{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

lærling {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at prøve at tage en lærling,det betyder så at jeg skal købe en bil mere(en ny)den bliver så til læredrengen
Meeeen jeg har sgu mine betænkeligheder,er det i det hele taget til at finde en ordenlig læredreng eller skal man bare regne med at de er heeeeeeeelt hjælpeløse,jeg gider ikke lege støttepædagog døgnet rundt
Nogen der kan sige noget posetivt,så kunne jeg måske blive overbevist

Brian


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lærling
  • #2   8. maj 2010 brian: det er da bare sårdan en ung og frisk fyr som mig du søger smiley tjek dine beskeder

  • #3   8. maj 2010 men ellers som æ'hyler! i de næsten 2 år af den 3 års udannelse har du i en "slave dreng" smiley og at ha med på slæb rundt om fordi de føste 2 år forgår det med det skriflige arbajde på udannelsen og det sidste år man så har går man i gang med at smide dem op til køre prøve og hænger kortet så man har ikke så meget glæde af svenden i de føste 2 år man har ham skal man mere eller mindre ha ham på slæb de dage hvor han er i praktik hved en når han ikke er hved skolen men sef også goderne hved at tag ham menner man får et vis tilskud Remlig pæn slat penge får at tag en lærling og sef nogle af penge retur man gir i løn til ham menner jeg.. =)

  • #4   8. maj 2010 Det var da en positiv holdnings ændring der brian. Hvis du vil ha en lærling, så kontakt Teknisk skole, og sig du skal en af de gode. Eller en af dem med kørekort.. Det har jeg gjort. Og det virkede

  • #5   8. maj 2010 Det kan sku være svært. Det er ik alle der er lige gode til og møde til tiden. Men det ska nok være en der har været i faget fra deres fars side af så de ved lidt om hva det vil sige og være chauffør og ved at det ikk er et 8-16 job og er klar på og arbejde mange timer. Men som tidlig lærling så HUSK for satan og gi ordenlig information om ALT. For det er satan træls og få skide balle for noget som man ikk er blevet forklaret det har jeg prøvet rigtig mange gange fordi jeg bare blev smidt ud i det og ikk vidste hvordan tingene kørte. Det giver rigtig mange skide baller, hvilket er træls for dig og eleven.

  • #6   8. maj 2010 Brian

    Du kan jo også tage en voksenlærling der kan gå merit vejen, så får du jo ikke en hel uerfaren, men en med lidt i bagagen.


  • #7   8. maj 2010 Hvis du ikke har interesse i og lære dem op, så lad være med og tag en lærling. Tænk på at de går til 56 kroner i timen, så det kan overhovedet ikke forventes at de kan alt på første dagen, eller den første måned.

    Men som Jr. Kræmer siger, find en som kender lidt chaufførfaget, for grundforløbet som chauffør skal man ikke tage for en skid, man lære intet.

    Og jeg lyver virkelig ikke hvis jeg siger at ENHVER idiot kan gå derfra med en 10´er eller en 12´er, har selv lige taget grundforløbet her sidste efterår, og der var måske 2 af os som ikke kunne kende forskel på en Renualt og Scania.

    Hvis du tager en ind til samtale, så lad forsatan være med og kigge på karakteren, for det siger intet.


  • #8   8. maj 2010 Du må da være en god vognmand, sådan at købe en helt ny bil til en lærling... Det er der godt nok ikke mange, der gør !

  • #9   8. maj 2010 Pedersen

    Ja det lige før jeg overvejer at gå i lære på trods af min noget fremskredne alder.


  • #10   8. maj 2010 Det kommer jo an på om han kun har en bil, så er han jo nød til det .. (:

  • #11   8. maj 2010 Brian har 6 eller 7 biler

  • #12   8. maj 2010 Morten S

    Ja du ville kunne trænge til det om nogen...


  • #13   8. maj 2010 Michael

    Just præcis - Tror du der findes en vognmand der har mod på at lægge forretning og tålmodighed til, at jeg kan få papir på mine evner eller mangel på samme?


  • #14   8. maj 2010 Morten...

    Jaeh...Der findes sikkert en eller anden meeeget tålmodig sjæl der vil lægge krop og virksomhed til....I et eller andet solsystem...Men om det er vores skal jeg lade være usagt... smiley


  • #16   8. maj 2010 Som sagt,jeg overvejer det,og ja,det bliver en ny bil,kan det ikke være ligegyldigt,de andre får jo også nye når det er deres tur,den ældste bil jeg har er 4 år,så det kan vist være lige meget med at bytte biler,så jeh tænker lidt over det

  • #17   8. maj 2010 Brian

    Men har du gjort op med dig selv om det er en helt ung og grøn du vil have, eller om det skal være en "voksen" og erfaren mand der ønsker papir på sine evner eller om det et sted midt i mellem. Der er jo fordele og ulemper ved dem alle.

    En helt ung og grøn kan du jo være med til at "forme" som du selv har været inde på tidligere, dog er der også større risiko for skader, ligesom det kræver mere arbejde/opmærksomhed fra dig, eftersom man ikke er selvkørende/selvhjulpet når man er helt uerfaren.

    En voksen erfaren mand er jo meget sværere at forme, til gengæld får du en mand der kan selv fra dag 1.

    Vælger du mellemmodellen kan du være heldig at få det bedste fra de to andre og er du uheldig får det værste fra de to andre.

    Og så gætter jeg på du er ved at drukne i beskeder med ansøgninger til pladsen. LooooooL


  • #18   8. maj 2010 Man er da ikke grøn bare fordi man er under 25. Jeg er 23 og har 3 års erfaring og er selv i gang med at lede efter læreplads. Kan da sagtens klare mig selv. Gi mig en bil og opgaver, så passer jeg sgu mig selv. Nu lærte jeg så også på den hårde måde. "Her har du en bil, du skal være i stockholm centrum i morgen tidlig klar til og læsse af. Farvel."

    Og jeg havde lige fået kørekortet dagen før.

    Så lærer man hurtigt at klare sig selv.


  • #19   8. maj 2010 Og hvis Brian ikke var så skide langt væk, så ville jeg selv søge Morten smiley hehe

  • #20   8. maj 2010 Hvorfor ikke bare hyre en erfaren chauffør?

  • #21   8. maj 2010 fordi lærlinge alle dage er billigere og have gående smiley Og du får penge for det faktisk.

  • #22   8. maj 2010 Kenneth C

    Jeg mener ikke jeg har sat alder på hvornår man er grøn. Det jeg mente med "grøn" var en helt ny mand der ikke har kørt overhovedet.


  • #23   8. maj 2010 Nej, nej.. Mente bare da du sagde en over 25 havde erfaring. Ville bare lige pointere at man godt kan have erfaring selvom man er under 25 smiley

    Uddannelsescentrene er dog ikke enige, desværre.


  • #24   8. maj 2010 Mie D: Hvordan kan det ødelægge din ryg at køre DSV eller Frode? "Hive i tunge paller"?? En enhund eller gaffeltruck er jo vel ikke opfundet for sjov?

  • #25   8. maj 2010 Så vidt jeg ved er der også nogle krav fra arbejdstilsynet eller er det kun ved løft af ting og ikke gældende paller?

  • #26   8. maj 2010 Morten J

    distribution foregår bedst med en løftevogn smiley


  • #27   8. maj 2010 DJ John: Ja okay. Det er så rigtigt nok.

  • #28   8. maj 2010 DJ John / Benjamin : Tjo, men hvor meget distribution er så med paller der vejer både 1000 kg og 1500 kg? smiley

  • #29   8. maj 2010 Jow jow, elhund og gaffeltruck er da opfundet og ja arbejdstilsynet stiller visse krav, men hallo, hvor mange steder følges de til punkt og prikke fra morgen til aften hver evig eneste dag?

    Man kan i hvertfald ikke satse på aldrig at komme til at rykke 800-1000 kg ud med en almindelig løftevogn hvis man kører stykgods. Så mon ikke det er klogest at snige sig udenom den slags hvis man har nogen fysiske skavanker - Det tror jeg!


  • #30   8. maj 2010 Morten S: Til det første: HA! De regler følges sgu ikke ret mange steder, det er jeg sikker på.


  • #31   8. maj 2010 Men fakta er at reglerne er der ! smiley

  • #32   8. maj 2010 Morten J

    Jeg er helt enig. Dog er der mange distributionsbiler der efterhånden har en elhund fast i bilen, men det er stadig ikke alle.

    Pedersen

    Det er vi ikke uenige om, de følges bare ikke ret mange steder. I den her branche får man jo at vide man er en svans eller en kælling hvis man ikke kan rykke 35 tons ud med en løftevogn på et øjeblik. Og derfor går udviklingen så langsomt, ingen vil være ham der piver og siger "hvad med reglerne"


  • #33   8. maj 2010 Hvorfor ikke hyre en erfaren chauffør,tjaaaa,dem har jeg jo
    Alle mine biler har elvogne til rådighed,så pallevognen er bare extraudstyr
    Jeg er godkendt til at tage lærlinge,så intet problem der
    Jeg har haft flere som har søgt med løntilskud,det har mildest talt været nogle uheldige typer
    Desuden er det ikke bare for at købe en lastbil,det kan man jo altid gøre,det var for at skabe en fornuftig arbejdsplads til den rette person,meningen er jo at personen skal blive efter endt læretid,jeg har meget lille udskiftning af chauffører og sådan skulle det gerne forsætte,
    jeg har pt 7 biler og det kan da bare forsætte,behovet er ikke akut,blot en tanke/ide


  • #34   8. maj 2010 Morten S: Ja.. Man får sgu nærmest at vide man er en svans eller en kælling hvis man ikke kan det, men sådan burde det bare ikke være, for så bliver sammenholdet mellem danske chaufføre da bare ædelagt mere end det er i forvejen.


  • #35   8. maj 2010 Mie...

    Hvis du tror blomsterkørsel er mere skånsomt end almindeligt stykgods tager du grueligt fejl.... Tværtimod er det nok en del værre.. Containerkørsel var nok mere dig tror jeg...Der er det tungeste løft du får et håndsving til støtteben....


  • #36   8. maj 2010 Brian

    Lyder som fornuftige overvejelser.


  • #37   9. maj 2010 Hey Brian. synes det lyder rigtig fornuftigt. men ja tag og få en der kender til faget og ikke bare kommer som skoledreng fra amu / teknisk skole.

  • #38   9. maj 2010 Michael K sad lige og tænkte på at jeg har hørt at det ik er det nemmeste med blomster:) hehe. og ved tank køren har man nogen slanger som skal af og på og hvis de sigger op på trailer og man skal have dem ned derfra kan det da også vært lidt hårdt.
    Så ja der er kun container køren.


  • #39   9. maj 2010 Ja i a 43'ere forgår det sku stadig med en alm løftevogn, det ska jo holdes i den klassiske stil smiley Så paller på omkring et tons og mere slæber jeg da gerne rundt på. smiley

  • #40   9. maj 2010 Nu der så en der skriver han bare blev smidt ud i en bil og det var nemt nok.
    Men selv startede jeg med og få en plads trækker som 17 årig og lå og kørte rundt i. Den første dag blev jeg smidt ud i den og blev bedt om jeg køre over på den anden side af havnen med en fyldt container, og det ska så lige siges jeg over hovedet ik kendte Århus eller Århus havn. Så jeg sku bare over og ha den godkendte af veterinærene også over på tolden, men når man ikk ved hvor hverken det ene eller andet lå så man lidt på herrens mark, når man ikk har GPS eller kort med.


  • #41   9. maj 2010 Mie D: Nu nævnte du også selv tankkørsel, det er heller ikke ligefrem skånsomt ved ryggen, hvis du fx skal køre benzin/diesel ud til tankstationer er der jo meget slæb i at trække slangerne ud, bukke sig ned og sætte dem på, og omvendt når der skal pakkes sammen igen.

  • #42   9. maj 2010 Skibs containere er heller ikk for folk med dårlige rygge.

  • #43   9. maj 2010 Kræmer


    Aaaaaaarrrrrh, det er da begrænset hvor meget slæb der i at køre containere, aldrig har jeg da været så lad som da jeg kørte kasser - Er sgu lige før jeg savner det!


  • #44   9. maj 2010 veksellad er da heller ikke det værste i verden. Man skal selvfølgelig bare lige være opmærksom på at på nogle lad er benene nogle tunge sataner. Men på nyere lad er det da ikke så slemt. Der ligger udfordringen i at komme ind under uden at skrælle hele bilen. Derfor jeg har det bedst i en hænger, for det er da det nemmeste i verden og bakke med sådan en (no kidding)

  • #45   9. maj 2010 Mie..

    blomsterkørsel er ikke bare lige...Om vinteren er der ikke ryddet, og blomstercontainerne skal have tæpper om, og slæbes igennem mudder og sne..Og DET er tungt...Samtidig skal de pakkes sammen bagefter så man kan have retur med osv osv...Nej det er ikke som i 80´erne da vi bare kørte tom hjem med 40 eller 44 tomme containere...Så glem alt om det...

    Skibscontainere derimod er godt hvis du skranter lidt...Blev opereret i ryggen for en discousprolaps da jeg var 14, og det er da det absolut bedste hvis man ikke er helt up to date med kroppen....

    Kræmer....

    Sikke da noget vås....HVIS det skal være et chaufførjob får du da ikke noget der er mere skånsomt end skibs containere...


  • #46   9. maj 2010 Det ved nu ikk mange af de kasser jeg kørte for Dania og Anco var der dælme godt nok mange hvor man snart ikk ku åbne dørene fordi de var så skæve. Og når man så havde åbnet det ene dør ku man så kravle op og sætte alle kasserne ind fordi de var ved og falde ud. Jeg syntes nu godt det ku være ret hårdt. Men nu havde jeg jo os med mellem 20 og 50 containere og gøre om dagen, så kommmer man lige så igennem nogen kasser.

  • #47   9. maj 2010 Kræmer

    Det er da fordi du har været bysmølf - Der er jo ingen af de andre der har nogen der kører så mange kasser hver evig eneste dag, jeg har skam selv været på det hold i en lang periode der inde, det er ikke for børn.


  • #48   9. maj 2010 Ja, men så ska man jo heller ikk sige det ikk er hårdt smiley Nej der sker sku noget. Dem der kørte til den ku køre omkring 25-30 kasser ud til Bilka på en dag, hvis trafikken gik lidt godt.

  • #49   9. maj 2010 Ja bevares, en dør kan godt gå træls, men hvad er det for nogen kasser du snakker om at skulle sætte ind fordi de er ved at falde ud..????

  • #50   9. maj 2010 Pap kasser, det var ting og sager til BIlka og Føtex central lager i Skejby og Højbjerg, når man så åbner døren ska man op og kravle rundt for og sætte kasserne ind igen fordi var ved og falde ud.

  • #51   9. maj 2010 30 kasser på en dag til Bilka og Føtex? Hold da op det var mange.... Hvor lang tid tager en omgang fra Skejby ind omkring og bytte og til Skejby igen?

  • #52   9. maj 2010 Fra du køre fra havnen og derud og ind igen tager en time fra 9-14. Tre kvarter hvis man ved hva kas man ska ha med ind igen. En af og på kobling af en trailer tager lige under 1 min. Og en højbjerg tager ca tre kvarter.

  • #53   9. maj 2010 Nååååå.....Sådan nogen kasser... smiley

    Jamen uanset hvordan du vender og drejer det er det langt det bedste for en dårlig ryg hvis det absolut skal være transportbranchen....Har kørt kasser i sammenlagt 6 år cirka, og jeg har godt nok aldrig været oppe og kravle for at stable kasser...Det er ikke rigtig min opgave mener jeg..


  • #54   9. maj 2010 Haha smiley
    Jorw det er da rigtigt. Der er som sådan ikk noget arbejde i det hvis man køre land og rige rundt.


  • #55   9. maj 2010 det er da klart du skal ta en lærling ind der er jo nogen der skal gi de ny en chance og en lærling er sku kun så dum som du gør ham brian

Kommentér på:
lærling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce