{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  exportchauffør til 1700 om dagen..
  • #1   19. apr 2010 Nu kender jeg ikke lige til export kørsel.
    Men synes ikke det lyder helt åndsvagt.
    En export chauffør, får jo ikke en ret høj timeløn. Men har så sine udefradrag..


  • #2   19. apr 2010 jooooeh... Men ville mene at den faste pris på 1700 er en måde at udnytte det på. Han får jo det samme uanset hvor meget han knokler.

  • #3   19. apr 2010 Kenneth : Ja jeg kan godt forstå dig. Men prøv at checke 3f's hjemmeside og se hvad overenskomsten siger....

    Jeg kører selv hjemme. Og der tror jeg ikke det er så mange penge om dagen. Men nu kører jeg jo på overenskomsten...


  • #4   19. apr 2010 Nej, jeg lå på de 1500-1600 om dagen med kørsel hjemme. Men det var da hvor jeg virkelig havde timer.

  • #5   19. apr 2010 Hvorfor ikke bare kører efter overenskomsten??

  • #6   19. apr 2010 Jamen det var jo det jeg tænkte. Hvorfor ikke bare køre efter det, men det må jo være fordi han sparer penge på det ved at sige en fast pris og det er uden pension eller ferie.

  • #7   19. apr 2010 Hvor mange chauffører kører efter overenskomsten lige i tiden?

  • #8   19. apr 2010 Men mit spørgsmål er egentlig bare om det er at snyde ham helt vildt, eller om det faktisk er nogenlunde rimeligt?

  • #9   19. apr 2010 jo flere timer jo mindre time løn, hvis vi regner med 1700 om dagen lad os sige han har bare 13 timer i gennemsnit det så ca 130kr i timen. det fair nok hvis det eksport kørsel, ferie penge/pension skal han indbetale.. jo færre timer han har jo bedre timeløn. da jeg kørte her hjemme hos en bestemt vognmand fik jeg 1500kr om dagen med ferie men uden pension, jeg sørgede kun for ca at have 10 timer om dagen for så fik jeg jo 150. kr Timen

  • #10   19. apr 2010 - Pedersen -
    der køre mange!!


  • #11   19. apr 2010 Jamen det er jo det. Men tvivler nu på han kommer til at holde særlig meget stille når det sådan. Må lige spørge ham af hvad han siger det indeholder af kørsel

  • #13   19. apr 2010 Rygaard får også efter overenskomsten..

  • #14   19. apr 2010 Jeg ved godt der er mange, der får det de skal have. Specielt ved de helt store firmaer. Men jeg ved bare at mange eksportchauffører ikke får hvad de skal og det er jo også bevist her.

  • #15   19. apr 2010 1.700 om dagen er bestemt ikke ringe. Det kan godt være, at det ikke lige på komma'et er det samme som overenskomsten giver, men det vil jo svinge op og ned afhængig af hvor mange km der køres.

    At man tror der bare skal knokles igennem på sådan en løn, er vel et udtryk for uvidenhed, man kan jo ikke køre mere end der er plads til på skiven. Gør man det, så er det vel fordi man mener det er ok. Så dybest set, så bør man max kunne komme til at køre 15 timer nogen dage og 13 andre.

    Så ja, kunne man finde en vognmand der vil og kan betale fuld indenrigs timeløn for de samme timer, så ville de være bedre, men dem er der nok alligevel langt i mellem hvis man vil køre 13-15 timer hver dag.

    Hvis man husker på, at mange kører for 20-25.000, så 1.700 x 21 vel ikke så skidt endda.


  • #16   19. apr 2010 Michael J

    Næææ, jeg kører ikke ulovligt, men jeg tæller da alle rådighedstimer med som arbejde. Det er da ikke kun køretimer der er arbejde, eller det synes jeg ikke.


  • #17   19. apr 2010 Michael J

    Det er helt iorden.


  • #18   19. apr 2010 1700 gange med 5 = 8500, det er godt nok for export kørsel....

  • #19   20. apr 2010 Morten S og Christian, I skal tænke på at efter alt det der så skal han selv indbetale til ferie og pension (troede jeg ikke var lovligt?). Og så selvfølgelig skat. Så er det jo ikke 1700 mere lige pludselig,.

    Men når han selv skal indbetale til ferie og pension og loven (måske) siger at det skal vognmanden gøre, så bliver han jo fanget hvis han bliver fyret derfra..


  • #20   20. apr 2010 Og så der vist heller ikke noget skattefrit i det

  • #21   20. apr 2010 Jeg har lige kørt til ca 6500-7500 pr uge plus ferie penge godt nok, det var 2 kr pr km, jeg synes det okay, men havde ikke lige set du skrev han selv skulle indbetale til ferie penge, tror faktisk ikke det er lovligt, da han har krav på 12.5 % af lønnen i ferie penge af vognmanden... smiley

  • #22   20. apr 2010 nej nemlig.. ville jeg heller ikke mene

  • #23   20. apr 2010 Nej, det er ikke lovligt at han selv skal indbetale til ferie, men resultatet bliver jo det samme uanset hvem der indbetaler. Det korte af det lange her er, at den pågældende vognmand vil betale 1700 i døgnet incl feriepenge.

    Det svarer til lige godt og vel 1500 pr døgn + feriepenge. Skal man køre 15 timer er det lige i underkanten, skal man køre 10 er det fint nok. Det realistiske er vel et sted der i mellem.

    Dog er 1500 + feriepenge pr døgn langt bedre end dagpenge eller kontanthjælp. Jeg ved godt hvad jeg havde valgt, hvis det var de ting valget stod mellem.


  • #24   21. apr 2010 Tror også han vælger og takke ja. Han kender selv vognmanden, var bare mig der satte spørgsmålstegn ved det hehe. Men ja, man er dum hvis man siger nej til arbejde

  • #25   21. apr 2010 Skal vi lige lynhurtigt ridse eksportoverenskomsten op !!

    Døgnbetaling = 819,60 kr

    Udefradrag pr døgn = 455,00 kr

    Hvilket jo er 1274,60 kr pr døgn + km

    Overskydene timer = 34,15 kr

    Udefradrag overskydene timer = 18,96 kr.

    Km-penge 1 mand = 0,5768 kr

    Km-penge 2 mand = 0,32 kr. (ikke helt præsist tal er vist lidt lavere)

    Så man kan sige at hvis man ikke køre mange km så er 1700 da super fint..

    Hurtigt udregnet skal man skal køre ca 732 km pr døgn for at nå de 1700 kr.. Og det må også siges at være mange..

    Men husk så lige at du også selv skal trække dine udedøgn.. Og kunne bevise/dokumentere dette overfor Told/Skat

    Men ved ikke helt om jeg ville acceptere at jeg selv skulle sørge for indbetaling til feriepenge og pension..

    Det kan jo nemt smutte når man selv skal holde styr på det.. Og så står man der når man gerne vil have ferie og måske ikke har pengene..

    Og det samme med pension..

    Alt i alt vil jeg nok til enhver tid fortrække løn efter tariffen..

    Og inden nogen påstår jeg er hellig så har jeg altså også kørt på de lokumsaftaler jeg skulle igennem tiderne..


  • #26   24. apr 2010 Nu skal i lige huske, at der er nye regler for selv at opgive udedøgn, på max 50.000 om året, resten skal vognmanden klare....

  • #27   24. apr 2010 Jeg syntes sgu sådan set det er lidt skræmmende at man skal have sin lillebror til at spørge på bilgalleri om man er tilfreds med den løn man er blevet tilbudt....Hvis det er standarden på danske chauffører i dag kan jeg satme godt forstå polakkerne er løbet med kagen... :-))))

  • #28   25. apr 2010 michael, han har ikke spurgt mig om noget. Det var mig der ville vide om det ikke var lige i underkanten med løn.
    Var nu kun fordi jeg var i tvivl om exportløn fordi jeg generelt ikke går særlig meget op i lønnen (har "kun" en husleje og en bil og betale på).


Kommentér på:
exportchauffør til 1700 om dagen..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce