Jamen det er da meget muligt at jeg tager fejl. Jeg mener nu bare at 6 døgn er 6 x 24 t... Men jeg tror dig Thomas.

  • #11   24. mar 2010 Æ'hyler. Ja der er ikke lavet meget om på reglerne..

    Ja pause mindst 15min først og mindst 30min. til slut eller 45min sammenhængende...
    90 kørertimer på 14 dage. Og man må ha op til 56 kørertimer på en uge. Men skal så kompenserer for det ugen efter så man max får de 90 timer...

    6 sammenhængende arbejdsdage. Og mindst 24 timer hjemme eller i bilen som "weekendhvil".
    Og på 3 uger skal man ha mindst 135 timers "weekendhvil"

    Jeg holder selv for det meste ca. 60timer "weekendhvil"

    Så jeg kan godt kører om Lørdagen uden de store problemer...

    Og kørertid hver dag er 9 timer. Og 2 gange 10 timer om ugen..


  • #12   24. mar 2010 Søren : Det kan godt være politimanden accepterer det, men den er ikke gangbar..

    Har snakket med ham der sidder med vores kører/hviletider. SÅ har fået forklaringen...

    Og nej jeg bilder dig ikke noget ind....


  • #13   24. mar 2010 google.dk det det da nemmere, i stedet for alle ommer md hver sin forklaring:) sørem: ellers har du da din gamle chauffør håndbog med i førehuset, ellers må du få cheeefen til at skaffe dig det smiley

  • #14   24. mar 2010 Brian C sådan er jeg også hundrede procent sikker på det er..

    Thomas W, jeg vil ikke stille det til diskution eller lyde påståelig, for jeg gør kun som jeg altid har fået forklaret, og som jeg er sikker på er det rigtige, efter min forståelse af de skrevne regler, MEN, Hvordan vil du så udnytte den 6 tilrådighedsperiode, det er bare ærgeligt eller hvordan, når man nu er startet 23.45 søndag aften, så må man bare ikke mere kl 24.00 fredag eller hvordan, jeg vil bare være sikker på vi ikke snakker om nøjagtig det samme, på hvert sit "sprog"


  • #15   24. mar 2010 Søren : Nu gør du det forvirrende, men jeg siger jo hvad jeg har fået afvide..

    Jeg vil sige, det er ærgeligt at man ikke når at få den brugt. Men i mine øjne er man på job i 7 sammenhængende dage og derfor mener jeg ikke man må kører Søndag og til Lørdag. Så ja tiden slutter Fredag kl. 23.59


  • #16   24. mar 2010 hvis vi nu stiller det nemme regne stykke op..
    Så siger vi at vi køre ud søndag kl 18.00. så har du 15 timer der fra, og holder 9 timer, det samme om tirsdagen, så onsdag og torsdag har du 13 timer og 11 timers hvil,
    Er vi så enige om at vi er nået til kl 18 fredag aften, og skal til at starte på den 6 tilrådighedsperiode, så er jeg temmelig sikker på at den må du selvfølgelig bruge fuldt ud, og så er du hjemme lørdag kl 9.00

    er jeg helt forkert på den her eller hvad, er rimelig sikker på din timeguide vil gå med på den også...


  • #17   24. mar 2010 det kan sagtens være at jeg har læst reglerne som jeg måske helst vil forstå dem smiley

    Men jeg har altid sat mig rigtig meget ind i tingene når jeg skulle til og have styr på et eller andet, og jeg har da kørt for en vognmand hvor vi udnyttede hvert et minut vi havde, så der blev man sku nød til at have styr på det..
    Så det er ikke noget jeg har hørt fra nogen eller noget, det er simpelthen fordi jeg har sat mig ned og læst reglerne igennem fra ende til anden, i flere forskellige forklaringer faktisk.


  • #18   24. mar 2010 Kan kun sige at hvad jeg har fået afvide fra vores mand i Grenaa, der burde vide en masse om det her, ja så er den ikke gangbar. For det er 7 sammenhængende dage. Og det må man ikke...

    Derfor er det ikke altid nemt at udnytte det helt.. Men er glad for jeg meget meget sjældent kører Lørdag eller Søndag....

    Der er jeg hjemme og hygge med min familie...


  • #19   24. mar 2010 Hehe, det er så i orden thomas, jeg tror han skal rette det til sammenhængene døgn, for så er den god nok, men 6 sammenhængene døgn, må man efter min forståelse af de skrevne regler gerne.. et døgn kan jo godt gå fra middag til middag, som det kan gå fra midnat til midnat...

  • #20   24. mar 2010 Søren : Ja det er også derfor jeg bliver i tvivl...

    Men det er nu ikke lige det jeg fik afvide.. Men jeg må snakke med ham en dag om det...

    Men jeg har heldigvis ikke de problem.
    Og skal hellere ikke bokse med færgereglen og andre underlige ting...


  • #22   25. mar 2010 Man regner jo køretid i løbet af 24 timer. Så reelt kan du sagtens have 6 køreperioder på 5 dage, hvis du forstår at bruge skiven fuldt ud. Og den med 24 timers hviletid gælder kun hvis du er så langt hjemmefra, at du ikke kan tage et offentligt transportmiddel hjem. Ellers er det min. 36 timer.. Så vidt jeg ved..

  • #23   25. mar 2010 Jacob : Det er sku længe siden reglen blev lavet om

  • #24   25. mar 2010 søndag kl. 18 og 6x24 timer frem er til lørdag kl. 18 og så enten reduceret hvil eller 45 timer.
    Vidste i at det er ulovligt at holde OVET 44 1/2 time weekend hvil i lastbilen i udlandet???.
    Og nu en lille en til tænkeren smiley
    Må mån kører 10+10+9+10+9+10 inden for de 6x24 timers arbejdsuge?? smiley det forgangende weekendshvil er underordnet !


  • #25   25. mar 2010 ja men hvordan er det ugen er søndag kl. 00 til lørdag kl. 23.59 dvs
    10+10+9+10+9+10
    fredag 10 timer
    lørdag 10 timer
    søndag 9 timer__________her skiller ugen
    mandag 10 timer
    tirsdag 9 timer
    onsdag 10 timer

    Kører man sine 6x24 timer periode fredag fredag morgen til onsdag aften så kan man b ruge 4x10 timer hehe


  • #26   25. mar 2010 Allan : Skal det bare gøre mere forvirrende??

  • #27   25. mar 2010 hehe næh men det er udnyttelse af køretid det her hvis man overlaber weekend smiley

  • #28   25. mar 2010 Hvisdu holder weekend hvil om Søndagen. Ja så er den gangbar

  • #29   25. mar 2010 ugen starter ALTID natten til mandag kl. 0.00 og slutter igen søndag kl. 23.59. I de dage må du maks have dine 6 køreperioder maks 56 køretimer. At du starter etc. søndag hører IKKE til den nye uge, men den forgangende...

  • #30   25. mar 2010 Man burde da kunne ligge sin uge som man vil. Der står da ingen steder at du skal holde weekend Lørdag - Søndag.. Det må du da gerne holde midt på ugen..

  • #31   25. mar 2010 Thomas W
    En uge starter jo søndag kl. 00
    Så det er underordnet. Mit eks. er 100% iorden efter bogen smiley


  • #32   25. mar 2010 Så I mener ikke man må starte op Tirsdag, og så kører Tirsdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Lørdag, Søndag, og så holde weekend fra Søndag til Tirsdag??

  • #33   25. mar 2010 JO men så må man ikke kører som det eks. jeg skrev om altså 4x10 timer i en 6x24 timer arbejdsperiode imellem weekendhvil smiley

  • #34   26. mar 2010 Hvis du starter søndag aften og køre 9 timer og går i seng mandag morgen = 1 periode !!

    Så køre du fra mandag aften til tirsdag morgen = 2 periode.

    Tirsdag aften til onsdag morgen = 3 periode

    Onsdag aften til torsdag morgen = 4 periode

    Torsdag aften til fredag morgen = 5 periode

    Fredag morgen til lørdag morgen = 6 periode !!

    Herefter skal der holdes et 24 eller 45 timer hvil !!

    Og så må du starte igen !!

    Men starter du Søndag og kun køre 4 eller 5 timer og så går i seng inden midnat ryger der en HEL køreperiode på 9 timer på kun at køre de 4 eller 5 timer.

    Hvilket så betyder at du kun kan køre til fredag medmindre du holder et 24 timers hvil i løbet af ugen da du jo så får 6 nye perioder !!

    Og i kan jo kun køre 56 timer om ugen spå det kan max blive 6 køre perioder !! 10+10+9+9+9+9 = 56 !!

    Men så kan i kun køre 34 timer ugen efter inden der igen skal holdes 24 eller 45 timer !!

    Den gyldne regle er at du ikke kan sove i bilen mere end 5 gange på en uge og køre 6 perioder og så skal der holdes 24/45 timer inden dytten ruller igen !! Og husk at kompencere inden 3 uger hvis i kun holder 24 !!

    Og som reglerne er nu gælder det kun med 24 eller 45 timer alt andet er spild !! Så feks 36 timer kan i ikke bruge til noget og der kan ikke kun kompenceres med 9 timer næste gang !!

    http://www.truckernet.dk/pdf/nye-regler-kore-hvile-itd.pdf


  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #35   26. mar 2010 hvis man starter søndag kl 19 og kører og kun kører 5 timer , kan man så ikke godt køre indtil lørdag kl 19 , selvom det er 7 gange du starter.bare du ikke overskrider de 56 køretimer indenfor 6 døgn,,,,,

  • #36   26. mar 2010 KC : Nope nope... Lyt nu til Hvad Claus har skrevet.. Han ved hvad han snakker om...

  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #37   26. mar 2010 så er der da noget de har misforstået ved politiet for har lige haft skiver kaldt ind og der var der ikke noget galt i det.. hvor står det helt nøjagtig at du ikke må det...??

  • #38   26. mar 2010 Ved ikke hvor det står henne.. Men sådan er reglerne bare...

  • #39   27. mar 2010 Andreas

    Nemlig !! Men det er det samme som der står i det link jeg har smidt op !! Det er bare en mere overskuelig måde at læse det på !!

    Problemet med køre/hviletidsreglerne er bare at hver mand tolker dem så de passer i hans/hendes kram.. Sådan har det altid været !!

    Det tror jeg aldrig man kommer af med !!

    Derfor ser vi også at der gang på gang dukker sager op om det.

    Men husk nu selv politiet kan ikke altid selv finde ud af de regler !!!


  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #40   27. mar 2010 ja hver mand tolker reglerne forskellige.. og det gør politiet så også åbenbart, har lige haft skiverne kaldt ind og har fået resultatet og der var ingenting at bemærke over at vi kører på den måde , men der er jo nok også kun 25 biler i firmaet der kører på den måde.. så politiet forstår jo heller ikke reglerne... for i siger jo at man ikke må , og så passer det jo for i er jo nok de eneste der læser reglerne 100% rigtig , og alle andre inklusive politiet der ikke fatter en bjælle.... MEN vis mig hvor det står at du ikke MÅ.. og jeg bøjer mig i sandet .. du må køre alle de køre perioder du ka nå inden for 6 døgn bare du ikke overskrider 56 timer eller de 90 timer på 2 uger

  • #41   27. mar 2010 kc

    Rolig rolig nu !! Der er ingen der siger at det med 110 % sikkerhed er os der har ret !! Jeg har bare tærpet de regler igennem så mange gange på chaufføruddannelse i sin tid og på vognmandskursus at jeg føler mig temmelig sikker !!

    Men nu vil jeg lige fordybe mig i det i løbet af weekenden og vende tilbage når jeg er helt sikker på hvordan det er !!!



  • #42   27. mar 2010 Ja jeg er ikke færdig med at gennempløje reglerne men indtil videre vil jeg lige henvise til disse sider hvor det tydeligt står at man maksimalt må arbejde 6 x 24 timer og køre 6 daglige køreperioder mellem 2 ugentlige hvil !!

    http://www.truckernet.dk/?id=5

    http://www.erhvervsbladet.dk/transport-logistik/nye-eu-ansvarsregler-koere-og-hviletid

    http://www.thyvogn.dk/223-169-koere-hviletidsregler.htm


  • #43   27. mar 2010 Og så lige et spørgsmål til dig KC !!

    Når du skriver i køre fra søndag kl 19 og til Lørdag kl 19 hver uge !!

    Hvordan pokker lykkedes det jer så, nogensinde at holde et korrekt weekendhvil på 45 timer ???

    Ja jeg undre mig bare da der mig bekendt ikke er mere en 24 timer imellem 19.00 Lørdag og 19.00 Søndag !!

    Ja du kan redusere til 24 timer men hvornår pokker kompencere du så for de manglende 21 timer ??? I løbet af ugen eller ?


  • #44   27. mar 2010 Hvis der nu, som tidligere nævnt er 25 biler i firmaet så gør i de det da muligvis hver uge - Bare ikke samme chauffør og samme bil.

  • #45   27. mar 2010 Pedersen

    Nej for det kan ikke lade sig gøre ellers !! Og så er det også at KC´s påstand om at man kan køre sådan hver uge ikke holder jo !!

    Det kan ikke lade sig gøre medmindre man holder fri en halv til en hel uge hver 3 uge.. ellers kan man ikke køre sådan !

    Og det er jo det vi diskutere !!


  • #46   27. mar 2010 Hvad nu hvis man bor i Hanstholm, men vognmanden er fra Padborg. Der er jo et godt stykke vej mellem de 2 byer, men de gælder jo ikke som arbejdstid, hvis du stiller bilen i "padby" og så tager "golf'en" hjem. Hvordan forholder man sig så til weekendhvil? Og arbejdsdirektivet fra EU???

  • #47   27. mar 2010 "ja hver mand tolker reglerne forskellige.. og det gør politiet så også åbenbart, har lige haft skiverne kaldt ind og har fået resultatet og der var ingenting at bemærke over at vi kører på den måde , men der er jo nok også kun 25 biler i firmaet der kører på den måde.."

    - Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til i det indlæg, så gør firmaet det hver uge... Ikke de samme chauffører, men firmaet smiley

    Og du kan jo heller ikke gøre det andet der 2 uger i træk, da du jo vil komme op og få 112 køretimer, hvilket er en hel del for meget.Og hvis man er 6 køreperioder om at køre 34 timer så holder man godt nok meget stille.


  • #48   27. mar 2010 Pedersen

    Jo du kan godt køre sådan i 2 uger i træk bare ikke over 90 timers samlet køretid !! Der skal bare holdes et 24 timershvil imellem..

    Men lad os nu vente og høre hvad KC svare !!

    Jacob A

    Realt skal turen fra Hanstholm og til Padborg og modsat regnes som andet arbejde og indgå i din daglige rådighedstid !! Og noteres på skiven/udskriftet fra tachografen..

    Men det er der ikke mange der arbejder i og det bliver heller ikke rigtigt kontrolleret !!





  • #49   27. mar 2010 Claus P : Lad os gøre det, for han ved helt sikkert mere om det end jeg gør :=)

    Mht. det der køren i privatbil... Det skal vel egentlig også regnes med som køretid? Men det er jo lidt svært at bevise at du har kørt hjem osv.


  • #50   28. mar 2010 Pedersen

    Ja nemlig !! Vi venter lige på det !!

    Et eller andet sted j´kan vi læse om det skal tælle som køretid eller endet arbejde !!

    Tror faktisk det er køre tid når du selv køre og andet arbejde når du tager tog eller bus eller bliver kørt !!

    Annnnnnnndrææææas !!!! ;D


  • #51   28. mar 2010 Hvaaaa fandt i ud af? Så?

  • #52   28. mar 2010 Hvis du kører ud søndag kl. 18 så kan du køre 6 x 24 timer inden du skal holde hvil. Og det er jo så til lørdag kl. 18. Pedersen..

    Ja selvfølgelig, men derfor må du stadig kun have 6 køreperidoer? jo..
    Søndag mandag tirsdag onsdag torsdag fredag lørdag,, det er jo 7?


  • #53   28. mar 2010 Søren : Ja det har jeg jo også skrevet længere oppe... 6 x 24 timer?

  • #54   28. mar 2010 Ja det er vi fuldstænding enige om at du skal have sat bilen på weekend efter seks døgn. Men derfor kan du stadig godt komme op og køre 7 perioder hvilket du ikke må smiley

  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #55   28. mar 2010 claus hvor har jeg skrevet at jeg gør det hver uge???? jeg starter søndag kl 19 og bruger ca 5 køretimer så kører jeg 5 dage hvor jeg bruger min køretid hver dag og så bruger jeg mellem 3 og 5 køretimer om lørdagen så er det wekend indtil mandag aften . så kører jeg indtil fredag aften .,. jeg kører mellem 51 og 55 timer den ene uge og så resten op til de 90 timer ugen efter... det har politiet da godkendt så jeg går da ud fra at det er lovlig... og til pedersen jeg prøver ikke på at spille klog og alt det der jeg siger bare at politiet har godkendt det ..

  • #56   28. mar 2010 Hvis du starter søndag og kører lørdag også, så køreru da i den 7 køreperiode smiley

  • #57   28. mar 2010 k C : Jeg har aldrig troet at du prøvede at spille klog eller noget. Jeg ville bare fortælle Claus hvordan jeg læser det du skriver og forklare det sådan. Det mig og Claus diskuterede var at han mente du gjorde det hver uge og jeg mente at jeres firma gjorde det hver uge. Så det var overhovedet ikke hægtet på dig smiley

  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #58   28. mar 2010 ja det gør jeg .

  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #59   28. mar 2010 jeg har heller ikke antydet at jeg gjorde det hver uge.. men vi er 25 biler der kører såen som jeg har skrevet skiftevis en lang og en kort uge,

  • #60   28. mar 2010 Søren.. Jeg tror du tæller det sammen forkert.. Du tæller det, som hver dag er en køreperiode.. Men som det står beskrevet, så overlapper perioderne hinanden.. Så det man kører Lørdag, hører til Fredags-perioden, da man er påbegyndt perioden om fredagen..

  • #61   28. mar 2010 sune

    De overlapper da ikke hinanden hvis der er hvil i mellem dem! Hvis man kører en fuld periode fredag, holder hvil og så kører nogen få timer lørdag det sidste stykke hjem, ja så er lørdag periode 7!


  • #62   28. mar 2010 k C : Ja og det var også sådan jeg forstod det.

  • #63   28. mar 2010 KC

    Har heller ikke sagt at du køre sådan hver uge !! Spurgte om du køre sådan hver uge !!

    Men hvorom alting er så må man kun køre 6 køreperioder i løbet af de 6 x 24 timer..

    Det skriver Søren jo også i det oprindelige indlæg, og det er der flere der har skrevet flere steder herned igennem tråden !

    Det står højt og tydeligt i reglerne. Det kan du finde i de links jeg lagde ud længere oppe !!

    Og hvis ikke det var sådan kunne du da også være sikker på at vi ikke længere vile kunne komme hjem og holde ordentlig weekend. Så ville samtlige vognmænd og speditøre da sørge for at bilerne rullede lige til sidste minut var brugt !!

    Men hvis du når at lave 24 timer i løbet af den uge du skriver om SÅ kan du køre lovligt lørdag også ellers ikke !!

    Sådan har jeg altid lært det alle de steder jeg er blevet undervist i køre/hviletid !! Bla på vognmandskurset !!

    Så det holder jeg mig til !! Desuden har min timeguide også altid meldt at det var slut fredag når man var kørt ud søndag..

    Men hvorfor politiet ikke har bemærket det i deres kontrol aner jeg ikke og det er jo kun godt for jer !



  • #66   28. mar 2010 Tror liiiige jeg var ringe ned til DTL og få det her forklaret, sådan jeg ikke laver nogle fejl smiley

  • #67   28. mar 2010 Vil bare stadig ikke mene at man kan køre søndag til og med lørdag smiley Det kan ikke lade sig gøre.

  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #68   28. mar 2010 jamen det må jo være min held at der ikke var nogen bemærkninger fra politiets side ,, ska jeg ringe til politiet og gøre dem opmærksom på fejlen "lovlydig chauffør som jeg nu er " neeeeejjjj det ska man vel ik , vel

  • k c
    k c Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 68
    #69   28. mar 2010 jeg venter med spænding på en tilbagemelding..

  • #70   28. mar 2010 My Sport

    Det afgørende er vel ikke om der skiftes skive, men om der holdes et hvil. Hvis du kører 4 timer fra kl 20 til 24 søndag aften og går i seng i 9-11 timer, så starter der vel en ny periode når du har sovet og så har du "spildt" en hel periode på 4 timers kørsel?


  • #71   28. mar 2010 Nej det behøver det heller ikke og være. men når jeg kører ,

    4 Søndag 9Timers Hvil
    9 Mandag 11 Timers Hvil
    10 Tirsdag 9 Timers Hvil.
    10 Onsdag 9 Timers hvil
    9 Torsdag 11 Timers hvil
    9 Fredag 11 timers hvil
    6 Lørdag

    Det er fandme da seks. haha


  • #72   28. mar 2010 Jeg kan godt se hvad Morten mener :).. Men jeg er overhovedet ikke med på hvor du vil hen af? hahah

  • #73   28. mar 2010 My Sport

    Rådighedstiden er da ikke 15 timer under alle omstændigheder, de dage du skal holde 11 timers hvil er rådigheden da kun 13 timer. Men uanset, så er mandagen da ikke gået når man har holdt 9 timers hvil. Så er den 9 om formiddagen, så kan man da nå 15 timers rådighed inden midnat! - Eller det kan man i følge mit ur.

    Og gør man det, så har man i princippet brugt 2 perioder på 14 timers køretid.


  • #74   28. mar 2010 Helt lige præcis, sådan ser jeg detogså.

  • #75   28. mar 2010 My Sport Is Transport : Vel og mærke hvis man starter mellem kl. 00 og 04

  • #76   28. mar 2010 Jo det er det da... Men dem, der starter fx kl. 18 og slutter kl. 02-03 omtaler da også sig selv som natchauffører smiley

  • #77   29. mar 2010 Jo jo, men det er jo egentlig også dem du nævner der er "mest" natchauffører hvis man tager det sådan smiley

    Så må du jo hellere slappe lidt af smiley


  • #78   29. mar 2010 Jeg tror rigtig mange af os her diskutere, eller debatere om i vil, om nøjagtig de samme ting, det er bare forskellige måder at læse reglerne på, og forskellige måder at forklare ens opfattelse...
    men hvad jeg kan læse mig til her, det er at vi indtil nu er enige om, at der er 6 x 24 timer på det vi kalder en arbejdsuge.. og det vi egentlig startede med var om man måtte køre ud søndag og komme hjem lørdag, som jeg er helt overbevist om at man må...

    Men hvor mange tilrådighedsperioder man så bruger, har jeg personligt altid kun kørt efter at når 6 perioder var brugt, så var det snyd for resten smiley

    Jeg kan godt se meningen med at hvis man blir lagt død efter 2,5 time et sted, så burde man ikke miste "en hel dags arbejde" på det


  • #83   29. mar 2010 Har lige snakket med ITD i padborg og hun sagde at der ikke står nogle steder at man ikke må havde mere end 6 køreperioder på seks dage.. Nu fatter jeg da slet ingenting?

  • #84   29. mar 2010 Ham fra ITD ville renge til 3 F og høre hvor de vil hen med det.. Det står skrevet i 3 f's kørehvildetids ordning nemlig.. Og han havde aldrig hørt om det før.

Kommentér på:
6 Køreperioder i ugen..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce